Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan lager dere til denne? Funnet en rask og god måte?

Bruker dere avkjølt kokt vann, og hvor gammel er barnet?

Går det an å blande ut og varme dobbel porsjon, sette den i kjøleskapet, og varme den opp igjen?

Anonymkode: 2862d...47f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på boksen hvordan du skal blande😊

brukte avkjølt kokt vann og varmt vann på termos til han var 6 mnd. Etter det sa HS jeg kunne bruke kaldt vann fra kranen og termos.

nei, det kan du ikke. Mme skal drikkes med en gang og ikke varme opp. Det står holdbarhet i romtemp. På boksen.

Anonymkode: 20ff3...35f

Skrevet

Jeg fyller riktig mengde kokt vann i flaskene og setter i kjøleskapet.

Varmer i micro til passelig temperatur. Blander så i pulveret (har ferdig oppmålt mengde i pulverdispenser(fra Avent).)

Min er 3 uker, forsøker å fullamme, men har innimellom litt lite melk, så gir litt tillegg om han ikke blir fornøyd med bare mm. Gjorde det forøvrig slik med forrigemann også.

Anonymkode: 489bd...cb7

• Liker 1
Skrevet

Gjør det slik som hun over... dvs klargjør flasker med kokt vann for et døgn å setter de I kjøleskapet. Når han skal ha en flaske varmes denne I microen før pulveret heller I (forhåndsoppmålt I urinprøvebeger) 

Jeg delammer så det er ikke mange flaskene som går med ila en dag og synes derfor dette fungerer greit.

Skrevet

Jeg gjør også som de over; koker vann og har ferdig målt opp i flasker i kjøleskapet. Varmer i micro til riktig temp, og tilsetter så ferdig oppmålt pulver fra dispenser.

babyen min er 2,5 mnd og drikker kun mme, og jeg har dermed nok flasker til å dekke hele døgnet (pluss noen ekstra) sånn at jeg bare behøver vaske og sterilisere en gang pr døgn. Etter 2 flaskebarn med mye prøving og feiling av metoder synes jeg dette er det enkleste :-)

Anonymkode: a4451...08b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...