*Emma* Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #21 Skrevet 29. desember 2015 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med biscotti med is til? Anonymkode: 3a894...ca7 Tenkte vi skulle ha litt is og småkaker+godteri senere på kvelden Ellers ville det vært en god ide
*Emma* Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #22 Skrevet 29. desember 2015 13 minutter siden, shoppedilla skrev: Jeg lagde champagnemousse i fjor! Det var faktisk veldig godt og friskt fant oppskrift på jernia sin side. Jeg har faktisk lenge hatt veldig lyst til å lage en dessert med champagne siden både jeg og min vennine er veldig glade i champagne Men så er jeg litt redd for å bli skuffet. Smakte en makron med champagne (fra Sebastien Bruno) og den syns jeg var grusom Jernia? Da skal jeg ta en titt.
Gjest Sille4 Skrevet 29. desember 2015 #23 Skrevet 29. desember 2015 Jeg skal lage Philadelphia iskake til dessert på nyttårsaften
*Emma* Skrevet 29. desember 2015 Forfatter #24 Skrevet 29. desember 2015 11 minutter siden, Sille4 skrev: Jeg skal lage Philadelphia iskake til dessert på nyttårsaften Hørtes godt ut. Og jeg hadde helt sikkert likt det, men mannen liker ikke hjemmelaget is så da er det litt dumt
Chenet Skrevet 29. desember 2015 #25 Skrevet 29. desember 2015 Mørk hemmelighet? http://www.detsoteliv.no/oppskrift/mork-hemmelighet Den jeg er vant med hjemmefra lages med sjokoladetrekket i en bolle som fylles med fromasjen og hvelves på fat etterpå, men den oppskriften fant jeg ikke. 1
Chenet Skrevet 29. desember 2015 #26 Skrevet 29. desember 2015 Her er fremgangsmåten sånn som jeg husker, men vi har hatt hakket sjokolade i fromasjen. http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1531 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #27 Skrevet 30. desember 2015 tilslørte bondepiker noe med multer, f.eks multemousse Croquembouche oreodessert pavelova med appelsinkrem ostekake med appelsin og peppekakesmak yoghurtsorbet, basilikumsorbet, lemon gelato passer godt sammen med noe sjokoladeaktig - sjokoladefandant hvit sjokolademousse Len fromage key lime pie posjerte pære (veldig godt å rødvin) med maskaponekrem fruktsalat med med litt alternative frukter, granateple, mango, pasjonsfrukt Anonymkode: 3e907...75d 1
shoppedilla Skrevet 30. desember 2015 #28 Skrevet 30. desember 2015 18 timer siden, *Emma* skrev: Jeg har faktisk lenge hatt veldig lyst til å lage en dessert med champagne siden både jeg og min vennine er veldig glade i champagne Men så er jeg litt redd for å bli skuffet. Smakte en makron med champagne (fra Sebastien Bruno) og den syns jeg var grusom Jernia? Da skal jeg ta en titt. Vi brukte en musserende vin. Med muscatto drue. Den er litt søt så ga litt ekstra sødme. Glassene ble fort tomme hos oss i alle fall frisk dessert! Var god med bringebærcolious og. Beklager eventuelle skrivefeil! 1
mavi Skrevet 30. desember 2015 #29 Skrevet 30. desember 2015 Sitronfromasj er undervurdert! ☺️ Passer til det meste, også av god drikke 👍🏻 kan jo gjøre den litt festiv ved å porsjonere i glass med bærgele i bunn og en dært krem på toppen? 1
Mis(s)Understood Skrevet 30. desember 2015 #30 Skrevet 30. desember 2015 Hjemmelaget karamellpudding er alltid en slager. Tar litt kveldstid å lage, men etterpå står den stille i kjøleskapet helt til den skal ut spises. Glasserer du formen litt ekstra så blir det mer enn nok saus (og den smaker ikke som karamellsaus på pose eller flaske fra butikken Tiramisu er bare godt det også... Valgets kval 1
tøydokka Skrevet 30. desember 2015 #31 Skrevet 30. desember 2015 Moltekrem er mitt forslag. Server det i cocktailglass og pynt med noen hele moltebær og noen blader av sitronmesille. Det ser fjongt ut, er enkelt og raskt å lage, og det smaker veldig godt. Ikke glem å sette frem et kakefat med krumkaker, og evt andre julekaker. Tradisjonsrik og lekker dessert 1
Ralu Skrevet 30. desember 2015 #32 Skrevet 30. desember 2015 Karamellpudding er min favoritt dessert i julen. Smaker helt nydelig! 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2015 #33 Skrevet 30. desember 2015 Det var jo jammen ikke lett å tilfredsstille deg, TS. Hvis mannen din er så vanskelig og du er så sær, så foreslår jeg en pose twist på deling. Anonymkode: 3a894...ca7 3
*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #34 Skrevet 30. desember 2015 (endret) 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var jo jammen ikke lett å tilfredsstille deg, TS. Hvis mannen din er så vanskelig og du er så sær, så foreslår jeg en pose twist på deling. Anonymkode: 3a894...ca7 I alle dager. Har du lest svarene mine eller? Jeg har jo skrevet at mange av dem er gode og at jeg vurdere fler av dem. I tillegg at jeg gjerne vil lage fler av de som jeg ikke ønsker i morgen- en annen dag. Så hvorfor du mener jeg er så voldsomt sær skjønner jeg ikke helt.... Mannen liker ikke ting m mye krem eller hjemmelaget is- that's it. Endret 30. desember 2015 av *Emma*
Gjest økonomifrue Skrevet 30. desember 2015 #35 Skrevet 30. desember 2015 Dette er min favorittdessert! Enkel å lage og smaker himmelsk godt!! http://trinesmatblogg.no/2012/02/04/oreodessert/
*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #36 Skrevet 30. desember 2015 Takk for alle forslag folkens. Noterer flittig selvom bare ett blir brukt i morgen Har bestemt meg for å lage Champagnemousse. (Selvom jeg tidligere ikke har vært sååååå glad i ting med alkohol. Men jeg er veldig glad i bobler så jeg satser på at denne faller i smak!) Dattern min får lage gele til barna så slipper de moussen. Og alle er glade- forhåpentligvis 1
*Emma* Skrevet 30. desember 2015 Forfatter #37 Skrevet 30. desember 2015 Så da lurer jeg egentlig bare på om noen vet om mousse bør lages dagen før eller samme dag?
Luckiness Skrevet 30. desember 2015 #38 Skrevet 30. desember 2015 3 timer siden, mavi skrev: Sitronfromasj er undervurdert! ☺️ Passer til det meste, også av god drikke 👍🏻 kan jo gjøre den litt festiv ved å porsjonere i glass med bærgele i bunn og en dært krem på toppen? Det er kjempegodt! 1
Luckiness Skrevet 30. desember 2015 #39 Skrevet 30. desember 2015 24 minutter siden, *Emma* skrev: Så da lurer jeg egentlig bare på om noen vet om mousse bør lages dagen før eller samme dag? Jeg har laget både samme dag og dagen før Begge deler går helt fint Fort gjort at tiden flyr når man istandgjør til besøk, så hvis du tror det skjer, så bør du lage det kvelden før f.eks. Kjipt med mousse som ikke er rukket å bli stiv nok 1
dreamerspalace Skrevet 30. desember 2015 #40 Skrevet 30. desember 2015 Hjemmelaget karamellpudding er tradisjon hos oss. Noen år har vi multer med krem i tillegg 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå