Gå til innhold

Han klikket i fylla... Gå eller bli?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva du skal gjøre?

Du skal selvklart gå fra han å avbryte kontakten helt. Alt annet ville vært det reneste idiotiet. 

Det som kommer til å skje er at han vil bli mer og mer utagerende med tiden etterhvert som han presser grensene sine, en dag er det ikke sikkert du kommer deg ut av huset i live. 

Sånn som han fremstår så vil neppe psykiatrisk hjelp ha noen særlig effekt, ikke det at jeg tror han ville vært innstilt på å skaffe seg hjelp heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men TS, det er fint at du ikke bagatelliserer dette. Du må se på dette i sammenheng med tidligere oppførsel og selv kjenne på om du kan være trygg sammen med han. Ønsker deg alt godt

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tydeligvis klikk fordi han ikke stoler på deg. Ikke det at jeg støtter mannen i å klikke, men hva med og vise at han kan stole på deg? Usikker på om du henger med guttevennene dine hele tiden jeg, men jeg også hadde reagert om min frue hadde holdt på sånn. Om man skal starte en familie med unger osv, så kan man vel ikke forvente at moren har mange guttevenner som man henger med. Høres rart ut. 

Anonymkode: 416d2...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen bør ikke ha i seg alkohol i det hele tatt. Kom deg vekk... Det er det ENESTE riktige. Lytt til fornuften din du....

Anonymkode: 6a4aa...d25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du er i et godt forhold, så føler du deg trygg sammen med han. Du gruer deg ikke til å komme hjem til han, og du skal ALDRI trenge å flykte fra han. Han velger alkoholen foran din trygghet. Om ikke han vil sette deg først, så må ihvertfall DU gjøre det. Ta tilbake det livet du ønsket deg, hvor du er trygg i ditt eget hjem. 

Anonymkode: 1361f...345

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke mye med guttevennene mine... Men jeg har vært helt åpen og ærlug fra dag en at jeg har guttevenner og at jeg bryr meg om de. Har heller ingen historie fra fortiden med disse guttene. Om jeg ville ligget med noen av de hadde jeg gjort det for lengst. 

Jeg er hos en vennine... Har ikke hørt fra han.. 

Anonymkode: fe75d...765

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tydeligvis klikk fordi han ikke stoler på deg. Ikke det at jeg støtter mannen i å klikke, men hva med og vise at han kan stole på deg? Usikker på om du henger med guttevennene dine hele tiden jeg, men jeg også hadde reagert om min frue hadde holdt på sånn. Om man skal starte en familie med unger osv, så kan man vel ikke forvente at moren har mange guttevenner som man henger med. Høres rart ut. 

Alle kan bli usikre og reagere på noe.

Ingenting (selv nødverge begrenses til nødvendig makt) kan frikjenne noen for å reagere så farlig, skremmende og kriminelt på en situasjon som ts beskriver.

Ellers er det mange som lever eller har levd i dårlige forhold som har prøvd å vise at de kan stoles på. De har justert og prøvd å ta hensyn eller unngå bråk, og derfor har de endt opp med å miste kontakten med venner og familie. En slik type usikkerhet vil ofte (ikke alltid, men oftest) forverres ved å bli tatt hensyn til.

Dersom man tar opp ting på en grei måte, så kan man sammen finne kompromiss begge kan leve med. Om en bruker makt eller trusler for å få den andre til å etterkomme egne ønsker, så er det veldig vanskelig å reparere og skape trygghet og balanse igjen.

Anonymkode: c7779...058

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo starten, langt forbi starten av et voldelig forhold. jeg anbefaler deg og kle på deg ryggraden og vise deg selv den respekt du fortjener ved og svare på dette spørsmålet, FORTJENER DU DETTE? jeg mener du burde komme det ut av dette, du er allerede på vei ned i hans psykisk sjalue bane ved og bli hans offer for sine problemer. det er ikke din feil. du gjør ikke noe galt i å ikke akseptere dette. du må tenke på deg selv, ikke samvittigheten din. men velger du å bli, ønsker jeg deg lykke til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det fort kan bli verre neste gang. 

Virker jo heller ikke som han bryr seg siden du ikke har hørt fra han  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27 December 2015 at 13.15, AnonymBruker skrev:

Ja... Overskriften sier vel det meste... Mannen min blir ofte veldig aggresiv når han drekker... Har vært et par episoder før hvor jeg har blitt redd for han... Nå i julen var vi ute en kveld.... Han var sur allerede før vi dro ut på byen fordi jeg snakket mer med venninene mine enn han...

Når vi kom ut dro jeg og venninene mine en annen plass enn han.. Jeg la fra meg telefon i garderoben på utestede for å danse... Jeg orket ikke være med han når han var sur... 

Senere tok vi taxi sammen hjem. Med en gang vi kom inn døra hjemme klikket han..... Lurte på hvor mange mannfolk jeg hadde vært med, hvorfor i helvete jeg ikke svarte han på telefon og hvorfor jeg trodde at de guttene jeg var venn med virkelig var venner av meg uten grunn. For han mener at jenter ikke har guttevenner uten at guttens eneste mål er å ned i buksa mi. Dette er guttevenner jeg har hatt hele livet! 

Sa jeg ikke gadd å høre på at han snakket sånn om vennene mine.. Da ble han enda mer forbannet fordi jeg forsvarte de... Så sier han at hadde han møtt han ene så hadde han drept han! Han har vært i millitæret å skreik at han hadde drept folk før osv. Jeg sa at det ikke er sant for det har du sagt før at du ikke har! Da klikket han enda mer å sa at han hadde taushetsplikt! 

Skjønte at jeg bare måtte komme meg bort så tok opp telefon for å ringe taxi. Da kom han løpende mot meg og smalt telefon ut av handa på meg. Jeg fikk tak i telefon igjen å da tok han tak i armen min og vred til jeg mista den (hadde blodutredelse dagen etter). 

Ble livredd og skjønte at jeg måtte komme meg vekk, så mens han tok telefonen min spramg jeg mot utgangsdøra og kom meg ut (uten sokker eller sko), han kom etter. Fikk løpt til nabohuset og banket på i panikk der. De ringte taxi så jeg fikk dratt. 

Nå sitter jeg bare å lurer på hva jeg skal gjøre... :( overdriver jeg? Får jo vondt av han å... 

Kom deg bort før dere får barn sammen. Jeg tror den eneste måten han kan forbedre seg på, hvis mulig i det hele tatt, er å miste noe som betyr noe for ham. Blir du, kommer det bare til å bli verre med årene. Tenk på kvinner og barn som mister livet pga slike fyrer. Du kommer aldri til å kunne tilgi deg selv om du stifter familie med ham og han mishandler ditt barn el deg foran barnet, når du på forhånd visste han var voldelig.

Anonymkode: f6ebb...68a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han ville gjort det igjen.... Han har ikke gått så langt før... Har vært sammen i 3 år.... 

Jeg syns det er vanskelig... :( Vet det er lett for folk å si at jeg bare må komme meg vekk men vet ikke om jeg klarer... Tre dager uten et pip tar knekken på meg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror han kommer til å fortsette med dette. Han vet at du kommer tilbake. Han vet at han kan drite seg ut og du tilgir. For det er det du gjør.

Du sier at han ikke har gått så langt før. Vel. En gang ble den første. Nå er den terskelen gått over. Neste gang er han på den siden at det er greit å klikke fullstendig.

Og så sitter du på legevakten med brukket arm eller nese eller hva som helst.

Og så ligger du på sykehuset med ødelagt milt.

Og så kan det gå enda verre enn det... 

Og ja, jeg vet det er "lett" for oss utenforstående å si det vi sier her. Vi sitter ikke med følelsene. Vi er objektive i forhold til de tre årene dere har hatt sammen. Dere har helt sikkert hatt mye bra også.

Men... ønsker du virkelig å muligens sitte med brukket nese eller arm på legevakten og lete deg fram til denne gamle tråden og se at vi hadde rett - alle vi som rådet deg til å løpe i motsatt retning av denne mannen? 

Jeg håper jeg tar feil. For du kommer sannsynligvis til å gå tilbake til han. Tror jeg. Og jeg håper jeg tar feil i de dystre spådommene om fremtiden din. Lykke til. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo så klart ikke ende opp på sykehus.... Men jeg kan liksom ikke se for meg at han ville gjort noe igjen... 

Uff.... Jeg vet at jeg burde dra.... Akkurat nå er jeg bare kvalm... Lei for at jeg ikke skal se han mer.... 

Tenker på at han finner seg en annen... Blir dårlig av det å :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.12.2015 at 13.15, AnonymBruker skrev:

Ja... Overskriften sier vel det meste... Mannen min blir ofte veldig aggresiv når han drekker... Har vært et par episoder før hvor jeg har blitt redd for han... Nå i julen var vi ute en kveld.... Han var sur allerede før vi dro ut på byen fordi jeg snakket mer med venninene mine enn han...

Når vi kom ut dro jeg og venninene mine en annen plass enn han.. Jeg la fra meg telefon i garderoben på utestede for å danse... Jeg orket ikke være med han når han var sur... 

Senere tok vi taxi sammen hjem. Med en gang vi kom inn døra hjemme klikket han..... Lurte på hvor mange mannfolk jeg hadde vært med, hvorfor i helvete jeg ikke svarte han på telefon og hvorfor jeg trodde at de guttene jeg var venn med virkelig var venner av meg uten grunn. For han mener at jenter ikke har guttevenner uten at guttens eneste mål er å ned i buksa mi. Dette er guttevenner jeg har hatt hele livet! 

Sa jeg ikke gadd å høre på at han snakket sånn om vennene mine.. Da ble han enda mer forbannet fordi jeg forsvarte de... Så sier han at hadde han møtt han ene så hadde han drept han! Han har vært i millitæret å skreik at han hadde drept folk før osv. Jeg sa at det ikke er sant for det har du sagt før at du ikke har! Da klikket han enda mer å sa at han hadde taushetsplikt! 

Skjønte at jeg bare måtte komme meg bort så tok opp telefon for å ringe taxi. Da kom han løpende mot meg og smalt telefon ut av handa på meg. Jeg fikk tak i telefon igjen å da tok han tak i armen min og vred til jeg mista den (hadde blodutredelse dagen etter). 

Ble livredd og skjønte at jeg måtte komme meg vekk, så mens han tok telefonen min spramg jeg mot utgangsdøra og kom meg ut (uten sokker eller sko), han kom etter. Fikk løpt til nabohuset og banket på i panikk der. De ringte taxi så jeg fikk dratt. 

Nå sitter jeg bare å lurer på hva jeg skal gjøre... :( overdriver jeg? Får jo vondt av han å... 

Om du overdriver nei? Total uakseptabel oppførsel fra hans side. Om dette skal funke bør han oppsøke psykolog eller noe. Slutte å drikke blr han også.han tåler åpenbart ikke alkohol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du han?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...