Gå til innhold

Hvilken alder tror dere det er verst med samlivsbrudd for barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I hvilken alder tror dere det er verst for barna at mamma og pappa skiller seg? Når er det "best"? 

Godt samarbeid og et uungåelig brudd er utgangspunktet.

Anonymkode: 63787...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Keg tror ikke det dinnes noen alder som er best og verst. Dette er avhengig av tilknytning til hver forelder. For noen er det jo krise at foreldrene skiller seg når de selv er i 20-30-åra, mens andre på 12 kan ikke vente på at foreldrene skal skille seg fort nok. 

Lever man under forhold der man er så negative for hverandre at det går utover barna, bør man bare skilles før det eskalerer til et hatforhold. Pass på å ha et godt samarbeid rundt barna. Det er det viktigste i en skilsmisse.

Anonymkode: 85633...3b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre skilte seg da jeg var 13 år og broren min 9 år. Jeg tok det nok tyngst, selv om jeg i etterkant er utrolig glad for at det skjedde. Lillebroren min syntes og det var trist, men han vendte seg fort til situasjonen. Jeg tror det har veldig mye med barnas personlighet med hvordan de tar det mer enn alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barn er jo uansett bare glad foreldrene går ifra hverandre. 

Anonymkode: 5ca22...a90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mange venner med skilte foreldre. De som opplevde skilsmissen som 16-20 åringer tok det tyngst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hvem er dette? skrev:

Jeg har mange venner med skilte foreldre. De som opplevde skilsmissen som 16-20 åringer tok det tyngst.

Jepp, folk i 16-20 års alderen sitter skikkelig i saksa hvis de får seg en krise og de kommer seg ikke igjennom skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...