AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 Er du husredd?Et vennepar har kjøpt stor enebolig. Men så fortalte min venninne at hun dro hjem til sine foreldre de helgene mannen var bortreist, fordi hun var så husredd i det store huset. Og det fikk meg til å lure på om det er flere voksne husredde der ute? Anonymkode: e196e...ae6
ajarRun Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 Nei, når jeg låner hus er det deilig å ha mer plass. Passer på å ikke låne de lenge nok til at jeg må støvsuge da, skjønner ikke at folk orker det.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #3 Skrevet 17. desember 2015 Liveredd krabber under vindu, sitter musestille, går kun på do når jeg MÅ! Anonymkode: 34569...ffe 3
melatonin Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Innimellom.. Har perioder hvor jeg føler meg overvåket i eget hjem. Soverommet og gangen er steder jeg ikke liker.. kan gå inn på det mørke, kalde roterommet uten problem, men føler noen ser på når jeg går på soverommet og noen står i gangen å ser på meg når jeg sitter i stua
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 Ja. Må helst bo i leilighet som er såpass liten at jeg har full oversikt hele tiden. Kan ikke bo i 1 etasje og liker aller best blokk/leilighetskompleks der det er mange mennesker rundt meg. Trekker for alle gardiner før det blir mørkt ute og har sikkerhetslenke på døra. Vet at det er helt sprøtt, men sånn er det bare. Da jeg bodde hjemme var det aldri gøy å legge meg alene i den store eneboligen til mamma og pappa. Hørte lyder overalt og visste det kom fra vårt eget hus. Beundrer alle som bor i eneboliger uten naboer, det hadde jeg aldri gjort. Hadde vært konstant livredd. Anonymkode: 62e4d...156 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Sies at det spøker i det huset jeg bor i men skal visst være en hyggelig tippoldefar. Og hvis det er noen utenfor huset setter hundene i gang med å gjø. Så nei. Anonymkode: a9981...47c 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
chouette Skrevet 17. desember 2015 #9 Skrevet 17. desember 2015 Nei. Men så har jeg heller aldri bodd på 300 kvadrat eller mer. Kan hende jeg hadde blitt det da . Store hus er litt skumle
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #10 Skrevet 17. desember 2015 Av helt oppriktig nysgjerrighet: Tør jeg spørre om hva "dere husredde" er redde for? Overhodet ikke vondt ment, jeg har bare aldri kjent på det, og da er det litt vanskelig å helt få tak på. Er det en eller annen konkret og håndfast ting man frykter, som at et eller annet menneske skal ta seg inn? Eller er det troen på og frykten for et eller annet overnaturlig? Anonymkode: eb017...ccc
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #11 Skrevet 18. desember 2015 Nei. Er oppvokst i et gammelt hus på 350 kvm omringet av frukthage med et belte av skog på begge sider av huset. I og med at deler av huset var veldig gammelt laget det "huslyder" helt av seg selv, men siden jeg var vant til det ble jeg aldri redd. Nå bor jeg i rekkehus, og har aldri følt meg tryggere hjemme alene. Jeg har jo drøssevis med naboer rett ved, og at alle disse plutselig skal bli seriemordere virker jo temmelig usannsynlig Anonymkode: 78498...309
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #12 Skrevet 18. desember 2015 Bør forresten legge til at det er mange voksne som er husredde. Jeg kjenner ei som har stor hund og alarm med videoovervåkning av huset fordi hun er redd for at noen skal gjemme seg i huset og voldta henne. Ikke bor hun alene heller, så dette er tiltak kun for de få gangene hun er alene. Anonymkode: 78498...309
Jerry Lee Skrevet 18. desember 2015 #13 Skrevet 18. desember 2015 Ja, jeg er redd huset mitt. Det er så sinna hele tiden... 😜
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #14 Skrevet 18. desember 2015 Generelt: Nei.Jeg har bodd på øde steder, og har vært alene mens mannen var på jobbreise. Ikke noe problem. Men jeg takler ikke at noen kan stå og se inn til meg når det er kjempemørkt ute de gangene vi har bodd på bakkeplan/1. etasje. Så da måtte jeg allltid trekke for gardinene slik at det var ingen "glippe" noen kunne titte inn gjennom. Mørkredd: Ja. Husredd: Lite Anonymkode: e327e...721
palamina Skrevet 18. desember 2015 #15 Skrevet 18. desember 2015 Ja, jeg er det. Da jeg var liten var jeg ekstremt husredd, satt pal og venta til det kom noen hjem og turte ikke rikke meg.Nå som jeg er voksen går det greit på dagtid, men på kveldstid drar jeg med meg den store hunden min rundt i huset for å få gjort ting. Hvis han finner på at han skal gå sin vei når vi er på vaskerommet i kjellern får jeg hetta og må løpe ut. Han ser sånn overbærende på meg når jeg ber han være med å brette klær og sånn. "skjerp deg kjærring" sier blikket. 2
Tabris Skrevet 18. desember 2015 #16 Skrevet 18. desember 2015 Nei, jeg elsker å være hjemme alene. Jeg trenger en del alenetid, så jeg ser alltid frem til de stundene jeg får være alene. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #17 Skrevet 18. desember 2015 Av helt oppriktig nysgjerrighet: Tør jeg spørre om hva "dere husredde" er redde for? Overhodet ikke vondt ment, jeg har bare aldri kjent på det, og da er det litt vanskelig å helt få tak på. Er det en eller annen konkret og håndfast ting man frykter, som at et eller annet menneske skal ta seg inn? Eller er det troen på og frykten for et eller annet overnaturlig?Anonymkode: eb017...cccJeg er husredd. Vært store deler av mitt liv, siden en mann brøt seg inn til meg og mamma da jeg var liten og har fått den historien servert maaange ganger siden. I tillegg til en forkjærlighet for skrekkfilmer og livlig fantasi, kan det å være alene hjemme bli ganske så uhyggelig. Må presisere at dette først og fremst gjelder store hus. I leiligheten min er jeg ikke redd. Her er det jo folk på alle kanter, og jeg har oversikt over leiligheten. Det jeg frykter når jeg er alene hjemme hos mamma og pappa f.eks er at det skal være noen i huset. Jeg kan ikke ha kontroll over hele huset (er på 3 etasjer) og det skremmer meg. Anonymkode: 957f5...db4
hjertesukka Skrevet 18. desember 2015 #18 Skrevet 18. desember 2015 Tror ikke jeg er det. Bor alene og har skog rundt meg, så jeg er nødt til å trives i dette huset. Hvis jeg bruker fornuften så går det som regel greit. Tror neppe en massemorder syns det er stas å stå i et skap hos meg.
Dunkel Skrevet 18. desember 2015 #19 Skrevet 18. desember 2015 Jeg er også husredd. Det jeg er redd for er at noen plutselig skal komme opp trappen med et slesk smil. Gjerne med en kniv i hånden eller noe. Ja, jeg har sett for mye på skrekkfilmer, men det er helt forferdelig. Jeg tør ikke å dusje med åpen dør når jeg er alene hjemme, i frykt for at noen skal plutselig komme inn på badet til meg.. Da jeg var yngre turde jeg så vidt å trekke i snoren, i frykt for at "han" skulle høre hvor jeg var.. 2
Gjest Badebuksa Skrevet 18. desember 2015 #20 Skrevet 18. desember 2015 Nei. Derimot er jeg redd for hus fulle av folk. Sånt orker jeg ikke. Det kommer alltid en diskusjon om jøder eller innvandrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå