Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei! Er førstegangsgravid i uke 19 og har ikke fått noe mage. Kun en bitteliten kul som det ikke er andre enn meg selv og samboer som har sett. Selv om jeg går i tettsittende singlett er det ikke noen bekjente som har observert graviditeten😜 dere andre som hadde liten mage i starten av svangerskapet, fikk dere stor mage mot slutten? Eller forble den liten? Har vært på ultralyd og alt så bra ut. Skal på ny om en uke å da skal jeg huske å spørre om hvordan den ligger😊

Anonymkode: 34201...340

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det tok også lang tid før jeg fikk en tydelig gravidmage. Er førstegangsgravid. Jeg er nå i uke 37 og har fortsatt mindre mage enn mange som er like langt på vei som meg, men det er fordi at jeg bærer magen innover. Symfysemålet mitt er likevel der det skal være, og på UL har baby blitt målt til å være gjennomsnittlig stor :)

Så du er nok også helt normal vil jeg tro :)

Skrevet (endret)

Jeg fikk ikke mage før jeg var rundt 16-17 uker, da med tvillinger! :P Etter det tok det helt av. Nå er jeg 23+3 og ser høygravid ut (nesten). Er førstegangsgravid.

Så lenge babyen vokser som h*n skal i magen så er det ikke noe å tenke på. Hvor fort man får mage trur jeg er avhengig av hvor stor "plass" man har i bekkenet.

Min svigerinne får nesten ikke mage i det hele tatt og hun er kort og slank ;) Har tre unger.

Endret av karlakarl
Skrevet

Er også førstegangs, og magen min kom over natten  i uke 20 :P 

Skrevet

Hadde ikke  mage før uke 24☺ hele veien fått kommentarer på hvor lita jeg er men baby er litt over snittet:)  gjemmer seg godt!

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Fikk også høre at magen min var så liten, men kom en helt normal baby ut. Som med alle mennesker og fasonger så kommer gravidmagene i alle størrelser.

Skrevet

Veldig forskjellig. Jeg fikk mage rundt uke 12. Men har den berømte dameklumpen på magen fra før som fremtredet det veldig. Kanskje uke 16 var det mer graidmage tilstedet.

Skrevet

Gravidmagen kom over natta i uke 16, plutselig så jeg gravid ut, eller lettere tjukk :P Ble kjempestor til slutt, uke 37, 38, 39 og 40 trodde jeg at magen skulle fysisk sprekke :O Ei jeg kjenner bar morkaka foran(?), og hun hadde ingen mage sist jeg så henne, da var hun 25 uker på vei. Vi bærer nok ulikt :) 

Skrevet

Jeg hadde knapt synlig mage hele svangerskapet, og til og med jordmoren på fødestuen sa det måtte være en liten baby inni der (sånn som alle andre påpekte underveis også). Babyen var helt gjennomsnittlig, så størrelsen på magen betydde ikke noe. Min mage vokste mest de siste to-tre ukene, men ikke mye.

Og du - det er mange fordeler med liten gravidmage. Du kan bruke de samme klærene dine, du blir ikke "for-tung", og du kan knytte skoene dine selv frem til fødsel. :P

Skrevet

Må fnise litt av meg selv nå. Tok meg i å tenke at jeg skulle ønske jeg hadde søt og liten mage som ikke ble kommentert på. 

Men jeg sitter her med en bowlingkule av en mage, og føler folk glaner uhemmet og kontinuerlig.

Man blir liksom aldri fornøyd med det man har selv:)

• Liker 2
Skrevet

I uke 23 så jeg ut som om jeg skulle føde hvert minutt...er nå i uke 26 og føler meg som en elefant....og det er ikke tvillinger....

Misunner dere tynne nette gravide med fine små mager for jeg kommer nok til å sprekke når jeg nærmer meg om det ikke stanser nå...

Skrevet

Jeg er i uke 14 og passer ikke buksene mine lengre. Det synes fint på meg at jeg er gravid, men har fremdeles veldig mye luft i magen og promper all..the...time!!! Tror luften gjør magen litt større enn den egentlig er ;)

Lykke over dere som får beholde klærne lenge i svangerskapet! Jeg har flere bukser og gensere jeg ikke får på meg, og skylder på luft og ekstra vann i kroppen.  Føler meg kjukk, men spiser ikke mer enn jeg har gjort tidligere og beveger meg likt. Bu :(

Anonymkode: 030ad...c3a

Skrevet

Fikk heller ikke mage før rundt uke 20. Fikk høre hele svangerskapet at magen var liten, og folk trodde aldri jeg var så langt på vei som jeg var. Magen ble ganske stor de de siste ukene da, synes jeg iallefall... Baby var over 4 kg, så skjulte seg godt ja!

Skrevet

I uke 21 hadde jeg fått mage. Gikk på skole og gikk med normale klær (ikke alt for stramme) og det var først i uke 28 jeg begynte å få blikk.

I slutten hadde jeg stor mage! Gikk opp over 20 kg og fikk ei på 4 kg 🙈

Anonymkode: cbde9...260

Skrevet
12 timer siden, Barenzrotta skrev:

I uke 23 så jeg ut som om jeg skulle føde hvert minutt...er nå i uke 26 og føler meg som en elefant....og det er ikke tvillinger....

Misunner dere tynne nette gravide med fine små mager for jeg kommer nok til å sprekke når jeg nærmer meg om det ikke stanser nå...

Det er fordeler og ulemper med alt. Det er ikke så morsomt å hele tiden få spørsmål om alt er normalt med baby, hvor mye man har lagt på seg og kommentarer på at man ikke ser ordentlig gravid ut. Selv om jeg hele tida forklarer at baby nærmer seg 3 kilo nå så er det liksom hentydet at jeg burde ha lagt masse på meg og vagget som en pingvin. Men for all del, det viktigste er jo at vi vet at baby har det bra i magen☺ 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...