Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gratulerer :nordvesta:

Du trengte ikke bekymre deg for fødekroppen din iallfall, høres ut som en perfekt førstegangs fødsel :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå 😍 gratulerer! :alice::ninuskapus:

Skrevet

Åh herreguuud, gratulerer så mye!! :nordvesta::blomst:

Skrevet
På 5/9/2018 den 6.52, Chickenwings85 skrev:

Ååååååh, det her er så rørende!!! Tenk det, nå har hun kommet. Gratulerer så mye med lillejenta. Fantstisk bra jobbet. Du er flink og du skal være stolt av deg selv.

Nyt øyeblikkene 💖

Tusen takk!! 💜 Det er helt utrolig. Jeg må kikke på henne hele tiden, og blir like glad hver gang.

På 5/9/2018 den 6.59, blomst12 skrev:

Gratulerer så mye!!😍😍❤❤

Tusen takk!! ❤️

På 5/9/2018 den 6.59, LoveTrain skrev:

Endelig var hun der! Gratulerer så masse! 💕😍😭 Nyt disse magiske dagene, det går så altfor fort. Håper formen din er fin😊

PS. Husk å filme henne av og til. Vi tok masse bilder, men glemte å filme de første ukene😣

Ja, endelig! Tusen takk! ❤️ Dagene er virkelig magiske, og jeg merker dette med at det går fort, ja. En uke gammel alt i morgen. Formen min er veldig fin, alt av plager fra svangerskapet er blåst bort. Jeg fikk et par små rifter og noen få sting, og har ikke vært plaget av det. Tusen takk for rådet om å filme! Vi har også tatt masse bilder, og ikke tenkt på hvor fint det er å ha film også.

Skrevet
På 5/9/2018 den 8.56, QBee skrev:

Gratulerer :nordvesta:

Du trengte ikke bekymre deg for fødekroppen din iallfall, høres ut som en perfekt førstegangs fødsel :) 

Tusen takk! ❤️ Nei, jeg var jo ganske innstilt på at dette ble en lang og hard fødsel, og sikkert hastesnitt på slutten. Sykehuset regner med at jeg var i aktiv fødsel fra ca. kl. 15-15.30 et sted, så da tok det ca. 2,5 timer 😅

På 5/9/2018 den 9.25, Marimba skrev:

Åååå 😍 gratulerer! :alice::ninuskapus:

Tusen takk! ❤️

På 5/9/2018 den 13.27, Tonio skrev:

Gratulerer så mye. :nordvesta::rodmer:

Tusen takk! ❤️ Håper du koser deg med den lille, ferske skatten!

På 5/9/2018 den 20.32, Weebs skrev:

Gratulerer!! :mynona::strix:

Tusen takk! 😃 Jeg er så dårlig på å følge med for tiden, men jeg ser veldig frem til å lese ordentlig i dagboka di en gang lillemor bestemmer seg for å sove lenge.

På 5/13/2018 den 10.44, Snotra skrev:

Åh herreguuud, gratulerer så mye!! :nordvesta::blomst:

Tusen takk! ❤️ Jeg syns nettopp det var lille E som kom ut, og nå leste jeg at hun har passert 10 uker 😳 Håper dere har det bra!

Skrevet

Da har vi kommet oss hjem fra barselhotellet, og klart ei hel helg med babyen uten noe personal å ringe etter. Det går egentlig veldig fint 😊 Første dag hjemme var litt utfordrende, med voldsom brystspreng i tillegg til allerede såre brystvorter. Jeg visste jo ikke helt hva som var normalt, og at sprengen skulle roe seg litt igjen 😅 Amming er mye prøving og feiling, merker jeg, men lillemor legger på seg veldig godt. Hun har passert fødselsvekten med nesten 250g. allerede nå 6 dager gammel. Jeg var litt smådesperat i går, og kontaktet ammehjelpen, med godt hell!

Hun er en bedagelig baby, som er lett å roe. Stellerbord er helt topp, bortsett fra når hun er sulten. I dag har jeg to prosjekter, bading og å prøve elastisk bæresjal. Hvis jeg får til sjalet, tror jeg det blir helt topp. Fram til nå har jeg ikke orket pga. dunkende, brennende mursteinspupper😅 Barseltårene mine har bare vært gledestårer så langt. Det er uvirkelig at hun er her, og jeg er vel i en slags lykke- og forelskelsesrus. Jeg vet at da prøvetida var tøff, sa jeg at hvis jeg fikk oppleve våkenetter, skulle jeg nyte det. Og jeg smilte faktisk da lillemor bæsjet for 6 gang på rad akkurat i det jeg hadde tatt på ny bleie og body i natt. Og da bæsjemaratonet var over og hun så ut som hun ville ha enda mer mat, samtidig som puppen bare var teit ❤️ Det kommer dager hvor sånne ting blir mer slitsomt, men det er det så veldig verdt!

• Liker 5
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå har den lille jenta nesten blitt tre uker (en dag igjen). Så fort det går 😳 Jeg veldig i min egen boble, og dagene flyter over i hverandre. Det er litt vanskelig å komme seg ut, trilleforholdene er dårlige i nabolaget og jeg har ikke blitt mester i diskrét, offentlig amming enda.

Foreløpig går det helt fint å være alene hjemme, men jeg tror jeg kommer til å bli sliten når mannen reiser langt og lenge i jobb. Jeg har lært at ting går i perioder. Når det er mye kaving og gråt så går det over, om to dager er det kanskje annerledes. Så gjelder det å huske det når det er slitsomt, og å nyte periodene med fornøyd baby.

Bæresjal er genialt! Jeg er ikke helt trygg på det enda da, og det varierer hvor fornøyd jeg blir med resultatet når jeg har knyttet og puttet henne oppi. Dessuten er ikke solskjerming av spedbarn og bæresjal helt enkelt, syns jeg. Og så er det så varmt for tiden. I dag er det bedre da. Men nå som jeg hadde tenkt meg på tur med sjal, kan jeg ikke finne en eneste paraply (vet vi har mange!). Det regner, men jeg tenkte å bruke den som solskjerming også.

Skrevet

Tre uker allerede? Oi, det har gått fort! Skjønner godt at den første tiden må være tøff, både på godt og vondt og at det er mange ting som er nye og som trengs å øves på. Tenk det, plutselig har har du et barn i armene? Det virker helt fantastisk, men også litt skummelt. Heldigvis så virker det som det går det seg til med tiden, og jeg vil si at det høres ut som du har god kontroll allerede. Du høres ut som en tålmodig og fin mamma, hun er nok veldig heldig. 

Bæresjal har jeg alltid syntes ser så skummelt ut, men det krever vel bare litt trening det å...Høres ut som du er på god vei og jeg vil tro jeg kommer til å fortsette med å spørre etter tips og triks for min egen del i tiden fremover ;) 

Jeg heier på deg og "lillemor". Tipper dere blir et godt team, selv når samboer er borte. Har du familie og venner i nærheten forresten? 

Skrevet

Så gøy å lese at det har lyktes for dere 💓 Ååå så herlig det må være å ha kjempet for å oppleve drømmen og nå faktisk ha sin egen mirakelbaby i fanget 💞 

Jeg er ikke så aktiv her på forumet men du var en av de første som svarte meg på min dagbok, for rundt to år siden 😊👍🏻 

Skrevet (endret)
1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Tre uker allerede? Oi, det har gått fort! Skjønner godt at den første tiden må være tøff, både på godt og vondt og at det er mange ting som er nye og som trengs å øves på. Tenk det, plutselig har har du et barn i armene? Det virker helt fantastisk, men også litt skummelt. Heldigvis så virker det som det går det seg til med tiden, og jeg vil si at det høres ut som du har god kontroll allerede. Du høres ut som en tålmodig og fin mamma, hun er nok veldig heldig. 

Bæresjal har jeg alltid syntes ser så skummelt ut, men det krever vel bare litt trening det å...Høres ut som du er på god vei og jeg vil tro jeg kommer til å fortsette med å spørre etter tips og triks for min egen del i tiden fremover ;)

Jeg heier på deg og "lillemor". Tipper dere blir et godt team, selv når samboer er borte. Har du familie og venner i nærheten forresten? 

