Gå til innhold

Er dette å være en god mor?

Miranda16

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke hvem du skriver om :-)

Det får nå uansett være hennes ansvar? Det er noe hun eventuellt må svare for senere.

Men det jeg mente var at de som hakker løs på mødre også har et ansvar.Eller er du ikke enig? 

Som du selv svarer: Det får være hver enkelt sitt ansvar. Og eventuelt noe man må svare for senere.... Så hvorfor  forventer du mer ansvar av andre?

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert

Som du selv svarer: Det får være hver enkelt sitt ansvar. Og eventuelt noe man må svare for senere.... Så hvorfor  forvforventer du mer ansvar av andre?

Nå tror jeg ikke at jeg helt fikk tak i hva du mener?

Jeg tenker alle har ansvar.Om mødrene nå driver og skader disse barna,er det da legalt at andre også gjør.Var det svar på det du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke at jeg helt fikk tak i hva du mener?

Jeg tenker alle har ansvar.Om mødrene nå driver og skader disse barna,er det da legalt at andre også gjør.Var det svar på det du mente?

Du forventer mer av alle andre enn mødrene. Det bruker å være omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Du forventer mer av alle andre enn mødrene. Det bruker å være omvendt.

Som nevnt så aner jeg ingenting om disse mødrene,og forventer dermed ingenting fra dem.

Jeg kom over denne tråden,og tenkte bare at det må føles ganske jævlig å lese så mye dritt om mødrene sine.Altså uavhengig av hvordan moren er.

Hvis et barn blir slått hjemme,så føler du vel ikke at du da er i din fulle rett til også å gjøre det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt så aner jeg ingenting om disse mødrene,og forventer dermed ingenting fra dem.

Jeg kom over denne tråden,og tenkte bare at det må føles ganske jævlig å lese så mye dritt om mødrene sine.Altså uavhengig av hvordan moren er.

Hvis et barn blir slått hjemme,så føler du vel ikke at du da er i din fulle rett til også å gjøre det? 

Det legges ut så mye informasjon at alle kan og bør ha en mening om dette er bra for akkurat disse barna....

Jeg tenker at din måte å forstå dette problemet på ikke nødvendigvis er fra barnets ståsted...

Hvis et barn blir slått, så melder jeg det videre til rett instans. Dvs. Politiet....

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det legges ut så mye informasjon at alle kan og bør ha en mening om dette er bra for akkurat disse barna. Det begynner faktisk å bli et samfunnsproblem...

Jeg tenker at din måte å forstå dette problemet på ikke nødvendigvis er fra barnets ståsted...

Hvis et barn blir slått, så melder jeg det videre til rett instans. Dvs. Politiet....

Dette syns jeg er ansvarsfraskrivelse.Hvis en lot være å lese disse bloggene så ville de ikke vært liv laga.Men en leser og hakker løs.Kontakter noen barnevernet her? Hvis barna har det vondt og lever med omsorgssvikt så ville vel ikke disse barna bo hjemme? Nå er jo bloggene noe alle kan gå inn på? Så hvis du melder til politiet at barn blir slått,ville du da ikke melde til barnevern om disse barn av nevnte blogger lider under omsorgssvikt?

Siden barnevern ikke er i bildet regner jeg med at mødrene klarer å ta vare på dem.Må jo konkludere med det da det ervrealiteten.Likevel synser og mener folk her at barna fortjener å lese dette.Jeg syns det er merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette syns jeg er ansvarsfraskrivelse.Hvis en lot være å lese disse bloggene så ville de ikke vært liv laga.Men en leser og hakker løs.Kontakter noen barnevernet her? Hvis barna har det vondt og lever med omsorgssvikt så ville vel ikke disse barna bo hjemme? Nå er jo bloggene noe alle kan gå inn på? Så hvis du melder til politiet at barn blir slått,ville du da ikke melde til barnevern om disse barn av nevnte blogger lider under omsorgssvikt?

Siden barnevern ikke er i bildet regner jeg med at mødrene klarer å ta vare på dem.Må jo konkludere med det da det ervrealiteten.Likevel synser og mener folk her at barna fortjener å lese dette.Jeg syns det er merkelig.

Hva er ansvarsfraskrivelse? Å diskutere et "samfunnsproblem" eller la være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det er noe riv ruskende galt med sitatfunksjonen her.

Du mener bloggene er et samfunnsproblem? Hetsen mot bloggerne da?

Ansvarsfraskrivelse å skylde på mødrene.Når de ikke tar hensyn,så trenger ingen.

Hvorfor bor disse barna med mødrene om de lever under omsorgssvikt? Kontakter dere barnevern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Potteblomst

Mye av problemet er at noen av disse barna fungerer nærmest som en forlengelse av foreldre og som trofeer. Som objekter som skal vise hvor flotte og flinke mor og far er. Det handler ikke om barna, men om 15 minutes of fame for foreldrene. Virker som en del ikke har noen tanke for hva de utleverer om barna. Mulig jeg er fryktelig gammeldags, men tanken på at familiealbumet fra da jeg selv var barn skulle ligge ute på nettet er ikke god. Hva skal barna med fine leker og klær hvis de ikke blir sett og har trygge og forutsigbare relasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe riv ruskende galt med sitatfunksjonen her.

Du mener bloggene er et samfunnsproblem? Hetsen mot bloggerne da?

Ansvarsfraskrivelse å skylde på mødrene.Når de ikke tar hensyn,så trenger ingen.

Hvorfor bor disse barna med mødrene om de lever under omsorgssvikt? Kontakter dere barnevern?

Hvilken hets? Offerkortet  de stadig vekk spiller???? 

Vi snakker ikke om stakkars bloggere det faktisk ikke er synd i. Så naive er vi vel ikke...

Diskusjonen om blogger barna er viktig for å sette premisser. Det er så mange som ikke ser disse barna og hvilke eventuelle risikofaktorer de kan bli utsatt for. Dette er ikke nødvendigvis barnevernsmaterial (kan være det, men trenger ikke å være det). En skikkelig samfunnsdebatt kan løfte det videre slik at folk flest får øynene opp for hva dette faktisk kan føre til. Det trengs. Og bevisstgjøring er veldig på sin plass.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

En skulle vel tro at veldig mange ser disse barna

Hvilken hets? Offerkortet  de stadig vekk spiller???? 

Vi snakker ikke om stakkars bloggere det faktisk ikke er synd i. Så naiver er vi vel ikke...

Diskusjonen om blogger barna er viktig for å sette premisser. Det er så mange som ikke ser disse barna og hvilke eventuelle risikofaktorer de kan bli utsatt for. Dette er ikke barnevernsmaterial enda, men en skikkelig samfunnsdebatt kan løfte det videre slik at folk flest får øynene opp for hva dette faktisk kan føre til. Det er altså for nytt enda, men vent....

En skulle vel tro veldig mange ser disse barna? :-)

Det hadde nok vært barnevernsmateriale om det sto så galt til,for disse bloggene har jo vært noen år?

Alt dette er synsing fra lesere(hvorfor leser dere??). Samfunnsdebatt om enkeltpersoner er ikke greit! Og det er det det handler om her.Å hetse er heller ikke greit,og nå vet jeg ikke hvilke offerkort du mener.Det lille jeg vet om blogger er det jeg iblant kommer over i aviser,og da som regel kun en overskrift.Hvorfor leser dere disse bloggene da? Det kan jo ikke føles ok å se at barn "lider".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle vel tro veldig mange ser disse barna? :-)

Det hadde nok vært barnevernsmateriale om det sto så galt til,for disse bloggene har jo vært noen år?

Alt dette er synsing fra lesere(hvorfor leser dere??). Samfunnsdebatt om enkeltpersoner er ikke greit! Og det er det det handler om her.Å hetse er heller ikke greit,og nå vet jeg ikke hvilke offerkort du mener.Det lille jeg vet om blogger er det jeg iblant kommer over i aviser,og da som regel kun en overskrift.Hvorfor leser dere disse bloggene da? Det kan jo ikke føles ok å se at barn "lider".

Mange har nok mer ditt perspektiv, og ser ikke bloggerbarna. Derfor vil slike diskusjoner kunne bringe ny forståelse, men det kan ta tid. Erfaringsmessig vil det nok ta noen år  før folk flest ser problemet.  Barnevernet vet jeg ikke er der enda, men ingen her vet hvilke meldinger og undersøkelser de gjennomfører. Men hvorfor så opptatt av det? Det er ikke de som alltid  legger føringer for endringer i samfunnet og hva som må til. Det kommer ovenfra.... Eller først fra "grasrota" etc....

Jeg leser forresten ikke "slike" blogger utenom når jeg titter innom hvis det er noe spesielt jeg bør "granske". 

Enig i at diskusjonen bør være generell. Det er også det KG normalt sett tillater.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Mye av problemet er at noen av disse barna fungerer nærmest som en forlengelse av foreldre og som trofeer. Som objekter som skal vise hvor flotte og flinke mor og far er. Det handler ikke om barna, men om 15 minutes of fame for foreldrene. Virker som en del ikke har noen tanke for hva de utleverer om barna. Mulig jeg er fryktelig gammeldags, men tanken på at familiealbumet fra da jeg selv var barn skulle ligge ute på nettet er ikke god. Hva skal barna med fine leker og klær hvis de ikke blir sett og har trygge og forutsigbare relasjoner.

Hva utleverer de om barna? Du trenger ikke svare så mye,men noen eksempler? Jeg går nemlig ikke inn på blogger :-)

Det at du er "gammeldags"kan være et poeng.Samfunnet endrer seg.Det som var tabu og uhørt tidligere er nå akseptert. Det handler om å henge med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Mange har nok mer ditt perspektiv, og ser ikke bloggerbarna. Derfor vil slike diskusjoner kunne bringe ny forståelse, men det kan ta tid. Erfaringsmessig vil det nok ta noen år  før folk flest ser problemet.  Barnevernet vet jeg ikke er der enda, men ingen her vet hvilke meldinger og undersøkelser de gjennomfører. Men hvorfor så opptatt av det? Det er ikke de som alltid  legger føringer for endringer i samfunnet og hva som må til. Det kommer ovenfra....

Jeg leser forresten ikke blogger utenom når jeg titter innom hvis det er noe spesielt jeg bør "granske". 

Nei,jeg ser ikke bloggerbarna(et nyord:-)

Disse diskusjonene har vel pågått noen år,og SÅ ignorante er ikke mennesker at en lar det pågå så lenge uten at noen griper inn?! Jeg er opptatt av barnevern fordi de er instansen som hjelper barn i Norge som lever under omsorgssvikt.De er på banen om barn lider overlast,og disse barna bor med mødrene.Da konkluderer jeg med at mødrene er akseptable omsorgspersoner.Ingen lar det skure og gå for å se om barn får "senvirkninger"her til lands.

Men jeg må takke for debatten.Det var ok å debattere med deg.Vi kommer vel ikke stort lenger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva utleverer de om barna? Du trenger ikke svare så mye,men noen eksempler? Jeg går nemlig ikke inn på blogger :-)

Det at du er "gammeldags"kan være et poeng.Samfunnet endrer seg.Det som var tabu og uhørt tidligere er nå akseptert. Det handler om å henge med :-)

Eksempel er snapchat en blogger legger ut fra barnets dobesøk. Annet eksempel er snapchat og bloggingen om barnet underveis en skade som har ført til sykehusinnleggelse. Før bloggeren vet hvor alvorlig  det er. 

Nei, utviklingen går ikke i retningen at barns rett på privatliv skal krenkes. Tvert om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg ser ikke bloggerbarna(et nyord:-)

Disse diskusjonene har vel pågått noen år,og SÅ ignorante er ikke mennesker at en lar det pågå så lenge uten at noen griper inn?! Jeg er opptatt av barnevern fordi de er instansen som hjelper barn i Norge som lever under omsorgssvikt.De er på banen om barn lider overlast,og disse barna bor med mødrene.Da konkluderer jeg med at mødrene er akseptable omsorgspersoner.Ingen lar det skure og gå for å se om barn får "senvirkninger"her til lands.

Men jeg må takke for debatten.Det var ok å debattere med deg.Vi kommer vel ikke stort lenger :-)

Diskusjonen har ikke pågått så lang tid.

Jeg vet hva barnevernet sin jobb er.  Samfunnet trenger denne debatten, og forhåpentligvis kan det føre til mer bevisstgjøring uten at barnevernet må inn....

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomsterert

Eksempel er snapchat en blogger legger ut fra barnets dobesøk. Annet eksempel er snapchat og bloggingen om barnet underveis en skade som har ført til sykehusinnleggelse. Før bloggeren vet hvor alvorlig  det er. 

Nei, utviklingen går ikke i retningen at barns rett på privatliv skal krenkes. Tvert om.

Ok.Er enig i at det var to eksempler som ikke var ok.Jeg reagerer bare på hvordan mødrene blir omtalt her,og ingen barn vil like å lese det.Greit med saklighet! Men det er veldig mye usmakelig som skrives,og da tenker jeg at rnå ha i bakhodet at disse barna ikke trenger en eventuell tilleggsbelastning.Og det handler om enkeltpersoner veldig mye.Det er ikke ok.Om en hadde tatt for seg mødreblogger som et fenomen under ett,så hadde det vært annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Diskusjonen har ikke pågått så lang tid.

Jeg vet hva barnevernet sin jobb er. Har jobbet der omlag 20 år... Samfunnet trenger denne debatten, og forhåpentligvis kan det føre til mer bevisstgjøring uten at barnevernet må inn....

Javel.Da forstår jeg granskingen din.Men forstår da ikke hvorfor en ikke griper inn.Hva skal en vente for? Hvis dette åpenbart skader barna? Kan du forklare meg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.Er enig i at det var to eksempler som ikke var ok.Jeg reagerer bare på hvordan mødrene blir omtalt her,og ingen barn vil like å lese det.Greit med saklighet! Men det er veldig mye usmakelig som skrives,og da tenker jeg at rnå ha i bakhodet at disse barna ikke trenger en eventuell tilleggsbelastning.Og det handler om enkeltpersoner veldig mye.Det er ikke ok.Om en hadde tatt for seg mødreblogger som et fenomen under ett,så hadde det vært annerledes.

For det du vet kan disse barna om 15 år nikke og være enige i det folk med et kritisk blikk skriver.  Det er foreldrene sitt ansvar å la barna få det privatlivet de har rett på.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.Da forstår jeg granskingen din.Men forstår da ikke hvorfor en ikke griper inn.Hva skal en vente for? Hvis dette åpenbart skader barna? Kan du forklare meg det?

La oss si du representerer samfunnet. Da forstår du kanskje hvorfor. Det tar tid før samfunnet henger med på utviklingen... Som sagt om noen år, så bryr flere seg, og da vil flere si at dette ikke er akseptabelt. Inntill da må man ta "kampen" med å få synliggjøre problemet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...