herzeleid Skrevet 27. desember 2015 #21 Skrevet 27. desember 2015 Liker å tro at jeg er relativt smart, selv om det kan snike seg inn skrivefeil og tegnsettingsfeil. Det som slår meg som det mest graverende på dette forumet er mangelen på saklighet og argumenter. Hvis noen ikke evner å svare meg med annet enn "tullprat" osv. fremstår det for meg som om vedkommende ikke har så skrekkelig mye å tilby. 4
Berit Skrevet 27. desember 2015 #22 Skrevet 27. desember 2015 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: d8cb2...332 Det er morsomt fordi ?
Vox_populi Skrevet 27. desember 2015 #23 Skrevet 27. desember 2015 Jeg håper da inderlig jeg ikke er smart. Jeg liker å tro at jeg tvertimot er ærlig og rettskaffen. Den andre betydningen av smart: fiks og moderne, passer om mulig enda dårligere på meg
SunnivaOslo Skrevet 27. desember 2015 #24 Skrevet 27. desember 2015 Angående skrivefeil så har jeg ofte småfeil grunnet at jeg skriver på mobil og da er det lett å taste feil. Av og til også pga autocorrect som korrigerer feil. Ja, jeg kan jo "se over innlegget",men jeg gidder bare ikke. Dette er ikke en Jobb side og heller ikke en skoleoppgave. Bruker også ofte forkortelser som feks osv bhg +++ men du vet at fordommer fordummer?Du virker jo ikke særlig smart selv når du spyr ut at du tror folk er en gjeng med navere.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #25 Skrevet 27. desember 2015 9 minutter siden, SunnivaOslo skrev: Ja, jeg kan jo "se over innlegget",men jeg gidder bare ikke. Du er arrogant som ikke bryr deg om dine lesere. Bare vær klar over at du blir oppfattet som dum om du lar mange skrivefeil slippe igjennom. Anonymkode: 8e7fb...b14 2
SunnivaOslo Skrevet 27. desember 2015 #26 Skrevet 27. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du er arrogant som ikke bryr deg om dine lesere. Bare vær klar over at du blir oppfattet som dum om du lar mange skrivefeil slippe igjennom. Anonymkode: 8e7fb...b14 Ok. Mener du at jei ar dom nå? 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #27 Skrevet 27. desember 2015 1 minutt siden, SunnivaOslo skrev: Mener du at jei ar dom nå? Ja, på flere måter. Anonymkode: 8e7fb...b14 1
SunnivaOslo Skrevet 27. desember 2015 #28 Skrevet 27. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja, på flere måter. Anonymkode: 8e7fb...b14 Vor mange måttter dah ? 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #29 Skrevet 27. desember 2015 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er arrogant som ikke bryr deg om dine lesere. Bare vær klar over at du blir oppfattet som dum om du lar mange skrivefeil slippe igjennom. Anonymkode: 8e7fb...b14 Nå tror jeg nok ikke de fleste oppfatter leserne av kommentarene som "sin" gruppe lesere på lik linje med en forfatter som skriver en roman. Dessuten har mange kanskje ikke all verdens tid til å finlese forumkommentarer for skrivefeil, men for all del, jeg skjønner jo at dere som har all verdens tid har mulighet til å gjøre nettopp det. Anonymkode: 8a9e3...f89 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #30 Skrevet 27. desember 2015 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå tror jeg nok ikke de fleste oppfatter leserne av kommentarene som "sin" gruppe lesere på lik linje med en forfatter som skriver en roman. Dessuten har mange kanskje ikke all verdens tid til å finlese forumkommentarer for skrivefeil Jeg oppfatter meg ikke som romanforfatter, men mine kommentarer og debattinnlegg er brev og meldinger som mange kan lese. Så å ta hensyn til sine lesere, er bare alminnelig høflighet. Dessuten får bra innlegg større utbredelse. Utallige ganger har jeg hoppet over resten når innlegget viser seg å ha skrivefeil og dårlige og uklare setninger. Jeg gidder ikke gjette gåter! Alle har tid til å lese korrektur. Om nødvendig skriv litt mindre. Verden går neppe glipp av noe stort av den grunn. Anonymkode: 8e7fb...b14 1
lillekattepus Skrevet 27. desember 2015 #31 Skrevet 27. desember 2015 Geni er jeg nok langt i fra, men jeg tror nok jeg er gjennomsnittlig smart. Ikke når det kommer til matematikk. Jeg er smartere sosialt, språklig og teknisk. Er også ganske fornuftig og realistisk; det har jeg alltid vært. Skal jeg diskutere (noe som er sjeldent), foregår det på en saklig måte og jeg må vite fakta først. Diskuterer aldri religion og tro, i og med at vi ikke har svarene på svart og hvitt. Det er i mine øyne unødvendig å diskutere/krangle om slike temaer. Et par skrivefeil her og der hender vel i blant. Er jo ikke en maskin. Men som regel finner jeg feilen fort og fikser på det. Kan vel si at jeg er litt perfeksjonist med sånne ting (detaljer).
