Gå til innhold

Melde NAV svindel, OS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er bedre å melde en gang for mye. Hun stjeler pengene som kunne gått til noen andre, som virkelig hadde hatt behov for det.

Hvis nav finner ut at alt er i sinn skjønneste orden, er alt greit og du har heller ikke noen ting å frykte

Anonymkode: 335bc...7fb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La nå denne stakkars kommende mora få ha trygda si i fred. Makan til misunnelse. Her skal en kvinne trøkke ut en unge og gjøre en innsats for fedrelandet og må oppleve at folk skal snoke i hennes private økonomi. Uhørt!

Anonymkode: 1a0ef...c53

Ok. "Jeg er sulten og da stjeler jeg litt mat i butikken". Synes du dette er greit også?

Anonymkode: 335bc...7fb

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i dette.  Hva om hun ikke kjenner til de ulike stønaden man får som gravid, hvor 'overgangsstønad' var noe hun spurte om fordi hun ikke visste hva det het og sa feil? 

Synes likevel det er flott at slike som deg er kritiske til slike ting, for trygdesvindel er nok så godt utbredt... 

Anonymkode: dc9b8...db8

Jo, men man kan jo ikke varsku fra om noe man ikke kan si for sikkert foregår.

Skrevet

Uff, jeg syntes ikke du skal blande deg for mye før du faktisk vet at hun svindler NAV. 

Jeg mottok selv OS i 3 år, da det ble slutt med faren til barnet når barnet var noen måneder gammel. Men vi klarte å samarbeide godt og var (og er) gode venner. Vi fungerte bare ikke som kjærester. Men jeg måtte jo fortsatt bo alene og mtp økonomien mottok jeg barnebidrag på rett over tusenlappen. Det var det eneste økonomiske far bidro med, så OS kom godt med for min del. Men jeg husker jeg ble litt bekymret når enkelte naboer faktisk trodde han bodde hos oss ("ja, jeg har snakket en del med mannen din, men ikke så mye med deg" osv) fordi han måtte komme til oss å ha samvær når barnet var baby, og da de skulle tro at jeg svindlet NAV eller noe sånt.. 

Anonymkode: 023b8...7ee

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, jeg syntes ikke du skal blande deg for mye før du faktisk vet at hun svindler NAV. 

Jeg mottok selv OS i 3 år, da det ble slutt med faren til barnet når barnet var noen måneder gammel. Men vi klarte å samarbeide godt og var (og er) gode venner. Vi fungerte bare ikke som kjærester. Men jeg måtte jo fortsatt bo alene og mtp økonomien mottok jeg barnebidrag på rett over tusenlappen. Det var det eneste økonomiske far bidro med, så OS kom godt med for min del. Men jeg husker jeg ble litt bekymret når enkelte naboer faktisk trodde han bodde hos oss ("ja, jeg har snakket en del med mannen din, men ikke så mye med deg" osv) fordi han måtte komme til oss å ha samvær når barnet var baby, og da de skulle tro at jeg svindlet NAV eller noe sånt.. 

Anonymkode: 023b8...7ee

bare litt nysgjerrig. Hvor godt forhold hadde du til naboene? Bare snakker man utenom videre at ''jeg mottar overgangsstønad''? Jeg hadde ikke delt slike opplysninger med nysgjerrige naboer. Jeg kunne heller sagt at jeg ikke mottok OS, for hvilken rett har de på å vite det`

• Liker 1
Skrevet

Hadde politiet gjort en like god jobb som de frivillige som "skal ta" NAV brukerne, da hadde vi levd i et godt samfunn. Er ikke lett å lure seg unna noe på NAV når det er så mange misunnelige folk :)

Anonymkode: 42ddb...b85

Skrevet

Om du ikke har litt mer bevis, så ville jeg ikke lagt meg borti dette her. NAV har alltid nok penger, men dette skaper kanskje bare mer harme enn noe godt. Greit at man er misunnelig, men prøv å bare glem hele greien om du ikke har noe beviser.

Skrevet

Hvorfor antar så mange at det er misunnelse som gjør at man vil melde fra?

Anonymkode: e3f82...8cd

• Liker 10
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor antar så mange at det er misunnelse som gjør at man vil melde fra?

Anonymkode: e3f82...8cd

Det lurer jeg veldig på også. Hva er det å være misunnelig på?! Ingen er misunnelige på folk som ikke kan forsørge seg selv. 

• Liker 3
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke har litt mer bevis, så ville jeg ikke lagt meg borti dette her. NAV har alltid nok penger, men dette skaper kanskje bare mer harme enn noe godt. Greit at man er misunnelig, men prøv å bare glem hele greien om du ikke har noe beviser.

Nei. Nav har ikke alltid nok penger. Om man har ett sugerør nedi ett glass lenge nok uten påfyll vil glasset bli tomt. 

Anonymkode: 3673d...17c

• Liker 8
Skrevet
5 timer siden, Mythic skrev:

Man må være passe dum som skriver sånne ting i all offentlighet - lukket gruppe eller ikke. Hvor godt kjenner du henne, TS? Godt nok til å snakke med henne om forholdet til henne og kjæresten? 

De er litt korte, det må jeg innrømme.  Kjenner de fra barndommen, så er ikke helt fremmed eller kun en bekjent. 

Hun sendte faktisk melding til meg om denne sykdommen (som vi for enkelthets skyld kan bare kan definere som noe som blir utløst av seksuell omgang), og da spurte jeg om ikke de bare kunne innføre sex kutt en liten periode så det ble bra, men det var vanskelig synes de. 

Har screenshotet, men har ikke lyst å bruke dette med sykdommen så får bare fortsette samtalen heller tror jeg. 

OS har hun søkt om, i alle fall i følge facebook, selv om det kanskje ikke er all verden..

Anonymkode: e3204...bbe

Skrevet

Nå er ikke jeg helt sikker selv på hva os er, men ser at det har noe med at foreldrene ikke bor sammen. Bare nevner, som en tidligere nevnt, at den Facebookstatusen ikke trenger å bety ar hun har søkt om os. Jeg sa mye feil i forbindelse med foreldrepenger og slikt. Foreldrepenger, sykepenger, omsorgspermisjon, mødre og fedrekvote, fellesdel, foreldrestipend, forsørgerstipend, barnetrygd, barnebidrag, engangsstønad, det er mange ord å plassere☺️

Anonymkode: 4610d...17c

Skrevet

Ikke vil de utdanne seg, og hvertfall ikke jobbe, men å knulle på seg både kjønnssykdommer og en unge som de ikke har råd eller vett til å forsørge, og så gå på NAV og forvente at staten skal betale og ordne i alle retninger, dét er liksom greit.. :rolleyes:

Meld fra! Har de ikke gjort noe ulovlig har de ingenting å frykte, og har de det så får de som fortjent. 

• Liker 3
Skrevet
14 timer siden, O.G. skrev:

Ikke legg deg opp i det der før du vet noe konkret.

Det kan jo nav kontroll finne fint ut av. Har hun ikke gjort noe galt er det ingen skade skjedd.

Skrevet (endret)
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde politiet gjort en like god jobb som de frivillige som "skal ta" NAV brukerne, da hadde vi levd i et godt samfunn. Er ikke lett å lure seg unna noe på NAV når det er så mange misunnelige folk :)

Jeg tror du har misforstått totalt. Er det meningen din at noen skal kunne opprettholde trygdesvindel?

Er du eventuelt interessert I betale for andres urettmessige inntak av trygdeytelser? 

Jeg er ikke. Det er slik at trygdeytelser må komme et sted fra. Dette kommer fra alle andre som driver AS Norge. Dette håper jeg du forstår. Det er ikke bare å stå med bøtta å øse ut penger 

Endret av Peter007
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syntes du skal melde fra ts og la nav finne ut om det stemmer. Som mottaker av os er jeg kjempesint på de som svindler og lurer systemet slik at vi som faktisk har behov for det blir både mistenkeliggjort og må sloss for hver krone. 

Til de som sier det er misunnelse. Tror dere at det er gøy å måtte be om hjelp til å forsørge sitt eget barn fordi far ikke vil ha noe med barnet å gjøre? Jeg bare lurer

• Liker 1
Skrevet

Har folk ingenting å skjule så har de heller ingenting å frykte. Meld i fra, vi har for mange svindlere og dermed blir alle sett på mistenksomhet. Uten svindlerne får andre som fortjener pengene mer fred i sine liv. Vinn, vinn for alle. Eneste NAV gjør er å ta en ekstra titt på dem.

Anonymkode: dded8...85c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...