Gå til innhold

Melde NAV svindel, OS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bare hatt mine tvil tidligere, og latt tvilen komme disse to til gode i mange måneder nå. 

Hun er gravid, med deres første og hun hadde ikke jobb eller gikk på skole før hun ble gravid. Han jobber, og de bor i en liten hybel sammen. 

Også, for en stund siden la hun ut en status, hvor hun lurte på om noen kunne hjelpe henne med søknaden til NAV om engangstønad og overgangstønad. 

Jeg tenkte som greit var, at de ikke var sammen lengere da. Rask sjekk på facebooken så hadde det heller ikke vært noen nye oppdateringer om de to heller. Greit nok. 

Men så har hun spurt om så sinnsykt mye annet også, som gjør at man begynner å tvile, men likevel så har jeg tenkt at det er en forklaring.

Men så ble jeg nylig medlem i en lukket facebook gruppe, med minst 1000 medlemmer, og der har hun skrevet i det vide og det brede om hvordan hun og gubben koser seg, eller om hvordan i alle dager disse to skal bli kvitt en sykdom de har når de bare smitter hverandre hele tiden når de bor sammen. Altså, her er det ingen tvil i hva hun skriver. 

Noen som vet hvordan man går fram? 

Anonymkode: e3204...bbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke bare å kontakte deres lokale NAV-kontor skriftlig, da?

Anonymkode: 160ec...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt NAV og husk å ta screenshot av meldingene/statusene hennes så du har bevis. Trygdesnyltere går på bekostning av de i samfunnet som virkelig trenger hjelp

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav har en egen kontrollenhet som heter Nav kontroll. Ta kontakt med nav og få mail adresse eller lignende. 

Dersom dette stemmer så er det å stjele. Når noen stjeler fra det offentlige så stjeler de fra meg og deg, Det skal vi ikke finne oss i. 

 

Meld fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Gjerne ta en skjermdump som du kan sende med :) Ofte er det er ord mot ord så om du har bevis så er det supert for Nav og for at de skal følge opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du, kanskje hun har planer om å flytte nå før barnet blir født?

Anonymkode: acc17...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du, kanskje hun har planer om å flytte nå før barnet blir født?

Anonymkode: acc17...7ea

Men hun blir ikke aleforsørger av å bo alene uansett. 

Anonymkode: 2f1af...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være passe dum som skriver sånne ting i all offentlighet - lukket gruppe eller ikke. Hvor godt kjenner du henne, TS? Godt nok til å snakke med henne om forholdet til henne og kjæresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner om den tråden for en stund tilbake om hun som trengte hjelp til måter å omgå regelverket for å motta OS. Husker ikke hva den het igjen?

Anonymkode: ae9d0...ad4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå denne stakkars kommende mora få ha trygda si i fred. Makan til misunnelse. Her skal en kvinne trøkke ut en unge og gjøre en innsats for fedrelandet og må oppleve at folk skal snoke i hennes private økonomi. Uhørt!

Anonymkode: 1a0ef...c53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å melde inn, gjør dem ikke noe ulovig så får dem ikke straff, gjør dem noe ulovlig så får dem som fortjent. Kjenner til et par som fikk fengselstraff pga svindel. De påstod å bo fra hverandre, måtte sone 3mnd hver og betale inn en del av summen. Var egen familie som meldte dem inn.

Anonymkode: 78259...743

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du behov for å ødelegge livet for noen andre? Skinnet kan bedra vet du.

Jeg går selv på NAV og har en usynlig men alvorlig sykdom. Men ca 10 ganger i året så er jeg på byen og fester villt. Har også blitt anklagd for å svindle nav, men det folk ikke ser er at resten av dagene uten om de ti gangene, så ligger jeg hjemme med store smerter og må ha hjelp til å dusje, gå på do og løfte et vannglass, og er inn og ut av sykehus månedtlig , men det er ikke det jeg skriver om på facebook. Oftest så skriver jeg på facebook og instagram ting jeg relaterer til fra livet før jeg ble syk, f.eks " Nå hadde det vært deilig å tatt seg en tur i snowboard bakken med pils!" som kan gi andre inntrykk av at jeg klarer dette fortsatt, selvom jeg ikke har sjans til å stå på snowboard lenger. Man deler ikke sine mest skammelige og private sykdomsting med andre, så jeg syns ikke du skal dømme så mye når du ikke ser vedkommende på sitt sykeste men bare skaper deg en virkelighet ut fra hva hun poster på facebook!

Anonymkode: 5e896...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke legg deg opp i det der før du vet noe konkret.

Jeg er enig i dette.  Hva om hun ikke kjenner til de ulike stønaden man får som gravid, hvor 'overgangsstønad' var noe hun spurte om fordi hun ikke visste hva det het og sa feil? 

Synes likevel det er flott at slike som deg er kritiske til slike ting, for trygdesvindel er nok så godt utbredt... 

Anonymkode: dc9b8...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La nå denne stakkars kommende mora få ha trygda si i fred. Makan til misunnelse. Her skal en kvinne trøkke ut en unge og gjøre en innsats for fedrelandet og må oppleve at folk skal snoke i hennes private økonomi. Uhørt!

Anonymkode: 1a0ef...c53

Hvilken innsats? Hun stjeler penger fra fedrelandet. 

Anonymkode: 2ed7a...e44

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La nå denne stakkars kommende mora få ha trygda si i fred. Makan til misunnelse. Her skal en kvinne trøkke ut en unge og gjøre en innsats for fedrelandet og må oppleve at folk skal snoke i hennes private økonomi. Uhørt!

Anonymkode: 1a0ef...c53

:fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du behov for å ødelegge livet for noen andre? Skinnet kan bedra vet du.

Jeg går selv på NAV og har en usynlig men alvorlig sykdom. Men ca 10 ganger i året så er jeg på byen og fester villt. Har også blitt anklagd for å svindle nav, men det folk ikke ser er at resten av dagene uten om de ti gangene, så ligger jeg hjemme med store smerter og må ha hjelp til å dusje, gå på do og løfte et vannglass, og er inn og ut av sykehus månedtlig , men det er ikke det jeg skriver om på facebook. Oftest så skriver jeg på facebook og instagram ting jeg relaterer til fra livet før jeg ble syk, f.eks " Nå hadde det vært deilig å tatt seg en tur i snowboard bakken med pils!" som kan gi andre inntrykk av at jeg klarer dette fortsatt, selvom jeg ikke har sjans til å stå på snowboard lenger. Man deler ikke sine mest skammelige og private sykdomsting med andre, så jeg syns ikke du skal dømme så mye når du ikke ser vedkommende på sitt sykeste men bare skaper deg en virkelighet ut fra hva hun poster på facebook!

Anonymkode: 5e896...bf5

Bruker du virkelig de eneste ti gode dagene du har i året på å feste vilt? 

TS: Meld inn. Gjør de ikke noe galt, så får de heller ikke straff. Enkelt og greit, faktisk.

Anonymkode: bfc78...81b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genrellt bør trygdesvindel meldes NAV 

 Dette kan gjøres anonymt. En konvolutt med utskift av informasjon og noen ord ville vel gi NAV en peker på hvordan det er.

Jeg er ikke interessant I å betale for slike mennesker da jeg betaler godt med skatt. Videre ødelegger dette grunnlaget for landets velferd system. Det blir ikke noe igjen til de som trenger våre trygdeytelser. 

Endret av Peter007
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du behov for å ødelegge livet for noen andre? Skinnet kan bedra vet du.

Jeg går selv på NAV og har en usynlig men alvorlig sykdom. Men ca 10 ganger i året så er jeg på byen og fester villt. Har også blitt anklagd for å svindle nav, men det folk ikke ser er at resten av dagene uten om de ti gangene, så ligger jeg hjemme med store smerter og må ha hjelp til å dusje, gå på do og løfte et vannglass, og er inn og ut av sykehus månedtlig , men det er ikke det jeg skriver om på facebook. Oftest så skriver jeg på facebook og instagram ting jeg relaterer til fra livet før jeg ble syk, f.eks " Nå hadde det vært deilig å tatt seg en tur i snowboard bakken med pils!" som kan gi andre inntrykk av at jeg klarer dette fortsatt, selvom jeg ikke har sjans til å stå på snowboard lenger. Man deler ikke sine mest skammelige og private sykdomsting med andre, så jeg syns ikke du skal dømme så mye når du ikke ser vedkommende på sitt sykeste men bare skaper deg en virkelighet ut fra hva hun poster på facebook!

Anonymkode: 5e896...bf5

Dette ts skriver om har da ingenting med sykdom å gjøre.

Anonymkode: c9347...5db

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du behov for å ødelegge livet for noen andre? Skinnet kan bedra vet du.

Jeg går selv på NAV og har en usynlig men alvorlig sykdom. Men ca 10 ganger i året så er jeg på byen og fester villt. Har også blitt anklagd for å svindle nav, men det folk ikke ser er at resten av dagene uten om de ti gangene, så ligger jeg hjemme med store smerter og må ha hjelp til å dusje, gå på do og løfte et vannglass, og er inn og ut av sykehus månedtlig , men det er ikke det jeg skriver om på facebook. Oftest så skriver jeg på facebook og instagram ting jeg relaterer til fra livet før jeg ble syk, f.eks " Nå hadde det vært deilig å tatt seg en tur i snowboard bakken med pils!" som kan gi andre inntrykk av at jeg klarer dette fortsatt, selvom jeg ikke har sjans til å stå på snowboard lenger. Man deler ikke sine mest skammelige og private sykdomsting med andre, så jeg syns ikke du skal dømme så mye når du ikke ser vedkommende på sitt sykeste men bare skaper deg en virkelighet ut fra hva hun poster på facebook!

Anonymkode: 5e896...bf5

For så vidt riktig det du skriver, men sykdom (eller ikke) er vel ikke så relevant her? 

Anonymkode: d5a83...711

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...