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #32 Skrevet 27. desember 2015 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppfatter meg ikke som romanforfatter, men mine kommentarer og debattinnlegg er brev og meldinger som mange kan lese. Så å ta hensyn til sine lesere, er bare alminnelig høflighet. Dessuten får bra innlegg større utbredelse. Utallige ganger har jeg hoppet over resten når innlegget viser seg å ha skrivefeil og dårlige og uklare setninger. Jeg gidder ikke gjette gåter! Alle har tid til å lese korrektur. Om nødvendig skriv litt mindre. Verden går neppe glipp av noe stort av den grunn. Anonymkode: 8e7fb...b14 Setningene dine er tunge å lese. Kanskje du bør flytte fokuset fra rettskriving til hvordan selve innholdet blir presentert? Var så vidt jeg klarte å skumme meg i gjennom, og jeg har lest min straffedose. Tror ikke jeg fikk med meg poenget ditt engang siden jeg fikk sånn merkelig flyt i hodet av å lese selve meldingen din. Lite flyt. Som dette her. Det er vel du enig i. Er du ikke? Anonymkode: 681b1...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #33 Skrevet 27. desember 2015 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg fikk sånn merkelig flyt i hodet av å lese selve meldingen din. Lite flyt. Som dette her. Det er vel du enig i. Er du ikke? Jo, de fire siste setningene dine er eksempel på opphakket stil - der synes jeg du har en forbedringsmulighet. Min stil er derimot perfekt - den som har problemer med å lese min tekst, er ikke i målgruppen. Anonymkode: 8e7fb...b14 1
Fredsmegleren Skrevet 27. desember 2015 #34 Skrevet 27. desember 2015 Smart for noen, dum for andre. 1
Cata Skrevet 27. desember 2015 #35 Skrevet 27. desember 2015 (endret) Trenger man være smart for å være sosial? Den var ny... Ja, jeg regner meg selv som smart i den forstand at jeg har klart å gjennomføre en høyere utdannelse med greit resultat og får for det meste gode tilbakemeldinger i arbeidslivet. Det ville jeg ikke klart dersom jeg var dum som et brød. På den annen side er jeg ikke særlig "naturlig intelligent". Jeg er god til å lære og til å huske. Så kan man sagtens diskutere om man kan sette likhetstegn mellom "smart" og "intelligent". Slik jeg tolker dem dekker de ikke helt samme betydning. Uansett er jeg verken smart eller intelligent nok til å få Nobelprisen i noe som helst, men jeg kan skrive rimelig korrekt norsk. Når det blir feil, så er det oftere slurvefeil enn at jeg ikke vet hvordan det skal være. Sosialt er jeg håpløs, men det regner jeg mer som et personlighetstrekk enn som noe tegn på hvorvidt jeg er smart eller "dum". (Jeg kjenner ganske mange mennesker som ikke er spesielt smarte, men som har et utmerket sosialt liv og mange venner.) For min del er det sannsynligvis også arvelig belastet siden slekta på min fars side har hatt sin del med svært introverte personligheter. Endret 27. desember 2015 av Cata Jeg var smart nok til å se min egen tastefeil. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #36 Skrevet 27. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppfatter meg ikke som romanforfatter, men mine kommentarer og debattinnlegg er brev og meldinger som mange kan lese. Så å ta hensyn til sine lesere, er bare alminnelig høflighet. Dessuten får bra innlegg større utbredelse. Utallige ganger har jeg hoppet over resten når innlegget viser seg å ha skrivefeil og dårlige og uklare setninger. Jeg gidder ikke gjette gåter! Alle har tid til å lese korrektur. Om nødvendig skriv litt mindre. Verden går neppe glipp av noe stort av den grunn. Anonymkode: 8e7fb...b14 Du skjønte kanskje ikke at jeg muligens ikke mente det 100% bokstavelig. Poenget var at man gjerne ikke bruker så mye tid på kommentarer og innlegg på et debattforum kontra det man gjør når man skriver et innlegg av litt større betydning på en blogg eller i andre litterære sammenhenger. Og nei, "alle" har ikke tid til det. Jeg forstår at en del NAV'ere og folk som deg, som kanskje ikke jobber så mye, har all verdens tid til å korrekturlese alt fra romaner til kakeoppskrifter, men for en del av oss andre er det ikke slik. Anonymkode: 8a9e3...f89 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #37 Skrevet 27. desember 2015 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, de fire siste setningene dine er eksempel på opphakket stil - der synes jeg du har en forbedringsmulighet. Min stil er derimot perfekt - den som har problemer med å lese min tekst, er ikke i målgruppen. Anonymkode: 8e7fb...b14 Perfekt? Hehe, ikke narr meg til å le. Du er bare ennå en av de lavpanna kverulantene som søker etter å ta andre for noe, enten det gjelder skrivefeil eller noe annet. For å si det rett ut så har du fritidsproblemer og bør kanskje satse på å finne en hobby? Det kan jo være et godt nyttårsforsett. Anonymkode: 8a9e3...f89 2
Sinsiew Skrevet 27. desember 2015 #38 Skrevet 27. desember 2015 (endret) 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, de fire siste setningene dine er eksempel på opphakket stil - der synes jeg du har en forbedringsmulighet. Min stil er derimot perfekt - den som har problemer med å lese min tekst, er ikke i målgruppen. Anonymkode: 8e7fb...b14 Hovmod er en last, og ydmykhet en dyd. Endret 27. desember 2015 av Sinsiew 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #39 Skrevet 27. desember 2015 Jeg tror at de aller fleste ser på seg selv som smarte. Det ser jeg eksempler på hver dag, f.eks på facebook. Der har jeg noen venneforbindelser som er veldig enkle i hodet, men det forstår de selvfølgelig ikke selv, ellers ville de jo ikke skrevet så mye dumt som de gjør. De eier ikke verken filter, selvinnsikt eller evne til å forstå hva som er komplett uinteressant for andre, for ikke å snakke om at de tydeligvis ikke forstår at alle kan lese det de skriver. Jeg er smart på en del områder, er en som kan litt om veldig mye, og kan i grunnen snakke om/diskutere det meste. Heldigvis er jeg smart nok til å forstå min egen begrensning, og holder kjeft hvis det er noe jeg ikke har peiling på. Anonymkode: 053d9...04d 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2015 #40 Skrevet 27. desember 2015 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at de aller fleste ser på seg selv som smarte. Det ser jeg eksempler på hver dag, f.eks på facebook. Der har jeg noen venneforbindelser som er veldig enkle i hodet, men det forstår de selvfølgelig ikke selv, ellers ville de jo ikke skrevet så mye dumt som de gjør. De eier ikke verken filter, selvinnsikt eller evne til å forstå hva som er komplett uinteressant for andre, for ikke å snakke om at de tydeligvis ikke forstår at alle kan lese det de skriver. Jeg er smart på en del områder, er en som kan litt om veldig mye, og kan i grunnen snakke om/diskutere det meste. Heldigvis er jeg smart nok til å forstå min egen begrensning, og holder kjeft hvis det er noe jeg ikke har peiling på. Anonymkode: 053d9...04d Jeg tipper at du her gjør deg skyldig i det samme som du sier om disse vennene dine. Anonymkode: 3cc0f...4f1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå