Gå til innhold

Normalt med fulle foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor normalt er det egentlig at foreldre drikker seg fulle mens ungene (10-17 år) er tilstede? 

Anonymkode: e10b5...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt og normalt? Jeg kan bare si hva som er normalt for meg. Jeg er oppvokst med dette, og utifra min oppvekst så har jeg bestemt meg for at det skal mine barn få slippe. Å se at jeg tar et glass eller tre, ja det er greit, men at jeg drikker meg full? nei...

Anonymkode: 84237...d5f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så aldri mine foreldre fulle som barn eller ungdom. Bortsett i fra en gang da jeg var 16-17 og min far drakk et par for mye på en  St.hansfeiring med en nabo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri opplevd fulle voksne da jeg var barn/tenåring. Og som voksen nyter jeg aldri alkohol med barn/tenåringer tilstede, da klarer jeg meg fint med cola i glasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke dette er normalt. Pappaen min drakk alltid litt for mye alkohol, og det var forferdelig for oss barna. Foreldre skal selvfølgelig få lov til å nyte alkohol, men ikke bli fulle

Anonymkode: 37661...61d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd mine foreldre fulle. Mamma litt brisen, men langt fra full. Jeg har selv unger mellom 10 og 18 men aldri drukket meg full mens de har vært til stede. Har heller ingen i omgangskretsen som pleier å gjøre det, selv om mange av dem er pleier å drikke på fest (uten barna til stede).

 

Anonymkode: 3ae66...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det unormalt, heldigvis. Har sett foreldrene mine drikke alkohol, men aldri sett dem fulle. 

Anonymkode: 0ffcf...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooor forskjell på 10 og 17 da, men nei det er ikke så normalt å drikke seg full sammen med barn og ungdom...

Anonymkode: 91ac1...0ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd foreldrene mine fulle. Pappa har nok blitt godbrisen - men blir ikke typisk full-full.

 

Men i gjengen til mannen min er det fester alltid og tequila/sprit på løpende bånd OG unger til stedet. Jeg synes ikke noe om det, kommer ikke til å ville ta med mine fremtidige barn på det. 

Anonymkode: 19454...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor normalt er det egentlig at foreldre drikker seg fulle mens ungene (10-17 år) er tilstede? 

Anonymkode: e10b5...978

Det er ikke å anbefale og det er særdeles uintelligent av foreldrene! 

Anonymkode: 0b83e...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre sett begge foreldrene mine fulle + endel tanter og onkler. Jeg tror mange i vår foreldregenerasjon (50+) var mindre forsiktig med alkohol enn dagens foreldre. 

 

Anonymkode: a633f...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser jo om at dette skjer, men har aldri opplevd fulle foreldre i løpet av oppveksten min. Har i voksen alder feiret jul med mange barn til stede i flere år, men ingen av oss voksne drikker alkohol til maten. Vi kan alle ta oss en fest uten barn til stede, men har ingen tradisjon for å ha alkohol til julematen. Det hender vi tar ett glass vin hver etter at barna har lagt seg, men aldri noe mer enn det ene glasset. Det hender også at vi drikker vin eller tar en øl på ferie, men det blir i tilfelle med den ene. Personlig er jeg ikke så glad i alkohol, så er stort sett alltid kjørbar uansett. Synes faktisk det er bedre med julebrus. Synes ellers det er utrolig trist at barn må oppleve fulle foreldre enten det er jul, helg, ferie eller andre dager. Trist.

Anonymkode: c4292...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med foreldre som ikke drakk alkohol før jeg var godt voksen. Vi her i huset kan ta oss en pils eller et glass vin en sjelden gang til maten, men vi har aldri vært fulle med barna til stede og kommer aldri til å bli det. I svigerfars siste store bursdag kom han full til middagen, kjempefestlig for barnabarna...

Anonymkode: 9b7b2...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine foreldre tok ofte et glass eller fler i helgene, men jeg har kun opplevd dem fulle én gang. Da var jeg 16 år, og de hadde vært i bryllup. Meget ubehagelig, og jeg er veldig takknemlig for at jeg slapp å oppleve det flere ganger og/eller i yngre alder.

Anonymkode: c7c74...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde min far full et par ganger i oppveksten og har vært fast bestemt på at mine barn aldri skal oppleve det samme. 

Vi drakk omtrent aldri i barnas oppvekst. Når vi var på ferie tok kanskje mannen seg en halvliter øl til middagen noen ganger - ellers omtrent aldri. 

Anonymkode: 3385d...a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett foreldrene mine fulle. Brisen kanskje, men aldri fulle. Mamma kan finne på å ta en øl til maten og gå ut "på byen" av og til mens pappa tar kun en akevitt til julematen og en fest hvert andre/tredje år. 

Jeg selv har tatt en øl/halvt glass vin til mat med stebarnet tilstedet, hun reagerer ikke på det fordi jeg drikker som regel alkoholfritt øl til mat. Min egen er bare 3 mnd så har selvsagt ikke drukket alkohol rundt henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd det, men jeg hadde ei venninne som hadde foreldre som drakk mye. Spesielt i jula. Hun kom alltid til oss etter at de hadde åpnet pakker hjemme fordi hun ikke likte hvordan foreldrene ble. Utrolig trist, men jeg hadde heldigvis foreldre som tok godt i mot henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...