LoveTrain Skrevet 14. september 2018 #2001 Skrevet 14. september 2018 Du må kanskje bytte jobb uansett mtp turnus og mannens jobb? Jeg skjønner ikke helt hvordan kabalen her skal gå opp, og jeg skal på jobb allerede i november. Har dere laget en plan for denslags? Husker jeg rett at dere ikke har familie i nærheten som kan trå til? Blir spennende når de skal prate. Mon tro hva som skjuler seg av tanker i de små hodene deres:) Hvor lenge varer en sånn svømmetime? Forstår godt at du ikke vil dykke henne under når hun bare blir sjokkert av det.
Snotra Skrevet 14. september 2018 #2002 Skrevet 14. september 2018 Jeg ble faktisk ringt opp av en svømmeinstruktør i går. De hadde fått så mange avbestillinger, så nå starter vi på svømming på mandag. Da ligger vi riktignok to timer bak de andre babyene, men det kan vel umulig være så farlig tenker jeg. Blir spennende! Men det høres ikke noe koselig ut med den dykkingen nei... Hvor mange timer har dere vært på? Huff, det er trasig å gruve seg til å komme tilbake på jobb. Jeg er jo så heldig at jeg elsker jobben min og faktisk får litt panikk ved å være så lenge borte. Jeg føler at jeg blir "hengende etter" faglig og at jeg går glipp av muligheter. Ikke at jeg egentlig gjør det altså, men det føles av og til sånn... Når skal du begynne på jobb igjen egentlig?
Illy Skrevet 14. september 2018 Forfatter #2003 Skrevet 14. september 2018 4 timer siden, LoveTrain skrev: Du må kanskje bytte jobb uansett mtp turnus og mannens jobb? Jeg skjønner ikke helt hvordan kabalen her skal gå opp, og jeg skal på jobb allerede i november. Har dere laget en plan for denslags? Husker jeg rett at dere ikke har familie i nærheten som kan trå til? Blir spennende når de skal prate. Mon tro hva som skjuler seg av tanker i de små hodene deres:) Hvor lenge varer en sånn svømmetime? Forstår godt at du ikke vil dykke henne under når hun bare blir sjokkert av det. Ja, enten mannen eller jeg (eller begge) må bytte jobb. Det er litt vanskelig å finne en relevant fulltidsjobb her vi bor, så det blir spennende! Jeg har 80 % utbetaling, og forlenget med alt av ferie, og vi prøver å strekke permisjon/ferie fram til august. Men detaljene rundt videre jobb mangler i planen 😁 Vi har ikke familie i nærheten nei. November er ikke så lenge til, hvordan kjennes det? En svømmetime varer 30 min. Det er helt tydelig nok for de små, fullstendig utslitt etterpå 😅 6 minutter siden, Snotra skrev: Jeg ble faktisk ringt opp av en svømmeinstruktør i går. De hadde fått så mange avbestillinger, så nå starter vi på svømming på mandag. Da ligger vi riktignok to timer bak de andre babyene, men det kan vel umulig være så farlig tenker jeg. Blir spennende! Men det høres ikke noe koselig ut med den dykkingen nei... Hvor mange timer har dere vært på? Huff, det er trasig å gruve seg til å komme tilbake på jobb. Jeg er jo så heldig at jeg elsker jobben min og faktisk får litt panikk ved å være så lenge borte. Jeg føler at jeg blir "hengende etter" faglig og at jeg går glipp av muligheter. Ikke at jeg egentlig gjør det altså, men det føles av og til sånn... Når skal du begynne på jobb igjen egentlig? Spennende! Det gjør nok ingenting å ligge to timer bak, det er mye repitisjon hos oss i hvert fall. Og flere som har startet seinere. Vi har vært på 3 timer nå, deltok ikke på den aller første. Så bra at du elsker jobben! Jeg liker på en måte min veldig godt, men det ble mye. Jeg jobber med mennesker, og begynte å drømme om å jobbe med planter i stedet 😅 Jeg skal tilbake i april, antagelig til nåværende jobb mens mannen er i permisjon, og jeg søker nye jobber.
Chickenwings85 Skrevet 14. september 2018 #2004 Skrevet 14. september 2018 Drømmen er å jobbe med planter her å 😅🙈 Det er ikke bare bare å jobbe tett på mennesker altså. Spent på hvor jeg ender opp etter permisjonen...
LoveTrain Skrevet 14. september 2018 #2005 Skrevet 14. september 2018 Haha, signerer plantejobbing! Jeg var innom jobben nylig, og fikk litt hetta på å skulle være den omsorgsfulle, støttende, trøstende sykepleieren igjen. Mamma vol.2 liksom😓😅 huff.. Takk og lov for at jeg har litt permisjon til gode som jeg kan se frem til😁
Illy Skrevet 15. september 2018 Forfatter #2006 Skrevet 15. september 2018 (endret) 22 timer siden, Chickenwings85 skrev: Drømmen er å jobbe med planter her å 😅🙈 Det er ikke bare bare å jobbe tett på mennesker altså. Spent på hvor jeg ender opp etter permisjonen... Vi får bare satse på at det dukker opp en drømmejobb akkurat når permisjonen er ferdig 😃 22 timer siden, LoveTrain skrev: Haha, signerer plantejobbing! Jeg var innom jobben nylig, og fikk litt hetta på å skulle være den omsorgsfulle, støttende, trøstende sykepleieren igjen. Mamma vol.2 liksom😓😅 huff.. Takk og lov for at jeg har litt permisjon til gode som jeg kan se frem til😁 Vi burde bare slått oss sammen og åpnet en blomsterbutikk 😅 Endret 15. september 2018 av Illy 1
Snotra Skrevet 17. september 2018 #2007 Skrevet 17. september 2018 Åh, jeg beundrer dere som jobber med mennesker altså! Jeg har en helt annen type jobb, og selv om det av og til innebærer kontakt med mennesker, så er det på et helt annet nivå. Det er jo sånne som dere som har de viktigste jobbene! Håper det ordner seg etter hvert med jobbsøking og at det skjer uten for mye styr.
Porcelain Skrevet 17. september 2018 #2008 Skrevet 17. september 2018 Jeg har merka at jeg bryr meg litt mindre om elevene etter at jeg ble mamma. Bryr meg fortsatt altså, men ikke på samme måte. Føler noen ganger at jeg burde ha gjort mer, òg det er ingen god følelse. Samtidig er jo det "minuset" når man jobber med folk, du kan alltid gjøre mer.
Illy Skrevet 20. september 2018 Forfatter #2009 Skrevet 20. september 2018 På 17.9.2018 den 9.37, Snotra skrev: Åh, jeg beundrer dere som jobber med mennesker altså! Jeg har en helt annen type jobb, og selv om det av og til innebærer kontakt med mennesker, så er det på et helt annet nivå. Det er jo sånne som dere som har de viktigste jobbene! Håper det ordner seg etter hvert med jobbsøking og at det skjer uten for mye styr. Takk for det Jobben kjennes ofte meningsfull og viktig, men noen ganger blir jeg sliten, og da gjør jeg ikke en like god jobb heller. En eller annen jobb må jo dukke opp i nærheten av oss også. Jeg har noen steder hvor jeg godt kan tenke meg å jobbe, og skal levere en åpen søknad etter hvert. På 17.9.2018 den 16.04, Porcelain skrev: Jeg har merka at jeg bryr meg litt mindre om elevene etter at jeg ble mamma. Bryr meg fortsatt altså, men ikke på samme måte. Føler noen ganger at jeg burde ha gjort mer, òg det er ingen god følelse. Samtidig er jo det "minuset" når man jobber med folk, du kan alltid gjøre mer. Det kan fort bli litt sånn, tror jeg. Jeg kjenner i hvert fall nå at det er altoppslukende å være mamma. De jeg jobber med har dessverre ofte få som bryr seg, så sånn sett er det nok også lurt å ta en pause. De trenger og fortjener at de ansatte er opplagte og har masse omsorg til overs. Man kan jo alltid gjøre mer, ja. Noen ganger får jeg bare lyst til å ta med alle hjem (men det hadde ikke gått så bra! 😝).
Illy Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #2010 Skrevet 26. oktober 2018 Nå har vesla passert fem måneder, nærmere seks, faktisk 😳 Hun er ei aktiv, men rolig jente, hvis det går an. Det kjennes jo ut som om tida satte inn et nytt gir da hun ble født. Det har vel med at de små utvikler seg så mye over så kort tid. Og ikke minst at dagene er ganske like. Det med like dager er mye lettere nå som jeg ikke syns det er vanskelig å dra ut på tur med henne. Bare det å vite at en kan finne på noe, gjør tilværelsen fin i stedet for klaustrofobisk. Vi holder på med smaksprøver, og det blir stadig mer populært. Det vil si, vi har gått fra grimaser og gysninger, til at hun kanskje svelger ned noe av det. Hun gaper høyt, og spytter rett ut igjen, stort sett 😄 Men jeg tror vi syns det er morsomt begge to. Veldig gøy å kunne gjøre noe sammen, selv om det ikke er mer avansert enn å spise gulrotpuré eller åpne ei skuff og kikke nedi, foreløpig. Ellers er vi i gang med å prøve på nr. 2 😁 Det er gøy å skrive, men det er ikke akkurat noen planmessig prøving med gode sjanser for resultat vi bedriver. Jeg har ikke noen syklus, og ammer minst en gang hver natt. Hvis jeg skal være realistisk, så blir det IVF neste høst, og forhåpentligvis en 2020-baby. Men mensen må gjerne komme nå. Tenk å begynne på scratch med pp1, og et lite naivt håp om positiv test helt av seg selv 😃 Denne gangen er det ikke så mye som står på spill. Da vi prøvde sist, prøvde jeg noen ganger å tenke på hvordan livet kunne være fint uten barn, og det gikk heller dårlig. Nå blir det fint uansett ❤️ Jeg er til og med litt småredd for å bli gravid, siden jeg var så dårlig sist. Ny jobb trenger jeg også. Greit å minne meg selv på det når jeg begynner å tolke hver minste lille murring i magen i håp om at syklusen er på gang.
Marimba Skrevet 26. oktober 2018 #2011 Skrevet 26. oktober 2018 Så gøy at det er prøving på gang 😁 mener å huske at AM og var 6 måneder når vi startet prøving med lillesøster.
Illy Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter #2012 Skrevet 26. oktober 2018 4 timer siden, Marimba skrev: Så gøy at det er prøving på gang 😁 mener å huske at AM og var 6 måneder når vi startet prøving med lillesøster. Du var det, ja, og det gikk vel ganske fort 😊 Du hadde vel fått syklusen tilbake da?
Marimba Skrevet 26. oktober 2018 #2013 Skrevet 26. oktober 2018 7 minutter siden, Illy skrev: Du var det, ja, og det gikk vel ganske fort 😊 Du hadde vel fått syklusen tilbake da? Mener å huske at jeg fikk tilbake syklusen omtrent samtidig som vi startet å prøve ja.
Illy Skrevet 1. november 2018 Forfatter #2014 Skrevet 1. november 2018 Vesla har plutselig begynt å sove ordentlig lange lurer på dagtid, sånn at jeg har tid til å skrive innlegg på KG og greier. Jeg burde vel strengt talt gjort noe huslig, men det får bli neste lur. Jeg lurer på om hun er en over gjennomsnittet uforutsigbar baby? De andre i barselgruppa kan f.eks. si at det passer kl. 12, for da sover han. Det er et mysterium for meg hvordan de kan vite at ungen sover kl. 12 Her går lengden på lurene litt i perioder, mens tidspunkt varierer veldig fra dag til dag. Jeg er litt redd for at det er min skyld, at jeg ikke jobber hardt nok med rutinene, liksom. Ikke har vi faste måltider enda heller. Jeg har ikke tenkt så mye på det, jeg bare gir henne mat når hun er sulten. Det skal sies at både mannen og jeg er dårlige på faste rutiner. Vi er nok litt ødelagte av skiftarbeid, og kanskje litt medfødt dårlige på planlegging begge to. Nå gjør vi et tappert forsøk på å planlegge dagene bedre, med ukeplan og greier. Når det gjelder prosjekt baby2, så skjer det lite spennende. Ingen murring, ikke noe slim, null tegn på syklus. Det er jo lite å gjøre med det, egentlig. Men nå har jeg i hvert fall en plan om å legge forholdene i kroppen best mulig til rette for fruktbarhet. Den går først og fremst ut på å spise godt og sunt. Og være i litt aktivitet. I graviditeten oppdaget jeg at jeg ikke har noe godt av vekt og tall, så vekta er dyttet godt inn under benken på badet igjen. Jeg vil litt opp i vekt, men satser på å bare bli litt rundere uten å være opptatt av antall kilo.
Chickenwings85 Skrevet 1. november 2018 #2015 Skrevet 1. november 2018 Så gøy å lese at du er klar for nr 2 Illy, koselig. Håper det ikke tar så altfor lang tid før du kommer inn i syklusen igjen ❤️
LoveTrain Skrevet 1. november 2018 #2016 Skrevet 1. november 2018 Så kjekt at du koser deg i permisjonen nå Jeg skjønner deg veldig godt mtp klaustrofobi av å føle seg fastlåst hver dag, er helt avhengig av å ha bilen tilgjengelig slik at vi KAN hvis vi vil, selv om vi ofte trives med å bare trille i nærområdet. Uææ, spennende med prøving! =D Plutselig sitter den når man minst aner det Rutiner kommer vel etterhvert som barnet krever det, vil jeg tro? Vi har heller ikke vært så nazi på det, og jeg har enda ikke faste tider på sovingen. Legger han når han viser tretthetstegn på kvelden, som regel 18:30-19:30, og han står opp alt fra kl.5-8 så dagen blir jo deretter. Noen lurer er 1t, andre ganger slår han til med 2,5t (sjeldent da), som igjen gjør at det varierer om det blir 2 eller 3 lurer ila dagen. Det som funker for dere er fasiten deres
Illy Skrevet 2. november 2018 Forfatter #2017 Skrevet 2. november 2018 På 1.11.2018 den 21.54, Chickenwings85 skrev: Så gøy å lese at du er klar for nr 2 Illy, koselig. Håper det ikke tar så altfor lang tid før du kommer inn i syklusen igjen ❤️ Takk Jeg føler på meg det kan ta litt tid, men jeg mangler jo syklus fordi jeg alt har fått en nydelig liten tass, og da er det egentlig helt greit. På 1.11.2018 den 21.56, LoveTrain skrev: Så kjekt at du koser deg i permisjonen nå Jeg skjønner deg veldig godt mtp klaustrofobi av å føle seg fastlåst hver dag, er helt avhengig av å ha bilen tilgjengelig slik at vi KAN hvis vi vil, selv om vi ofte trives med å bare trille i nærområdet. Uææ, spennende med prøving! =D Plutselig sitter den når man minst aner det Rutiner kommer vel etterhvert som barnet krever det, vil jeg tro? Vi har heller ikke vært så nazi på det, og jeg har enda ikke faste tider på sovingen. Legger han når han viser tretthetstegn på kvelden, som regel 18:30-19:30, og han står opp alt fra kl.5-8 så dagen blir jo deretter. Noen lurer er 1t, andre ganger slår han til med 2,5t (sjeldent da), som igjen gjør at det varierer om det blir 2 eller 3 lurer ila dagen. Det som funker for dere er fasiten deres Det er virkelig noe med å ha muligheten bare, det hjelper veldig. Nå kan jeg reise til byen og finne på noe, men jeg er ofte bare lat og lar være. Veldig spennende, nå vet jeg jo at det er mulig, og da blir det litt mer morsomt med én gang. Jeg tenker jo at EL kan komme før mensen, sånn at det alltid er en bitteliten sjanse for å være gravid. Veeeldig liten, men jeg følger ivrig med på Fitbiten, og i håp om at hvilepulsen skal gå oppover Godt det er flere som ikke er kjempenazi på rutinene. Det funker jo veldig bra i perioder. Og heller dårlig i andre. Men det enkleste er i hvert fall å prøve å legge henne når hun viser tegn til å være trøtt, eller har vært våken så lenge at hun burde gjort det.
Tonio Skrevet 9. november 2018 #2018 Skrevet 9. november 2018 Så artig med både smaksprøver og tanke på en nummer to! Du var jo dårligere enn meg under svangerskapet, og tanken på å gravid igjen skremmer vettet av meg.. Angående rutiner har jeg lurt på det samme.. Alle ser ut til å ha full peiling på det, men ikke vi. Og vi jobber med rutiner! Vi har sånn veldig cirka tider da. Står opp mellom 6:30 og 8:30. Sover fra 40 min-180min. Våkner gjerne fra tredje og siste blund mellom 15:30 og 16:30 og kommer seg til sengs mellom 17:30 og 19:00.. Har fast føde før første blund og middag i midten av siste våkenperiode.. Dette er rutiner vi har jobbet (hardt) med i to måneder nå, og så langt har vi kommet.
Illy Skrevet 10. november 2018 Forfatter #2019 Skrevet 10. november 2018 23 timer siden, Tonio skrev: Så artig med både smaksprøver og tanke på en nummer to! Du var jo dårligere enn meg under svangerskapet, og tanken på å gravid igjen skremmer vettet av meg.. Angående rutiner har jeg lurt på det samme.. Alle ser ut til å ha full peiling på det, men ikke vi. Og vi jobber med rutiner! Vi har sånn veldig cirka tider da. Står opp mellom 6:30 og 8:30. Sover fra 40 min-180min. Våkner gjerne fra tredje og siste blund mellom 15:30 og 16:30 og kommer seg til sengs mellom 17:30 og 19:00.. Har fast føde før første blund og middag i midten av siste våkenperiode.. Dette er rutiner vi har jobbet (hardt) med i to måneder nå, og så langt har vi kommet. Jeg har nok fortrengt hvor slitsomt det var, jeg. Det nytter ikke å bli så dårlig igjen med en liten fra før å ta seg av 😳 Men så har vi vært heldige etter fødselen, med grei mengde søvn og lite gråt, så da kom energien raskt tilbake. Dere har fått til litt mer rutiner enn oss i hvert fall 😅 Jeg prøver å få til tre lurer, og den første blir fort i 8-tida, fordi hun vil stå opp så ukristelig tidlig. Men i dag er den nå. Jeg har nettopp funnet ut at vesla ikke nødvendigvis fungerer som jeg leser at babyer gjør, og får dårligere nattesøvn når det blir lite på dagtid. Etter en dag hvor det har skjedd mye (og da sover hun lite, for hun vil ha med seg alt), sover hun gjerne godt og lenge. Litt som meg det. Men hos babyer skal jo søvn avle søvn.
Illy Skrevet 2. desember 2018 Forfatter #2020 Skrevet 2. desember 2018 Nå nærmer vesla seg sju hele måneder med stormskritt! På disse tider i fjor, ventet vi nervøst på OUL. Tenk at det gikk, og at vi fikk henne ❤️ Jeg tenkte at jeg kom til å savne sparkene i magen, og den lille deigklumpen av et minimenneske som sov på brystet mitt store deler av dagen, men det har jeg jo ikke tid til. 6/7-månedinger er morsomme, altså 😄 Nå om dagen kan vi gjøre mye "sammen". Det dreier seg om å ta på lampa over stuebordet, smake på sur grapefrukt, kaste litermålet i gulvet og sånt da. Men så gøy det er med entusiasmen til en som er helt ny, og syns alt er spennende. Jeg har kommet litt over dette med at jeg er isolert og mangler kontakt med voksne mennesker nå som jeg begynner å skimte enden på permisjonen der framme. Dessuten kommer vi oss betydelig mer ut av huset enn de første månedene. Det er mulig jeg begynner å jobbe deltid alt i januar, i en ny stilling. Jeg har både lyst og ikke lyst. Det hadde vært godt å bare være i permisjon uten å tenke på jobb fram til april, men jeg trenger en ny jobb. Mattilvenning er ikke helt enkelt. Vesla er rett og slett mye mer begeistret for melk, og kanskje svisker, enn alt annet. Grøt er ikke noe stas, samme hvor mye svisker jeg putter i den. Det gjelder vel bare å være tålmodig? Men de andre babyene i barselgruppa spiser jo som noen helter. Vesla smaker gjerne, alt skal jo i munnen for tida, så hun gaper og er blid. Men hun spytter bare ut igjen, mens hun gliser. Når det gjelder lillesøskenprosjektet, så skjer det ikke mye, gitt. Ikke så mye som en eneste liten murring. Jeg har egentlig sluttet å vente så veldig på mensen, og regner bare med at det tar tid. På grunn av mattilvenningstrøbbelet vårt, ammer jeg jo veldig mye også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå