Jandia Skrevet 6. oktober 2004 #1 Del Skrevet 6. oktober 2004 I år er altså første året jeg ikke feirer jula sammen med mamma, pappa og søskene mine. Jeg gruer meg noe sinnsykt, begynner nesten å grine bare ved å tenke på det nå. Nå er jeg jo nygift og jeg vet jo såklart at jeg får en flott jul sammen med mannen min, men likevel gruer jeg meg. Blir liksom ikke det "samme"... Mamma mente jeg burde lage en "tradisjon", som skulle følge meg og mannen. Er i grunn et godt forslag og jeg som vanligvis er kjempekreativ synes jo det høres morsomt ut, men jeg aner ikke hva jeg kan gjøre. Noen som har noen tips? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 6. oktober 2004 #2 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ville bare komme med en trøsteklem og si at jeg vet akkurat hvordan du har det....første julekvelden som ble feiret uten mamma og pappa var ikke jul....i tillegg var det første julen som ikke var hvit....Men nå går det helt fint....vi har annenhver jul, og det fungerer helt fint. Tips? nei...har vel egentlig ingen spesielle annet enn at dere må kose dere som best dere kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 6. oktober 2004 #3 Del Skrevet 6. oktober 2004 Du kommer til å bli overrasket over hvor bra det går. feiret første julen uten mamma og pappa for to år siden og det gikk veldig fint. I år kommer svigermor og svigerfar til oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 6. oktober 2004 #4 Del Skrevet 6. oktober 2004 Skjønner godt at du gruer deg jeg, første julen hjemmefra var ikke det samme :cry: Jeg hadde det selvfølgelig kjempehyggelig, men det kom noen tårer da jeg pratet med dem på telefonen.. Jeg har også tenkt å lage en "egen" tradisjon, men den blir nok ikke så forskjellig fra den jeg er vant til Jeg elsker mamma og pappas juletradisjoner!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mocca Skrevet 6. oktober 2004 #5 Del Skrevet 6. oktober 2004 Uff, blir litt flau jeg av å lese at dere feirer hjemmefra. :oops: Nå er jeg både gift og har barn, men kan ikke tenke meg å feire julen uten mamma, pappa, søsken og besteforeldre. Etter at vi ble gift ble vi enige om at vi kunne feire 1. juledag med hans familie, så lenge julaften var fredet hos mine foreldre. Jeg innser jo at jeg har en veldig snill mann... Neste år står huset vårt ferdig, så da tenkte jeg å invitere til en av dagene hjemme, men jeg tror julaften må komme gradvis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. november 2004 #6 Del Skrevet 1. november 2004 Vi gifter oss til sommeren, og er enige om at vi etter det kommer til å invitere til julefeiring hjemme hos oss på julaften. Ingen av oss pleier å feire med andre enn aller nærmeste familie (foreldre, søsken og besteforeldre), så det blir ikke for mange mennesker uansett. Det skal bli koselig, det!! Jeg kan ikke forestille meg en juaften uten de jeg er vant til å feire med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chanda Skrevet 1. november 2004 #7 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg blir litt sjokkert over at man er vokne nok til å gifte seg og stifte egen familie, men man er ikke voksen nok til å feire jul annethvert år hos mannens familie :-? Det er ikke snakk om å ha en snill mann - det er heller snakk om å respektere andre mennesker, dvs. mannen og mannens familie. Håper for guds skyld aldri at mine sønner finner jenter som bare vil feire jul med sine egne foreldre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 1. november 2004 #8 Del Skrevet 1. november 2004 Det er bra man kan velge å gjøre det som man vil, da! Så alle kan bli fornøyde med julefeiringen sin! Jeg synes i allefall det skal bli kjempekoselig å feire med både foreldrene og svigerforeldrene mine på en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #9 Del Skrevet 1. november 2004 Angående tradisjon så tar du noe fra din barndomsjul og han tar noe fra sin. Det gjorde vi.Og vi skal nå ferier får 12.jul hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. november 2004 #10 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg blir litt sjokkert over at man er vokne nok til å gifte seg og stifte egen familie, men man er ikke voksen nok til å feire jul annethvert år hos mannens familie :-? Å ønske å feire jul med sin egen familie istedet for svigerfamilien har ingenting å gjøre med om man er voksen eller ikke. For mange er julen den eneste tiden de ser familien sin, og juletiden er ofte forbundet med minner, tradisjoner og følelser som det ikke er bare bare å bryte opp. Hva er dessuten galt med om to mennesker er fornøyde med å feire jul hver for seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 1. november 2004 #11 Del Skrevet 1. november 2004 Vet hvordan du har det! :trøste: Men hvis jeg kan gi deg et "tips" da, så har vi heretter gjort det slik at vi feirer julekvelden hjemme hos oss selv. Vi startet med det da vi fikk barn. Prøver å bygge opp tradisjoner rundt vår familie. Vi inviterer både mine og hans foreldre, og de som vil, kommer. Nå er det slik at jeg er enebarn, så mine foreldre kommer gjerne! Jeg PRØVER virkelig å få den gode julefølelsen, men når vi er på middag hos mine foreldre 1.juledag, DA kommer den virkelig...Har med gode barndomsminner å gjøre! Tror mange av oss jentene har det slik,jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mailin Skrevet 16. november 2004 #12 Del Skrevet 16. november 2004 Det hjelper å ha noko som de forbinder med jula, t.d lukta av julemat, eller kanskje julemusikk med ein spesiell artist? Mannen min og eg skal kombinera både to familietradisjonar, og to lands juletradisjonar, men eg syns det går fint Våre foreldre har også passa på å gjera oss oppmerksame på at me skal skapa våpre eigne tradisjonar saman. No har me ikkje born, så me prøver liksom å feira annankvar jul hjå kvar familie, men det har vore litt vanskelig for meg å få fri både i fjor og i år til å reisa til Noreg, så me feirar 3. jul på rad i Danmark. Når eg ikkje ser familien min så ofte, vart eg sjølvsagt veldig lei meg, men me har planlagd lenger ferie over nyåret til gamlelandet i staden Men denne jula skal eg i alle fall ha pinnekjøt!! NAMNAM!! Når me får born, veit eg ikkje heilt kva me gjer, om me held fram med å reisa til Noreg annankvar jul, eller om me inviterer familie derfrå til oss, det får tida visa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå