Jeane Skrevet 19. desember 2015 #41 Skrevet 19. desember 2015 Dersom jeg oppriktig likte han og vi hadde samme interesser og god kjemi, så ville jeg datet han, men jeg jeg ville nok bekymret meg en del for dette. Det ville ha blitt en samtale ganske tidlig, rett og slett for å få ut mine tanker om dette og høre hva han tenkte.Store ulikheter kan være veldig problematiske for et forhold, spesielt når det gjelder ting som religion, politikk, ideologi, og ikke minst penger. Skal det fungere, så tror jeg at man må kunne snakke åpent om dette. Jeg tenker på alt i fra pris på middager til julegaver. Og skulle det gå enda lengre og vi ble samboere, så ville det bli en helt feil maktbalanse der. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #42 Skrevet 19. desember 2015 Hus til 8 mill er vanlig her jeg bor, så hadde ikke reagert på det. Anonymkode: a3d4b...74d 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #43 Skrevet 19. desember 2015 SÆRLIG dere hadde latt det være, jenter. Anonymkode: b5625...824Nå har vel folk som svarer ulik bakgrunn. Man har også helt ulike perspektiver på hva som er normal livsstil. Er du fra Oslo vest så er det ikke unormalt å ha en bolig til 8 mill. Det er ganske normalt i min omgangskrets. Da er det klart at jeg ikke blir ekstremt imponert av det, eller er mer disponert for å date en fyr pga. det. Jeg kan anerkjenne at han er flink, men det er overhodet ingen grunn til å date ham.En jente som kommer fra veldig stakkarslige kår vil nok (bevisst eller ubevisst) bli ekstra tiltrukket av en mann som ser ut som han kan gi henne et helt annet liv. Men der har du selvsagt og visse konflikter pga. ulik bakgrunn, sosial krets osv. Anonymkode: 89af8...a9e
Gjest 2JZ Skrevet 20. desember 2015 #44 Skrevet 20. desember 2015 Aner ikke, har aldri vært sammen med en rik mann før
Livan Skrevet 21. desember 2015 #45 Skrevet 21. desember 2015 Den 19.12.2015 at 3.51, Arcturus skrev: La oss være ærlige, penger skaper lykke. Det er enormt mye hyggeligere å ha penger enn å ikke ha det. Det er helt logisk. Den enkleste måten å skaffe seg penger, utover å rane en bank, er å gifte seg til velstand. Men, og det er et stort men: Penger skaper bare lykke inntil et visst nivå. Det er empirisk bevist at penger skaper lykke av seriøs samfunnsforskning. Samtidig er det også bevist at det er en sterk sammenheng mellom lykke og utdanning. Penger kan med andre ord bare gjøre Litt. Du får ikke nødvendigvis en spennende jobb av at mannen din har mye penger. Livet gir ikke mer mening med flere ressurser på hånden. Det er fullt mulig å leve et sparsommelig nøkternt liv og likevel være jævla lykkelig. Man ville opplevd mindre stress og bekymringer med masse penger, men det ville ikke fjernet de store spørsmålene i livet. Ting som kjærlighet, vennskap, tilhørighet, mening, forståelse. Man blir verken mer lur eller flink av å ha penger. Følgelig er det mindre viktig hvor mye penger en potensiell partner besitter. Det er irrelevant for hvor mye mening livet får. "Skaper lykke" gjøre det ikke, men det fjerner en del "ulykke" fordi mye energi går ut på bekymring og plagsomhet som medfører å ha dårlig råd. Hva som er forsket på og påvist er at straks man har så god økonomi at man ikke må bekymre seg vedrørende penger, så er det ingen korelasjon mellom lykke og velstand. Det er altså mer korrekt å si at fattigdom skaper ulykke enn å si at rikdom skaper lykke. En annen ting er jo at en del kakser likevel bekymrer seg for penger, eiendom og andre aktive, uansett hvor mye de har. Med andre ord er lykke mer knytte ttil individets evne til å søke glede enn materielle forhold. 3
Summers Skrevet 21. desember 2015 #46 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Den 12/19/2015 at 15.14, O.G. skrev: Hmm, nå lurer jeg faktisk fælt på hvorfor akkurat det julebordet. Forstår ikke helt spørsmålet, du har hørt om John Fredriksen julebord på Theatercafeen? Endret 21. desember 2015 av Summers
Gjest O.G. Skrevet 21. desember 2015 #47 Skrevet 21. desember 2015 5 timer siden, Summers skrev: Forstår ikke helt spørsmålet, du har hørt om John Fredriksen julebord på Theatercafeen? Egentlig ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2016 #48 Skrevet 4. januar 2016 Litt merkelige tall, er såvidt en kan regne en slik mann for veldig rik en gang lenger, på Oslo vest er han "øvre middelklasse", de fleste av beboerne i holmenkollåsen osv har hus til langt mer en 8 millioner... Anonymkode: 3f4c0...1ea 2
Gjest MadameDeRosa Skrevet 4. januar 2016 #49 Skrevet 4. januar 2016 Nei, ikke hvis han bare er OK. Spiller ingen rolle hvor mye eller lite penger han har, så lenge forelskelsen og kjemien er der. Men er han bare OK, er det ikke verdt tiden.
minister-mio Skrevet 4. januar 2016 #50 Skrevet 4. januar 2016 Penger betyr ingenting når det kommer til hvem jeg ville vært kjæreste med 2
Onar Skrevet 10. januar 2016 #51 Skrevet 10. januar 2016 Den 4.1.2016 at 2.42, mini-mio skrev: Penger betyr ingenting når det kommer til hvem jeg ville vært kjæreste med Keep on lyig to yourself... not millinaire but a good norma disent job is good to have?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #52 Skrevet 10. januar 2016 Må ta denne som anonym. Jeg har datet en mann som er rik, og hvis navn de fleste kjenner. Jeg lærte om meg selv at all verdens rikdom ikke hjelper når man kommer hjem, og soveromsdøra lukkes. Jeg lærte også at menn i hans posisjon faktisk tror at de kan velge hvem de vil, bare de har nok jordisk gods. Han hater meg nok enda, for selvtilliten fikk nok en knekk. Det er ikke de vant til... Anonymkode: 36d76...88b 1
Betty Blue Skrevet 10. januar 2016 #53 Skrevet 10. januar 2016 Den 19.12.2015 at 16.04, Jeane skrev: Dersom jeg oppriktig likte han og vi hadde samme interesser og god kjemi, så ville jeg datet han, men jeg jeg ville nok bekymret meg en del for dette. Det ville ha blitt en samtale ganske tidlig, rett og slett for å få ut mine tanker om dette og høre hva han tenkte. Store ulikheter kan være veldig problematiske for et forhold, spesielt når det gjelder ting som religion, politikk, ideologi, og ikke minst penger. Skal det fungere, så tror jeg at man må kunne snakke åpent om dette. Jeg tenker på alt i fra pris på middager til julegaver. Og skulle det gå enda lengre og vi ble samboere, så ville det bli en helt feil maktbalanse der. Signeres. Dersom han ikke var særlig opptatt av det selv, og hadde et normalt forbruk, så kanskje. Men forestiller meg at dette kunne ha blitt et diskusjonstema så snart den første forelskelsen ga seg og hverdagen kom.
EvaLena Skrevet 10. januar 2016 #54 Skrevet 10. januar 2016 Jeg datet en mann for noen år siden som satt svært godt i det. Jeg likte han veldig godt, men klarte ikke å se noen fremtid med han nettopp pga den økonomiske forskjellen. Jeg liker ikke å få gaver/ting utenom jul/bursdag, vant med å spare til det jeg vil ha. Hadde følt meg som ei fattiglus sammen med en med masse penger og det trur jeg er en vond følelse. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #55 Skrevet 10. januar 2016 Den 19.12.2015 at 3.23, AnonymBruker skrev: Nei, jeg hadde følt meg veldig ukomfortabel siden jeg selv har liten inntekt og er vant til å ha et lavt forbruk med lite sløsing. Anonymkode: d50e9...e53 Hvor har du fått idèn om at de som har litt har høyt forbruk og sløser? det er ikke slik man får midler og formue. Anonymkode: 5afbf...8eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #56 Skrevet 10. januar 2016 Den 19.12.2015 at 16.04, Jeane skrev: Dersom jeg oppriktig likte han og vi hadde samme interesser og god kjemi, så ville jeg datet han, men jeg jeg ville nok bekymret meg en del for dette. Det ville ha blitt en samtale ganske tidlig, rett og slett for å få ut mine tanker om dette og høre hva han tenkte. Store ulikheter kan være veldig problematiske for et forhold, spesielt når det gjelder ting som religion, politikk, ideologi, og ikke minst penger. Skal det fungere, så tror jeg at man må kunne snakke åpent om dette. Jeg tenker på alt i fra pris på middager til julegaver. Og skulle det gå enda lengre og vi ble samboere, så ville det bli en helt feil maktbalanse der. Tror du at det er noen automatikk i at rike gir dyrere gaver enn hva som er normalt å gi ? ...det er ikke det i det hele tatt. Den virkelige verden er ikke slik som på film du ... Anonymkode: 5afbf...8eb 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå