AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #21 Del Skrevet 23. desember 2015 Dere har ikke mulighet til å reise til foreldrene dine nå? Eller skal de reise bort / ha fullt hus i julen? Søsteren din fortjener ikke å ha gjester når hun ikke klarer å sørge for at dere har det bra. Anonymkode: 3ccf7...254 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #22 Del Skrevet 23. desember 2015 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen lager bare middag til seg selv, barna og søsteren min. Hun er stresset nå før jul, men hun vet at vi ikke har spist middag her, men da ber hun oss ta mat selv. Men det er ikke så koselig når det skal være sånn. Jeg har ikke tatt mat, ettersom jeg ikke får spise middagsmat her virker det unaturlig å rote i matskapene. Får ikke til å spørre heller, vil ikke skape drama, og spesielt ikke i julen. Gleder meg bare til å komme hjem. Svogeren skal hjem til foreldrene mine han også. Anonymkode: dde8d...483 Sørg for at foreldrene dine vet om dette, så de kan ta en prat med han om ikke dere klarer å snakke med søsteren deres. Kanskje de kunne fakturere ham for det han spiser når han er hos dere heretter! Anonymkode: 1397c...7a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 23. desember 2015 #23 Del Skrevet 23. desember 2015 Slutt å være så pinglete, oppfør dere som søsteten deres forventer. Når det ropes til middag, gå på kjøkkenet dere også, smil og si "lukter godt, hva skal vi spise idag da?" Så sett dere ved bordet. Så må han være fryktelig frekk om han motsetter seg det, han skaper drama, som da søsteren deres og foreldrene deres vil få høre om. Slik dere gjør nå, så vil han jo slippe helt unna. Frokost og kvelds ordner dere til dere selv på kjøkkenet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #24 Del Skrevet 23. desember 2015 Kan det være at søsteren din har invitert dere, fordi hun trenger noe hjelp? Siden hun stresser med gaveinnpakning og juleforberedelser, og ikke får med seg at dere ikke spiser? Tilbyr dere å hjelpe til (feks med matlaging? Innpakning?)? Eller sitter dere dagen lang i sofaen foran tven eller med telefonen i hånda? Du skriver ingenting om alderen på barna, men kunne dere tatt de med ut en tur? Slik søsteren din og svogeren din får litt "fri"? Kan det være så enkelt at svogeren deres ikke er overbegeistret for at dere er der, og liker det enda mindre siden dere "bare sitter der"? Jeg har faktisk vært i situasjonen der jeg ble så irritert at jeg laget meg en mini-pizza kun til meg selv, en gang vi hadde besøk. Årsaken var at exen og hans familie satt i timesvis foran Playstation, flere dager på rad, uten å gjøre en dritt. Oppvasken hoper seg opp, og det samme gjorde håndklærne på badet. De tok hintet kan du si.. Anonymkode: 44de5...b27 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 23. desember 2015 #25 Del Skrevet 23. desember 2015 Dette er helt på jordet og jeg er egentlig enig i at dere er litt pinglete. Skal dere liksom bare lide og sulte til 27.??? Svogern din er en fæl gjerrigknark og søstern din er ikke stort bedre! Hvor er omtanken for familien? Stresset eller ikke stresset, det der er bare ikke greit! Jeg skulle ønske jeg kunne ta over deres sko litt, så skulle de begge fått vite hvor skapet skal stå! Spør: "er det meningen at vi ikke skal spise hos dere? Eller skal vi handle og lage mat selv? Alt er greit, bare kjekt å vite, så vi slipper å være så sultne." Eller, det beste alternativet: DRA HJEM! Uansett hvor langt det er! Lån penger til ny togbillett av foreldrene deres! Uansett om det er julaften! Urause folk er det verste jeg vet! Blir kvalm! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #26 Del Skrevet 24. desember 2015 1 time siden, Sunflower-Delight skrev: Da er det skikkelig dårlig oppførsel av svogeren deres. Dere kunne da ha tatt en prat med storesøster igjen, og å nevne dette for henne alene om hvorfor hennes mann oppfører seg slik som han gjør når dere er der på besøk? Hvis storesøster mener at dere kan oppføre dere akkurat som hjemme hos dem så betyr jo det at dere kan ta dere bra til rette, også når det gjelder mat. Men jeg skjønner det godt hvis dere ikke føler dere så vel med å ville kikke rundt i kjøkkenskapene dems, dere har iallefall blitt oppdratt til å være høflige. Noe som virker veldig fjernt for mange andre nå for tiden, deres svoger er et godt eksempel på dette. Håper også at det vil bli bedre i sjølveste julefeiringene for dere. Ellers er jeg enig med dere om at neste jul er det nok best å ikke feire jul med dem igjen. Stemningen her kan være litt stivt, og siden jeg vet at han kan være gjerrig, får jeg ikke lyst til å bare ta mat fra skapene deres. Føles nesten som at jeg er et lite barn som stjeler godteri. Derfor ender det opp med at jeg kjøper mat til meg selv. Det er nok siste gang jeg feirer jul her. Søsteren min er jo veldig hyggelig, men stemningen har ikke vært så bra. 1 time siden, Sunflower-Delight skrev: Synes heller han kan holde seg hjemme når han oppfører seg så dårlig. Det kjipe er jo at han forventer å bli oppvartet. Foreldrene mine handler alltid inn mye mat til jul, mat som alle liker, lager middag hver eneste dag i julen med dessert, kaker og masse annet godt. Kjøleskapet er fullt og alle forsyner seg. Hun kan finne på å lage forskjellige middagsretter slik at alle blir fornøyd. Hun sender med mat til dem også, før de reiser hjem. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da hadde det vært fristende å ikke gi beskjed til ham når middagen er servert. Og når han lurer på hvorfor så sier dere bare at han finner mat i skapet om han er sulten. Og du, ikke "opptrer seg", men "oppfører seg". Anonymkode: 8de3c...ea2 Trenger ikke å gi beskjed til ham om at det er middag, han kommer inn på kjøkkenet, spør hva som er til middag og er den første som setter seg ved bordet. Det er ikke en overdrivelse engang. Foreldrene mine er rause, og lager middag når han ringer for å spørre om de kan lage mat til familien. Foreldrene hans bort i samme by, men de spiser aldri middag der. Selv om mor er sliten av å lage middag til så mange flere dager i uken, så gjør hun det likevel. Anonymkode: dde8d...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #27 Del Skrevet 24. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere har ikke mulighet til å reise til foreldrene dine nå? Eller skal de reise bort / ha fullt hus i julen? Søsteren din fortjener ikke å ha gjester når hun ikke klarer å sørge for at dere har det bra. Anonymkode: 3ccf7...254 Vi har dessverre ingen mulighet til det. Det var ingen flere flybilletter igjen, det går ikke buss før søndag, og foreldrene mine har gjester hjemme hos seg, så vi må være her fram til den 27. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sørg for at foreldrene dine vet om dette, så de kan ta en prat med han om ikke dere klarer å snakke med søsteren deres. Kanskje de kunne fakturere ham for det han spiser når han er hos dere heretter! Anonymkode: 1397c...7a6 Han fortjener å bli behandlet på samme måte, men det er så fjernt å oppføre seg slik. Jeg hadde ikke fått det til. Anonymkode: dde8d...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #28 Del Skrevet 24. desember 2015 1 time siden, ViljaH skrev: Slutt å være så pinglete, oppfør dere som søsteten deres forventer. Når det ropes til middag, gå på kjøkkenet dere også, smil og si "lukter godt, hva skal vi spise idag da?" Så sett dere ved bordet. Så må han være fryktelig frekk om han motsetter seg det, han skaper drama, som da søsteren deres og foreldrene deres vil få høre om. Slik dere gjør nå, så vil han jo slippe helt unna. Frokost og kvelds ordner dere til dere selv på kjøkkenet. Vi er nok pinglete. Det er kjipt å være her og føle seg slik. Hvis han hadde ropt "nå er det middag" hadde det vært annerledes, men han roper navnene til folk og vi er ikke inkludert. Da er det ikke så fristende å sette seg ved bordet, selv om vi sikkert burde gjort det. Hadde nok blitt pinlig. Anonymkode: dde8d...483 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #29 Del Skrevet 24. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan det være at søsteren din har invitert dere, fordi hun trenger noe hjelp? Siden hun stresser med gaveinnpakning og juleforberedelser, og ikke får med seg at dere ikke spiser? Tilbyr dere å hjelpe til (feks med matlaging? Innpakning?)? Eller sitter dere dagen lang i sofaen foran tven eller med telefonen i hånda? Du skriver ingenting om alderen på barna, men kunne dere tatt de med ut en tur? Slik søsteren din og svogeren din får litt "fri"? Kan det være så enkelt at svogeren deres ikke er overbegeistret for at dere er der, og liker det enda mindre siden dere "bare sitter der"? Jeg har faktisk vært i situasjonen der jeg ble så irritert at jeg laget meg en mini-pizza kun til meg selv, en gang vi hadde besøk. Årsaken var at exen og hans familie satt i timesvis foran Playstation, flere dager på rad, uten å gjøre en dritt. Oppvasken hoper seg opp, og det samme gjorde håndklærne på badet. De tok hintet kan du si.. Anonymkode: 44de5...b27 Vi hjelper til begge to, og har spurt flere ganger om hun trenger hjelp. Vi har vært med når hun har kjøpt julegaver, underholdt barna og vært med henne når hun har levert julegaver. Hun stresser, men hun er også veldig distré. Når det gjelder middag, er det han som står for matlagingen. Begge har fri fra jobb i julen. Egentlig er det lite vi kan gjøre. Vi leker jo med barna, spør hva de trenger hjelp til og er tilstede. Anonymkode: dde8d...483 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #30 Del Skrevet 24. desember 2015 Og når du tilbyr å lage middag svarer de? Anonymkode: 461c9...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #31 Del Skrevet 24. desember 2015 1 time siden, Ulla Ullsokk skrev: Dette er helt på jordet og jeg er egentlig enig i at dere er litt pinglete. Skal dere liksom bare lide og sulte til 27.??? Svogern din er en fæl gjerrigknark og søstern din er ikke stort bedre! Hvor er omtanken for familien? Stresset eller ikke stresset, det der er bare ikke greit! Jeg skulle ønske jeg kunne ta over deres sko litt, så skulle de begge fått vite hvor skapet skal stå! Spør: "er det meningen at vi ikke skal spise hos dere? Eller skal vi handle og lage mat selv? Alt er greit, bare kjekt å vite, så vi slipper å være så sultne." Eller, det beste alternativet: DRA HJEM! Uansett hvor langt det er! Lån penger til ny togbillett av foreldrene deres! Uansett om det er julaften! Urause folk er det verste jeg vet! Blir kvalm! Jeg har spist ganske lite ja, og har en svak hodepine. Hele situasjonen er kjip. Føler meg ganske feig, eller vi er feige begge to. Det burde jo være greit å stille et sånt spørsmål, å bare være direkte. Gleder meg til å dra hjem! Bare kjedelig at svoger også skal bli med, er ganske lei av ham nå. Anonymkode: dde8d...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 24. desember 2015 #32 Del Skrevet 24. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi er nok pinglete. Det er kjipt å være her og føle seg slik. Hvis han hadde ropt "nå er det middag" hadde det vært annerledes, men han roper navnene til folk og vi er ikke inkludert. Da er det ikke så fristende å sette seg ved bordet, selv om vi sikkert burde gjort det. Hadde nok blitt pinlig. Anonymkode: dde8d...483 Med tanke på aldersgruppen deres så er det ikke så rart i at dere ikke tør å si i fra om dette, spesiellt ikke direkte til svoger og storesøster. Og det virker da som om dere har sagt i fra til storesøster på et vis, men alikevel hjelper det ikke så mye hva ho forteller dere hvis dere føler at det er dårlig stemning mellom dere og svoger. Kjipt er det, da! Jeg er enig med personen som skreiv om at dere burde fortelle foreldrene deres om hvordan dere ble oppvartet hos storesøster og svoger. Hvis de bryr seg om familien sin så er det en naturlig reaksjon for dem å ville ta en prat både med deres storesøster og svoger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 24. desember 2015 #33 Del Skrevet 24. desember 2015 (endret) 12 timer siden, Sunflower-Delight skrev: Med tanke på aldersgruppen deres så er det ikke så rart i at dere ikke tør å si i fra om dette, spesiellt ikke direkte til svoger og storesøster. Og det virker da som om dere har sagt i fra til storesøster på et vis, men alikevel hjelper det ikke så mye hva ho forteller dere hvis dere føler at det er dårlig stemning mellom dere og svoger. Kjipt er det, da! Jeg er enig med personen som skreiv om at dere burde fortelle foreldrene deres om hvordan dere ble oppvartet hos storesøster og svoger. Hvis de bryr seg om familien sin så er det en naturlig reaksjon for dem å ville ta en prat både med deres storesøster og svoger. Enig! Dere må i det minste fortelle det til foreldrene deres. Noen MÅ nevne noe her! En måte å legge det fram på kan være å spørre om økonomi, om de vil at dere skal ha med dere penger for å betale maten, siden de ikke har råd. At sånt må de si ifra om. Da virker der som mor/far/den som sier ifra bare har omtanke og ikke angriper dem. Mye lettere å komme igjennom. Pliiis la oss få høre fortsettelsen av dette! Endret 24. desember 2015 av Ulla Ullsokk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #34 Del Skrevet 24. desember 2015 Svoger det blir ingen gave på deg. Vi har måtte bruke de pengene på mat, siden vi ikke får noe her. Han høres ikke god ut. Dette må dere fortelle foreldrene deres om. Ønsker dere en god jul Anonymkode: 510c5...01c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #35 Del Skrevet 24. desember 2015 Dette høres veldig spesielt ut. Jeg ville nok tatt en ordentlig prat med storesøsteren deres om dette. Spør om det er greit at dere også blir inkludert i middagene også, og tilby dere å betale for maten (noe som i bunn og grunn burde vært unødvendig, all den tid dere er invitert til å bo hos de i jula) Spør også svogeren om dere skal hjelpe til med å lage maten, og si dere er sultne. Jeg har faktisk opplevd noe lignende, men da var jeg kun gjest for en natt. Ei venninne og jeg var invitert på overnatting hos ei venninne som hadde flyttet langt unna (type midt i skogen langt utti gokk, et par mil unna nærmeste butikk) Til middag stekte hun en frossenpizza til seg selv og samboeren, og vi fikk ikke tilbud om så mye som en brødskive under besøket. Vi hadde kun med oss snacks, drikkevarer og godteri, og innen vi skjønte at vi ikke kom til å få tilbud om noe mat hadde vi begge en øl eller to innabords, så vi kunne heller ikke kjøre noe sted. Det endte med at vi reiste grytidlig neste morgen, da vi var så sultne. Anonymkode: dfe79...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #36 Del Skrevet 24. desember 2015 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hjelper til begge to, og har spurt flere ganger om hun trenger hjelp. Vi har vært med når hun har kjøpt julegaver, underholdt barna og vært med henne når hun har levert julegaver. Hun stresser, men hun er også veldig distré. Når det gjelder middag, er det han som står for matlagingen. Begge har fri fra jobb i julen. Egentlig er det lite vi kan gjøre. Vi leker jo med barna, spør hva de trenger hjelp til og er tilstede. Anonymkode: dde8d...483 Svogeren deres er med andre ord bare utrolig smålig og kjip. Egentlig synes jeg søsteren deres også er temmelig sløv, som ikke registrerer at dere ikke spiser. Støtter de andre med at dere må si noe til foreldrene deres. Håper dere fikk spise dere gode og mette idag!😊 Anonymkode: 44de5...b27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. desember 2015 #37 Del Skrevet 24. desember 2015 Jeg har tenkt mye på dere i dag! Hvordan har det gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reveenka Skrevet 25. desember 2015 #38 Del Skrevet 25. desember 2015 Himmel og hav for en bisarr situasjon. Jeg håper virkelig at dere har "kvinnet dere opp" til å snakke med søsteren deres. For jeg kan aldri tenke meg at søsteren deres synes dette er en grei måte å behandle dere på, samme hvor distre hun er. Hun er jo glad i dere og vil helt sikkert at dere skal ha det fint og føle dere velkomne i hennes hjem vil jeg tro. Så snakk sammen vær så snill. Svogeren deres trenger en leksjon i folkeskikk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 25. desember 2015 #39 Del Skrevet 25. desember 2015 Jeg sitter med en haug pørsmål: Kan dere ikke bare gå til bords når maten er ferdig? Blir det kke dekket på til dere? Har dere tilbudt dere å hjelpe til på kjøkkenet? Kan dere ikke kommunisere med disse menneskene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #40 Del Skrevet 25. desember 2015 Fikk dere julemiddag? Fikk dere middag i dag? Har dere snakket med søsteren deres? Å være distre og stresset er ingen unnskyldning for å behandle gjestene sine som veggdyr. Hvis dere ikke tør selv, ring mamma og be henne kjefte på søsteren din! Anonymkode: 3ccf7...254 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå