Gjest tiiiit Skrevet 5. oktober 2004 #1 Del Skrevet 5. oktober 2004 Kan man få stipend/lån hvis man tar fag fra videregående som privatist? Jeg har ikke rett til videregående opplæring, og må derfor ta disse fagene som privatist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2004 #2 Del Skrevet 5. oktober 2004 Selv om man ikke har rett på videregående opplæring skalder det jo ikke å søke? Hvis du helst vil gå på skole mener jeg? Jeg hadde heller ikke rett, men kom inn likevel. Tror ikke du får stipend, men kanskje lån? Sjekk med fylket der du bor, tipper de har en god del info på hjemmesidene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2004 #3 Del Skrevet 5. oktober 2004 tror ikke man har rett på støtte som privatist. Men det er jo mulig å melde seg på nettskole. Da tar man eksamen som privatist, og leser på nettet istedet for i bok. Det er jo selvfølgelig valgfritt hvordan man vil lese, ingenting er obligatorisk på nettgymnas, det er kun privatisteksamen som teller. Det er flere private nettbaserte skoler som gir rett til støtte f.eks. Sonans, men de er jo ganske dyre i seg selv så det er ikke sikkert at det lønner seg.. Jeg meldte meg på ett par fag på nettet slik at jeg ble fulltidstudent. Det lønnet seg økonomisk for meg selv om jeg måtte betale ca 10.000 til nettskolen. Dette var fag som ga meg generell studiekompetanse. Dersom man skal ta alle videregåendefagene på nettgymnas vil det ikke lønne seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tiiiit Skrevet 6. oktober 2004 #4 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har tenkt å ta en del studieretningsfag ja, men vil studere selv og ikke gå på nettgymnas. Så da får jeg sikkert ikke lån og stipend? Til frysepulver: Kan jeg spørre hva du kom inn på? Jeg har lyst til å gå på skole, og det skader vel ikke å søke om inntak men tviler på at det går siden studieretningen er ganske populær her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #5 Del Skrevet 6. oktober 2004 Joda, det gjør du.. Jeg tar gk helse og sosial som privatist og jeg får både stipend og lån.. Men du får i utgangspunktet alt som lån, og så omgjør de noe av lånet til stipend når du har klart eksamenene =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. oktober 2004 #6 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei siste gjest. Kan jeg spørre hvor mye du får i lån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #7 Del Skrevet 9. oktober 2004 kan man få lån hvis man forbedre fag fra videregående som privatist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå