Gå til innhold

Mine rare tanker

evil eve

Anbefalte innlegg

Ja det ser fint ut. Men - hadde det ikke vært bedre å betale ned på egen gjeld enn fellesgjeld? Du er i alle fall avhengig av at leiligheten stiger i verdi om du skal selge, når du betaler såpass mye i måneden. Du får mye lån til nesten 7000,- i måneden! Men men, det er ikke så enkelt i Tbh heller. Vi har nå lagt inn et skambud på huset i Saltnes, så får vi se om det kommer i gang en budrunde. Ellers har jeg fått vite at det er en som skal selge i området vi aller helst ønsker å bo, så i kveld skal vi dra og se hvor huset ligger før vi enentuelt kontakter dem.

Endret av Mona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi så ett hus på eik var til salgs, men koster 1,5 mill da.. ;) Ligner litt på huset vi hadde på Tjøme, sånn vinkel hus... ;) Men fant det ikke på sidene dems nå, så er nok borte tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og svigerfar sett på huset som ikke er lagt for salg ennå. Det var greit, men må gjøre litt der da. Jeg liker stedet det ligger på, mens jeg liker huset og hagen på det andre stedet... Håper det andre ikke blir solgt før sambo får sett dette, så spørs det selvsagt på prisen da..

Hva med dette huset for dere da? Ser det er felles hage, så det er sikkert et hus til på tomta dere må dele med, men så ganske koselig ut da! Men fy søren, sykt dyrt i Tbg, stakkars dere...

På lørdag var jeg på jentevoerspiel og møtte sambo på byen etterpå. Var moro, men ble litt skjev da. Lenge siden var på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt lite det huset du la inn link til...

Men men... Vi finner sikkert noe sånn etterhvert.... Må jo ha fast jobb først uansett...

Men apropo jobb, har vært på 3 samtale med den skobutikken idag, så burde jo være en grei sjans på den....

Sånn ellers så går jeg på kurs om dagen, jobbkurs for ungdom, woho... Er så moro atte... Så nå ere opp kl 7 hver dag, og er i seng rundt 10 tida hver dag, sitter og gjesper nå, og klokka er ikke ni engang... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå ere opp kl 7 hver dag, og er i seng rundt 10 tida hver dag, sitter og gjesper nå, og klokka er ikke ni engang...  :roll:

Hallo! Jeg er oppe kvart på seks hver dag og sjelden i seng før tolv! Men ja, det er alt for lite søvn, er konstant trøtt og innimellom må jeg ha en blund etter middag. De ukene som går uten en eneste ettermiddagslur er jeg VELDIG trøtt i slutten av uka. Det bare ble sånn da vi ble samboere... Før la jeg meg glatt halv ti. :sjenert:

Jeg så et lite hus til i Tbg som var skikkelig fint inni, men lå jo midt i byen med null tomt, ikke spesielt fint utvendig heller. Men jeg skjønner dere vil ha litt større og da heller ut av byen. Da må dere nok godt ut av byen også med de prisene der... Synes det er dyrt nok her jeg. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. at du er oppe 3/4 døgn er da ikke min feil.. Hehe.. sånn sett er det jo veldig greit når sambo jobber natta, for da reiser han på jobb i åtte tida han, og da legger jeg meg sånn når jeg bynner å gape... Men når han er hjemme så legger jeg meg også noenlunde normal tid, selvom det litt oftere sklir ut da... Men er jo bare meg det går ut over, og litt ham da, når jeg er morragretten pga for lite søvn.. :)

Men imorgen er det bare å forvente seg at jeg er litt trøtt, for jeg har bestemt meg for å gå ut ikveld.. Er ikke dermed sagt at jeg er ute til det stenger, eller drikker meg snydens for den saks skyld, men vil ut og kose meg litt :)

Hus ja.. vil jo helst ikke bo midt i byen uansett.. Men gjerne sentralt da vettu... Så vi finner nok ut av det når den tid kommer at vi får søkt på lån begge to... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et nydelig vær ute, nå skal jeg sitte på verandaen med avisa og spise middag. Sambo har dratt til Trondheim for å jobbe, så i kveld lurte jeg på å se en jentefilm! Har jo masse sånne her som han ikke gidder å se. ;) Og middagen er deilige rester fra i går, hadde besøk og slo til med kylling med (hjemmelagde) røstipoteter og paprikasaus. Sjokoladefondant til dessert, det er igjen litt av alt sammen. :sjarmor: Men fy søren, hadde glemt hvor lang tid det tok å lage dette...

I morgen skal jeg til Oslo etter jobb til bror og sambo med varene fra partyet vårt! Men jeg lar ditt ligge her. Synes det er like greit å dra inn, blir lenge mellom hver gang jeg ser lille prinsessen!

Var det koselig ute torsdag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag ute ja... Det var gørrkjedelig... Var nesten ingen ute, så var ikke så veldig moro at det gjorde noe... Blei tre timer søvn på meg før kurs på fredag, så var litt trøtt ;)

Kom hjem etter kurs på fredag, lagde krydderkake, svigermor hadde bursdag på tirsdag, så vi var innom der på fredag :) Tok med kake, som falt veldig i smak :)

Lørdag var stort sett bare hjemme, var en tur i byen og møtte mamma for å få forkjølelse dråper og raggsokker.. blitt litt sjuk.. :( Og var på butikken med kjære og kjøpte mat... Spiste taco på kvelden.

Søndag dro vi til svigermor og svigerfar en tur, ellers så bare slappa vi av...

Idag kurs.. skrivd no søknader..

Siv er hjemme i Norge igjen, og håper hun får tatt seg en tur til helga! Skal være hundevakt for svigermor og svigerfar, de skal i bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois!

Var jo og hilste på lille prinsessen i går, skjønt jeg vet ikke om hun fortjener tittelen. Begynte å bælje både når jeg og pappa prøvde å ta henne opp. Hun har visst vært fin en stund, men litt tilbakefallende tendenser nå! Men hun er veldig sjarmerende når hun er blid! Har vært ute og kjøpt klær til henne i dag.. Skal innover på kurs til uka og drar innom en tur igjen da. :babyjente:

Jeg antar du ikke skal til Kristiansund i desember? Det blir jo brått noen tusen.. Jeg hadde egentlig tenkt, men tror ikke jeg prioriterer det i årets dyreste måned med påfølgende januar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var det en stund siden sist jeg har vært her og oppdatert ja...

Går fremdeles på kurs, har en uke igjen nå.. Så er det ut i praksis, fått plass i barnehage :) Så da får jeg prøvd meg på det og sjekka om det er noe for meg :)

Grattis med hus :) Er det det røde som du har vist meg før?? Er veldig fint, selvom det ikke er garasje eller uteboder.. Men det går det da alltids ann å få ordna senere vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ja det er det røde (det nyeste) jeg har vist deg før, blir bra vettu! Nå blir det væl stress før jul, så gleder meg i grunnen til nyttår jeg. Nå må vi legge ut leiligheten for salg, sambo vil pusse opp siste rommet først, pakke, vi skal bort 3 helger og så flytte inn. Og jeg har to oppgaver å levere før jul... Så nyttårsaften tror jeg vi skal skåle godt!

Nå har jo mamma vært her, det var koselig med svensketur. Jeg MÅTTE kjøpe nissemor og nissefar med lykt som skal stå på trappa i det nye huset våres! Perkfekt. Og jeg MÅTTE kjøpe turkis/grønn lue, skjerf og vanter, perfekt til svart kåpe.. Og da er det lås på lommeboka med unntak av julegaver, nå blir det andre utgiftsnivåer...

Blir spennende og se om du trives i barnehage da. Jeg tror du passer godt der, jeg synes det høres utrolig slitsomt ut, men du fikser det!

Endret av Mona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Jo gleder meg til å bynne i barnehagen til uka, selvom det betyr at jeg må stå opp enda tidligere enn nå som jeg går på kurs, men men :)

Julegaver i år blir nesten ikke tilstedeværende iallefall... Syns at alle burde være glade de fikk gaver ifjor, hehe.. Neida, men blir ikke dyre gaver i år nei.. Blir ikke akkurat rik av å gå på kurs... 5000 i mnd, som skal holde til mat, bensin OG julegaver, pluss busskort, telefon og greier, haha, morsomt.... Så, har bynt å spare opp littegrann nå... Så får jeg kjøpe sånn etterhvert... Også ser det ut til at jeg ikke får reist oppover til pappa og H i jula, jobbing, så da må jeg ha gavene klare til kalkunfest til alle på den sida..... Jupp jupp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg, ikke tenkt på julegaver da! Alle skjønner jo at det ikke blir prioritert, og som du sier, ingen forventet noe i fjor! Og f.eks lillebrødrene våre har vel ingenting å kjøpe for selv, så akkurat dem kan du jo bare avtale med at ikke blir noe? Ikke tenk på oss.

Jeg har så lyst til å kjøpe perlekjede, armbånd og øredobber til lille prinsessen, synes det er så nydelig. Men så er det litt dyrt da, så blir ikke mye igjen til foreldrene! Men jeg tenkte faktisk på å kjøpe det, og om du og bror har lyst, kan jeg sette på navnene dere også (jeg har ikke lyst å sette standard på sånne gaver, så er helt greit om det var fra dere også, jeg betaler;o)). Hva tror du om det?

Nå får vi sette i gang å gjøre noe her, sambo skal absolutt pusse opp siste rommet før vi legger ut for salg, så får tømme det i dag og håper får pusset opp i løpet av uken da. I går var vi i dobbelt 30-årslag, så ble ikke gjort stort da. Nå roper hele leiligheten på meg; "Kom og rydd og pakk!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg skal da klare å få kjøpt inn noen smågaver, men blir ikke no dyrt i år nei... Hva koster det for det settet egentlig?

Bynner på jobb i barnehage imorgen :) Både gleder og gruer meg, men har jo jobba der en dag og forelska meg litt i noen av ungene, så trur det blir bra :) Men håper seff på ordentlig jobb snart... Kjett å ikke ha det ja....

Lykke til med å pusse opp siste rommer vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ta den jeg, så kan du heller kjøpe en liten ting til foreldrene!

Da var den dagen gått, er vi så langt jeg skulle ønske i fremdrift i heimen? Nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...