Gå til innhold

Stille på familiebesøk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir stille og sier lite når vi er på besøk eller skal få besøk av familie. Vi har lite kontakt med andre i familie så dette gjør det enda vanskligere for meg å være sosial med de. Jeg føler meg ofte usynlig og synes det er veldig anstrengende å bare sitte der uten å si noe.  Teller gjerne timer for å få tiden til å gå. Jeg har alltid vært sånn og slitt med å være sosial. Jeg prøver helst å unngå sånne situasjoner ved å ikke bli med. Er det flere som føler det slik? 

Anonymkode: 38a9f...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,du er nok ikke alene.Jeg er en litt stille person som ikke gjør så mye av meg,mens mange andre i familien er veldig høylytte og masete.Dessuten føler jeg at jeg blir litt usynlig fordi de andre har mer å snakke om mtp hva som foregår i livene deres osv..enn det jeg har.Jeg er for tiden arbeidsledig,har ingen kjæreste,og ingen barn,drar ikke så ofte på ferie eller gjør spennende ting.Så jeg føler det er mer interessant for de å prate med andre enn meg.Det er likevel mulig at det bare noe jeg tror.Kanskje du kan ta initiativ litt mer,og prate med dem?Det kan være enklere å snakke med folk man ikke treffer så ofte,enn de man møter hele tiden synes jeg.Jeg har noen ganger tenkt ut spørsmål på forhånd som jeg kan stille når vi kommer i snakk og synes et hjelper litt.Etter det går praten ofte av seg selv.

Anonymkode: 24d90...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt likt. Når vi er i middag eller noe med tanta mi og hennes familie blir jeg så utrolig ukomfortabel, og sier ikke et pip hvis jeg ikke blir snakket til. Så liker jeg ikke egentlig den familien så veldig heller da. En gjeng med brautende bessevisere som bare bryr seg om å snakke om seg selv. Heldigvis bare noen få ganger i året jeg møter de, siden vi bor langt unna hverandre. Litt synn at de er omtrent den eneste familien jeg har utenom de nærmeste :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...