Gå til innhold

Hvorfor er leietakere så BITRE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet er ''urettferdig''. Noen venter med å få barn, sparer penger, tar utdanning, tar buss fremfor bil og klarer kjøpe bolig. Til og med uten foreldrehjelp. Med prioritering klarer noen å kjøpe bolig som 25åring, f.eks.

Men når det kommer til eie og leie bolig er det tydelig er veldig sårt tema her inne.

Det er nesten sånn at boligeierene er de STORE slemme ulvene, og leietakerne er ''the sorry people''.

Hver gang en utleier klager på at leietakerne røyker inne, er det som om hele KG fryyder seg over det. Mohaha. That's what you get. De har visst all rett i verden til å lage støy, rasere, og bryte kontrakten de selv har underskrevet. Ikke kul om man har noen rettigheter der, leietakerne er de kongelige som ikke trenger å ta hensyn til noe.

Maler de en hvit vegg til rød, så er det til pass for deg. Stakkar leietakere som ikke får føle seg som hjemme i sitt eget hjem. :ironi: Kjøper de en boks med kattunger så skulle det da bare mangle. For en nazi du er dersom du ikke aksepterer dyrehold. Leietaker kan skitne til hele leiligheten, gjøre hvite vegger gule med røyk, ha fest hver helg og kanskje lage hull i en vegg. Hva så, i følge KG? Sånn er det å leve, liksom. Man skal ikke være gjest i sitt eget hjem. Fest opp alle veggene med bilder slik at det ser ut som det har vært en skytemassakre der. Det er greit med et par stykker, men det virker som de på trass lager et helt museum ut av huset. Av denne setningen kan folk likvel få for seg at leietakerne kun får bo på et blankt lerret og ikke slippe en fis engang.

Folk gleder seg til renten stiger og folk må selge boligene sine. De venter spent på at boligboblen skal sprekke og folk skal få problemer med å selge. Folk latterliggjør problemer utleiere har med leietakere. Ser det ut som en narkoman har hatt fest der inne, aldri rydder, og det stinker både bæsj, tiss, røyk og død så er det morsomt. Haha ''du får invitere til vaskemøte da'' :fnise: Tihihi, dumme kjerring-utleier :fart2: Gjerne kommer folk med en ironisk tilleggkommentar som '' Er de nødt til å sende skriftlig søknad for å prompe og nå?''. ''Du får si til de at det en inspeksjon hver Søndag, og nåde de om et støvkorn ligger på gulvet''. 

:kosteskaft:

Forventer ikke akkurat noe annet enn edda-bedda oppførsel i kommentarfeltet :fart2: Så kjør på.

Anonymkode: 91618...6a0

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne fremstillingen kjenner jeg meg ikke igjen i. 

Anonymkode: f9776...f72

• Liker 32
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livet er ''urettferdig''. Noen venter med å få barn, sparer penger, tar utdanning, tar buss fremfor bil og klarer kjøpe bolig. Til og med uten foreldrehjelp. Med prioritering klarer noen å kjøpe bolig som 25åring, f.eks.

Men når det kommer til eie og leie bolig er det tydelig er veldig sårt tema her inne.

Det er nesten sånn at boligeierene er de STORE slemme ulvene, og leietakerne er ''the sorry people''.

Hver gang en utleier klager på at leietakerne røyker inne, er det som om hele KG fryyder seg over det. Mohaha. That's what you get. De har visst all rett i verden til å lage støy, rasere, og bryte kontrakten de selv har underskrevet. Ikke kul om man har noen rettigheter der, leietakerne er de kongelige som ikke trenger å ta hensyn til noe.

Maler de en hvit vegg til rød, så er det til pass for deg. Stakkar leietakere som ikke får føle seg som hjemme i sitt eget hjem. :ironi: Kjøper de en boks med kattunger så skulle det da bare mangle. For en nazi du er dersom du ikke aksepterer dyrehold. Leietaker kan skitne til hele leiligheten, gjøre hvite vegger gule med røyk, ha fest hver helg og kanskje lage hull i en vegg. Hva så, i følge KG? Sånn er det å leve, liksom. Man skal ikke være gjest i sitt eget hjem. Fest opp alle veggene med bilder slik at det ser ut som det har vært en skytemassakre der. Det er greit med et par stykker, men det virker som de på trass lager et helt museum ut av huset. Av denne setningen kan folk likvel få for seg at leietakerne kun får bo på et blankt lerret og ikke slippe en fis engang.

Folk gleder seg til renten stiger og folk må selge boligene sine. De venter spent på at boligboblen skal sprekke og folk skal få problemer med å selge. Folk latterliggjør problemer utleiere har med leietakere. Ser det ut som en narkoman har hatt fest der inne, aldri rydder, og det stinker både bæsj, tiss, røyk og død så er det morsomt. Haha ''du får invitere til vaskemøte da'' :fnise: Tihihi, dumme kjerring-utleier :fart2: Gjerne kommer folk med en ironisk tilleggkommentar som '' Er de nødt til å sende skriftlig søknad for å prompe og nå?''. ''Du får si til de at det en inspeksjon hver Søndag, og nåde de om et støvkorn ligger på gulvet''. 

:kosteskaft:

Forventer ikke akkurat noe annet enn edda-bedda oppførsel i kommentarfeltet :fart2: Så kjør på.

Glad jeg ikke er leietakeren din. Makan til nedlatende holdninger skal man lete lenge etter

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne fremstillingen kjenner jeg meg ikke igjen i. 

Anonymkode: f9776...f72

bare å se på tråden: leietaker fått katt:/

Det var jeg som var nazien. Nesten alle synes jeg var grusom. Jeg skrev at jeg likte de og de var snille, jeg kjeftet heller ikke på de, men likvel var jeg en grusom person. Det jeg ramset opp, som at det stinket røyk, ble latterliggjor. Mye ble ryddet vekk av moderator for ''hatfulle kommentarer osv''.

Blir oppgitt.

• Liker 5
Skrevet

Med en bedriten overskrift og nedlatende holdning så håper jeg ikke du finner noen støtte her.

• Liker 8
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 3
Skrevet

Hva med at det står i kontrakten at leietaker ikke får lov å røyke inne, mens boligeier selv røyker inne når man leier en kjellerleilighet? Eller at det er boligeier som selv bråker mest og har fester?

Anonymkode: 2d8e2...181

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, MapleSirup skrev:

Med en bedriten overskrift og nedlatende holdning så håper jeg ikke du finner noen støtte her.

Nedlatende holdning? Åja, det var det du fikk ut av innlegget.

Og nei, jeg mener ikke alle leietakere i hele verden. Unnskyld, det var galt av meg å skrive det på den måten. 

Skrevet
3 minutter siden, H.T.S skrev:

Hæh? Hvor har du lest dette? Kjenner ikke dette igjen på KG.

leietaker fått katt :/ - tråden.

Skrevet

Dette er for de BITRE leietakerne, ikke for de normale. Når jeg skrev hele KG så mener jeg bokstavelig talt ikke det. Jeg skrev: det virker som, mtp at tråden ble hijacket av motstandere. Det er bare sånn folk skriver, ''alle'' når de mener mange. Beklager, beklager, beklager.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bare å se på tråden: leietaker fått katt:/

Det var jeg som var nazien. Nesten alle synes jeg var grusom. Jeg skrev at jeg likte de og de var snille, jeg kjeftet heller ikke på de, men likvel var jeg en grusom person. Det jeg ramset opp, som at det stinket røyk, ble latterliggjor. Mye ble ryddet vekk av moderator for ''hatfulle kommentarer osv''.

Blir oppgitt.

Det har nok ikke mest med trådens tema å gjøre, men den uskrevne kg-regelen om at TS alltid skal høvles ned, latterliggjøres og mistenkes. Dette er grunnen til at jeg nesten aldri spør om råd på kg. 

Anonymkode: 169ac...c6b

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror nok det er mange her som er bitre ja. Noen utleier er drittsekker som elsker "makten" de har over å eie det stedet en annen person kaller sitt hjem, og setter derfor helt urimelige krav av leietaker. Vi bodde hos en sånn utleier en periode, og han var helt på bærtur av og til. Vi fikk beskjed om å ikke spise is ute på verandaen på sommeren, for da fikk barna hans lyst på is og maste på han. Vi fikk ikke lov til å grille, fordi han hatet lukten. Dråpen var da han sa jeg ikke fikk lov til å klippe håret til samboer hjemme på badet, fordi han mente håret kom til å stikke seg inn mellom flisene og ligge det for alltid:fnise: Da sa jeg han fikk gi oss avslag i husleien for å dekke frisørutgiften. Han gjorde mye annet rart og for å være ekkel, som å sette på vaskemaskinen klokka to på natta. Vaskemaskinen hans sto RETT over senga vår. 

Vi skulle bare bo der noen få år mens vi sparte til egen bolig, så vi greide å holde ut. Men jeg skjønner godt at de som må bo sånn i mange år får et litt anstrengt forhold til utleiere. Vi var helt utmattet, for vi følte oss virkelig som gjester i eget hjem. Vi hadde ingen dyr som tisset inne, eller var urenslige eller uforsiktige. Hele den tiden vi bodde der (tre år) satte vi ikke inn en eneste spiker i veggen. Bildene vi hadde på veggen hang vi på de spikrene som allerede var der da vi flyttet inn. 

Jeg synes likevel at i mange tilfeller går leietaker alt for langt. Om det står i kontrakten at det ikke er lov med husdyr, så respekter nå for pokker det! Er det så ufattelig vanskelig å forstå at man må følge enkelte, rimelige, regler?! Og så klart skal man være nøye med å holde det rent i hjemmet. Det burde man uansett om man bor i egen eller leid bolig. 

Og folk som godter seg over andres ulykke (altså de som gleder seg til rentestigning osv) er bare patetisk misunnelige unger. 

Anonymkode: 3563c...91c

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har nok ikke mest med trådens tema å gjøre, men den uskrevne kg-regelen om at TS alltid skal høvles ned, latterliggjøres og mistenkes. Dette er grunnen til at jeg nesten aldri spør om råd på kg. 

Du har rett. Jeg skrev innlegget veldig forsiktig for å unngå å bli overhøvlet. Jeg skrev på en rolig måte at jeg uansett ikke trodde jeg hadde rettigheter, og når de alt hadde fått seg katt var det for sent å be de kaste ut. Så jeg skrev innlegget for å få ut litt frustrasjon og kanskje se om andre synes det var litt respektløst. Og ja, det synes de at det var.. AV MEG. :ohmy:

Ok.. Hadde forstått det om jeg skrev hatefullt at jeg skulle kaste katten på rævva ut, men jeg presisterte i HI at jeg innså det er for sent etter de har skaffet den. Så det var ganske tydelig at det jeg ville få ut av innlegget var at jeg ble litt oppgitt.

Likevel måtte moderator og alt sammen til. Folk vil bare lage storm i vannglass, og tolker en blomst til å være en tornado. Er så lei de ironiske latterliggjørende kommentarene som man ser i nesten hvert innlegg. Den minste ting mistolkes også. Hvem sitter bak brukerne på de kg-erne er det jeg undrer meg. 

• Liker 3
Skrevet

Alle meler sin egen kake, skulle bare mangle. Det gjør jo du også. 

Anonymkode: 1f464...3c4

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
Skrevet

Jeg var en av de som "forsvarte" deg i den tråden. Jeg er helt enig med deg, om leieboere skriver under på noe har de faktisk gått med på at de ikke skal røyke inne og gå til annskaffelse av husdyr. Er de ikke enig syns jeg faktisk de kan finne seg en annen plass å bo, så enkelt er det. De låner leiligheten av deg, de eier den ikke. 
Jeg sitter faktisk med det samme inntrykket som deg ts, for en stund tilbake las jeg om en leieboer her som var irritert over at barna ikke fikk lov til å leke på gresset til de som leiet ut, selv om hun hadde skreve under dette i kontrakten. Hun hadde i tillegg en terrasse til sin disposisjon..
Jeg blir veldig oppgitt av og til og det er ikke uten grunn at mine foreldre sin leilighet står tom. De orker bare ikke slike konflikter mer. 

Anonymkode: e7d42...55e

• Liker 8
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett. Jeg skrev innlegget veldig forsiktig for å unngå å bli overhøvlet. Jeg skrev på en rolig måte at jeg uansett ikke trodde jeg hadde rettigheter, og når de alt hadde fått seg katt var det for sent å be de kaste ut. Så jeg skrev innlegget for å få ut litt frustrasjon og kanskje se om andre synes det var litt respektløst. Og ja, det synes de at det var.. AV MEG. :ohmy:

Ok.. Hadde forstått det om jeg skrev hatefullt at jeg skulle kaste katten på rævva ut, men jeg presisterte i HI at jeg innså det er for sent etter de har skaffet den. Så det var ganske tydelig at det jeg ville få ut av innlegget var at jeg ble litt oppgitt.

Likevel måtte moderator og alt sammen til. Folk vil bare lage storm i vannglass, og tolker en blomst til å være en tornado. Er så lei de ironiske latterliggjørende kommentarene som man ser i nesten hvert innlegg. Den minste ting mistolkes også. Hvem sitter bak brukerne på de kg-erne er det jeg undrer meg. 

Jeg leste bare startinnlegget ditt, men jeg skjønner du er fortvilet over situasjonen med leietakerne dine! 

Og det sier jeg som har vært leietaker i mange år. Jeg er en ansvarsfull person som følger regler og tar så godt vare på andres eiendom som mulig, så vær så vennlig å ikke skjære alle leietakere over én kam. :-)

Men det er en stygg uting på KG at TS skal behandles som dritt. Hvis jeg en sjelden gang stiller et ganske nøytralt spørsmål, får jeg bare noen få svar a la "kan du ikke bare google det a?", " hvorfor gidder du å spørre?", og lignende. Orker ikke ta opp noe av mer personlig karakter, for da hagler det med personkarakteristikker om meg som person som bitter, egoist og andre lite flatterende ting basert på et bittelite innlegg. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har bare hatt utrolig koslige utleiere! For noen herlige mennesker! De var så rause og snille. Vi var også veldig gode leietakere. 

Nå har jeg selv enebolig  med stor utleiedel og forsøker å være en veldig snill og hyggelig utleier som det er bra å bo hos.

Men dessverre så ble de første leietakerne vi hadde en trist affære. De røyket hasj, hadde ekstremt dårlig hygiene,  de kranglet høylytt så huset ristet og de stakk frs deler av regninga..

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er for de BITRE leietakerne, ikke for de normale. Når jeg skrev hele KG så mener jeg bokstavelig talt ikke det. Jeg skrev: det virker som, mtp at tråden ble hijacket av motstandere. Det er bare sånn folk skriver, ''alle'' når de mener mange. Beklager, beklager, beklager.

Her virker det mer som at det er huseieren som er bitter

Endret av MadameDeRosa
Skrevet

Jeg leier og er storfornøyd, leilighet midt i sentrum med lita husleie, internett + strøm inkludert. Jeg får nok mitt eget en gang, men eiga hus har aldri vært drømmen min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...