AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #41 Del Skrevet 28. desember 2015 Jeg personlig ville ikke ønsket det, men jeg har stor forståelse for at det er "nødvendig" for mange yrkesgrupper - feks toppidrettsutøvere, selvstendig næringsdrivende osv. Jeg synes ikke det er uansvarlig i det hele tatt, jeg tror ikke en mor er den eneste som evner å ta fulltidsansvar for et barn, jeg tror de har det like fint med andre nære omsorgspersoner. Et eksempel, ballettdanseren som det var dokumentar om på NRK, som danset hovedrollen i svanesjøen 6 måneder (tror jeg det var?) etter fødsel: http://www.mamma.no/mammaliv/hundre-prosent-mamma-og-ballerina Anonymkode: ff5ec...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #42 Del Skrevet 28. desember 2015 Den 27. desember 2015 at 15.28, Sinsiew skrev: bytt ut med pappa. Funker nok like bra! Mor er noe spesielt fordi det er hun som bærer frem barnet. Da kan jo far føde selv. Anonymkode: 47b6b...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #43 Del Skrevet 28. desember 2015 Det ser jeg ikke noe feil med...! Vi er tross alt voksne nok til å kunne bestemme hvordan vi ønsker livet skal være! De hopper tilbake på jobb ganske så tidlig borte i statene. Jeg tror jeg og min kjære ville hatt problemer med å holde han hjemme. Han elsker å jobbe og vil heller komme hjem og ta seg av leking når han kommer hjem. Han er virkelig til stede når han først er hjemme, og skulle det være stille på kontoret en dag passer han på å være hjemme. Hvis han vil jobbe og ikke ta perm fra jobben skal han få lov til det...! Anonymkode: f8fb0...85a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #44 Del Skrevet 28. desember 2015 Den 12/27/2015 at 9.44, ToveM skrev: Det er ikke egoistisk, far kan da være en like god omsorgsperson som mor. Gjør det som er best for dere. Helt enig. Hvorfor er det alltid mor som må være hjemme og far jobbe? Vi lever i 2015 og på 50 tallet. Hvis ts vil ut i jobb etter 2 måneder, så er jo det greit. Men selvfølgelig må andre mødre komme med pekefinger og si ts er uansvarlig. Dette er opp til de å bestemme. Anonymkode: c438d...249 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #45 Del Skrevet 28. desember 2015 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ser jeg ikke noe feil med...! Vi er tross alt voksne nok til å kunne bestemme hvordan vi ønsker livet skal være! De hopper tilbake på jobb ganske så tidlig borte i statene. Jeg tror jeg og min kjære ville hatt problemer med å holde han hjemme. Han elsker å jobbe og vil heller komme hjem og ta seg av leking når han kommer hjem. Han er virkelig til stede når han først er hjemme, og skulle det være stille på kontoret en dag passer han på å være hjemme. Hvis han vil jobbe og ikke ta perm fra jobben skal han få lov til det...! Anonymkode: f8fb0...85a Og hva hvis både du og far "vil jobbe og ikke ta perm fra jobben", hvorfor er det kun far som skal tas hensyn til? Jeg var alene med barn nr 1, og har nå ny kjæreste. Pga fødselsdepresjon med nr 1 har jeg allerede sagt ifra at ved evt barn går jeg tilbake I jobb fortest mulig, og det får han bare finne seg I. Anonymkode: 01cd2...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 28. desember 2015 #46 Del Skrevet 28. desember 2015 Uansvarlig nei! Jeg regner da med barnet har en far som kan være hjemme med det i stede for mor? Han kan da gjøre en akkurat like god "jobb" som mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #47 Del Skrevet 28. desember 2015 Her skal far etter planen ta hele permisjonen. Jeg skal begynne å studere igjen 4-6 uker etter fødeslen. Det er et ganske hardt studie med mye gruppearbeid, men til gjengjeld ikke så mye obligatorisk oppmøte. Derfor kommer jeg ikke til å være borte i mer enn 3-4 timer i strekk til å begynne med. Jeg synes ikke det er uansvarlig. Anonymkode: 12891...6a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. desember 2015 #48 Del Skrevet 28. desember 2015 Den 27.12.2015 at 14.32, AnonymBruker skrev: Nei, men nå kan det vel hende at babyen ville synes det er fantastisk å få tilbringe sin første levetid med mamma. Jeg slutter virkelig ikke å forundre meg over meg-fokuset hos folk, til og med når det dreier seg om et nyfødt barn. Anonymkode: ab687...8e4 Babyen husker jo ikke sin første levetid 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. desember 2015 #49 Del Skrevet 28. desember 2015 21 timer siden, DreamOn skrev: Det er helt vanlig i resten av verden. Far kan fint fylle barnets behov like bra som en mor. Men det er ikke vanlig i resten av verden at far har noe særlig til permisjon. I mange lang havner barn i barnehagen fra de er 3 mnd for så lang perm har mor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 28. desember 2015 #50 Del Skrevet 28. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mor er noe spesielt fordi det er hun som bærer frem barnet. Da kan jo far føde selv. Anonymkode: 47b6b...28e Mor har da ikke enerett på barnet, selv om det er hun som føder! Far kan ta vare på barnet, minst like bra som mor. F.eks kan mor pumpe, man kan bruke MME, osv, sa det er ingen ting imot at far kan være hjemme. Hvordan ellers forklarer du det med alle mødre der ute som absolutt ikke burde være mor, og som ikke evner å ta vare på ungen sin, hvor far er den eneste nære omsorgsperson? De jeg kjenner som kun har en far, har hatt en minst like god oppvekst som meg... Bare fordi vi er utstyrt med en livmor, betyr ikke det at mor er noe mer spesiell enn far.. Er tross alt far som må bidra med sæd - 50/50 vet du.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #51 Del Skrevet 28. desember 2015 1 time siden, Maleficenta skrev: Babyen husker jo ikke sin første levetid I følge hippien Gro Nylander skal mor være hjemme og amme til barnet blir 6 år, fordi morsmelk visstnok kurerer, forebygger og helbreder følgende: -Kreft -HIV -Forkjølelse - Aspergers -Schizofreni - Mistrivsel - Hodepine - Ja, alt som finnes Anonymkode: 47b6b...28e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #52 Del Skrevet 28. desember 2015 23 minutter siden, Sinsiew skrev: Mor har da ikke enerett på barnet, selv om det er hun som føder! Far kan ta vare på barnet, minst like bra som mor. F.eks kan mor pumpe, man kan bruke MME, osv, sa det er ingen ting imot at far kan være hjemme. Hvordan ellers forklarer du det med alle mødre der ute som absolutt ikke burde være mor, og som ikke evner å ta vare på ungen sin, hvor far er den eneste nære omsorgsperson? De jeg kjenner som kun har en far, har hatt en minst like god oppvekst som meg... Bare fordi vi er utstyrt med en livmor, betyr ikke det at mor er noe mer spesiell enn far.. Er tross alt far som må bidra med sæd - 50/50 vet du.. Meget spesielt at du oversetter ordene "spesielt viktig" med "enerett" og i mot "50/50". Anonymkode: 47b6b...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #53 Del Skrevet 28. desember 2015 1 time siden, Maleficenta skrev: Babyen husker jo ikke sin første levetid Hvis man ikke husker - då er det uten betydning? Anonymkode: 47b6b...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 28. desember 2015 #54 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meget spesielt at du oversetter ordene "spesielt viktig" med "enerett" og i mot "50/50". Anonymkode: 47b6b...28e Men herlighet, du sier jo at mor ikke kan byttes ut med far, fordi mor er viktigere for barnet fordi det er hun som føder... Selvfølgelig må jeg da bare opplyse om at bare fordi det er kvinnen som føder, betyr ikke det at vi er noe mer eller mindre viktige, eller bedre i stand til å ta vare på barnet enn det far er. For det er jo slik du legger det frem, kjære deg.. Så nei, det er ikke spesielt. Det som er spesielt, derimot, er at du mener mor er viktigere for barnet fordi barnet presses ut av mors vagina. Endret 28. desember 2015 av Sinsiew 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #55 Del Skrevet 28. desember 2015 2 minutter siden, Sinsiew skrev: Men herlighet, du sier jo at mor ikke kan byttes ut med far, fordi mor er viktigere for barnet fordi det er hun som føder... Selvfølgelig må jeg da bare opplyse om at bare fordi det er kvinnen som føder, betyr ikke det at vi er noe mer eller mindre viktige, eller bedre i stand til å ta vare på barnet enn det far er. For det er jo slik du legger det frem, kjære deg.. Så nei, det er ikke spesielt. Det som er spesielt, derimot, er at du mener mor er viktigere for barnet fordi barnet presses ut av mors vagina. Eh, hvor står det at mor ikke kan byttes ut? Anonymkode: 47b6b...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 28. desember 2015 #56 Del Skrevet 28. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eh, hvor står det at mor ikke kan byttes ut? Anonymkode: 47b6b...28e bytt ut med pappa. Funker nok like bra! Ettersom det var denne kommentaren min som ble kommentert med at det er noe spesielt med mamma, siden det er hun som føder, så tolker jeg det dithen at far ikke kan byttes ut med mor.. Så hva var det du mente da, ettersom din motkommentar var at mor er mer spesiell, etter en kommentar som sier at far kan byttes ut med mor, uten at det var noe problem?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #57 Del Skrevet 28. desember 2015 Det er et faktum at morsmelk er det beste for barnet, selv om en del tar seg nær av at det påpekes. Uansett, har man en jobb man må tilbake til etter kort tid, må man jo bare det. Personlig kunne jeg overhode ikke tenkt meg å vært såpass mye borte fra babyen så tidlig og jeg tror vel strengt tatt det beste for barnet er å få ro med en ammende mor. Hvis jobben er så ekstremt viktig at man ikke kan ta seg fri mer enn et par måneder, er det kanskje ikke riktig tid å produsere barn? Anonymkode: 13446...6ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #58 Del Skrevet 28. desember 2015 7 minutter siden, Sinsiew skrev: bytt ut med pappa. Funker nok like bra! Ettersom det var denne kommentaren min som ble kommentert med at det er noe spesielt med mamma, siden det er hun som føder, så tolker jeg det dithen at far ikke kan byttes ut med mor.. Så hva var det du mente da, ettersom din motkommentar var at mor er mer spesiell, etter en kommentar som sier at far kan byttes ut med mor, uten at det var noe problem?! At du tolker i vide retninger får du ta ansvar for selv. Forhold deg til hva folk skriver - ikke hva du dikter i hodet ditt at de skriver. jeeez. Anonymkode: 47b6b...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 28. desember 2015 #59 Del Skrevet 28. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: At du tolker i vide retninger får du ta ansvar for selv. Forhold deg til hva folk skriver - ikke hva du dikter i hodet ditt at de skriver. jeeez. Anonymkode: 47b6b...28e Så hvordan var det ment da? Ettersom dit motsvar til at mor byttes ut med far, er at mor er mer spesiell ettersom hun føder, og avslutter med at far da kan føde selv? Vær så snill, svar meg på det uten å begynn med personangrep. For det er absolutt ikke å tolke i vide retninger, når du kommer med slike utsagn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #60 Del Skrevet 28. desember 2015 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et faktum at morsmelk er det beste for barnet, selv om en del tar seg nær av at det påpekes. Uansett, har man en jobb man må tilbake til etter kort tid, må man jo bare det. Personlig kunne jeg overhode ikke tenkt meg å vært såpass mye borte fra babyen så tidlig og jeg tror vel strengt tatt det beste for barnet er å få ro med en ammende mor. Hvis jobben er så ekstremt viktig at man ikke kan ta seg fri mer enn et par måneder, er det kanskje ikke riktig tid å produsere barn? Anonymkode: 13446...6ea "Fakta"? Du er forsker på temaet? NTNU forskere har uttalt at morsmelk er flott men ikke nødvendigvis best. Spesielt i U-land er morsmelken viktig da annen ernæring er fullt av bakterier og dårlig næring. Det er i mors liv under de 9 månedene at grunnlaget legges. Ikke mens barnet sklir ut og etterpå. Anonymkode: 47b6b...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå