miore Skrevet 26. april 2017 #1081 Skrevet 26. april 2017 6 stykker allerede er jo bra! Da skulle det ikke forundre meg om du har 8-10 stykker til uttak. Det er selvfølgelig utrolig irriterende at den ene eggstokken ikke vil samarbeide, men sånn er det bare i blant - responsen varierer litt. Når de når 10-11 mm skal de jo i teorien vokse 1-2 mm per dag (jeg sier "i teorien" fordi mine aldri gjør det), så det høres definitivt ut til at du er i rute til starten av neste uke
QBee Skrevet 26. april 2017 #1082 Skrevet 26. april 2017 Kjedelig at den ene eggstokken ikke er med, men høres ut som om du kan ende opp med et bra resultat likevel
Illy Skrevet 26. april 2017 Forfatter #1083 Skrevet 26. april 2017 5 minutter siden, miore skrev: 6 stykker allerede er jo bra! Da skulle det ikke forundre meg om du har 8-10 stykker til uttak. Det er selvfølgelig utrolig irriterende at den ene eggstokken ikke vil samarbeide, men sånn er det bare i blant - responsen varierer litt. Når de når 10-11 mm skal de jo i teorien vokse 1-2 mm per dag (jeg sier "i teorien" fordi mine aldri gjør det), så det høres definitivt ut til at du er i rute til starten av neste uke Så bra at det høres bra ut! Jeg hadde egentlig vært mer fornøyd med tre på hver side, for nå lurer jeg på hva som feiler den venstre eggstokken minMen det er sikkert bare sånn noen ganger. Jeg innbiller meg at folliklene mine har det med å vokse fort fordi jeg har så kort follikelfase til vanlig, men jeg aner ikke om det kan ha noe å si i en styrt syklus. 8-10 hadde vært fantastisk! 4 minutter siden, QBee skrev: Kjedelig at den ene eggstokken ikke er med, men høres ut som om du kan ende opp med et bra resultat likevel Ja, den høyre er jo flink, så forhåpentligvis blir det en grei fangst! Jeg er lettet over at i hvert fall en eggstokk responderer bedre denne gangen. Jeg lurer på om det ikke var den høyre som hadde egget sist også.
LillyBe Skrevet 26. april 2017 #1084 Skrevet 26. april 2017 Hektisk her, men må svare!! Så supert, å så fort ting skjer satse på uttak onsdag og innsett mandag da kanskje vi sees fredag??
Illy Skrevet 26. april 2017 Forfatter #1085 Skrevet 26. april 2017 15 minutter siden, LillyBe skrev: Hektisk her, men må svare!! Så supert, å så fort ting skjer satse på uttak onsdag og innsett mandag da kanskje vi sees fredag?? Hehe, veldig koselig at du klemmer inn et svar! Ja, det går jeg for! Eller, for å slippe nervøst sammenbrudd i helga, sette inn ett på fredag, og så dyrke alle de minst fem andre til blastoer som kan fryses (det må være lov å håpe!!!). Kanskje? Jeg har time 13.30 denne gangen!
LillyBe Skrevet 26. april 2017 #1086 Skrevet 26. april 2017 43 minutter siden, Illy skrev: Hehe, veldig koselig at du klemmer inn et svar! Ja, det går jeg for! Eller, for å slippe nervøst sammenbrudd i helga, sette inn ett på fredag, og så dyrke alle de minst fem andre til blastoer som kan fryses (det må være lov å håpe!!!). Kanskje? Jeg har time 13.30 denne gangen! Hihi, kjent å kunne snike seg på do høres ut som en bra plan! Jeg har time kl 8.30
Chickenwings85 Skrevet 26. april 2017 #1087 Skrevet 26. april 2017 Hei Illy. jeg ser at det er spennende ting som skjer om dagen, både for deg og @LillyBe. Har oppdatert meg på begge trådene deres nå, og jeg må si at det er en smule utfordrende å skille dere Men spennende at ting skjer. Nå vet jeg hvem dere snakker om på klinikken å, da jeg hadde min første time med Mr.H i dag. Blir både nervepirrende og spennende å følge med på dere nå Lykke til med snart uttak!!
Illy Skrevet 27. april 2017 Forfatter #1088 Skrevet 27. april 2017 På 26.4.2017 den 12.46, Chickenwings85 skrev: Hei Illy. jeg ser at det er spennende ting som skjer om dagen, både for deg og @LillyBe. Har oppdatert meg på begge trådene deres nå, og jeg må si at det er en smule utfordrende å skille dere Men spennende at ting skjer. Nå vet jeg hvem dere snakker om på klinikken å, da jeg hadde min første time med Mr.H i dag. Blir både nervepirrende og spennende å følge med på dere nå Lykke til med snart uttak!! Hei! Mye spennende nå ja, og du kommer jo snart etter også Skjønner godt st det er lett å gå i surr! Håper du blir fornøyd med klinikken, altså. Vi sier at alle gode ting er to!
Chickenwings85 Skrevet 27. april 2017 #1089 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, Illy skrev: Hei! Mye spennende nå ja, og du kommer jo snart etter også Skjønner godt st det er lett å gå i surr! Håper du blir fornøyd med klinikken, altså. Vi sier at alle gode ting er to!
Illy Skrevet 27. april 2017 Forfatter #1090 Skrevet 27. april 2017 Nå begynner jeg å få bivirkninger, tror jeg Det er typisk at de kommer når jeg har reist på jobb! Jeg har hodepine, som flytter seg fra den ene siden til den andre og ikke lar seg knekke av paracet. Og så er jeg sikkelig kvalm. Jeg lurer på om det kan komme av oralgutranen, siden jeg startet med den i morges? Jeg har lyst til å legge meg, men det er leeenge igjen til jeg kan. Og så har jeg hvilende nattevakt, så det er ingen garanti for at jeg får ligge i fred. Jeg vil bytte bort hodepine og kvalme med vondt i eggstokkene! Det blir faktisk topp med en ultralydpause i morra Så har jeg et oralgutranspørsmål! Under demonstrasjonen på klinikken fikk jeg beskjed om å ikke fjerne luftbobla i sprøyta før jeg satte den. Veldig greit, endelig ei sprøyte man ikke må gjøre noe som helst med annet enn å stikke! Men når sprøyta kommer ut av pakningen sin, er det veldig mye luft i den. Det var ikke så mye i demosprøyta... Jeg var ganske trøtt i morges, og tenkte at all lufta var en luftboble. Så jeg sprøytet kanskje sånn 125 ie luft inn i magen, sammen med orgalutranen (godt jeg ikke traff et blodkar med det samme, kanskje? Man bør nemlig aspirere også før man setter de sprøytene, men det tør jeg ikke...) Men dere som har erfaring; man skal presse ut litt luft, men ha en/et par mindre bobler igjen, sant?
LillyBe Skrevet 27. april 2017 #1091 Skrevet 27. april 2017 Usj, det er jo så typisk da den hodepinen kan gå å legge seg!! Jeg får også skikkelig anfall av kvalme, men tror det skyldes hodepinen min egentlig.... Håper det roer seg, og at du får sove litt i natt hvor lenge er du på vakt nå? Godt med et avbrekk i morgen da ja Ang orgalutran så aner jeg ikke, jeg kjører bare alt inn uansett
miore Skrevet 27. april 2017 #1092 Skrevet 27. april 2017 (endret) 2 timer siden, Illy skrev: Nå begynner jeg å få bivirkninger, tror jeg Det er typisk at de kommer når jeg har reist på jobb! Jeg har hodepine, som flytter seg fra den ene siden til den andre og ikke lar seg knekke av paracet. Og så er jeg sikkelig kvalm. Jeg lurer på om det kan komme av oralgutranen, siden jeg startet med den i morges? Jeg har lyst til å legge meg, men det er leeenge igjen til jeg kan. Og så har jeg hvilende nattevakt, så det er ingen garanti for at jeg får ligge i fred. Jeg vil bytte bort hodepine og kvalme med vondt i eggstokkene! Det blir faktisk topp med en ultralydpause i morra Så har jeg et oralgutranspørsmål! Under demonstrasjonen på klinikken fikk jeg beskjed om å ikke fjerne luftbobla i sprøyta før jeg satte den. Veldig greit, endelig ei sprøyte man ikke må gjøre noe som helst med annet enn å stikke! Men når sprøyta kommer ut av pakningen sin, er det veldig mye luft i den. Det var ikke så mye i demosprøyta... Jeg var ganske trøtt i morges, og tenkte at all lufta var en luftboble. Så jeg sprøytet kanskje sånn 125 ie luft inn i magen, sammen med orgalutranen (godt jeg ikke traff et blodkar med det samme, kanskje? Man bør nemlig aspirere også før man setter de sprøytene, men det tør jeg ikke...) Men dere som har erfaring; man skal presse ut litt luft, men ha en/et par mindre bobler igjen, sant? Uff, så kjedelig med dårlig form! Håper det kommer seg snart Jeg dytter inn sprøyten og kjører stempelet så langt ned det kommer. Jeg fjerner ingen luft først. Det gjør at jeg blåser inn det meste av luften og får en liten "forhøying" der jeg satte sprøyten som går ned etter en liten stund. SÅ himla mye luft har det ikke vært i sprøytene mine, altså - men jeg hører at det "blåser" litt mot slutten av stempelbevegelsen. Under første forsøket var jeg veldig flink til å passe på at jeg ikke traff blodkar, men det gidder jeg ikke lengre Jeg merker det faktisk når det skjer, det kjennes litt annerledes, så den ene gangen sist forsøk jeg trodde jeg traff et blodkar sjekket jeg - og det stemte. Så da ble det å stikke en gang til. LYKKE TIL i morgen! Nerd som jeg er gleder jeg meg til å høre om antall og størrelser på folliklene Endret 27. april 2017 av miore
LillyBe Skrevet 27. april 2017 #1093 Skrevet 27. april 2017 21 minutter siden, miore skrev: Uff, så kjedelig med dårlig form! Håper det kommer seg snart Jeg dytter inn sprøyten og kjører stempelet så langt ned det kommer. Jeg fjerner ingen luft først. Det gjør at jeg blåser inn det meste av luften og får en liten "forhøying" der jeg satte sprøyten som går ned etter en liten stund. SÅ himla mye luft har det ikke vært i sprøytene mine, altså - men jeg hører at det "blåser" litt mot slutten av stempelbevegelsen. Under første forsøket var jeg veldig flink til å passe på at jeg ikke traff blodkar, men det gidder jeg ikke lengre Jeg merker det faktisk når det skjer, det kjennes litt annerledes, så den ene gangen sist forsøk jeg trodde jeg traff et blodkar sjekket jeg - og det stemte. Så da ble det å stikke en gang til. LYKKE TIL i morgen! Nerd som jeg er gleder jeg meg til å høre om antall og størrelser på folliklene Haha, den lille kulen er jo nesten litt morsom Enig!!! Små gleder, men fryktelig gøy og spennende
Illy Skrevet 27. april 2017 Forfatter #1094 Skrevet 27. april 2017 1 time siden, LillyBe skrev: Usj, det er jo så typisk da den hodepinen kan gå å legge seg!! Jeg får også skikkelig anfall av kvalme, men tror det skyldes hodepinen min egentlig.... Håper det roer seg, og at du får sove litt i natt hvor lenge er du på vakt nå? Godt med et avbrekk i morgen da ja Ang orgalutran så aner jeg ikke, jeg kjører bare alt inn uansett Ja, veldig irriterende! Kvalmen kom egentlig først i dag, og rundt to timer etter orgalutranen, derfor mistenker jeg den. Skikkelig upraktisk bivirkning. Sier jeg hva som plager meg til andre enn de som vet om IVFen, tror de garantert at jeg er gravid (tror det går rykter alt) Men jeg har vondt i halsen og, så kanskje det bare er en slags forkjølelse? Jeg jobber fram til mandag ettermiddag. Jeg tror i utgangspunktet det blir en ganske koselig og givende helg Vi er akkurat nok folk på jobb til å få gjort hovedoppgavene, men for få til at jeg kan gjøre andre oppgaver som ligger til stillingen min. Så da slipper jeg å stresse med det Men det hadde altså hjulpet veldig om bare Paracet hadde virket!
Illy Skrevet 27. april 2017 Forfatter #1095 Skrevet 27. april 2017 49 minutter siden, miore skrev: Uff, så kjedelig med dårlig form! Håper det kommer seg snart Jeg dytter inn sprøyten og kjører stempelet så langt ned det kommer. Jeg fjerner ingen luft først. Det gjør at jeg blåser inn det meste av luften og får en liten "forhøying" der jeg satte sprøyten som går ned etter en liten stund. SÅ himla mye luft har det ikke vært i sprøytene mine, altså - men jeg hører at det "blåser" litt mot slutten av stempelbevegelsen. Under første forsøket var jeg veldig flink til å passe på at jeg ikke traff blodkar, men det gidder jeg ikke lengre Jeg merker det faktisk når det skjer, det kjennes litt annerledes, så den ene gangen sist forsøk jeg trodde jeg traff et blodkar sjekket jeg - og det stemte. Så da ble det å stikke en gang til. LYKKE TIL i morgen! Nerd som jeg er gleder jeg meg til å høre om antall og størrelser på folliklene Hmh, men det var jo så mye luft i min! Det er litt mindre i morgendagens, måtte åpne den og sjekke Greit å vite at forhøyning er normalt i hvertfall Og iiik, traff du et blodkar?! Er det ikke farlig å sprøyte luft inn i det? Bra jeg ikke leste dette før jeg tok kveldens sprøyte i rekordfart (var eneste personal i avdelingen min akkurat da, upraktisk, men effektivt). Jeg har ikke sprøyteskrekk fordi det stikker, men fordi jeg får litt fnatt av skumle ting som luftbobler og aspirering! Tusen takk!! Jeg syns også det har blitt skikkelig terrasse med follikler og størrelse. Det blir veldig spennende, og litt skummelt med ny kontroll! Jeg blir så lykkelig hvis det har dukket fram en liten follikel eller to til. Du skal få høre alt om antall og størrelser
LillyBe Skrevet 27. april 2017 #1096 Skrevet 27. april 2017 31 minutter siden, Illy skrev: Ja, veldig irriterende! Kvalmen kom egentlig først i dag, og rundt to timer etter orgalutranen, derfor mistenker jeg den. Skikkelig upraktisk bivirkning. Sier jeg hva som plager meg til andre enn de som vet om IVFen, tror de garantert at jeg er gravid (tror det går rykter alt) Men jeg har vondt i halsen og, så kanskje det bare er en slags forkjølelse? Jeg jobber fram til mandag ettermiddag. Jeg tror i utgangspunktet det blir en ganske koselig og givende helg Vi er akkurat nok folk på jobb til å få gjort hovedoppgavene, men for få til at jeg kan gjøre andre oppgaver som ligger til stillingen min. Så da slipper jeg å stresse med det Men det hadde altså hjulpet veldig om bare Paracet hadde virket! Fader altså, misunner deg virkelig ikke! Å som du sier, at man er kvalm kan man ikke si utenat alle VET at man er gravid. Fryktelig irriterende egentlig . Kan jo virke som det skyldes orgalutranen da.. Da blir nok helgen fin Da er du der 24/7? Passet jo veldig fint inn med forsøket denne gangen da. Så har du ferie neste arbeidsrunde? Jeg håper jeg får vite litt mere i morgen, så jeg kan planlegge litt utover ang jobben. Mye som stresser, hehe Jeg er heldig som kan legge meg nå. Å ikke minst at paracet hjelper (dog bare times tid, men allikevel). Kjenner du foressten noe mere? Vært lite stikkinger osv her i dag..i går var det jo ille! Merkelig
Snotra Skrevet 27. april 2017 #1097 Skrevet 27. april 2017 Heia Illy! Da har jeg lest meg opp på de siste sidene i dagboka di. Puh! Det er veldig mye som skjer, og jeg føler med deg! Håper du slipper unna kvalmen snart og slipper andre kjipe bivirkninger. Masse lykke til de neste dagene!
miore Skrevet 27. april 2017 #1098 Skrevet 27. april 2017 43 minutter siden, Illy skrev: Hmh, men det var jo så mye luft i min! Det er litt mindre i morgendagens, måtte åpne den og sjekke Greit å vite at forhøyning er normalt i hvertfall Og iiik, traff du et blodkar?! Er det ikke farlig å sprøyte luft inn i det? Bra jeg ikke leste dette før jeg tok kveldens sprøyte i rekordfart (var eneste personal i avdelingen min akkurat da, upraktisk, men effektivt). Jeg har ikke sprøyteskrekk fordi det stikker, men fordi jeg får litt fnatt av skumle ting som luftbobler og aspirering! Tusen takk!! Jeg syns også det har blitt skikkelig terrasse med follikler og størrelse. Det blir veldig spennende, og litt skummelt med ny kontroll! Jeg blir så lykkelig hvis det har dukket fram en liten follikel eller to til. Du skal få høre alt om antall og størrelser Gleder meg til oppdateringen! Altså, jeg sprøytet ikke inn i blodkaret, hehe - så dramatisk var det ikke! Den ene gangen jeg traff et blodkar merket jeg at noe var galt før jeg begynte å sprøyte, så jeg trakk inn bittelitt slik man egentlig skal og så at det kom blod. Så da tok jeg ut nåla og stakk på nytt. Null luft inn. Og det skjedde altså én gang på *telle* 50 orgalutransprøyter (der jeg pliktskyldig sjekket ca den første halvparten men ga beng de siste to forsøkene), og jeg kjente at noe var annerledes med en gang
Illy Skrevet 27. april 2017 Forfatter #1099 Skrevet 27. april 2017 (endret) 2 timer siden, LillyBe skrev: Fader altså, misunner deg virkelig ikke! Å som du sier, at man er kvalm kan man ikke si utenat alle VET at man er gravid. Fryktelig irriterende egentlig . Kan jo virke som det skyldes orgalutranen da.. Da blir nok helgen fin Da er du der 24/7? Passet jo veldig fint inn med forsøket denne gangen da. Så har du ferie neste arbeidsrunde? Jeg håper jeg får vite litt mere i morgen, så jeg kan planlegge litt utover ang jobben. Mye som stresser, hehe Jeg er heldig som kan legge meg nå. Å ikke minst at paracet hjelper (dog bare times tid, men allikevel). Kjenner du foressten noe mere? Vært lite stikkinger osv her i dag..i går var det jo ille! Merkelig Usj, ja hodet ble verre igjen nå på kvelden, så jeg tok to paracet til selv om jeg egentlig har brukt opp den anbefalte døgndosen. Ibux bør man vel helst ikke bruke? Nå sitter jeg i senga med pcen, og lytter og håper at alle sovner og sover hele natta! Jeg kan ikke legge meg helt enda, så jeg prøver på å våkne litt av lyset fra pc-skjermen. Jeg er så trøtt!! Nå er jeg her 24/7, ja. Men når jeg kommer hjem, har jeg fri helt fram til neste mandag I hvert fall i teorien. Det passer perfekt med forsøket, både uttak og innsett ser ut til å havne på fridager. Hvis det nå skulle bli innsett neste mandag, passer det imidlertid helt elendig. Det er ikke neste arbeidsperiode jeg har søkt ferie, men den etter. Den faller nemlig sannsynligvis midt i tida hvor jeg får svar. Håper du sover godt nå eller snart! Det er om å gjøre å sovne før virkningen av paracetten går ut Nå i kveld syns jeg at det stikker på begge sider. Jeg har ikke kjent så mye før i dag, men det har ikke vært særlig tid til å kjenne etter heller. Jeg tror det er mer enn i en vanlig syklus. Helt utrolig at jeg ikke kan si det sikkert, så godt som jeg har kjent etter i måned etter måned! 2 timer siden, Snotra skrev: Heia Illy! Da har jeg lest meg opp på de siste sidene i dagboka di. Puh! Det er veldig mye som skjer, og jeg føler med deg! Håper du slipper unna kvalmen snart og slipper andre kjipe bivirkninger. Masse lykke til de neste dagene! Hei Snotra! Ja, det gikk plutselig veldig fort når vi først kom i gang med IVF. Tusen takk! Satser på at bivirkningene gir seg. Unntatt de som kan bety at folliklene vokser da 1 time siden, miore skrev: Gleder meg til oppdateringen! Altså, jeg sprøytet ikke inn i blodkaret, hehe - så dramatisk var det ikke! Den ene gangen jeg traff et blodkar merket jeg at noe var galt før jeg begynte å sprøyte, så jeg trakk inn bittelitt slik man egentlig skal og så at det kom blod. Så da tok jeg ut nåla og stakk på nytt. Null luft inn. Og det skjedde altså én gang på *telle* 50 orgalutransprøyter (der jeg pliktskyldig sjekket ca den første halvparten men ga beng de siste to forsøkene), og jeg kjente at noe var annerledes med en gang Jeg syns fortsatt det høres skummelt ut! Tenk hvis man ikke kjenner at det er noe annerledes da? Men nå har du jo overlevd mange sprøyter uten å sjekke. Når vi nå "snakker" om dette, husker jeg det som sikkert var en typisk "hormondrøm". Den handlet nok om menopur, for jeg hadde ikke startet med orgalutran enda. Men i hvertfall satte jeg en sprøyte som inneholdt en liten, grønn klump. Mannen og en kompis av mannen var enige med meg i at det sikkert skulle være sånn, og kanskje til og med var ekstra bra. Grønn var jo et tegn på liv, mens rødt ville betydd fare, resonerte vi. Da jeg fortalte dette til moren min, begynte hun å gråte. For den grønne klumpen var kjempefarlig, og når den nådde hjertet var det over og ut. Jeg tror jeg våknet før den kom så langt. Kanskje det var her frykten for luftbobler og blodkar startet? Endret 27. april 2017 av Illy
LillyBe Skrevet 28. april 2017 #1100 Skrevet 28. april 2017 Hahaha, det der var nok en typisk hormondrøm ja skal ikke se bort ifra at det var her frykten startet svettingen og drømmingen har avtatt her, vet ikke om det er noe bra tegn men... Huff, fikk du sove noe da? Da må du vel opp tidlig også? Deilig at du har en uke fri! Spørs jo hvis du får uttak på onsdag da, da blir det innsett av blasto på mandag om du vil, hehe..kan vel også sette inn 2-dagers på fredag, og evnt dyrke resten videre. Jeg tror du får tidspkt for uttak i dag jeg, tirsdag Hodet er håpløst igjen i dag...å kommer bølger av kvalme/uggenhet. Tror som sagt det skyldes hodepinen her...vi får bare holde ut så godt vi kan. Ibux bør man holde seg unna ja...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå