Gå til innhold

Er dette å være en god mor?

Miranda16

Anbefalte innlegg

Ser på alle kommentarene om blogg-mødre hvor de skrytes opp i skyene for å være gode mødre. Ja de får det de trenger materielt og vel så det, de får opplevelser og masse kjærlighet,

Det som sjelden kommer frem fra dem er hvor mye barna blir flyttet på, Jeg snakker om "stadig" skift av barnehager og hjem, 

Kjærester som kommer og går i eninga.

Uansett hvor små barna er, så betyr det ikke at de ikke blir påvirket

Kontant eksponering av barna. Glemmer aldri hvor mye Anna styrte på Unge mødre om å få tatt bilder av barnet, mens hun egentlig skulle få leke fritt og usjenert,

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg på det du skriver. Får man barn, bør man faktisk sette barna først, ikke deg selv lengre. Det betyr på ingen måte at du som person ikke skal eksistere mer, men at barna bør komme foran en ny mann eler et tilfeldig ligg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebilder = klikk. Hvorfor? Jeg aner ikke. 

Se bare på CBE instagram.. Kun bilde av henne gir færre klikk enn om N er med. 

Pengane rår.. At det blir feil? Uten tvil. Kynisk verden, og enda mer kyniske mødre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Dessuten litt rart hvordan mange gradvis lar prinsippene sine fare, for det jeg antar er for mer oppmerksomhet. 

Vet at både CBE og Rannveig Heitmann ikke ville eksponere ungene sine, men det gjelder ikke lenger for noen av de har jeg sett. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosabloggere skulle vært forbudt. De ødelegger kvinner. 

(Nei, jeg er ikke en ekstrem Koran digger)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

så hvorfor fortsetter så mange å lese disse idiotiske bloggene da?

det virker som veldig mange bare leser disse bloggene, for så å klage over uenige de er med det bloggerne skriver, hvor infernalsk mye reklamer det er hele tiden, eller hvor latterlig dårlige disse bloggene er.

Samtidig fortsetter jo folk å klikke på disse bloggene stadig vekk, noe som sannsynligvis fører til at disse bloggerne kan kreve enda mer penger i form av reklame-inntekter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg TS! 
Dessuten så er det barna som "gjør" at moren/faren tjener penger. Hvertfall på "mammablogger". Hadde det ikke vært for at de kunne utlevere livet til barna sine og legge ut bilder, så hadde bloggen vært lite interessant og de hadde ikke tjent særlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det virker som veldig mange bare leser disse bloggene, for så å klage over uenige de er med det bloggerne skriver, hvor infernalsk mye reklamer det er hele tiden, eller hvor latterlig dårlige disse bloggene er.

Samtidig fortsetter jo folk å klikke på disse bloggene stadig vekk, noe som sannsynligvis fører til at disse bloggerne kan kreve enda mer penger i form av reklame-inntekter...

Ser du ikke viktigheten av å ha kritiske røster når det dukker opp nye fenomener i media, slik som denne typen blogging? En type blogging som har utviklet seg til reklamekanal i forkledning av en "god venninne", kroppshysteri og perfeksjon i en velredigert og gjennomretusjert innpakning som forvrenger virkelighetsbildet til lettpåvirkelige jenter/kvinner. En glanset hverdag som glorifiserer småbarnslivet og som kanaliserer kjøpepress og materialisme fra ende til annen. Som samarbeider med mediahus og skaper enda flere gråsoner, slik som begrepet content marketing. Som igjen går ut på å lure folk til å kjøpe produkter. 

Selvfølgelig trenger vi kritiske røster som stiller spørsmålstegn ved slike fenomen.

Endret av Ultiva
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Selvfølgelig trenger vi kritiske røster som stiller spørsmålstegn ved dette fenomenet.

selvfølgelig har jeg ikke noe imot folk som stiller kritiske spørsmål til ting.
 men jeg skjønner ikke helt hvorfor så mange gidder å lese slike rosa-bloggere hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke være mer enig. Det er det samme med politikk f.eks, hvordan ville verden sett ut uten pressen? De blir kalt den fjerde statsmakt av en grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at det ikke finnes strengere regelverk for publisering av barn på internett. Enhver med vettet i behold ser at dette har gått helt over styr på de største bloggene. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Nå er ikke dette et forum jeg bruker å være på,men iblant pirrer en og annen overskrift leselysten.

Dere som leser disse bloggene og deretter kritiserer(iblant trakkaserer),har dere tenkt på at de barns dere er så oppbragt over en dag vil lese hva dere skriver om mødrene deres? Hvordan vil dere forsvare det?

"Oppbragt over blir ekspondert",skulle det stå.

Endret av Blomsterert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blomsterert

Ok,det tar jeg som at dere ikke kan forsvare det.

Håper det fikk dere til å tenke litt da.På at dere også har et ansvar ovenfor barna i disse bloggene.For det er vel ikke sånn at dere gir f... så lenge det ikke er deres barn? Håper ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet for lenge siden, men hender der blir lagt ut link i en tråd jeg leser her på forumet, så da klikker jeg meg inn. Men for min del varte interessen for slike blogger u max ett års tid for noen år siden. 

Bryr ikke meg at de tjener masse penger osv. De får leve sånn som de vil. Jeg synes bare at de bør skjerme barna sine fra bloggen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke dette et forum jeg bruker å være på,men iblant pirrer en og annen overskrift leselysten.

Dere som leser disse bloggene og deretter kritiserer(iblant trakkaserer),har dere tenkt på at de barns dere er så oppbragt over en dag vil lese hva dere skriver om mødrene deres? Hvordan vil dere forsvare det?

"Oppbragt over blir ekspondert",skulle det stå.

Og barna til Rannveig kan lese om morens sextelefoni, nakenbilder, at hun henger ut fedrene og hun har skrevet utrolig detaljert om hennes aar som tenaaring, hvordan hun henger ut andre bloggere eller andre faller henne for gatt aa henge ut, Hvis hun tenkte paa barnas beste, hadde hun ikke brettet ut seg selv og dem for andre for all fremtid, Hun er en kjempegod rollemodell og mor!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Og barna til Rannveig kan lese om morens sextelefoni, nakenbilder, at hun henger ut fedrene og hun har skrevet utrolig detaljert om hennes aar som tenaaring, hvordan hun henger ut andre bloggere eller andre faller henne for gatt aa henge ut, Hvis hun tenkte paa barnas beste, hadde hun ikke brettet ut seg selv og dem for andre for all fremtid, Hun er en kjempegod rollemodell og mor!

Jeg aner ikke hvem du skriver om :-)

Det får nå uansett være hennes ansvar? Det er noe hun eventuellt må svare for senere.

Men det jeg mente var at de som hakker løs på mødre også har et ansvar.Eller er du ikke enig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...