AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #41 Skrevet 23. desember 2015 Jeg har ikke stebarn selv, men mine barn har en stemor, og de har et veldig godt forhold. De ser ikke på henne som mammaen sin, siden de tross alt har en mor. Men de forholder seg til henne som kjæresten til pappa. Tror det går mye å si at vi voksne har en god time oss imellom, og Jeg ønsker fra starten av å bli litt kjent med henne siden hun er såpass mye sammen med barna mine. Hun forsto heldigvis mitt ønske veldig godt og vi har hatt et greit samarbeid siden. Hun har ikke barn selv, og det kan sikkert gå noe å bety, men alt i alt tror jeg det viktigste er at barna får tillitt til stemor og bruker litt tid på å bli kjent -gjerne på tomannshånd. Datteren min på 12 så det egentlig veldig godt da jeg overhørte en samtale med en venninne; *Stemor* er liksom ikke glad i oss bare fordi hun er kjæresten til pappa, hun er glad i oss fordi hun kjenner oss" Det varmet et mamma-hjerte Anonymkode: 4f89b...969 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #42 Skrevet 23. desember 2015 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok du dette opp med 15-åringen? At slik atferd ikke var bra og moren ikke ville akseptere det heller? Og hvis hun nektet; at hun sendte ut signaler som kunne mistolkes og det kunne skape trøbbel. 15-åringer vet på en måte hva de driver med, men på en annen måte har de ikke clue om hvilke krefter de leker med. Har du noe inntrykk av hvordan forholdet er til faren? Kan hun ha blitt utsatt for overgrep? Noen overgrepsofre mister grensene sine og reagerer med å være tilgjengelig for "alle", søker bekreftelse med kropp osv. Jeg får vondt av henne hvis hun nå også er foreldreløs eller enda verre; om hun nå skulle være prisgitt en far som forgriper seg Anonymkode: 0e8eb...189 Dette lurer jeg også på, hvorfor ikke snakke ordentlig med henne om dette og at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Du vil være faren og støtte henne men at dette er uakseptabelt og kanskje snakke med henne om at noe kan være galt. Hvor var faren hennes lurer jeg også på... Det er jo normalt at man snakker med ungene. Tok han dette opp med moren feks.. osv.. Anonymkode: 50c83...16e 1
Martine-1337 Skrevet 23. desember 2015 #43 Skrevet 23. desember 2015 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: overgrep? Anonymkode: 0e8eb...189 Det trenger absolutt ikke å være overgrep. Du skriver: Sitat 15-åringer vet på en måte hva de driver med, men på en annen måte har de ikke clue om hvilke krefter de leker med. Og det er helt sant. Har venninner som har gått totalt amok i 13-14 års alder, og fortsatt med det. Dvs. holdt på med menn som er gamle nok til å være foreldrene deres. Er helt sikker på at det ikke er på grunn av overgrep.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå