AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Hvis du hadde møtt en ok fyr, er det større sjanse for at du hadde villet date han hvis du fikk vite at han bodde i en bolig til 8 millioner og hadde formue på 15 millioner? Anonymkode: 6ab43...16a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Nei, jeg hadde følt meg veldig ukomfortabel siden jeg selv har liten inntekt og er vant til å ha et lavt forbruk med lite sløsing. Anonymkode: d50e9...e53 12
Summers Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 (endret) Nei, men hadde jeg hatt sjans så hadde jeg datet en av Fredriksentvillingene for å få spist på julebordet til Fredriksen. Endret 19. desember 2015 av Summers 5
Teethgrinding Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 La oss være ærlige, penger skaper lykke. Det er enormt mye hyggeligere å ha penger enn å ikke ha det. Det er helt logisk. Den enkleste måten å skaffe seg penger, utover å rane en bank, er å gifte seg til velstand. Men, og det er et stort men: Penger skaper bare lykke inntil et visst nivå. Det er empirisk bevist at penger skaper lykke av seriøs samfunnsforskning. Samtidig er det også bevist at det er en sterk sammenheng mellom lykke og utdanning. Penger kan med andre ord bare gjøre Litt. Du får ikke nødvendigvis en spennende jobb av at mannen din har mye penger. Livet gir ikke mer mening med flere ressurser på hånden. Det er fullt mulig å leve et sparsommelig nøkternt liv og likevel være jævla lykkelig. Man ville opplevd mindre stress og bekymringer med masse penger, men det ville ikke fjernet de store spørsmålene i livet. Ting som kjærlighet, vennskap, tilhørighet, mening, forståelse. Man blir verken mer lur eller flink av å ha penger. Følgelig er det mindre viktig hvor mye penger en potensiell partner besitter. Det er irrelevant for hvor mye mening livet får. 8
Minte Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 Jeg ville også følt ubehag, kommer helt ann på følelsene til denne personen. På lik linje med alle andre personer man vil date, så vil ikke inntekt ha mye å si for om man føler noe eller ei - i hvert fall for de fleste 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Nei, jeg hadde følt meg veldig ukomfortabel siden jeg selv har liten inntekt og er vant til å ha et lavt forbruk med lite sløsing. Anonymkode: d50e9...e53Av og til kan jo pengene komme mellom man og den andre da. pga den livvstilen som mye penger fører med seg passer ikke for alle? Anonymkode: 18de1...854
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Det spørs veldig på måten jeg hadde fått vite det på. Om jeg hadde fått vite det tilfeldig av noen andre, så ja kanskje, det forutsetter at han ikke oppfører seg som en rik klyse uansett - men om han selv hadde sagt det så ville jeg sett på det som et stort trekk å gå rundt å skryte eller nevne økonomien og rikdommen sin på den måten. Anonymkode: ef61a...d7c 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Ikke noe mer eller mindre. Tingen er det at penger ikke gjør meg lykkelig, når det andre ikke er på plass. Jeg blir rett og slett ulykkelig av å være sammen med noen jeg ikke er tiltrukket av. Så ulykkelig faktisk at penger ikke veier opp for det. Jeg vet det, fordi jeg selv har prøvd å senke kravene mine, prøvd å se det gode i mennesker selv om tiltrekningen ikke er på topp, men det funket ikke i lengden. Jeg tror det må en spesiell type mennesker til for å takle sånne ting uten å bli gal. Mener derfor at gullgravere er nettopp den typen til det. 4
Kriska Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Nei, det hadde jeg ikke. I første sekund tenkte jeg JA, men etter å ha tenkt litt over hvordan det føltes å være i forhold uten den kjærligheten og tiltrekningen man gjerne ønsker (men fyren var OK) så ser jeg at selv 100 mill ikke ville kunne reddet det forholdet og gjort meg lykkelig. 1
Rammfrø Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Nei. Det har ikke noe å si for min del, men det er større sjanse for at jeg dater en med stor formue enn en som ikke har jobb eller formue. Hvis det er en som har arvet ekstremt mye og er en storsløser så er det en turn off, akkurat som en med ekstremt lite penger som ikke vil ha jobb og bare leve av staten. Æsj æsj.
funginger Skrevet 19. desember 2015 #11 Skrevet 19. desember 2015 Gå på date noen ganger? Ja.Bli sammen med eller gifte meg bare fordi han er rik? Nei.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #12 Skrevet 19. desember 2015 Kvinners evne til å lyge for seg selv er fascinerende. Anonymkode: 7e21c...4d3 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #13 Skrevet 19. desember 2015 SÆRLIG dere hadde latt det være, jenter. Anonymkode: b5625...824 3
Safiye Skrevet 19. desember 2015 #14 Skrevet 19. desember 2015 Hadde absolutt sagt ja til en date, men om det skulle ha blitt noe mer ville det ha vært avhengig av kjemien. 3
Hoppetaujenta Skrevet 19. desember 2015 #15 Skrevet 19. desember 2015 Jeg hadde nok rygget forsiktig ut igjen ved en sånn oppdagelse.Det hadde vært for lite kompabilitet i måten vi levde våre liv på. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #16 Skrevet 19. desember 2015 Fyren hadde kun vært OK?Nei, hadde nok ikke innledet noe. Kunne ha prøvd noen dater for å se om det var noe mer enn ett OK der, men hvis ikke så hadde det blitt med det. Muligens hvis han var gammel med dårlig hjerte Penger hjelper en del, men det er sannelig ikke alt. Anonymkode: 76573...6c6 1
Gjest Sly Skrevet 19. desember 2015 #17 Skrevet 19. desember 2015 Jeg ser ikke på det som en ulempe, nei, men det er ikke avgjørende for om jeg tar det videre eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #18 Skrevet 19. desember 2015 Ja hadde han likt meg hadde jeg gifta meg. Penger = lykke Anonymkode: 8a72a...596 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #19 Skrevet 19. desember 2015 SÆRLIG dere hadde latt det være, jenter. Anonymkode: b5625...824Kan bare svare for min egen del. Da jeg var singel datet jeg alt fra postmenn og butikkansatte, til gründere og bedriftseiere. Noen bodde i kollektiv, andre hadde nydelige toppleiligheter. Ble jeg behandlet godt, med respekt og likeverd, takket jeg ja til flere dater. Og selvsagt, det måtte være en kjemi der. Jeg fant ut av at det finnes gode menn og det finnes drittsekker, men det er ikke avhengig av om de har penger eller ei. Endte opp med å gifte meg med en student uten særlig penger, og året etter tjente han sin første million. Er glad jeg giftet meg med ham FØR penger var inni bildet, for jeg skjønner jo hva folk hadde tenkt dersom jeg hadde giftet meg på et senere tidspunkt (etter at millionene hadde rent inn på kontoen hans).Og om noen lurer: Det er fint å være millionær, men vi har like mange issues som alle andre. Opplever lykkerus en gang i blant, men det kan utløses av de mer enkle ting. Anonymkode: 710c3...f17 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #20 Skrevet 19. desember 2015 Vær nå ærlige jenter! Uansett de fleste jenter sier at de ikke blir forelsket med en gang når man beiler...de blir forelsket i eller på date nummer tre, fire...På en annen side, selv om mannen blir millionær er det ikke sikkert man får tilgang til pengene. Kanskje man på sikt bare blir en maktesløs husmor som bor gratis? Anonymkode: f11fc...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå