Gå til innhold

Feire jul med x-konen

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her må du tenke på barna,barna og atter barna. 

Glem deg og mannen i jula. Barna skal få oppleve en bra jul med begge foreldre og familien

Anonymkode: 5e928...a62

jeg skrev tidligere at jeg ikke ønsket at min kjæreste skulle gjøre det. så han gjorde ikke det. slutt er som sagt slutt . selv om en har barn sammen. barn forstår veldig godt at et forhold er over, de er veldig tilpasningsdyktige . blir bare fake å spille happy familie på den dagen. falske forhåpninger gir en dem også. best å komme seg videre. for meg var det helt utenkelig å feire julen med min ex.

Anonymkode: 7fcd6...cae

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 24.12.2015 at 17.14, O.G. skrev:

Er for dumt at de skal feire jul sammen og fake familie når kjernefamlien deres er brutt opp og de begge har nye partnere. 

Javel, men hvem er det som er for dum? TS giftet seg med en mann som har barn fra før uten å være villig til å stille opp fullt og helt for disse, og ofre det som ofres bør. Hun visste hva hun gikk til. Ikke alle skilte har så elendig forhold at de ikke klarer å feire jul sammen.

Skrevet
Den 24.12.2015 at 17.14, O.G. skrev:

Er for dumt at de skal feire jul sammen og fake familie når kjernefamlien deres er brutt opp og de begge har nye partnere. 

Hvorfor er det dumt? Skal barna lide på julaften? Savne den ene parten? Nei da er det bra de har felles jul. De er jo en familie. De er to voksne som fikk barn. Familie vil de alltid være. Bitre nye kjærester må bare glemme sjalusien sin. De visste jo personen hadde barn fra før når de innledet forhold. Er de mistenksomme, sjalu og bitre på fortiden så må de finne seg partner uten barn. Julen er for barna og hurra til de som feirer sammen selv om forholdet er slutt.

Anonymkode: 7b0e5...474

• Liker 1
Skrevet
Den 25.12.2015 at 11.06, AnonymBruker skrev:

jeg skrev tidligere at jeg ikke ønsket at min kjæreste skulle gjøre det. så han gjorde ikke det. slutt er som sagt slutt . selv om en har barn sammen. barn forstår veldig godt at et forhold er over, de er veldig tilpasningsdyktige . blir bare fake å spille happy familie på den dagen. falske forhåpninger gir en dem også. best å komme seg videre. for meg var det helt utenkelig å feire julen med min ex.

Anonymkode: 7fcd6...cae

Trist for deg å ha slikt uvennskap m eksen. Tull det du skriver her. Lyser sjalusi og bitterhet lang vei. Les svaret mitt oppe her. Har forklart det der.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det dumt? Skal barna lide på julaften? Savne den ene parten? Nei da er det bra desammenelles jul. De er jo en familie. De er to voksne som fikk barn. Familie vil de alltid være. Bitre nye kjærester må bare glemme sjalusien sin. De visste jo personen hadde barn fra før når de innledet forhold. Er de mistenksomme, sjalu og bitre på fortiden så må de finne seg partner uten barn. Julen er for barna og hurra til de som feirer sammen selv om forholdet er slutt.

Hva med de som har barn med ny kjæreste da? Skal hele gjengen feire med eksen for særkullsbarnets del? Eller skal fellesbarna feire med kun en forelder? Fint at noen kan feire jul ssmmen, men et sånt opplegg går ikke til evig tid.

Anonymkode: 87ba1...79f

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som har barn med ny kjæreste da? Skal hele gjengen feire med eksen for særkullsbarnets del? Eller skal fellesbarna feire med kun en forelder? Fint at noen kan feire jul ssmmen, men et sånt opplegg går ikke til evig tid.

Mulig alle kunne feiret sammen ja. Petter Stordalen gjør det og mange andre også. Man må bare svelge kameler og gjøre det beste for barna de 4-5 timene julekvelden pågår 😊🎄

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig alle kunne feiret sammen ja. Petter Stordalen gjør det og mange andre også. Man må bare svelge kameler og gjøre det beste for barna de 4-5 timene julekvelden pågår 😊🎄

Ja, det blir litt av et storselskap det. Med foreldre steforeldre, andre ekser en av foreldrene har barn med, kanskje 4-5-6 par med besteforeldre og dine, mine og våre barn pluss ste og halvsøsken til et av særkullsbarna :) har ikke så mye med å svelge kameler vil jeg si.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo tydelig at denne tråden blir hersket over av mødre som holder eksen sin i kjetting :fnise: Kommer til å få et sjokk når enten dere selv eller barnefar går videre i livet, og skjønner hvor dumt det er å fake familie med den kontrollerende eksen sin :laugh: Hilsen mor som IKKE feirer noe med eks, og med barn som aldri har ytret seg at de ønsker det heller. For barn flest er det unaturlig å være hel familie kun noen dager i året, og ellers flyve mellom to hjem. 

Anonymkode: 3c6ce...e9e

• Liker 3
Skrevet
Den 12/24/2015 at 17.14, O.G. skrev:

Helt enig med deg. Eksperter fraråder også skilte foreldre å gjøre dette, da det skaper falske forhåpninger hos barna, og forvirrer dem mer enn nødvendig. Jeg tror det er misforstått av skilte foreldre å feire høytider sammen for barnas skyld. For mange er det nok mest for å lette sin egen samvittighet.

Skrevet
Den 12/23/2015 at 2.52, ViljaH skrev:

Nå får barna mulighet til å feire jul med begge foreldrene, og det er fint.

Det kunne foreldrene tenkt på før de skilte lag. Om de forventet felles julefeiring osv.

Det er forvirrende for barn å oppleve at foreldrene ikke går ut av par-relasjonen når de går hver til sitt. Det bør være klare rammer. Man tenker gjerne at det koseligste er at alle feirer sammen, mamma og pappa sammen. Hva er grunnen til det egentlig? Jeg, for min del, synes det var koselig å feire hos pappa og like koselig hos mamma. De var skilt og feiret ikke jul sammen. De ville ha klare rammer.

Man skiller seg fra familien når man skiller seg, ikke bare partner. Også når man har barn. Man skal ikke forvente at man ikke har det ansvaret når man skiller seg: å sørge for at man har klare rammer på ting. Av og til skal ikke mamma og pappa feire jul sammen - det er rett og slett forvirrende for de fleste, Både gammel svigerfamilie, ny familie, barn og hele pakka.

Anonymkode: 3d0c5...1ab

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, Mythic skrev:

Helt enig med deg. Eksperter fraråder også skilte foreldre å gjøre dette, da det skaper falske forhåpninger hos barna, og forvirrer dem mer enn nødvendig. Jeg tror det er misforstått av skilte foreldre å feire høytider sammen for barnas skyld. For mange er det nok mest for å lette sin egen samvittighet.

Tror jeg også.

AnonymBruker
Skrevet
Den 31.12.2015 at 14.27, AnonymBruker skrev:

Det er jo tydelig at denne tråden blir hersket over av mødre som holder eksen sin i kjetting :fnise: Kommer til å få et sjokk når enten dere selv eller barnefar går videre i livet, og skjønner hvor dumt det er å fake familie med den kontrollerende eksen sin :laugh: Hilsen mor som IKKE feirer noe med eks, og med barn som aldri har ytret seg at de ønsker det heller. For barn flest er det unaturlig å være hel familie kun noen dager i året, og ellers flyve mellom to hjem. 

Anonymkode: 3c6ce...e9e

Er så enig! Jeg er både mor og stemor så jeg ser begge sidene. Jeg kunne aldri tenkt meg å feiret jul eller noe som helst annet sammen med eksen og hans familie. 

Anonymkode: 89c65...5f1

• Liker 2
Skrevet

Forstår virkelig ikke hva som er problemet med at mor-far og barn feirer jul og andre høytider sammen selv om de bor hver for seg. Er det ikke til beste for barna at foreldrene samarbeider da og viser at de kan ha det hyggelig sammen?

Hva med konfirmasjon, foreldremøter, etc..  ?

Om begge har ny partner og ny familie, så får man eller ta det derifra- men i dette tilfellet som TS skriver om i HI ser jeg virkelig ikke problemet med at de kunne feire jul sammen, TS hadde jo andre planer..

Skrevet

Dersom det er ekskona di hvorfor bry seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...