Gå til innhold

Kleine ting middelaldrene gjør på facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innholdet deres er alltid så ekstremt kjedelig.

"Nå begynne blomstene å komme frem! :o)" og så et uklart bilde av blomster. 

Anonymkode: 3ebf5...28d

Det kan være, men...gjør det noe?

Anonymkode: e6d6b...d70

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen såkalt kleine ting min mor + mannen hennes pleier å legge ut:
...
Bilder av nye blomster og andre vekster i hagen og hagen på hytta.
Diverse bilder av blomster og vekster som dukker opp på kjøreturer..

Vi er forskjellige. Dette synes jeg er interessant, men menneskers gjøren og laden er meg komplett likegyldig.

Anonymkode: c58f2...34f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Invicta skrev:

Jeg synes alle de tinga der stort sett er helt ok. Det kleineste jeg vet på facebook er de som bare er der og holder kjeft. Aldri en like, aldri en kommentar, aldri egen statusoppdatering - men "de må jo holde seg oppdatert", og har full kontroll på alt andre driver med (og sørger selvsagt for å pisse på dem som legger ut noe  de mener er upassende). 

Minner meg om sladrekjerringa bak gardina. Og, ja, "kjerring" i overført betydning.

Ja, det er da vel derfor man er på Facebook, for å kunne bruke FB ,Kanskje skrive noe, og legge inn ett og annet bilde, og kanskje linke til noe man er interessert i og vil dele med andre. Det er jo et slags samfunn fyllt av alle slags mennesker i alle aldre. Man får tenke seg om to ganger før man legger inn noe da, om man ikke liker reaksjonene til enkelte FB-brukere. Sladrekjerringer finnes overalt uansett, så hvorfor ikke på FB :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Vin_fruen skrev:

Min far legger hver dag ut diverse artikler fra avisa o.l med ett stort avsnitt om hans mening om det.. Merk: Hver dag!! 

Han har 20 venner på facebook..

Men han er søt da:fnise:

20 venner på fb virker jo som et helt passende antall. Vi bruker alle FB ulikt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nori skrev:

Det er ikke noe galt, men å skrive tusen takk for at du vil være vennen min på veggen til noen er merkelig. Som sagt har jeg aldri sett noen under 50 gjøre dette. Slike ting er det mer naturlig å ta i en privat melding synes jeg. 

Det er da bare hyggelig. Verre om de kjeftet og smelte offentlig. Hva med de i 20-30 årene som sitter i hver sin ende av sofaen og sender off. mld til hverandre bestående av kun tegn, hjerter, og enstavelsesord og smileys  hele tiden?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får kvalme og svettebyger av alle disse quotesene som spys ut overalt på fb og jeg er 50+ selv. Disse driver meg nesten til vannvidd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.12.2015 at 8.15, AnonymBruker skrev:

Kan fint luke i hagen i stavanger. Fikk nettopp opp et bilde på facebook av en fuglemater som spirer. Men kanskje ikke så rart med tanke på at vi hadde 79 grade ute her om dagen 😂

Anonymkode: 9e6be...2a1

Fahrenheit sikkert

Anonymkode: 85519...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kleineste her må jo være at uansett hva du skriver på FB, så er det noen som synes det er kleint :fnise: i alle fall i følge denne tråden

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har kjent mange av dere fra en lang tid før facebook eksisterte, så jeg bryr meg om dere, ellers ville jeg ikke ha "friended" deg, eller akseptert din invitasjon. Jeg gjør dette en gang og en gang bare. Så nå er sjansen her. Jeg er glad for å ha deg blant mine venner. Vi får se hvem som vil ta seg tid til å lese dette til slutten. Noen vil ta dette som en utfordring - som jeg gjorde, for å se hvem som vil være med på leken. Takker alle for å være en del av Facebook livet mitt. 
Kopier-og-lim! - ikke " dele." Hvis ingen leser min vegg, bør dette være et kort eksperiment. Dette er et facebook-spill for å se hvem som leser og hvem som bare ruller. Så, hvis du leser dette, legg igjen ett ord /kommentar på hvordan vi møttes - bare ett ord er du snill. Så, kopier-og-lim dette til veggen din så jeg kan gi et ord på veggen din(om du føler for det😋)
 "

---------------------------------------------------------------

Dette over er kleint. Meningsløst også. Skjønner ikke hvorfor de gidder å dele sånne statuser. De finnes i mange forskjellige versjoner..

"Takk for at du vil bli min facebook venn" er også kleint..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HanneAa skrev:

"Jeg har kjent mange av dere fra en lang tid før facebook eksisterte, så jeg bryr meg om dere, ellers ville jeg ikke ha "friended" deg, eller akseptert din invitasjon. Jeg gjør dette en gang og en gang bare. Så nå er sjansen her. Jeg er glad for å ha deg blant mine venner. Vi får se hvem som vil ta seg tid til å lese dette til slutten. Noen vil ta dette som en utfordring - som jeg gjorde, for å se hvem som vil være med på leken. Takker alle for å være en del av Facebook livet mitt. 
Kopier-og-lim! - ikke " dele." Hvis ingen leser min vegg, bør dette være et kort eksperiment. Dette er et facebook-spill for å se hvem som leser og hvem som bare ruller. Så, hvis du leser dette, legg igjen ett ord /kommentar på hvordan vi møttes - bare ett ord er du snill. Så, kopier-og-lim dette til veggen din så jeg kan gi et ord på veggen din(om du føler for det😋)
 "

Dette over er kleint. Meningsløst også. Skjønner ikke hvorfor de gidder å dele sånne statuser. De finnes i mange forskjellige versjoner..

Smak og behag, ja. Men det skader da ingen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Xanadus skrev:

Det er jo ikke snakk om at det skader noen, men at det er kleint. Det er to forskjellige ting ;) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på det nå da jeg sjekket facebook. Var en som la ut bilde av graven til et familiemedlem og skrev hvor fin graven var blitt osv. Og når jeg begynte å tenke meg om så har jeg faktisk sett dette noen ganger. 

Ikke sikkert alle synes det er merkelig, men jeg synes det er litt snålt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, HanneAa skrev:

"

Akk ja, de greiene der... Jeg ser at det alltid er de samme femti-pluss-erne på min venneliste som gjør det. I alle mulige varianter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det jeg irriterer meg over er de som kommenterer noe helt annet enn det posten handlet om.F.eks nå nettopp, noe lignende som dette:

"For et forferdelig år dette har vært, huset har brent ned, alle er døde, verden går snart under"

Så kommenterer gamlemor: "God jul, gleder meg til dere kommer på besøk. Idag har vi bakt boller"

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Xanadus skrev:

Takler du ikke kritikk? 

Anonymkode: c00e0...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sunflower-Delight
Den 30-12-2015 at 15.45, Hoppetaujenta skrev:

Må bare få minne om at dette svaret blir annerledes på engelsk enn på norsk. :) 

Så kommer noe jeg ikke forstår. Hvorfor sier yngre folk ja til å ha hele slekta som venner på fb? Disse andre kan da følge med på (kartlegge) hvem som er venner og venners venner og se alle bildene fra festen og hvem folk klina med og jeg vet ikke hva.

Vil en virkelig ha slekta si med på alt som skjer mellom dem selv og vennene/kjærestene? For meg virker det fryktelig unaturlig å si ja til å bli overvåket av mamsen, fetter Anton, tante Tutta og venninnen til bestemors nabos postombringers frisør....

Er det ikke lov å ha et privatliv? Blir folk sure om noen skulle takke nei til en venneforespørsel eller ti? Hva sier dere som er på fb? Er det et press om å si ja når nær familie vil være "venner", eller opplever dere det ikke som et problem?

Jeg er der nemlig ikke og jeg skal aldri sette mine cyberbein der heller.

Visste ikke at du var i slekt med disse? ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nita skrev:

Det kleineste her må jo være at uansett hva du skriver på FB, så er det noen som synes det er kleint :fnise: i alle fall i følge denne tråden

Det er nok sant, men det er nok en fordel å se på hvor mange som synes det er kleint. Det meste her inne er vel stor overensstemmelse om. 

Anonymkode: c00e0...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke liker er alle de unge som legger ut bilder av seg selv der de er fullt sminket, har lange extension vipper, farget hår og sikkert redigert med passende lys mm. Virker bare kunstig og lite attraktivt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HanneAa skrev:

"

Denne er det den yngre garde som spammer hos meg. Samme gjengen hver gang, hvis man ser denne på Pers vegg tar det kun sekunder før den dukker opp hos Kari, Mari og Kjell. Komisk når folk kopierer statuser ukritisk med skrivefeil og det hele. Den saken der er jo tydeligvis kjørt gjennom google translate også.

"En gang og en gang bare"

"Hvem som bare ruller"

:tongue:

Anonymkode: 63781...23e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...