Ja, det går skikkelig fort! Jeg skjønner at man bare må passe på og nyte hver dag. Det der med at plutselig er de fjortiser og vil ikke ha klem av mamma mer, det er nok sant 😅

Det er helt fantastisk ❤️ Helt merkelig, og samtidig kjennes det naturlig også. Som at det var akkurat hun som skulle komme. Det er litt skummelt med et lite, sårbart menneske som er helt avhengig av oss foreldre. Vi kunne ingenting på forhånd, skiftet alle bleier sammen de første dagene. Unnskyldningen var at en person alene ikke nådde fram til vasken fra stellebordet på barsel 😝 Og i løpet av året får du også kjenne på alle disse følelsene, og holde den lille bylten for første gang. Og før det så skal du kjenne de første sparkene, den søte hikkingen og se at magen vokser 💙

Men bleieskift, håndtering, amming og bæresjal, alt går seg til etter hvert. Trikset mitt er å huske på hvordan hun kom ut, det gikk ikke forsiktig for seg akkurat 😅 Da tåler hun at mor kløner litt med sjalet også.

Familien min bor stort sett i en annen del av landet, men vi har litt familie på mannens side i Oslo, som ikke er alt for langt unna. Vi har bosatt oss i en kommune ingen av oss har noen tilknytning til, og vi jobber i andre kommuner, så vennenettverk har vi ikke så mye av i helt umiddelbar nærhet.  Jeg er veldig spent på barselgruppa!

1 time siden, banso2016 skrev:

Så gøy å lese at det har lyktes for dere 💓 Ååå så herlig det må være å ha kjempet for å oppleve drømmen og nå faktisk ha sin egen mirakelbaby i fanget 💞 

Jeg er ikke så aktiv her på forumet men du var en av de første som svarte meg på min dagbok, for rundt to år siden 😊👍🏻 

Tusen takk ❤️ Jeg husker deg, og da jeg så at du hadde oppdatert og kikket innom, ble jeg skikkelig glad! Krysser fingrene for flere koselige innlegg i dagboka di de neste 9 månedene.

Endret av Illy
Skrevet

Huff, husker godt første gang mannen  måtte reise bort og overnatte et annet sted. Det var skikkelig skummelt syns jeg, og timene gikk tregt til han kom tilbake. Men det gikk mye bedre enn fryktet. :) Så jeg skjønner godt at du er nervøs. Men jeg har trua på at du er ei supergod mor til den lille, og det er fint å høre at du klarer å kose deg med henne innimellom - selv om jeg vet godt at det er tunge stunder også. :) 

Bæresjal har jeg aldri prøvd, men selv har jeg Close Caboo og Ergobaby bæresele. Dessverre er lille E ikke noe særlig begeistret for noen av delene, særlig ikke cabooen. Hun er rett og slett alt for utålmodig og for lite glad i nærhet til at det er vellykket for oss. Føler med deg med utfordringa tilknyttet varmen. Det er ikke noe problem her i nord for å si det sånn. :fnise:

Skrevet
På 28.5.2018 den 21.56, Illy skrev:

Tusen takk ❤️ Jeg husker deg, og da jeg så at du hadde oppdatert og kikket innom, ble jeg skikkelig glad! Krysser fingrene for flere koselige innlegg i dagboka di de neste 9 månedene.

Vi er to, satser på at spiren(e) tviholder seg fast i ni måneder nå 😊👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Åh ja, det blir spennende med barselgruppe da. Håper dere blir en fin gjeng som i tillegg kan bli gode venner. Det er ihverfall noe jeg håper på, når det blir min tur.

Vet du sånn ca når det pleier å være vanlig å møtes eller?

Skrevet

Jeg er veldig dårlig til å oppdatere! I syns lillemor at det er helt ok å sove i vogna, så da må jeg benytte sjansen til å skrive noe.

På 29.5.2018 den 17.48, Snotra skrev:

Huff, husker godt første gang mannen  måtte reise bort og overnatte et annet sted. Det var skikkelig skummelt syns jeg, og timene gikk tregt til han kom tilbake. Men det gikk mye bedre enn fryktet. :) Så jeg skjønner godt at du er nervøs. Men jeg har trua på at du er ei supergod mor til den lille, og det er fint å høre at du klarer å kose deg med henne innimellom - selv om jeg vet godt at det er tunge stunder også. :) 

Bæresjal har jeg aldri prøvd, men selv har jeg Close Caboo og Ergobaby bæresele. Dessverre er lille E ikke noe særlig begeistret for noen av delene, særlig ikke cabooen. Hun er rett og slett alt for utålmodig og for lite glad i nærhet til at det er vellykket for oss. Føler med deg med utfordringa tilknyttet varmen. Det er ikke noe problem her i nord for å si det sånn. :fnise:

Det var ikke så skummelt som jeg trodde! Det er koselig og slitsomt :) Den største utfordringen nå er at det er så stort tiltak å komme seg ut og få gjort ting. Ikke at man trenger å gjøre så mye den første tida, men jeg savner verden utenfor babybobla her inne i huset litt. Og så trenger jeg jo mat i blant :P

Det er motsatt her, bæresjalet er helt topp. Jeg føler at det er for stramt, og at hun blir klemt i stykker innimellom, men da sovner hun på flekken. Det er vel kanskje motsatt med varmen også, ja. Det har vært 30 grader her lenge, men nå er det heldigvis litt kjøligere. Hvis den varmen kommer tilbake, kan jeg gjerne prøve å sende ca. 7 av de varmegradene oppover!

På 30.5.2018 den 15.31, Chickenwings85 skrev:

Åh ja, det blir spennende med barselgruppe da. Håper dere blir en fin gjeng som i tillegg kan bli gode venner. Det er ihverfall noe jeg håper på, når det blir min tur.

Vet du sånn ca når det pleier å være vanlig å møtes eller?

Det blir veldig spennende :) Håper også på å bli en fin gjeng. Jeg er alene hjemme med babyen i perioder, og tenker stort sett bare på baby, føles det som. Kan ikke reise til Oslo og drikke hvitvin i sola, eller egentlig reise så mange steder i det hele tatt. Har ikke helt knekt den koden enda, lillemor hater å sitte i baksetet alene. Jeg tror det er vanlig å møtes når babyene er 4 uker, i hvert fall heter første barselgruppemøtet på helsestasjonen noe med 4 uker her. Men det er nok litt forskjell i alder, det må jo være nok babyer med også. Mi rekker å bli seks uker før første møte.

---

Nå er lillemor blitt 4 uker, og str. 50 begynner å bli litt knapt. Åh, jeg kommer nok til å felle en tåre når jeg pakker bort de minste klærne :hjerte:

Etter at mannen var ferdig med sine to ukers permisjon, har jeg fått testet å være alene med baby over mange døgn. Jeg koser meg, selv om jeg sitter inne i sofaen med baby på armen og ser lengtende ut på sola i blant. Jeg stresser litt med at jeg ikke får gjort noe, som i kommet meg ut av huset. Jeg er ganske isolert. Butikktur er som en polferd, og jeg er ikke god på det! Jeg har reist på butikken uten å komme hjem med noe som helst. Bolla hylte, og bilen stod i solsteika, og det var egentlig solsteik over alt, bortsett fra inne i butikken. Men der var det kø. Så jeg bare kjørte hjem igjen, og gravde dypt i fryseren (fant en is, så jeg overlevde!).

Men jeg har ammet på kjøpesenter da. Da var mannen med, jeg kommer meg ut når jeg har assistanse :PAmmingen går egentlig veldig fint. All sårhet er borte, og tips fra ammehjelpen har hjulpet på de utfordringene vi har hatt. Jeg har sterk utdriving, men å slippe ut litt melk på forhånd, cottermans grep og å tørke av puppene når lillemor mister taket og melka renner over alt, funker. Dette er litt slitsomt å drive med på kjøpesenter, men det går da faktisk!

Skrevet

Gratulere så mye med jenta 😃🎉

kjenner meg så igjen i at man blir mye sittende inne med babyen og se på finværet ute! 😅 Jeg også blir mye inne med baby og ikke får kommet meg ute! 😊 Er også veldi mye stress når vi bare skal en tur på sentere, eller rekke timen på helsestasjon! Mye stress før vi endelig har kommet oss ut døra 😆 

Skrevet

Kjenner meg så utrolig godt igjen i at man blir litt isolert. Særlig når man ikke kjenner noen flere som er i samme situasjon. Her er barselgruppa ikke-fungerende. Var bare ei anna ei som møtte opp, og det var det. Så det syns jeg er veldig synd. E elsket å kjøre bil til å begynne med, men de siste ukene har hun begynt å hate det. Så nå gruver vi oss skikkelig til å kjøre bil. Hun skriker av og til så hun blir helt rød. Er jo på grensa til trafikkfarlig, fordi man blir jo så stressa av det. Huff... Så nå kjører vi minst mulig. Heldigvis bor vi i trilleavstand fra matbutikk, så jeg har lært meg å trille dit og handle et par poser. Selv om jeg har blitt svett som f flere ganger når hun har våknet og begynt å skrike. Og amming i offentlighet har jeg også testa ut. Foran mine kollegaer til og med. Hadde aldri trodd jeg måtte vippe ut puppen foran dem, men det måtte til da hun hatet mitt første besøk på jobben. Hun ble livredd alle sammen! :sad:

Men min erfaring er at det meste har blitt litt lettere da. En kombinasjon av at hun har blitt større og at jeg har blitt litt mer erfaren. :) 

Skrevet
På 6.6.2018 den 10.31, Jeey skrev:

Gratulere så mye med jenta 😃🎉

kjenner meg så igjen i at man blir mye sittende inne med babyen og se på finværet ute! 😅 Jeg også blir mye inne med baby og ikke får kommet meg ute! 😊 Er også veldi mye stress når vi bare skal en tur på sentere, eller rekke timen på helsestasjon! Mye stress før vi endelig har kommet oss ut døra 😆 

Tusen takk! ❤️ Man må plutselig planlegge mye bedre nå, kombinert med at det er umulig å planlegge 😅 Man vet aldri når de blir sultne eller må ha ny bleie uansett. I dag er det 29 grader, så vi holder oss inne med god samvittighet. 

På 6.6.2018 den 11.35, Snotra skrev:

Kjenner meg så utrolig godt igjen i at man blir litt isolert. Særlig når man ikke kjenner noen flere som er i samme situasjon. Her er barselgruppa ikke-fungerende. Var bare ei anna ei som møtte opp, og det var det. Så det syns jeg er veldig synd. E elsket å kjøre bil til å begynne med, men de siste ukene har hun begynt å hate det. Så nå gruver vi oss skikkelig til å kjøre bil. Hun skriker av og til så hun blir helt rød. Er jo på grensa til trafikkfarlig, fordi man blir jo så stressa av det. Huff... Så nå kjører vi minst mulig. Heldigvis bor vi i trilleavstand fra matbutikk, så jeg har lært meg å trille dit og handle et par poser. Selv om jeg har blitt svett som f flere ganger når hun har våknet og begynt å skrike. Og amming i offentlighet har jeg også testa ut. Foran mine kollegaer til og med. Hadde aldri trodd jeg måtte vippe ut puppen foran dem, men det måtte til da hun hatet mitt første besøk på jobben. Hun ble livredd alle sammen! :sad:

Men min erfaring er at det meste har blitt litt lettere da. En kombinasjon av at hun har blitt større og at jeg har blitt litt mer erfaren. :) 

Så synd at det ikke ble noe av barselgruppa. Jeg er innflytter, så det kan nok hende de andre nybakte mødrene her har mer nettverk i nærheten og ikke så stort behov for barselgruppe. Men jeg krysser fingrene! 

Uff, ja det blir nesten trafikkfarlig når de hyler seg røde i baksetet 😟 Mi er rolig hvis noen sitter bak med henne, så jeg skulle visst hatt privatsjåfør. Det tar dessverre en time og ti minutter å gå til butikken, en vei og uten vogn. Men å bestille matvarer på nett funker! 

Det var virkelig en ildprøve å amme foran alle kolleger. Jeg tror sperrene jeg har for å vise bittelitt pupp kommer til å forsvinne ganske grundig etter hvert. Noen ganger begynner det bokstavelig talt å sprute melk når hun har diet ei stund, og da slipper hun gjerne. Om å gjøre at ingen sitter rett foran meg da 😅 Stakkar, det var skummelt på jobben til mamma, altså. Godt puppene kan trøste i sånne situasjoner! Jeg har tenkt meg en tur innom jobb, holder på å psyke meg opp til det, for det er en god kjøretur dit. Når begynte hun å bli redd for fremmede?

Godt at ting blir lettere med tida! Det kjennes jo faktisk bare som fjerne minner at det var skummelt å bytte bleie, eller at jeg var livredd for å ikke støtte nakken bra nok. 

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei! :) 

Hvordan går det med deg og lillegull nå i sommervarmen? Har dere begynt å komme dere inn i en rutine nå? Selv jeg synes denne varmen begynner å bli litt vel voldsom...

Og barselgruppe, hva skjer med det? Kanskje til høsten? 

Håper alt er bra ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...