AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Del Skrevet 20. desember 2015 Det har seg sånn at en ung dame i familien er veldig aktiv på Facebook, Instagram osv. og har lagt ut veldig mange bilder av seg selv de siste årene. Høstet massevis av komplimenter og fått mye oppmerksomhet fra slekta for utseendet sitt. Som tilsynelatende er bemerkelsesverdig vakkert, sånn at det blir snakket om. Men hun har bodd i en annen by hittil, og det er lenge siden hun har møtt slekt og familie. Nå har vi nettop vært i familieselskap og jeg så at mange av deltagerne ble helt i stuss og kjente ikke mennesket igjen. Vi snakker totalt ukjent i forhold til hvordan hun har fremstilt seg på bilder, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan hun har fått det til for jeg trodde også at hun kanskje hadde vokst seg vakker og har ikke sett henne på et år. Ettersom jeg er i relativt nær familie med henne fikk jeg spørsmål fra folk lenger ut i slekta om det virkelig var henne, det var rett og slett kjipt og flaut. For å si det som det er: hun er minst 50 kg overvektig og ansiktet har veldig lite til felles med det vi ser bilder av på skjermen. Det er nesten så jeg lurer på om hun burde vært beskyttet mot seg selv, folk blir jo helt satt ut hvis de ikke vet hvordan hun virkelig ser ut. Og de som vet hvordan hun egentlig ser ut for den del tenker sitt når hun dekorerer veggen med modellbilder. Men dette er vel noe man bare skal la henne finne ut av selv? Anonymkode: 0182e...73a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 20. desember 2015 #2 Del Skrevet 20. desember 2015 Den siste setningen du skriver er nok det eneste svaret ja... Det er mange som er glade i photoshop for tiden. Hun føler seg kanskje ikke noe særlig vel i virkeligheten og da er det kanskje litt godt å få komplementer over nett... om de er virkelige eller ei... Du må nok bare la henne styre på og ikke blande deg inn i det. Det kan bare gjøre vondt verre og/eller såre henne veldig 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 Populært innlegg #3 Del Skrevet 20. desember 2015 Det er åpenlyst at denne kvinnen ønsker å få komplementere for sitt utseende. Hvorfor ikke bare gi henne det. For det ekte utseene hennes (hvis det var uklart). Vær den som gir henne følelsen av at hun er god nok slik hun er. Ikke vær den som lusker i familieselskaper å snakker om hvordan hun ikke ligner på bildene sine. Jeg var på et unngå selvmordskurs en gang hvor setnigen/argumentet "hun vil bare ha oppmerksomhet"ble tatt opp i forbindelse med selvskading. Lederen av kurset sa: når noen ønsker å bli sett hvorfor kan man ikke bare se disse menneskene? Noe så enkelt. Hvis noen sier de trenger en klem vil det vel være naturlig å fylle det behovet? Det koster oss så lite, men det kan bety så mye! Just saying! Anonymkode: 0f6fb...5b5 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Del Skrevet 20. desember 2015 Alle ønsker vel å fremstille seg på best mulig og penest mulig måte. Desverre drar noen den altfor langt med filtere, lys og redigering.... Synd, men mest for dem selv Anonymkode: b6847...b2f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
etram3 Skrevet 20. desember 2015 #5 Del Skrevet 20. desember 2015 Enig i det som blir skrevet over her. Synes det sier mer om dere som som snakker stygt om og er flaue over hennes oppførsel, enn om hun som er usikker på seg selv og prøver å leve opp til dagens forventninger/mål. Hun trenger jo åpenbart å lære å bli glad i seg selv uten å måtte manipulere perfekte bilder av seg selv. Hun kommer ikke til å lære det hvis dere står å gnikker foten rundt i sanda fordi det hele er pinlig å se på.... Hva er egentlig verst? å kanskje ikke ha det så bra med seg selv, eller å være flau over å kjenne noen i nær familie som sliter med selvbildet? =/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #6 Del Skrevet 20. desember 2015 Det virker jo som dama lever i en vrangforestilling, og burde sikkert få psykiatrisk hjelp. Men det er vel kun hennes nærmeste som kan gi henne råd om det. Anonymkode: ee36f...a8b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løvemunn Skrevet 20. desember 2015 #7 Del Skrevet 20. desember 2015 Bitch please, det her er vel ikke din business? Alt hva folk bryr seg om.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 20. desember 2015 #8 Del Skrevet 20. desember 2015 jeg kjenner ingen som gjør seg styggere enn de er på bilder. De aller fleste av oss velger vel ut de beste når man en gang deler? Sosiale medier en og blir en forvrengt versjon av virkeligheten. Kan man ikke bare godta det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #9 Del Skrevet 21. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har seg sånn at en ung dame i familien er veldig aktiv på Facebook, Instagram osv. og har lagt ut veldig mange bilder av seg selv de siste årene. Høstet massevis av komplimenter og fått mye oppmerksomhet fra slekta for utseendet sitt. Som tilsynelatende er bemerkelsesverdig vakkert, sånn at det blir snakket om. Men hun har bodd i en annen by hittil, og det er lenge siden hun har møtt slekt og familie. Nå har vi nettop vært i familieselskap og jeg så at mange av deltagerne ble helt i stuss og kjente ikke mennesket igjen. Vi snakker totalt ukjent i forhold til hvordan hun har fremstilt seg på bilder, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan hun har fått det til for jeg trodde også at hun kanskje hadde vokst seg vakker og har ikke sett henne på et år. Ettersom jeg er i relativt nær familie med henne fikk jeg spørsmål fra folk lenger ut i slekta om det virkelig var henne, det var rett og slett kjipt og flaut. For å si det som det er: hun er minst 50 kg overvektig og ansiktet har veldig lite til felles med det vi ser bilder av på skjermen. Det er nesten så jeg lurer på om hun burde vært beskyttet mot seg selv, folk blir jo helt satt ut hvis de ikke vet hvordan hun virkelig ser ut. Og de som vet hvordan hun egentlig ser ut for den del tenker sitt når hun dekorerer veggen med modellbilder. Men dette er vel noe man bare skal la henne finne ut av selv? Anonymkode: 0182e...73a det spørs hvordan du mener dette egentlig. hvis du bjeffer rundt om dette til henne er det nok lett å gå i forsvar og ikke ta til seg en såpass lite konstruktiv kritikk. slike problemer burde være irrelevante spør du meg. men vi har jo alle et forskjellig synspunkt på ting. vent å se det an utover natten kanskje? Anonymkode: 4388f...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SRC Skrevet 21. desember 2015 #10 Del Skrevet 21. desember 2015 Det har du ingenting med å blande deg oppi. Men ja, det er trist. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #11 Del Skrevet 21. desember 2015 Pass dine egne saker ts...Det er hennes business hvordan hun vil fremstå. Det går jo uansett ut over henne selv, ikke deg. Anonymkode: bbf8f...81c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 21. desember 2015 #12 Del Skrevet 21. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har seg sånn at en ung dame i familien er veldig aktiv på Facebook, Instagram osv. og har lagt ut veldig mange bilder av seg selv de siste årene. Høstet massevis av komplimenter og fått mye oppmerksomhet fra slekta for utseendet sitt. Som tilsynelatende er bemerkelsesverdig vakkert, sånn at det blir snakket om. Men hun har bodd i en annen by hittil, og det er lenge siden hun har møtt slekt og familie. Nå har vi nettop vært i familieselskap og jeg så at mange av deltagerne ble helt i stuss og kjente ikke mennesket igjen. Vi snakker totalt ukjent i forhold til hvordan hun har fremstilt seg på bilder, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan hun har fått det til for jeg trodde også at hun kanskje hadde vokst seg vakker og har ikke sett henne på et år. Ettersom jeg er i relativt nær familie med henne fikk jeg spørsmål fra folk lenger ut i slekta om det virkelig var henne, det var rett og slett kjipt og flaut. For å si det som det er: hun er minst 50 kg overvektig og ansiktet har veldig lite til felles med det vi ser bilder av på skjermen. Det er nesten så jeg lurer på om hun burde vært beskyttet mot seg selv, folk blir jo helt satt ut hvis de ikke vet hvordan hun virkelig ser ut. Og de som vet hvordan hun egentlig ser ut for den del tenker sitt når hun dekorerer veggen med modellbilder. Men dette er vel noe man bare skal la henne finne ut av selv? Anonymkode: 0182e...73a Hun har lagt ut bilder de seneste årene? Og du trodde hun hadde vokst seg pen på ett år? Dette så ikke særlig logisk ut. Hun kommer i familieselskap,så hun er tydeligvis ikke redd for å vise seg som den hun er.At du syns det er flaut og kjipt handler om hvordan du er,og ikke henne.Gå litt i deg selv nå.Ikke vær så opptatt av andre med mindre det er givende,for dem eller deg selv.En har iblant unødvendige tanker i hodet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #13 Del Skrevet 21. desember 2015 Jeg har også en slik bekjent.Hun forandrer alltid leppene sine på bilder,slik at de går fra å være to tynne streker til å bli som Angelina Jolie sine.Og rosende kommentarer og komplimanger strømmer inn i kommentarfeltet på fbook...Jaja,tenker jeg.Hun får bare holde på. Anonymkode: ea5bb...0be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #14 Del Skrevet 21. desember 2015 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også en slik bekjent.Hun forandrer alltid leppene sine på bilder,slik at de går fra å være to tynne streker til å bli som Angelina Jolie sine.Og rosende kommentarer og komplimanger strømmer inn i kommentarfeltet på fbook...Jaja,tenker jeg.Hun får bare holde på. Anonymkode: ea5bb...0be Du er klar over at lepper er strammere og tynnere når man prater med folk (eks deg eller dine venner når dere møtes) enn når man har slapp munn og f.eks smurt de med vaselin eller lipgloss? Det trenger ikke bety at hun redigerer leppene sine. La jenta få de komplimentene og ikke vær så bitter bare fordi du selv ikke greier å posere med plump lips. Anonymkode: b6847...b2f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chouette Skrevet 21. desember 2015 #15 Del Skrevet 21. desember 2015 Altså...retusjerer hun vekk overvekten sin? Det er jo ikke noen kilo ekstra det er snakk om her... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. desember 2015 #16 Del Skrevet 21. desember 2015 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er åpenlyst at denne kvinnen ønsker å få komplementere for sitt utseende. Hvorfor ikke bare gi henne det. For det ekte utseene hennes (hvis det var uklart). Vær den som gir henne følelsen av at hun er god nok slik hun er. Ikke vær den som lusker i familieselskaper å snakker om hvordan hun ikke ligner på bildene sine. Jeg var på et unngå selvmordskurs en gang hvor setnigen/argumentet "hun vil bare ha oppmerksomhet"ble tatt opp i forbindelse med selvskading. Lederen av kurset sa: når noen ønsker å bli sett hvorfor kan man ikke bare se disse menneskene? Noe så enkelt. Hvis noen sier de trenger en klem vil det vel være naturlig å fylle det behovet? Det koster oss så lite, men det kan bety så mye! Just saying! Anonymkode: 0f6fb...5b5 Tankevekkende og godt innlegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #17 Del Skrevet 21. desember 2015 12 timer siden, etram3 skrev: Enig i det som blir skrevet over her. Synes det sier mer om dere som som snakker stygt om og er flaue over hennes oppførsel, enn om hun som er usikker på seg selv og prøver å leve opp til dagens forventninger/mål. Hun trenger jo åpenbart å lære å bli glad i seg selv uten å måtte manipulere perfekte bilder av seg selv. Hun kommer ikke til å lære det hvis dere står å gnikker foten rundt i sanda fordi det hele er pinlig å se på.... Hva er egentlig verst? å kanskje ikke ha det så bra med seg selv, eller å være flau over å kjenne noen i nær familie som sliter med selvbildet? =/ Jeg beklager men jeg får ikke fjernet siteringen. Sånt er bare trist å se på. Ikke bare for personen det gjelder, men også fordi vedkommende selv er med på å opprettholde denne galskapen. Urealistiske forventninger og skjønnhetstyranni. Det blir en ond sirkel hvor forventningene er skrudd opp til et absurd nivå. Neste gang du ser henne, ts, kan du kanskje gi henne et kompliment for noe som ikke har med utseende å gjøre? Er hun flink til noe, flink til å formulere seg skriftlig på blogg, dyktig til å fotografere e.l.? Anonymkode: 3b87f...bae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #18 Del Skrevet 21. desember 2015 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at lepper er strammere og tynnere når man prater med folk (eks deg eller dine venner når dere møtes) enn når man har slapp munn og f.eks smurt de med vaselin eller lipgloss? Det trenger ikke bety at hun redigerer leppene sine. La jenta få de komplimentene og ikke vær så bitter bare fordi du selv ikke greier å posere med plump lips. Anonymkode: b6847...b2f Det er photoshop.Ingen tvil om det. Jeg har selv fyldige lepper fra naturens side,så heldig er jeg.De er alltid mest fyldig om morgenen,når man våkner og har hatt munnen lukket lenge,men de blir ikke til to tynne streker ut over dagen.Vaselin og lipgloss kan gi en optisk illusjon,men den er ganske begrenset. Anonymkode: ea5bb...0be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 21. desember 2015 #19 Del Skrevet 21. desember 2015 Det er vel ganske begrenset hvor mye en kan kødde med photoshop o.l. før man ser at det er photoshoppet? Uansett forstår jeg ikke problemet. Et fåtall av de på vennelista mi har bilde av "seg selv". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The damned Skrevet 21. desember 2015 #20 Del Skrevet 21. desember 2015 Hun har nok dårlig selvtillit eller det er det jeg tror. Spesielt når hun føler at hun må retusjere bildene slik at hun ser annerledes ut,og den oppmerksomheten får henne kanskje til å føle seg bedre. Litt trist at hun føler at hun ikke er god nok,men det er jo ganske vanlig å fremstille seg som penere,mer vellykket,lykkeligere osv enn det man egentlig er i sosiale medier. Noen lever jo mer gjennom sosiale medier enn de gjør i det virkelige livet. Det er jo noen bloggere,instagrammere osv som har vist hvordan de har jukset til utseendet sitt og på bildene ser ut som de lever det perfekte livet når de egentlig føler seg ensomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå