Gå til innhold

Takler ikke tekstmeldinger lenger!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.12.2015 den 12.54, AnonymBruker skrev:

Syns det er tullete når folk sier de "må være tilgjengelige hele tiden", at sosiale medier er tidstyver, at informasjonssamfunnet ødelegger livene våre osv. Du har faktisk et valg! Du trenger ikke være slave av systemet. Skru av, logg av, og svar eller oppdater når du vil. Så enkelt er det. 

Anonymkode: ba5e3...38e

De fleste vet og forstår det. Jeg antar det er barn som har en tendens til å la dette ta opp tiden deres da de heller burde være ute å leke eller noe sånt?

Ja, alle har et valg når det gjelder sånt, og som du sier så er det bare å skru av det. Selv syntes jeg det er fint å bruke det hvis man må kjøre langt eller noe sånt, men jeg er ikke en som er ivrigst i blant alt det der. Det må jo være for barn dette da? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som nevnt ovenfor, ha mobilen på lydløs og føler du ikke for å svare før etter 8 timer. så javel, da gjør du det :) Jeg er sånn, og det vet vennene mine. Jeg er "kjent" for å aldri klare å ta tlf, eller svare på sms. Rett og slett fordi jeg synes det tar opp for mye tid. Sitte å skrive lange meldinger. Nei takk. Hvis jeg er head over heals på en fyr er det en annen sak. Men med venner... øøøøh nai. Sitte og skrive viss vass kan vi gjøre når vi er dævve. Så kjør på med min metode, den er bullet proof ;)  NB! Svarer kun på jobb relaterte ting (som hvis de ringer fra jobben), eller hvis jeg skal møte noen f.eks. Enkel oppskrift, så slipper du alt maset. Aldri skjønt meg på de som sitter og tekster med vennene sine 24/7, er det virkelig så fett????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har telefonen på lydløs: hva om noen ringer, og dere ringer tilbake. Og de har telefonenpå lydløs de og. Får dere noen gang svart hverandre? 

Det går jo an å slå av lyden på sms og likevel la den ringe. Det gjør jeg. Jeg tenker at sms haster mye mindre å svare på enn en telefon som ringer. 

Anonymkode: 83546...e3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik måneknapp på min telefon. Ikke forstyrr heter den. Når jeg trykker på den så slipper jeg ristelyder på telefonen :). Bruker den når jeg sover, og når jeg har migrene blandt annet. Sjekker jo telefonen med forholdsvis jevne mellomrom der det er fornuftig. De som sender meldinger får vente i Max 2 timer.

Det høres ut som du har et sterkt tvangsmønster på dette. De må jo ikke få svar med en gang.

Vil anbefale at du bruker en slik funksjon og samtidig lærer deg å takle SMSer. Du må jo ikke sjekke med en gang. Det kan da neppe være så viktig at de ikke kan vente noen minutter til du er ferdig med det du skal.

Anonymkode: 33efb...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke problemer å svare litt senere når det gjelder venner (dvs. oppegående venner som skjønner at man jobber mye og at man har andre forpliktelser som gjør at man ikke kan svare tilbake på sekundet) og bekjente da, da er det bare å legge fra seg og svare noen timer senere eller dagen etter hvis det er noe som ikke skal avtales (dvs. bestille tur etc.)

Jobben derimot er verre og koble fra. Der forventes det tilgjengelighet 24/7, og man kan ikke uten videre legge fra seg telefonen. 

Anonymkode: 3a7f9...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke sms lengre. Bare reklame. Fikk tre sms fra ellos i helgen liksom

Anonymkode: e9a82...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Perle skrev:

Lett. Bare la være å svare. Etter en tid vil ingen gidde å melde deg mer da de aldri får svar alikevel. 

Den metoden bruker jeg. Man blir ikke kjempepopulær av det, men man slipper i alle fall alt maset :) 

Det verste er når man får lange avhandlinger på sms og skjønner at det forventes gjennomtenkte, lange svar. De som sender sånne pleier også å være veldig obs på hvordan man ordlegger seg, så hvis man ikke holder tunga rett i munnen har man timer med hard sms-jobbing framfor seg for å rette opp i misforståelser. Jeg merker tilløp til angstsvette bare jeg tenker på det.

Endret av antbug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, December 18, 2015 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Drittlei av tekstmeldinger!

Anonymkode: c3804...84c

Jeg er også lei tekstmeldinger.

Og verst er det når noen tar et svar som invitasjon til en times lang telefonsamtale.

Da kan jeg ikke svare kort på meldingen, men vente til det passer å snakke i telefonen. Og i mellomtiden får jeg 17 passiv-aggressive påminnelser om at avsender venter på svar.  (Er du borte? Vil du ikke snakke med meg? Har jeg sagt noe galt?)

Og når du forklarer hvorfor du ikke svarer innen rimelig tid sier de at de forstår, men det går i glemmeboken før neste melding.

Og nei, vi er ikke 14, vi er 3 ganger så gamle.

Anonymkode: 05bbc...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG.. Så jævlig at noen øsnker deg lykke til på eksamen eller lurer på hvordan du har det. Du har vel heller et problem hvis du irriterer deg så jævlig over sms at det ødelegger dusjen din. Legg mobilen et annet sted da, ta ansiktsmaske og smør deg meg fuktighetskrem og såååå se på mobilen når du har tid. Hvis du er så lei så hvorfor i all verden har du med de tlf eller i det hele tatt har den på? Klag og syt.

Anonymkode: 9abcd...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med sms er jo at man skal slippe å måtte løpe ut av dusjen for å rekke telefonen. Slapp nå av, ta hårkuren din, og så svarer du etterpå.

PS. Ingen med vettet i behold prøver å løse eksisensielle spørsmål via sms. Sett nå grenser for deg selv, menneske, helst litt før du klikker i vinkel og blir uvenner med alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
På 18.12.2015 den 23.09, Rumle skrev:

Enig med de andre her, jeg svarer når jeg har lyst og overskudd, og sånn synes jeg det bør være. 

Syntes dette var grusomt egoistisk skrevet, Rumle..

Jeg skjønner jo tydelig at du har deg selv og dine behov, men forholder du deg virkelig ikke de behovene til venner eller familie når de sender melding?

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...