*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #41 Skrevet 30. desember 2015 (endret) Enig ang sitronfromage. Eller jeg har aldri laget det men har flere ganger laget en sitronpudding-greie. Men det er bakdelen med å ha de samme gjestene ofte. De har allerede smakt det meste på repertoaret mitt. Hahaha. 19 minutter siden, Luckiness skrev: Jeg har laget både samme dag og dagen før Begge deler går helt fint Fort gjort at tiden flyr når man istandgjør til besøk, så hvis du tror det skjer, så bør du lage det kvelden før f.eks. Kjipt med mousse som ikke er rukket å bli stiv nok Hmmmm ok så begge deler funker. Googlet litt og fant andre mousseoopskrifter hvor det sto minst 4timer men helst over natta. Så da tror jeg det er greit å gjøre det i kveld Endret 30. desember 2015 av *Emma* 1
Gjest Badebuksa Skrevet 30. desember 2015 #42 Skrevet 30. desember 2015 Altså, jeg synes riskrem passer godt jeg da den kan piffen opp med litt eksklusiv saus. En uke siden julaften, da orker man en porsjon til Verste du kan servere meg er i allefall iskake eller iskrem. Men du anser det vel ikke som "fin dessert", så det er vel ikke på lista. dere andre med gjester: ikke server iskake. Det er så utrolig kvalmt
*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #43 Skrevet 30. desember 2015 (endret) 2 minutter siden, Badebuksa skrev: Altså, jeg synes riskrem passer godt jeg da den kan piffen opp med litt eksklusiv saus. En uke siden julaften, da orker man en porsjon til Verste du kan servere meg er i allefall iskake eller iskrem. Men du anser det vel ikke som "fin dessert", så det er vel ikke på lista. dere andre med gjester: ikke server iskake. Det er så utrolig kvalmt Jo, jeg syns hjemmelaget iskrem er kjempe godt- og mer en fint nok. Men (du har sikkert ikke giddet å lese alle svarene- noe jeg skjønner godt) mannen min er kjip på is og liker ikke hjemmelaget- så det er uansett ikke noe alternativ Endret 30. desember 2015 av *Emma*
Gjest Badebuksa Skrevet 30. desember 2015 #44 Skrevet 30. desember 2015 5 minutter siden, *Emma* skrev: Jo, jeg syns hjemmelaget iskrem er kjempe godt- og mer en fint nok. Men (du har sikkert ikke giddet å lese alle svarene- noe jeg skjønner godt) mannen min er kjip på is og liker ikke hjemmelaget- så det er uansett ikke noe alternativ Nei, leste ikke alt Fornuftig mann
melatonin Skrevet 30. desember 2015 #45 Skrevet 30. desember 2015 Dronning Mauds fromasj er himmelsk, så lett og kremete passer godt etter et måltid hvor man egentlig har spist seg for mett. Lagde det i fjor til vårt "nyttårsball" glad jeg hadde masse igjen dagen etterpå. Hjemmelaget karamellpudding er og helt fantastisk, har laget det i blant og. Eller så kan du servere sjokoladefondant, godt både med og uten is 😊 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #46 Skrevet 30. desember 2015 1 time siden, *Emma* skrev: I alle dager. Har du lest svarene mine eller? Jeg har jo skrevet at mange av dem er gode og at jeg vurdere fler av dem. I tillegg at jeg gjerne vil lage fler av de som jeg ikke ønsker i morgen- en annen dag. Så hvorfor du mener jeg er så voldsomt sær skjønner jeg ikke helt.... Fordi absolutt ingen forslag er bra nok og fordi du ikke kan spise ditten og mannen din ikke kan spise datten. Jeg har selv gott deg noen utrolig gode oppskrifter, du gadd ikke engang å kikke på dem før du avslo. Fastholder forslaget om en pose twist. Anonymkode: 3a894...ca7 2
MapleSirup Skrevet 30. desember 2015 #47 Skrevet 30. desember 2015 23 timer siden, *Emma* skrev: Det har jeg aldri smakt. Tørr ikke lage noe jeg ikke vet om jeg liker selv engang Men har lyst til å prøve den. Tenker det er smartere en kveld hvor det ikke er "så nøye" I tilfelle vi ikke liker det. Dronning Maud er basically sjokolade og krem. Kjempegodt! Oppskriften innebærer portvin som kan byttes ut med solbæresirup. Lages på null komma svisj og jeg garanterer at alle liker det !! 2
*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #48 Skrevet 30. desember 2015 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi absolutt ingen forslag er bra nok og fordi du ikke kan spise ditten og mannen din ikke kan spise datten. Jeg har selv gott deg noen utrolig gode oppskrifter, du gadd ikke engang å kikke på dem før du avslo. Fastholder forslaget om en pose twist. Anonymkode: 3a894...ca7 OK, så du er sur for at jeg ikke valgte det du foreslo? Jeg kan ikke spise ditten og mannen ikke datten? Les hva jeg skriver menneske!! Han liker ikke 2 ting. Jeg spiser det meste- men foretrekker uten sprit og appelsin. Veldig vanskelig var det ikke siden mange har klart å komme med en haug gode forslag - som jeg har takket for! Hvordan vet du at jeg ikke har klikket innom oppskrifter som er kommet i tråden? Vet ikke hvilken anonym du er, men joda jeg klikket på linker i annonyminnleggene også. En hele haug faktisk. Og jeg likte flere også. Har aldri sagt at noe ikke var "bra nok for meg". Og det hadde du sett hvis du tok av deg 'surbrillene' . Jeg har også valgt ett av forslagene som kom her. (Etter å ha vurdert flere!) Jeg har ikke kommentert absolutt alle forslag, men trykket liker på alle som var greie nok til å forelå noe. Endret 30. desember 2015 av *Emma* 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #49 Skrevet 30. desember 2015 1 time siden, *Emma* skrev: OK, så du er sur for at jeg ikke valgte det du foreslo? Jeg kan ikke spise ditten og mannen ikke datten? Les hva jeg skriver menneske!! Han liker ikke 2 ting. Jeg spiser det meste- men foretrekker uten sprit og appelsin. Veldig vanskelig var det ikke siden mange har klart å komme med en haug gode forslag - som jeg har takket for! Hvordan vet du at jeg ikke har klikket innom oppskrifter som er kommet i tråden? Ja, og du har fått mange forslag som ikke inneholder hjemmelaget is, sprit eller appelsin. Men flott at du fant noe. Lykke til. Anonymkode: 3a894...ca7 3
*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #50 Skrevet 30. desember 2015 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og du har fått mange forslag som ikke inneholder hjemmelaget is, sprit eller appelsin. Men flott at du fant noe. Lykke til. Anonymkode: 3a894...ca7 Ja, det har jeg og dem har jeg skrevet ned - både til nå og senere. Skjønner foresten at jeg må revurdere mine tanker om karamellpudding. Har tenkt at det er noe gamle damer spiser (det og kabaret liksom )men her var det jo så mange som foreslo det. Så da er den vel 'kommet tilbake' og fortjener å bli laget senere. Hehe.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #51 Skrevet 30. desember 2015 5 timer siden, *Emma* skrev: OK, så du er sur for at jeg ikke valgte det du foreslo? Jeg kan ikke spise ditten og mannen ikke datten? Les hva jeg skriver menneske!! Han liker ikke 2 ting. Jeg spiser det meste- men foretrekker uten sprit og appelsin. Veldig vanskelig var det ikke siden mange har klart å komme med en haug gode forslag - som jeg har takket for! Hvordan vet du at jeg ikke har klikket innom oppskrifter som er kommet i tråden? Vet ikke hvilken anonym du er, men joda jeg klikket på linker i annonyminnleggene også. En hele haug faktisk. Og jeg likte flere også. Har aldri sagt at noe ikke var "bra nok for meg". Og det hadde du sett hvis du tok av deg 'surbrillene' . Jeg har også valgt ett av forslagene som kom her. (Etter å ha vurdert flere!) Jeg har ikke kommentert absolutt alle forslag, men trykket liker på alle som var greie nok til å forelå noe. hvilken dessert blir det til at gjestene dine får servert? Anonymkode: 3e907...75d
*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #52 Skrevet 30. desember 2015 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvilken dessert blir det til at gjestene dine får servert? Anonymkode: 3e907...75d Champagnemousse og kransekakestenger ved siden av (siden oppskriften på Matprat foreslo det.) (Gele til barna.)
PhilosopherSe7en Skrevet 30. desember 2015 #53 Skrevet 30. desember 2015 Dronning Mauds pudding er supergodt og ekstremt enkelt å lage. Faller i smak hos alle uansett alder. Hjemmelaget karamellpudding er også fantastisk. 2
*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #54 Skrevet 30. desember 2015 59 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Dronning Mauds pudding er supergodt og ekstremt enkelt å lage. Faller i smak hos alle uansett alder. Hjemmelaget karamellpudding er også fantastisk. Det får bli neste år ;)Champagnemousse'n står i kjøleskapet allerede
pusla Skrevet 31. desember 2015 #55 Skrevet 31. desember 2015 Champagnemousse hørtes veldig spennende ut! Må jeg prøve en gang. Kos dere i kveld 1
Jerry Lee Skrevet 31. desember 2015 #56 Skrevet 31. desember 2015 Jeg lagde semulepudding. Ripssaften er også hjemmelagd...dog av fine nabodamen. ☺
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #57 Skrevet 31. desember 2015 Jeg ser ikke helt hvorfor så mange foreslår pannacotta, sjokolademousse og crème brûlée når TS sier spesifikt at hun ikke har lyst til å lage dette. Det finnes da mange andre desserter enn dette å velge mellom. Anonymkode: 6341e...852
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #58 Skrevet 31. desember 2015 Den 30. desember 2015 at 13.19, AnonymBruker skrev: Fordi absolutt ingen forslag er bra nok og fordi du ikke kan spise ditten og mannen din ikke kan spise datten. Jeg har selv gott deg noen utrolig gode oppskrifter, du gadd ikke engang å kikke på dem før du avslo. Fastholder forslaget om en pose twist. Anonymkode: 3a894...ca7 Når man gir forslag i en slik tråd må man nesten regne med at alle ikke faller i like god smak. Det er ekstremt mange som har foreslått noe med is eller det TS skrev i hovedinnlegget at hun ikke ville ha. Det er også mange andre gode forslag, og selv om TS ikke synes alle er like aktuelle har hun jo tatt de imot med takknemlighet og forklart hvorfor hun ikke vil ha denne typen. Anonymkode: 6341e...852 1
*Emma* Skrevet 1. januar 2016 Forfatter #59 Skrevet 1. januar 2016 Takk anonym Champagnemousse'n ble forresten kjempe god. Gjestene var veldig fornøyde 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå