Gå til innhold

Hun fremstiller seg modellpen på sosiale medier.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at lepper er strammere og tynnere når man prater med folk (eks deg eller dine venner når dere møtes)
enn når man har slapp munn og f.eks smurt de med vaselin eller lipgloss? Det trenger ikke bety at hun redigerer leppene sine. La jenta få de komplimentene og ikke vær så bitter bare fordi du selv ikke greier å posere med plump lips.

Anonymkode: b6847...b2f

Ha ha ha. Alle som ikke klarer å posere med plump lips må jo føle seg som verdens største null. For det er jo leppene som avgjør ens verdi, det vet da alle? Mitt nyttårsforsett nummer en må bli: Ikke bli altfor bitter om ikke mine plump lips skulle bli like store som Angelina sine. Det blir hardt, men.

Anonymkode: ee36f...a8b

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beklager men jeg får ikke fjernet siteringen.

Sånt er bare trist å se på. Ikke bare for personen det gjelder, men også fordi vedkommende selv er med på å opprettholde denne galskapen. Urealistiske forventninger og skjønnhetstyranni. Det blir en ond sirkel hvor forventningene er skrudd opp til et absurd nivå.

Neste gang du ser henne, ts, kan du kanskje gi henne et kompliment for noe som ikke har med utseende å gjøre? Er hun flink til noe, flink til å formulere seg skriftlig på blogg, dyktig til å fotografere e.l.?

Anonymkode: 3b87f...bae

Hei, det var jeg som startet tråden. :)

Ja jeg opplever det som trist og ubehagelig på hennes vegne. Jeg har lest tråden og forstår at hun sikkert er usikker på utseendet sitt, og blir fristet til å redigere. Men det gjør jo bare at fokus på utseendet hennes blir enda større. Det siste året tror jeg hun må ha kommet over en automatisk redigeringsfunksjon ala den jeg har på telefonen min, som får et ansikt til å endre form og utvider øyne og munn i samme øyeblikk som man tar bildet.  Et rundt ansikt blir definert og spisst, og man blir helt ugjenkjennelig hvis man vil. Selv legger jeg ikke ut bilder som jeg ikke syns er likt meg. Hva er poenget, folk vet jo eller får etter hvert vite hvordan jeg ser ut? Men mine tanker om dette er vel lite relevant, jeg er mye eldre og har andre interesser enn selfies og face.

Jeg har kjent denne jenta fra hun var liten og har alltid hatt et godt forhold til henne. Men hun har alltid vært visuell av seg og opptatt av utseende både hos seg selv og andre. Higer etter status. Hun virker sterk og selvsikker, men nå begynner jeg å lure på om hun er på ville veier.

Hun har mange gode kvaliteter og jeg mener selv at jeg er flink til å fokusere på andre ting enn utseende, skjønner hva du mener!

Anonymkode: 0182e...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Vet dere hva jeg syns er trist? Folk som henger seg opp i sånt, og snakker ned folk på det viset. Diskuterer utseendet, og hvordan de ser ut på bilder kontra virkeligheten. Minner meg om hetsingen fra tabloidbladene om kjendisene som plutselig går ut i postkassa og henter posten usminka, eller har celulitter. Jeg tenker; er dere så perfekte selv, dere som sitter der og diskuterer andres utseende, har dere så god selvinnsikt på deres eget utseende som dere tror? Neppe. At folk skal bli stumme i et familieselskap på grunn av en persons utseende, syns jeg er... Ja, trist. Kan dere ikke ta personen i mot på en god måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå jenta være i fred. Ikke spesielt hyggelig av familien å baksnakke henne på sammenkomster uansett hva ståa er. 

Det er forresten heller ikke en 5 minutters jobb i photoshop å redigere seg selv til modell eller å gå ned mange kilo. 

Anonymkode: b6441...231

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. desember 2015 at 23.15, AnonymBruker skrev:

Ja jeg opplever det som trist og ubehagelig på hennes vegne. Jeg har lest tråden og forstår at hun sikkert er usikker på utseendet sitt, og blir fristet til å redigere. Men det gjør jo bare at fokus på utseendet hennes blir enda større. Det siste året tror jeg hun må ha kommet over en automatisk redigeringsfunksjon ala den jeg har på telefonen min, som får et ansikt til å endre form og utvider øyne og munn i samme øyeblikk som man tar bildet.  Et rundt ansikt blir definert og spisst, og man blir helt ugjenkjennelig hvis man vil. Selv legger jeg ikke ut bilder som jeg ikke syns er likt meg. Hva er poenget, folk vet jo eller får etter hvert vite hvordan jeg ser ut? Men mine tanker om dette er vel lite relevant, jeg er mye eldre og har andre interesser enn selfies og face.

Jeg har kjent denne jenta fra hun var liten og har alltid hatt et godt forhold til henne. Men hun har alltid vært visuell av seg og opptatt av utseende både hos seg selv og andre. Higer etter status. Hun virker sterk og selvsikker, men nå begynner jeg å lure på om hun er på ville veier.

Hun har mange gode kvaliteter og jeg mener selv at jeg er flink til å fokusere på andre ting enn utseende, skjønner hva du mener!

Hvorfor er du så opptatt av dette? De fleste legger vel ut de mest kledelige bildene av seg selv. Betyr det at vi alle er på "ville veier"? 

La jenta vere i fred. Hun høres helt normal ut. Kanskje ønsker hun ikke å vise frem det hun ikke er så fornøyd med. Men hvorfor skulle hun det? 

Jeg ante for øvrig ikke engang at det fantes slike apper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du mener, TS. Jeg følger ei barndomsvenninne på Instagram, og de bildene hun legger ut av seg selv, framstiller en fotomodell, treningsfreak og rosablogger, og hun lager montasjer så det ser ut som om hun er en kjendis! Møtte henne på en fest på lørdag, og ble mildest talt sjokkert over hvor mye hun redigerer bildene av seg. Jeg fikk egentlig bare vondt av henne, og syntes rett og slett synd på henne, som føler hun må framstå på en sånn måte. Det er i grunnen bare trist, særlig med tanke på at dama nærmer seg 50 år.

Anonymkode: 942f6...fff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.12.2015 at 23.15, AnonymBruker skrev:

Hvordan fremstiller du deg på sosiale medier da ts? Legger du ut stygge bilder av deg selv?

Anonymkode: e197f...a9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Babyface skrev:

He he, vi har vel alle venner på Face som ser MYE bedre ut på bilder enn i virkeligheten. ;)

..også har du de av oss som konsekvent er finere IRL enn bilder! :cry3:

Men alvorlig. Gi dama masse komplimenter, om annet enn utseendet. Og en stor klem. :) 

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fireproof skrev:

Koffor bry seg? Dama har sikkert dritlav sjølvfølelse fra før.

Tenker heller det er TS som har lav selvfølelse som må snakke ned sin venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker heller det er TS som har lav selvfølelse som må snakke ned sin venninne. 

Eller begge, på forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tydelig at disse "pass på dine egne saker"-menneskene her følte seg truffet. Ja, det er trist at det skal være slik, har selv tre stykker på vennelisten på face som holder på slik. Det handler ikke bare om å legge ut de vakreste bildene av seg selv, men bildene blir redigert, airbrushet, etc., i tillegg til at de har på seg masse sminke. I virkeligheten ser de helt gjennomsnittlige ut, noen er til og med under snittet. Det er bare skikkelig patetisk, uansett hva som er åsaken til slik oppførsel på sosiale medier.

Anonymkode: f6729...4e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud for noen kjærringer. og det verste er jo at mannfolka dere er ikke et dugg bedre. se dere selv i speilet først. 

Anonymkode: 4388f...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...