Gå til innhold

desperat jente

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! jeg er ei jente på 17 år. jeg er ny her og blir veldig glad om jeg for svar på dette innlegget. Først ville jeg si at jeg skriver her fordi jeg har absloutt ingen å snakke med så jeg ville blitt veldig glad om noen tar tid og hjelper meg. 

jeg sliter veldig med lav følelse, jeg har veldig dårlige forhold hjemme, mine foredlre bruker både vervalt og fysisk vold mot meg, ikke så ofte men av o til. jeg kommer fra et kultur der det å være i et forhold er et stort stigmaa, jeg har tsifligere vvært involvdert i forhold noe spmm har svekka min foreldres tillit i meg. siden de visste at jeg har hatt en kværeste helt til nå blir jeg hele tiden minne på det, jeg får ikke lov å gå ut med venner, ikke bruke sminke, ikke gøre på kjærlighetsmuskk, ikke ha gutter på fb ikke gå på bursdag og ingenting. jeg føler meg innestengt. jeg selvskader. jeg ha n kjæreste, jeg hat fortalt han min situasjin, men ha sier det er vanlig og normalt , hank kommer fra samme kultur, hver gang keg forteller hvor såra jeg er sier han at han ikke  gidder meg, han tåler ikke meg osv psv, han flørter med andre jenter og huff det er så mye aom er dårlig me hn men jeg elsker han forsatt. derfor vil jeg ikke slå opp selv om keg ikke fller jg er elsket av han. jeg vil bare føle meg glad vil bar slute å gråte og hrue meg til hver enste ga. hvordan jan jeg holde meg glad jeg er så lei meg frdi min kjæreste cise aå lite oåmmerksomhet til meg, han maser så mue lm at jeg skaø vise han kroppen og når han ikke får det han vil ha blir han sur. jeg har ingen å snakke med jeg vilmbabre føle meg elsket enste ønske 💔

Anonymkode: 0e386...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med fastlegen og fortell han at du trenger en psykolog. Kan være et alternativ. Går selv til psykolog blant annet på grunn av familieproblemer, og jeg må si det hjelper godt på å ha noen å snakke ut om problemene mine. Bare et forslag du kan vurdere :)

Anonymkode: df8d7...b70

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt med fastlegen og fortell han at du trenger en psykolog. Kan være et alternativ. Går selv til psykolog blant annet på grunn av familieproblemer, og jeg må si det hjelper godt på å ha noen å snakke ut om problemene mine. Bare et forslag du kan vurdere :)

Anonymkode: df8d7...b70

"hjelp, familien min slår meg"

"Gå til psykolog!"

Hvis du blir slått ringer du politiet. Du er 17 så familien bestemmer ikke om du går med sminke, hvem du har som venner på facebook eller om du har kjæreste. Dersom de prøver å hindre deg kontakter du barnevernet eller politiet avhengig av hvordan de prøver å stoppe deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og noen tør påstå at kulturer er likeverdige. Pøh. 

De burde vært fratatt omsorgsretten på midlertidig basis og sendt på tvangskurs i moderne vestlig foreldrekultur. Forbanna drittfolk. (Sorry TS, men du fortjener så mye bedre enn alle rundt deg - både kjæreste og foreldre). 

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å begynn med en ny hobby hvor det er mye jenter, bare slik at du kommer deg litt ut og treffer nye folk, og kanskje ikke bare folk av utenlandsk bakgrunn. Synes du skal slå opp med kjæresten din, det er ikke sånn man skal behandle den man er glad i. Prøv å finne deg en norsk gutt, de har mye respekt for kvinner. 

Anonymkode: aacee...6d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken fysisk eller psykisk vold mot barn i Norge er tillatt. Din assersjon om at du har lov til å slå barn med flat hånd er helt feil. Legemsfornærmelse krever ikke at du blir skadet, eller at handlingen var egnet til å påføre skade. Dessuten bruker smarte misbrukere vold slik, de bruker kun mindre mer "akseptable" former for vold, og bruker det for å gjøre impliserte (eller eksplisitte) trusler om vold mer troverdige.

Leger og psykologer har ingen juridisk kompetanse, men påtalemyndigheten har masse, selvsagt melder du fra til politiet og lar dem vurdere saken. Å gå til lege/psykolog er som å ringe 112 for å få hjelp med en bihulebetennelse. 

sitat fjernet

Bond, forumansvarlig

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! jeg er ei jente på 17 år. jeg er ny her og blir veldig glad om jeg for svar på dette innlegget. Først ville jeg si at jeg skriver her fordi jeg har absloutt ingen å snakke med så jeg ville blitt veldig glad om noen tar tid og hjelper meg. 

jeg sliter veldig med lav følelse, jeg har veldig dårlige forhold hjemme, mine foredlre bruker både vervalt og fysisk vold mot meg, ikke så ofte men av o til. jeg kommer fra et kultur der det å være i et forhold er et stort stigmaa, jeg har tsifligere vvært involvdert i forhold noe spmm har svekka min foreldres tillit i meg. siden de visste at jeg har hatt en kværeste helt til nå blir jeg hele tiden minne på det, jeg får ikke lov å gå ut med venner, ikke bruke sminke, ikke gøre på kjærlighetsmuskk, ikke ha gutter på fb ikke gå på bursdag og ingenting. jeg føler meg innestengt. jeg selvskader. jeg ha n kjæreste, jeg hat fortalt han min situasjin, men ha sier det er vanlig og normalt , hank kommer fra samme kultur, hver gang keg forteller hvor såra jeg er sier han at han ikke  gidder meg, han tåler ikke meg osv psv, han flørter med andre jenter og huff det er så mye aom er dårlig me hn men jeg elsker han forsatt. derfor vil jeg ikke slå opp selv om keg ikke fller jg er elsket av han. jeg vil bare føle meg glad vil bar slute å gråte og hrue meg til hver enste ga. hvordan jan jeg holde meg glad jeg er så lei meg frdi min kjæreste cise aå lite oåmmerksomhet til meg, han maser så mue lm at jeg skaø vise han kroppen og når han ikke får det han vil ha blir han sur. jeg har ingen å snakke med jeg vilmbabre føle meg elsket enste ønske 💔

Anonymkode: 0e386...226

Hvilket land er du fra? ☺

Anonymkode: 13894...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Selvsagt må man svare når noen påstår at et barn skal finne seg i å bli slått.

Vel, ja! Jeg er enig. Men her er det en jente som trenger hjelp, heller enn masse argumenter. Og jeg la merke til at det var mer argumenter enn hjelp. Derfor jeg skrev det :)

Til jente 17: Jeg mener du bør se bort fra diskusjonen i tråden og heller ringe et nummer som du finner i min lenke lengre opp. Du må finne noen å snakke med, for sånn som du har det skal du ikke ha det. Fortell oss gjerne hvordan det går. Lykke til!:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas89
5 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Hverken fysisk eller psykisk vold mot barn i Norge er tillatt. Din assersjon om at du har lov til å slå barn med flat hånd er helt feil. Legemsfornærmelse krever ikke at du blir skadet, eller at handlingen var egnet til å påføre skade. Dessuten bruker smarte misbrukere vold slik, de bruker kun mindre mer "akseptable" former for vold, og bruker det for å gjøre impliserte (eller eksplisitte) trusler om vold mer troverdige.

Leger og psykologer har ingen juridisk kompetanse, men påtalemyndigheten har masse, selvsagt melder du fra til politiet og lar dem vurdere saken. Å gå til lege/psykolog er som å ringe 112 for å få hjelp med en bihulebetennelse. 

Jeg mener ikke det er greit å med psykisk vold mot barn, all vold mot barn er ikke greit. Det eneste jeg ville få frem var at psykolog er noen man kunne snakke til viss man trenger noen å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...