Gå til innhold

Kleine ting middelaldrene gjør på facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg har sett mamma være på facebook har jeg lagt merke til ting som nesten alle vennene hennes gjør, og det er ganske kleint synes jeg. Her er lista:

Legger ut bilde av juletreet sitt og/eller den "lykkelige" familien som gjør hyggelige juleaktivitetet

Skriver at de nyter et glass "rødt"

"sjekker inn" på helt randome steder, som for eksempel:"statoil i prinsensgate"

legger ut visdomsord-bilder

forteller om alt mulig uinteressant de gjør: "nå har jeg stått i hagen og luka i tre timer. Men det ble fint! :O) nå tar hu mor seg et velfortjent glass rødt på terrassen".

var dette jeg kom på i farta :P flere som har eksempler? Gjør noen av dere dette? 

Anonymkode: 7869f...fd3

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma gjorde ingen av disse da hun var på Facebook, heldigvis. Men ser jo at visdomsord og da spesielt om hvor fantastiske barnebarn og unger de har, er en gjenganger blant den aldersgruppa. Noen legger også ut en å annen grovis med illustrert bilde. 

Rødt i glasset er jo og en som går igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der "rødt i glasset" er dessverre ikke bare forbeholdt middelaldrende kvinner. Det er nok tidenes mest tragiske Facebook uttrykk som brukes av folk i mange aldere.. 

Det utrykket gir meg fnatt!!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dumme tester som "hvilken bil er du?", og deler med et semidårlig forsøk på humor som "har alltid sagt at jeg var en porsche :P:P:P" (Ja, med :P som er den desidert jævligste smileyen noen sinne). Deretter fullfører man to tester til av samme natur før man tar kvelden. 

Fra middelaldrende familiemedlemmer er det kleineste når de kommenterer på et eller annet bilde jeg er tagget i med ":) Har du fått deg kjæreste?" eller lignende. Nei, tante, og det kommer ikke til å skje før jeg får slettet deg fra face for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver uhyre sjelden på facebook. Jeg har en svigerdatter som daglig legger ut visdomsord og oppfordringer av ymse slag og hilser til alle sine gode facebookvenner.

(Det var ikke meningen å sitere, men jeg får ikke til å fjerne alt)

Endret av Arabella
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja visdomsord eller "morsomme" artikler...så er hun flink til å legge ut linker på MIN side til feks konkurranser/nyåpninger/tilbud

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Arabella skrev:

(Det var ikke meningen å sitere, men jeg får ikke til å fjerne alt)

Set skrivemerket under sitatboksen og hald nede venstreslettetasten. Brått forsvinn alt!
(Virkar iallfall i Chrome på Windows og Android).

Endret av Vox_populi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snublefella skrev:

Det der "rødt i glasset" er dessverre ikke bare forbeholdt middelaldrende kvinner. Det er nok tidenes mest tragiske Facebook uttrykk som brukes av folk i mange aldere.. 

Det utrykket gir meg fnatt!!

Det høres ut som du ser rødt.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Hmm... Nå har ikke jeg facebook, men synes da at det virker som om folk i alle aldre gjør mye av det samme som hva som har blitt kommentert innpå denne tråden. Kan godt hende at barn og ungdom tenker annerledes, men iallefall mange som er 20 år og oppover kan drive på med mye av det samme. Eller dette er det inntrykket jeg har fått av mange innpå facebook. ;):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv i nevnte aldersgruppe, og det er også majoriteten av vennene mine. 

Jeg vil heller se bilder av all verdens juletrær og familier - med eller uten rødt i glasset - enn av de hersens tåpelige visdomsordene og kosebamsehilsener. For å ikke glemme de "morsomme" vitsetegningene. Og disse "verdens beste søster/bror/datter/barne/barnebarn/whatever" som man blir bedt om å dele videre. Kleint, kleinere, kleinest.

Anonymkode: 5cb38...328

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg har sett mamma være på facebook har jeg lagt merke til ting som nesten alle vennene hennes gjør, og det er ganske kleint synes jeg. Her er lista:

Legger ut bilde av juletreet sitt og/eller den "lykkelige" familien som gjør hyggelige juleaktivitetet

Skriver at de nyter et glass "rødt"

"sjekker inn" på helt randome steder, som for eksempel:"statoil i prinsensgate"

legger ut visdomsord-bilder

forteller om alt mulig uinteressant de gjør: "nå har jeg stått i hagen og luka i tre timer. Men det ble fint! :O) nå tar hu mor seg et velfortjent glass rødt på terrassen".

var dette jeg kom på i farta :P flere som har eksempler? Gjør noen av dere dette? 

Anonymkode: 7869f...fd3

Med tanke på årstiden er det faktisk ikke så uinteressant.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint luke i hagen i stavanger. Fikk nettopp opp et bilde på facebook av en fuglemater som spirer. Men kanskje ikke så rart med tanke på at vi hadde 79 grade ute her om dagen 😂

Anonymkode: 9e6be...2a1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører gruppen av middelaldrende kvinner på Facebook - men er av den "tause" gruppen som sjeldent legger ut noe. Derimot så ser jeg mye fra jevnaldrende. 

Det er mye "Rødt i glasset" og nå i julen har det florert med bilder av juletrær, lykkelige familier og dekkede spisebord. Som sagt over her så er også "Del denne hvis du har en datter", "Del denne hvis du har mistet en kjær". Vel, jeg har mistet mange kjære - men det har aldri falt meg inn å skrive om dette på Facebook. De som har behov for informasjon om dødsfall får den direkte fra meg eller familien ... jeg vil ikke ha side opp og side ned med kondolanser fra mennesker som skriver på autopilot og som egentlig ikke kjenner meg eller kjente avdøde personlig. 

Har mange ganger tenkt at jeg bør slette hele profilen min på Facebook, men så følger jeg med på endel tilbud og informasjon fra butikker, organisasjoner og foreninger hvor jeg har spesielle interesser. Og så er det jo kjekt å se barna legge ut informasjon på reiser ol.  

Anonymkode: 4aeb9...28a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan fint luke i hagen i stavanger. Fikk nettopp opp et bilde på facebook av en fuglemater som spirer. Men kanskje ikke så rart med tanke på at vi hadde 79 grade ute her om dagen 😂

Da er det jaggu varmt!

Jeg er middelaldrende, men deler veldig lite på facebook. Hvis jeg hadde gjort meg skyldig i noe av det TS nevner, hadde jeg fått gjennomgå av sønnene mine :ler: . Veldig mange av de på vennelista mi gjør det, da, både middelaldrende og yngre. Utrolig mange som er opptatt av alle disse "testene" for tida! F.eks hva sier profilbildet ditt om deg, hvor gammel ser du ut (alle ser ut som om de er 22, uansett), og hvilken bil er du, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Desse j*vla visdomsorda fra visdomshjørnet kver dag! Og innlegg der utlendinger har klagd på ditten og datten, så viser det seg at det var bullshit alt i hop. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Celsius? :ler:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Plastic Heart

En ting jeg har merket meg....er skikkelig !! - tullete tegnsetting.... et par smilefjes! ;))) må jo til også, - kanskje prøver vi å være " poetisk" !! .....når vi legger ut bilde av terrassen for å vise hvor, UTROLIG nydelig utsikten er !!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang en kompis legger ut bilde av seg selv, er moren fort ute med å kommentere. "Verdens kjekkeste gutt! Hilsen stolt mamma!" o.l. Glad mamma ikke holder på sånn. Så også en gang en kommentar hos han, som lød "Du som er så kjekk! Veldig merkelig at du ikke har kjæreste enda. Stor klem fra bestemor". Huff, må være flaut for han.

Moren til ei venninne, skriver  alltid "hihi, jeg ser dere har alkohol, jenter!" ol hvis vi legger ut bilde fra nyttårsaften eller lignende.. Veldig tåpelig. Vi er 25.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mythic skrev:

Da er det jaggu varmt!

Jeg er middelaldrende, men deler veldig lite på facebook. Hvis jeg hadde gjort meg skyldig i noe av det TS nevner, hadde jeg fått gjennomgå av sønnene mine :ler: . Veldig mange av de på vennelista mi gjør det, da, både middelaldrende og yngre. Utrolig mange som er opptatt av alle disse "testene" for tida! F.eks hva sier profilbildet ditt om deg, hvor gammel ser du ut (alle ser ut som om de er 22, uansett), og hvilken bil er du, osv. 

Er sååååååå lei. Og stort sett alle "testene" er på no.nametests.com, der man blir bedt om å gi fra seg all info om seg selv samt alle venner for å delta i disse lame "testene". 

Kanskje for mye rødt i glasset har slettet endel hjerneceller hos noen av mine jevnaldrende? 

Hilsen en annen middelaldrende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal innrømme at jeg har syndet littegrann her, bare litt. Men lagt ut bildet fra terrassen min har jeg gjort. #Fyy!# :ler:

Ellers er slike ordtak bannlyst på min side, likeens grisevitser, der damens bryster henger nede på knærne og mannen sier noe glupt. Noe rødt i glasset har jeg aldri hatt, haha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...