Gå til innhold

Avhengig av elsker/elskerinne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et godt forhold til damen min, fine barn, god jobb og i det hele tatt veldig bra. Kun ett problem, jeg klarer ikke å unngå å rote meg bort i andre damer, og ender gjerne opp med å ha en elskerinne i en periode. Skulle ønske jeg klarte å styre meg bedre på dette området, men fristelsene blir for stor...

Er det andre som har det slik? Gjerne svar fra både damer og menn.

Videoannonse
Annonse
Gjest morhjertegod
Skrevet

Men hvorfor risikere det gode forholdet du har, og hvorfor risikerer at de fine barna dine skal bli skillsmisse barn? Jeg skal ikke komme med formaninger, jeg ble selv bedratt i mitt første ekteskap, det gjorde uendelig vondt og mye følger med. Du tar en sjanse som da kan komme angre på resten av livet, håper det er verdt det. 

Skrevet

Ja jeg også har et godt liv og er fornøyd men klarer ikke å unngå å rote meg oppi avhengigheter. Får oppheng og spesielt en selvom han ligner så på en anna selvom han andre da ser ut som en gris på en måte. Huff nå er jeg slem da.

Anonymkode: cbce9...712

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor risikere det gode forholdet du har, og hvorfor risikerer at de fine barna dine skal bli skillsmisse barn? Jeg skal ikke komme med formaninger, jeg ble selv bedratt i mitt første ekteskap, det gjorde uendelig vondt og mye følger med. Du tar en sjanse som da kan komme angre på resten av livet, håper det er verdt det.

Ja, det er spørsmålet. Og helst skulle jeg klart å la være. Hun har oppdaget det to ganger, men vi elsker jo hverandre og hun har tilgitt meg. Dessverre veldig vanskelig å unngå at det skjer igjen....

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Ja, det er spørsmålet. Og helst skulle jeg klart å la være. Hun har oppdaget det to ganger, men vi elsker jo hverandre og hun har tilgitt meg. Dessverre veldig vanskelig å unngå at det skjer igjen....

Vell da får du bare fortsette til hun ikke orker mer, tro meg den dagen kommer. Virker ikke som du prøver så ille hardt å slutte, så tror ikke noen får overtalt deg :o)

Skrevet

Du fortsetter fordi hun tilgir deg, og du tar for gitt at hun skal tilgi deg neste gang også Du respekterer henne ikke, ellers hadde du ikke tatt sjansen på det. Du elsker henne ikke heller innerst inne, du bare tror det. I tillegg mangler du noen sperrer, som sikkert går igjen på andre områder også.

Selv har jeg vært elskerinne til en over flere år, som til slutt innrømmet at han ikke hadde det så topp hjemme, og at han egentlig var ferdig med henne for lenge siden. Han respekterte henne heller ikke, av ulike grunner.

Hun ville også tilgi og fortsette selv om hun fikk vite om meg, at vi hadde hatt et forhold over flere år, men han ville ikke mer. Dette med damer som bare tilgir er egentlig litt ynkelig, og menn får enda mindre respekt for dem da de fremstår som ekstremt avhengige og usikre på seg selv.

Anonymkode: b66fd...7bd

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har et godt forhold til damen min, fine barn, god jobb og i det hele tatt veldig bra. Kun ett problem, jeg klarer ikke å unngå å rote meg bort i andre damer, og ender gjerne opp med å ha en elskerinne i en periode. Skulle ønske jeg klarte å styre meg bedre på dette området, men fristelsene blir for stor...

Hvorfor klarer du ikke å unngå det? Det må være en grunn eller to.

Skrevet

det finnes ikke vanskelig å unngå. Du vet det at om hun oppdager det for tredje gang er det aller mest sannsynlig kroken på døra. Da mister du familien din.

Det du må gjøre er å oppsøke hjelp. Kom deg til en psykolog for å bearbeide denne avhengigheten din. Det er jo åpenbart noe veldig galt her når du er så slave av underlivet ditt at du risikerer ungene dine.

Anonymkode: 1ff69...2f5

• Liker 4
Skrevet

Da regner jeg med at det er greit at din kone puler andre menn også?

Anonymkode: 7f9af...ae0

• Liker 13
Skrevet

Hva om du manner deg opp og tar en prat med henne om problemet? Gjøre henne oppmerksom på at du har noen problemer med deg selv som gjør at du tenker/søker ut? Jeg sier ikke at hun vil applaudere deg for dine tanker, men ærligheten mot henne og ikke minst deg selv kan kanskje være med på å løse problemet? Lykke til.

• Liker 1
Skrevet

Har vært der du er. Og løsningen er å IKKE komme i situasjoner der noe kan skje. Hun nye på jobben du bare skulle bli litt kjent med, hun du bare måtte skrive en sms eller en beskjed til på facebook, hun som du kom i prat med når du var ute med gutta, du kunne stoppet med praten osv....

Anonymkode: 861f7...73f

• Liker 3
Skrevet

du burde sette pris på hun du har. 

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor oppsøker du ikke hjelp hvis du ønsker å klare å styre deg? Stakkars konen din.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Endret av a l'orange
  • Liker 3
Skrevet

Å herregud! "hun elsker jo meg, så hun tilgir jo meg..så jeg bare fortsetter å gjøre dette mot henne.. " Du vet at du sårer den damen som virkelig elsker deg. Du sårer henne mer enn noe annet i hele verden. Og du fortsetter, fordi hun tilgir deg ,fordi hun elsker deg. Hadde du godtatt å bli behandlet på denne måten TS?

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
Den 20. desember 2015 at 2.25, a l'orange skrev:

Enig. Virker som du enten er interessert i et monogamt forhold, men har alltfor liten viljestyrke til å gjennomføre. Eller at du egentlig er polygam. Eller at du har en fetisj for utroskap som går på dette med å lure og bedra. Alle disse tingene kan man finne god løsning på ved å snakke ut om dem.

Jeg er selv poly, men har absolutt ingen respekt for mennesker som ikke kjenner seg selv eller som ikke tør å leve ærlig.

Ja, jeg er vel sikkert poly. Hvordan lever du med å være poly da? Har du flere elskere?

Skrevet (endret)

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Skrevet

Ok, et er vel nettopp det jeg ønsker. Har du flere partnere i ditt forhold?

Skrevet (endret)

Endret av a l'orange
Skrevet
5 minutter siden, a l'orange skrev:

Jeg synes ikke det er noen god kutyme å spørre mennesker som deltar her inne, om personlige forhold, slik jeg ser at flere av dere gjør. Man deler det man ønsker. Så jeg kommer ikke til å gå inn på mine forhold her.

Men du lurer muligens på om det finnes åpenhet og aksept for slike ting i samfunnet, eller om jeg vet om noe samfunn hvor man diskuterer slike ting på generell basis?

Dessverre opplever jeg at det er liten åpenhet og aksept omkring disse temaene, og jeg ønsker gjerne å bidra til å øke forståelsen blant folk flest. Så du har meg på laget!

Jeg har ikke deltatt på noen spesifikke forum for polyamorøse, men jeg vet at dette finnes. Dessuten går det jo alltids an å diskutere videre her inne :)

Hei, ja dette er interessant. Jeg føler selv at jeg har mye kjærlighet å gi, og at ved å gi mer blir jeg også bedre for de jeg er glad i. Veldig fordømmende holdninger for oss poliamorøse. Skulle gjerne snakket mer med deg siden du virker som en opplyst og interessant persom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...