Gå til innhold

Blir oversett av venninner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir tydelig oversett av et par venninner - både på meldinger og når vi tilfeldigvis møtes på gaten eller på butikken. Dette har skjedd gjentatte ganger når jeg møter dem en og en, og flere ganger har jeg f eks bare vært en meter fra dem. Da har de enten sett meg fort inn i øynene før de har snudd ryggen til, eller bevisst gått forbi meg med hele kroppen vendt fra meg (på en veldig unaturlig måte). 

Først trodde jeg de faktisk bare ikke så meg. Men man trenger ikke være rakettforsker for å ta hintet når det skjer gang på gang. 

Dette er personer som har såret meg og som jeg har konfrontert på en saklig måte. Det er jeg som har tatt siste initiativ til å møte dem, men ikke fått noe respons. Selv forstår jeg ikke hvordan man kan overse personer man har kjent i så mange år. 

Mitt spørsmål er: hvordan skal jeg forholde meg til det?

Jeg har flere ganger holdt på å si "Hei", men så stoppet meg selv halvveis fordi jeg har blitt så overrasket over at de har sett vekk/skjønt tegningen. Jeg vil ikke late som om alt er bra når det ikke er det, men jeg vil heller ikke falle ned på deres nivå og overse dem. 

Anonymkode: b635b...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de allerede har såret deg og du har konfrontert de om det så ville jeg faktisk bare latt det være, dette høres ikke ut som folk jeg ville hatt i livet mitt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninner?! Dette høres mer ut som bekjente man kun ser av og til.

Hvis de virkelig er venninnene dine, så er de ikke særlig gode venninner. Ta det opp med de neste gang du skal være med dem?

Anonymkode: 27aa6...f98

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er - er dette virkelig venninner?

Du har som nevnt, konfrontert de på en saklig måte. Hvis de ikke tåler å høre dine meninger, så ikke bruk mer energi på de! Finn deg noen som faktisk vil finne på ting med deg og som hilser på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør det jo dessverre ganske klart at de ikke vil snakke med deg TS... Tror du enten må konfrontere dem med hvorfor, eller finne deg andre venner... Stor klem 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!
Jeg har ikke behov for å møte de igjen når de oppfører seg slik. 
Men jeg kommer til å møte dem tilfeldigvis på butikken osv. Det er her jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Men kanskje jeg bare ikke skal bry meg. Samtidig er det leit fordi jeg har kjent de hele livet mitt. 

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!
Jeg har ikke behov for å møte de igjen når de oppfører seg slik. 
Men jeg kommer til å møte dem tilfeldigvis på butikken osv. Det er her jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Men kanskje jeg bare ikke skal bry meg. Samtidig er det leit fordi jeg har kjent de hele livet mitt. 

- TS

Da synes jeg du rett og slett skal fortsette slik du har gjort hittil, dvs. si "hei" slik folk med normal oppdragelse gjør når de treffer kjente, men ikke stoppe for å prate eller forvente at de skal si noe tilbake. Dvs. ikke senk deg ned på deres nivå. :) 

Anonymkode: 3e0d2...73f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg du rett og slett skal fortsette slik du har gjort hittil, dvs. si "hei" slik folk med normal oppdragelse gjør når de treffer kjente, men ikke stoppe for å prate eller forvente at de skal si noe tilbake. Dvs. ikke senk deg ned på deres nivå. :) 

Anonymkode: 3e0d2...73f

Ja, kan prøve på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker kanskje at den konfrontasjonen ikke var så saklig som du fremstiller den.

Anonymkode: 027b9...517

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder du å bruke tid og krefter på disse såkalte "venninnene" dine da?

Hvorfor ikke bare glemme dem (og overse dem) fullstendig, hver eneste gang dere tilfeldigvis møter hverandre?

Anonymkode: 96293...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Jeg synes at det beste vil vel være å gjøre det du synes er mest komfortabelt for deg. Hvis det er naturlig for deg å si "hei" til dem en gang så gjør du det der og da, hvis du en annen gang ikke ønsker å si "hei" så gjør du ikke det. Det er ikke alltid at jeg føler for å si "hei" til alle og enhver, noen ganger sier jeg ikke det sjølv om jeg kjenner vedkommende. Alt vil også komme an på humøret en er i. Men en bør da være høflig mot andre. 

Noe er sikkert; å det er at disse er ikke lenger dine "venninner". De driver tydeligvis å prøver på med å få deg til å føle deg skyldig og å stenge deg ute fra gruppen, og dette blir ikke gjort med gode hensikter bak. Hadde de vært dine venninner så ville de ha vært mer tolerante og taklet konfrontasjonen, dette betyr ikke at konfrontasjon kan ikke bli vanskelig å ta til seg, men gode vennskap vil klare å enten ta det til seg som noe konstruktivt eller å feie det til side for så å komme seg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. desember 2015 at 20.51, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker kanskje at den konfrontasjonen ikke var så saklig som du fremstiller den.

Anonymkode: 027b9...517

Det er lett å tro det med tanke på hvordan de oppfører seg mot meg, ja.
De fortalte private ting om meg (som de vet er vanskelig for meg) videre til andre. Jeg sa til dem at det såret meg. I mine øyne er det en saklig konfrontasjon. De responderte imidlertid med å legge all skyld på meg, type: "Vi trodde alle andre visste dette", "Du har vært fraværende i det siste" og viste ingen form for forståelse. 

Den 24. desember 2015 at 21.11, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder du å bruke tid og krefter på disse såkalte "venninnene" dine da?

Hvorfor ikke bare glemme dem (og overse dem) fullstendig, hver eneste gang dere tilfeldigvis møter hverandre?

Anonymkode: 96293...9ea

Nei, si det. Jeg bør nok bare la det være og ikke bry meg. Men det er lettere sagt enn gjort. 

Grunnen til at jeg ikke vil overse dem er rett og slett fordi jeg synes det er usmakelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg få spørre hvor gamle dere er?? Ut ifra det du forklarer virker det jo som om du tar dette voksent ved å ta det opp på en saklig måte. Men responsen til "venninnene" dine er ekstremt umodent. Er det verdt å ha venner som oppfører seg sånn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. desember 2015 at 23.42, Taklampe skrev:

Kan jeg få spørre hvor gamle dere er?? Ut ifra det du forklarer virker det jo som om du tar dette voksent ved å ta det opp på en saklig måte. Men responsen til "venninnene" dine er ekstremt umodent. Er det verdt å ha venner som oppfører seg sånn? 

Vi er i midten av 20-årene alle sammen. 

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bekjente, og ikke venner. Jeg snur meg også om jeg møter på noen jeg foreksempel bare vanligvis møter i fest sammenheng og ikke er 100% trygg på, kleint å ses i en helt annen setting. Men bekjente jeg prøver å bli venn med å sender meldinger og aldri får respons fra lar jeg være i fred og gjør de like usynlige for meg som de gjør meg for dem.
Det finnes sikkert mange andre som vil være venninde med deg :)

Anonymkode: 4797d...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...