Gå til innhold

Gruer meg til nyttårsaften - uten noe sted å dra, igjen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde du vært i nærheten av Oslo hadde du vært mer enn velkommen hjem til oss :) Vi er en liten gjeng på din alder som skal spise middag og feire sammen

Anonymkode: ead62...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 24.12.2015 at 14.06, 2Bhonest skrev:

H*n er 23 år og bør begynne å ta ansvar for sitt eget liv. Nok dalling og brett opp armene. Alt for mange vokser opp uten å lære seg å ta ansvar. Slike innlegg du kommer med er en av grunnene til at de ikke gjør noe med den saken. Kanskje h*n ikke kommer seg ut, fordi h*n ar så svære puter under armene....

TS sier også at ingen andre enn h*n selv har skylden. Noen må ta h*n i nakken og vise veien. Det er det TS ønsker og vil.

Du er en lite hyggelig og usympatisk kar.

Anonymkode: b5aae...59b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbudet mitt står ved lag TS :) Om du føler det blir litt merkelig er jo det bare å treffes et sted i sentrum en dag og snakke, så kan du se om du synes det blir lettere å bli med. Jeg er selv i slutten av 20årene og vennene mine er ca 24-27 år, så vi er en liten blanding i alder. Du må nesten vurdere det litt ut fra hva du selv synes føles greit ut, men som sagt det er bare å sende meg en PM så kan vi ta det der ifra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange snille mennesker det er her som tilbyr seg å møte TS. Jeg sliter med det samme problemet som TS har. Har ingen nære venner og har heller ikke lagt noen planer. Men i motsetning til TS så har jeg et ekstra problem. Nemlig at jeg er helt jævlig slitsom. Jeg har prøvd å bli normal, men jeg sliter rett og slett ut alle i livet mitt. Jeg hadde aldri turt å bare møte noen for å dra på nyttårsfest. Det ville sikkert vært gøy for meg, men det ville blitt slitsomt for de som skulle møte meg. Dessuten ville det ha betydd for mye for meg å møte noen, og så ville det are blitt rart :( nei, disse sosiale relasjonene skjønner jeg ingen ting av :( 

Anonymkode: 4939e...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 2Bhonest
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er en lite hyggelig og usympatisk kar.

Det vet du særdeles lite om og du gir ikke TS noe med den kommentaren. Jeg har iallefall kommet med noen råd. Det er mer enn hva du har kommet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Det vet du særdeles lite om og du gir ikke TS noe med den kommentaren. Jeg har iallefall kommet med noen råd. Det er mer enn hva du har kommet med.

Skal du komme med råd må du jammen meg ordlegge deg på en god måte. Å være usympatisk er en dårlig kvalitet og gjør ikke ts sin situasjon bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke selv invitere til fest og lage i stand noe. Alle kan ta noe med. Alle tar drikke med til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal du komme med råd må du jammen meg ordlegge deg på en god måte. Å være usympatisk er en dårlig kvalitet og gjør ikke ts sin situasjon bedre.

Det er nå din anonyme oppfattelse...
Jeg mener TS ikke behøver sympati, men et spark i baken for å komme seg ut. Du kan fint være uenig i det, men å dalle med TS er nok en av årsakene til at h*n ikke allerede har fått seg et nettverk. Noen ting her i livet man man selv lage og ikke få servert rett i fanget.
Føl fritt til å dalle med TS, men jeg vil fremdeles stå på mitt uten at du skal kunne dømme meg....

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så mange snille mennesker det er her som tilbyr seg å møte TS. Jeg sliter med det samme problemet som TS har. Har ingen nære venner og har heller ikke lagt noen planer. Men i motsetning til TS så har jeg et ekstra problem. Nemlig at jeg er helt jævlig slitsom. Jeg har prøvd å bli normal, men jeg sliter rett og slett ut alle i livet mitt. Jeg hadde aldri turt å bare møte noen for å dra på nyttårsfest. Det ville sikkert vært gøy for meg, men det ville blitt slitsomt for de som skulle møte meg. Dessuten ville det ha betydd for mye for meg å møte noen, og så ville det are blitt rart :( nei, disse sosiale relasjonene skjønner jeg ingen ting av :( 

Hmm det at du vet at du er slitsom... kan ikke det hjelpe deg på vei til å bli mindre slitsom? Jeg mener med tanke på at du virker bevisst på hva som gjør deg slitsom. Du kan evt jobbe med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at du er slitsom? Er det noe du gjør som du merker selv, eller er det bare noe du har blitt fortalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hvordan du har det ts. Men du er frisk og kan gå? Da burde det ikke være noe problem å være med på noe frivillig opplegg og de har sikkert noe sånt i Bergen du kan være med på :)verre med meg som sitter i rullestol. Blir alene i år å. Men er helt greit. 

Anonymkode: 5ba7d...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helicase
Den 23. desember 2015 at 22.26, AnonymBruker skrev:

Det er ikke engang julaften enda, og jeg gruer meg allerede til nyttårsaften. Jeg har ingen planer, akkurat som i fjor. Jeg er 23 år gammel, student, og bor i Bergen. Jeg kommer også herifra. Jeg har et par venner, men vi er ikke en veldig fast gjeng om det gir mening. Flesteparten av de få vennene jeg har har reist hjem til sine hjemsteder nå i julen. De som er igjen skal med kjæresten sin på en eller annen middag/fest. I fjor etter en nyttårsaften hvor jeg skamfull satt i leiligheten - og hadde sagt til én venn som ikke kjente en annen at jeg skulle til sistnevnte, og motsatt - lovte jeg meg selv å bli mer sosial i 2015. Jeg ble med i en studentgruppe, men jeg passet dårlig inn. Jeg fant på mer sammen med vennene jeg har, men ikke bok tydeligvis - og flesteparten har mer enn nok med kjærestene sine å gjøre. Jeg føler meg som et sosialt utskudd. 23 år gammel, og ingen steder å være på nyttårsaften. Jeg ser, og er, helt normal. Tar bare litt mer tid for meg å åpne meg, og jeg hater smalltalk. 

I år som i fjor har jeg "testet vannet" for å forsøke å finne et sted å være. Har spurt vennene mine hva de skal. Alle skal med kjærestene sine på en eller annen vennemiddag (ikke samme middagen altså, men flere). Ingen steder hvor det er naturlig for meg å henge meg på. Det er ikke sosialt akseptert som ung person å være alene på nyttårsaften. Det er ikke heller det jeg ønsker. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er ikke noen andres feil enn min egen, altså jeg har jo ingen å skylle på. Det er bare så sårt. Jeg prøvde så hardt i år, uten at det hjalp. Fortsatt ingen gjeng, bare noen venner her og der. Jeg vil så gjerne gå ut, drikke, pynte meg, kose meg... Ikke de serier og spise troika. 

Anonymkode: 313d5...53f

Jeg gjorde det samme i fjor. Ikke skam deg. Prøv eventuelt å spør litt hva folk skal? Kan du ikke være med familien din da?  

Endret av Helicase
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er hva du gjør og får til resten av året som er viktig. Lykke til! Og ikke gjør den ene dagen til noe så stort, selv om jeg kan forstå at det føles tungt. Nyttårsaften er som regel veldig opphauset og veldig mange blir skuffet for at det ikke ble slik de hadde tenkt seg..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den ‎24‎.‎12‎.‎2015 at 22.38, AnonymBruker skrev:

Jeg blir 23 neste år, og bor også i Bergen. Skal heller ingenting, og har heller ingen å være med.. 

Anonymkode: ffd12...06f

Sånn er det med meg og. Skal ingenting. Har ingen å være med på nyttårsaften. Kan være at et av barna kommer en tur, men de legger opp sine egne planer med venner for de er tenåringer.

Min mor ringte meg nettopp, og var bekymret over at jeg ikke hadde noen planer for nyttårsaften ;). Haha, typisk hun... Hun mener at man kan ikke være alene på en sånn dag. Men man kan vel ha det fint alene og. Jeg har ingen problemer med å være alene på nyttårsaften. Bekymrer meg ikke for å sitte alene på den dagen :)  Så forstår ikke helt hva folk stresser etter. Man kan jo føle seg ensom i selskap og.... Og nei jeg føler meg som oftest ikke så ensom når jeg er alene. Koser meg :).

Tror det er viktig å lære seg å nyte sitt eget selskap. Da lærer man seg å være glad i seg selv :) 

Endret av Meline37
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også være alene den kvelden,men for meg er det ikke et problem. Skal spise middag rundt 20 også drar jeg hjem. Skal se på fyrverkeri og gå en tur rundt,dra hjem I sofaen og slappe av☺ dagen etter,når alle er fyllesyke og minst 2000kr fattigere,starter jeg det nye året med en lang gåtur☺

nyttårsaften er litt oppskrytt...har feiret den I alle år bortsett fra 2 ganger av forskjellige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke sitte å vente på invitasjoner hele tiden!! Det er lov å ta kontakt med andre selb! Spør hva vennene dine sal, spør om du kan bli med

Ikkke sutre på nett når du ikke løfter en finger selv! Ingen vil omgås barn som må holder i hånda å mases på hver gang. Det er kjipt å være den som alltid inviterer deg!! Du har en mobil du kan bruke eller pc! Sms, ring eller messenger noen! Få fingern ut av rassen eller kjed deg aleine... igjen. 

Anonymkode: 5904a...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...