Gå til innhold

Ser dere på dere selv som smarte?

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Perfekt? Hehe, ikke narr meg til å le. Du er bare ennå en av de lavpanna kverulantene som søker etter å ta andre for noe, enten det gjelder skrivefeil eller noe annet.

Hi-hi!

Anonymkode: 8e7fb...b14

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper at du her gjør deg skyldig i det samme som du sier om disse vennene dine.

Anonymkode: 3cc0f...4f1

Da tipper du feil, men det gjorde sikkert godt å skrive det der, tenker jeg ;) Ingenting som slår den følelsen man får når man kan dytte andre littegranne ned, for å prøve å heve seg selv. Synd at du bommet så stygt i dette forsøket, da :) 

Anonymkode: 053d9...04d

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at de aller fleste ser på seg selv som smarte. Det ser jeg eksempler på hver dag, f.eks på facebook. Der har jeg noen venneforbindelser som er veldig enkle i hodet, men det forstår de selvfølgelig ikke selv, ellers ville de jo ikke skrevet så mye dumt som de gjør. De eier ikke verken filter, selvinnsikt eller evne til å forstå hva som er komplett uinteressant for andre, for ikke å snakke om at de tydeligvis ikke forstår at alle kan lese det de skriver.

Jeg er smart på en del områder, er en som kan litt om veldig mye, og kan i grunnen snakke om/diskutere det meste. Heldigvis er jeg smart nok til å forstå min egen begrensning, og holder kjeft hvis det er noe jeg ikke har peiling på. 

Anonymkode: 053d9...04d

Jeg er enig. Smarte folk omtaler ikke seg selv som smarte (uoppfordret), men er smarte nok til å vise ydmykhet og innse sin begrensning (dvs holde kjeft om ting de ikke har peiling på). Dumme folk har gjerne sterke meninger om alt og tror de er verdensmestere i alt, og er påståelige som fy. De er for dumme til å skjønne at de er dumme og virker til å leve lykkelig uvitende om det. Ei jeg kjenner er helt utrolig dum, sånn at folk reagerer på det i løpet av de første 10 minuttene. Hun presterte å skrive om seg selv på bloggen at hun var veldig intelligent. Hun er av typen som gjør hinsides dumme valg, har null kunnskaper, sliter med å fullføre vgs i godt voksen alder, aldri har mestret en jobb eller noe. Nesten helt hjelpesløs dum, men selv tror hun er smart. Det sier litt om at de virkelig dumme ikke vet de er dumme, og dermed tror alle de er "smartere enn snittet".

Anonymkode: d1ffa...a14

Skrevet
Den 26.12.2015 at 14.25, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ganske varierende standard på innleggene her. Mange har helt grunnleggende skrivefeil, merkelig tegnsetting, ikke mellomrom etter punktum osv. En del av de tingene som skrives, virker også rett og slett som at de kommer fra folk med lav IQ. Ser for meg en haug med navere som snylter på staten, som sitter og taster i vei her... Selvfølgelig er det mange oppegående folk her også, men synes det er litt vel mange pussige tråder/kommentarer her generelt. Så, ser dere på dere selv som smarte? Sosialt og kunnskapsmesdig? 

Anonymkode: f143b...c3a

Helt ærlig TS, lagde du denne tråden bare for skape litt underholdning for deg selv? Eller har du virkelig så høye tanker om deg selv? :legrine: 

Anonymkode: 606c7...920

Skrevet (endret)
Den 26.12.2015 at 19.45, Haru skrev:

Jeg ser på meg som meg selv, hva det nå enn er i andres øyner. Dum, smart, ond, god.....det er opp til mine medmennesker å dømme. Ikke meg selv.

Var det ikke du som sa det ville vært en lur ide av politi å skyte et varselsskudd inne på legevakta for å få kontroll over en paranoid schizofren i full psykose? 

Er det en slik vurdering smart i ditt hode? Har du tenkt flere trekk frem i tid slik intelligente mennesker ofte gjør?

Endret av WubWub
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig TS, lagde du denne tråden bare for skape litt underholdning for deg selv? Eller har du virkelig så høye tanker om deg selv? :legrine: 

Anonymkode: 606c7...920

Minner om at den ligger på skråblikk, så det er vel grenser for hvor alvorlig det er meningen vi skal ta HI. ;)

Skrevet
3 timer siden, WubWub skrev:

Var det ikke du som sa det ville vært en lur ide av politi å skyte et varselsskudd inne på legevakta for å få kontroll over en paranoid schizofren i full psykose? 

Er det en slik vurdering smart i ditt hode? Har du tenkt flere trekk frem i tid slik intelligente mennesker ofte gjør?

Jeg skrev det ja (men ikke at det var en god ide). Men anyway, min moral eller filosofi hva du nå vil kalle det, sier at det teller ikke hva jeg tror jeg er. Jeg kan tro jeg er kjempesnill, men det er heller mine medmenneskers mening som jeg prioriterer.
En morder for eksempel med vrangforestillinger, kan tro at han gjør det rette og det gode, men slik oppfatter kanskje ikke andre det. Derfor lar jeg heller mine medmennesker bestemme. I mellomtiden er jeg opptatt av å leve livet mitt og være den jeg er og følge min moralske kode og levemåte. Hva det gjør meg til, er helt opp til dere å bestemme.

Jeg tror virkelig du har valgt meg ut som favoritt-offeret ditt. Du virker ganske udiplomatisk med den meget frekvente siteringen og sarkasmen. Du virker som å bare være ute etter å provosere og det er ingen god egenskap i min mening.
Men siden jeg ikke kjenner deg og du ikke kjenner meg, kan vi begge ikke bedømme hverandre som menneske ut ifra noen simple tekster på internett. Jeg kan såfall ikke det, men siden du virker så bestemt på hva jeg er, kan du sikkert bevise hva jeg er :) ha en fin dag, så får du poste beviset ditt her når du selv er klar

Skrevet
22 minutter siden, Haru skrev:

Jeg skrev det ja (men ikke at det var en god ide). Men anyway, min moral eller filosofi hva du nå vil kalle det, sier at det teller ikke hva jeg tror jeg er. Jeg kan tro jeg er kjempesnill, men det er heller mine medmenneskers mening som jeg prioriterer.
En morder for eksempel med vrangforestillinger, kan tro at han gjør det rette og det gode, men slik oppfatter kanskje ikke andre det. Derfor lar jeg heller mine medmennesker bestemme. I mellomtiden er jeg opptatt av å leve livet mitt og være den jeg er og følge min moralske kode og levemåte. Hva det gjør meg til, er helt opp til dere å bestemme.

Jeg tror virkelig du har valgt meg ut som favoritt-offeret ditt. Du virker ganske udiplomatisk med den meget frekvente siteringen og sarkasmen. Du virker som å bare være ute etter å provosere og det er ingen god egenskap i min mening.
Men siden jeg ikke kjenner deg og du ikke kjenner meg, kan vi begge ikke bedømme hverandre som menneske ut ifra noen simple tekster på internett. Jeg kan såfall ikke det, men siden du virker så bestemt på hva jeg er, kan du sikkert bevise hva jeg er :) ha en fin dag, så får du poste beviset ditt her når du selv er klar

Ingenting av det du skriver her har noe med innlegget mitt å gjøre. 

Skudd og våpen på et sykehus for å roe en paranoid schizofren er uansett hva jeg vil kalle meget lite rasjonelt og veldig lite gjennomtenkt forslag. Jeg tror ikke et smart menneske ville kommet med et slikt forslag tatt i betraktning at intelligente mennesker gjerne har evnen til å anaylsere og vurdere risikoer og konsekvenserekker av handlinger bedre enn mennesker som er mindre mentalt begavede. 

Jeg vet ikke hva du mener med favoritt-offer? Dette er et diskusjonsforum hvor man utveksler meninger, enigheter og uenigheter. Deg er jeg jevnt over uenig med i det meste men det betyr ikke at du er noe offer - det betyr bare at jeg er uenig med deg. Men om du vil putte deg selv i en offer-rolle , for all del kjør på.

• Liker 1
Skrevet

Men hva ligger egentlig i det å være smart?

Mange høyt utdannede kan mye om et begrenset felt. Andre kan lite om mye. Andre igjen har svært gode praktiske evner.

Vi har alle våre felt hvor vi er flinkere enn andre. Jeg har selv høy utdanning, og har inntrykk av at andre ser på meg som intellegent. Likevel er det så vanvittig mange ting jeg ikke har kunnskap om. Definisjonen smart er snever. 

Anonymkode: 387ad...be8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...