AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #21 Skrevet 17. desember 2015 TS har da ikke sagt noe om at de ikke får det?? Det er vel selve skremmingen her som er problemet, noe som er respekløst og totalt meningsløst. Det kan faktisk få fatale konsekvenser å skremme livet av folk - bokstavelig talt. Og nei, dette er ikke noe TS verken må tåle eller trenger å finne seg i.Hva er dette tullet med at ''biomødre'' & ''stemødre'' må slenge dritt til og om hverandre i hver tråd som opprettes? Mye bitterhet ute og går? Seriøst; ta dere sammen. Den parten det til syvende og sist går utover er barna.Sikkerthetslenke var en god idé Anonymkode: 54692...686Etter hva jeg leser så er det vel omtrent ingen biomødre her på KG. De færreste norske kvinner drar utenlands for å donere egg. Anonymkode: b305a...06c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #22 Skrevet 17. desember 2015 Men du har altså ikke omsorgen for egne barn, og kan dermed ikke uttale deg som mor.Eller visste du kanskje ikke hva det betydde? En biomor er det samme som en donor, enten har du vært surrogat, adoptert bort barnet eller donert egg. Så hvis du har omsorgen for barna dine og har deltatt i dems liv er du ikke en biomor, da er du en mor. Anonymkode: b305a...06cHaha, kødder du?? Jeg gir opp dette forumet altså😂 Anonymkode: 67379...a6d 8
Sølvi88 Skrevet 17. desember 2015 #23 Skrevet 17. desember 2015 Men du har altså ikke omsorgen for egne barn, og kan dermed ikke uttale deg som mor.Eller visste du kanskje ikke hva det betydde? En biomor er det samme som en donor, enten har du vært surrogat, adoptert bort barnet eller donert egg. Så hvis du har omsorgen for barna dine og har deltatt i dems liv er du ikke en biomor, da er du en mor. Anonymkode: b305a...06cBiomor betyr faktisk kun biologisk mor, hverken mer eller mindre. Noen barn bor hos biologisk mor, andre barn bor ikke hos biologisk mor. 10
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #24 Skrevet 17. desember 2015 Etter hva jeg leser så er det vel omtrent ingen biomødre her på KG. De færreste norske kvinner drar utenlands for å donere egg. Anonymkode: b305a...06c:roll:Ta deg en bolle. Anonymkode: 54692...686 3
Caelyn Skrevet 17. desember 2015 #25 Skrevet 17. desember 2015 Sikkerhetslenke eller heng en bjelle på døra sånn som de har i butikkene, så hører du de når de kommer?
Juniper Skrevet 17. desember 2015 #26 Skrevet 17. desember 2015 Om ungene ikke kan forvalte det å ha nøkkel på en fornuftig måte så er det ikke gitt at de får ha nøkkel!Uavhengig av skilte eller ikke skilte foreldre og hele den regla der! Det har gått sport i å plage TS, og det må ikke aksepteres! 4
sjøhest Skrevet 19. desember 2015 #27 Skrevet 19. desember 2015 Hadde gitt de en siste beskjed og tatt nøklene hvis de gjorde det igjen. Er jo bare å ringe på. 1
MissPierce Skrevet 19. desember 2015 #28 Skrevet 19. desember 2015 Mamma er så lettskremt at det er latterlig. Så har alltid ropt Hei, da jeg kommer hjem for å ikke skremme henne. Samme gjør stefaren min og søsteren min. Det er ut av respekt for henne. Er da ingen grunn til at ungene skal få oppføre seg sånn.De er selvfølgelig Velkommen dit selv om TS ikke liker å bli skremt hver gang. Hadde satt en lenke på døren, forklart de hvorfor. 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #29 Skrevet 19. desember 2015 Mamma er så lettskremt at det er latterlig. Så har alltid ropt Hei, da jeg kommer hjem for å ikke skremme henne. Samme gjør stefaren min og søsteren min. Det er ut av respekt for henne. Er da ingen grunn til at ungene skal få oppføre seg sånn.De er selvfølgelig Velkommen dit selv om TS ikke liker å bli skremt hver gang. Hadde satt en lenke på døren, forklart de hvorfor.Slik er min også... Selv om jeg er i huset for helgen og tilfeldigvis skal inn på kjøkkenet å ha et glass vann. Jeg lager ekstra lyder på vei inn bevisst for at hun skal høre at noen kommer Enig i at sikkerhetslenke er et godt alternativ, eller advare om å ta inn nøklene. TS, når du sier at de ikke skal gjøre det, forklarer du hvorfor? Jeg hadde blitt meget redd om mitt stebarn skremte meg og jeg hadde hatt en kniv i hånda for å kutte mat. Det skal lite til for å tenke reaksjon på innbrudd etc og skade personer som skremmer (jeg har fint slått til noen som har gjort det. Det gikk heldigvis bra, men personen fikk ganske så vondt). Anonymkode: 2edd4...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #30 Skrevet 19. desember 2015 Dette var et godt forslag synes jeg. Forstår ikke hvordan noen i det hele tatt kan finne på å ta ifra barna nøklene til hjemmet deres, eller å forlange å få vite før de kommer. Man bør da kunne komme og gå som man vil i sitt eget hjem, eller?Anonymkode: 708ea...826Det handler ikke om at man inndrar nøkler for å være slem, men for at de skal skjønne at oppførselen får konsekvenser. Synes det er ganske stygt av ungene å holde på sånn. De er gamle nok til å forstå, men allikevel så fortsetter de. Hvis sånn oppførsel pågår over lang tid så er det nesten terrorisering (selv om de ikke mener det sånn). Anonymkode: 4b497...672 6
MissPierce Skrevet 19. desember 2015 #31 Skrevet 19. desember 2015 Slik er min også... Selv om jeg er i huset for helgen og tilfeldigvis skal inn på kjøkkenet å ha et glass vann. Jeg lager ekstra lyder på vei inn bevisst for at hun skal høre at noen kommer Enig i at sikkerhetslenke er et godt alternativ, eller advare om å ta inn nøklene. TS, når du sier at de ikke skal gjøre det, forklarer du hvorfor? Jeg hadde blitt meget redd om mitt stebarn skremte meg og jeg hadde hatt en kniv i hånda for å kutte mat. Det skal lite til for å tenke reaksjon på innbrudd etc og skade personer som skremmer (jeg har fint slått til noen som har gjort det. Det gikk heldigvis bra, men personen fikk ganske så vondt). Anonymkode: 2edd4...6c2Mamma sliter faktisk med at hun er så lettskremt. Hun får faktisk fysiske smerter helt ut i fingertuppene. Hun sier at det føles ut som om noen stikker nåler i fingrene og under neglene.Vi kan være ute å gå tur, og så sier jeg ikke fra at nå kommer det f.eks en syklist bak oss. Men hun kan fortsatt skvette da han kjører forbi.Å så kan hun finne på å slå uten å mene det i ren refleks.Noe jeg fant ut av da jeg var 6-7år, og hadde gjemt meg i jakkeskapet oppe i gangen. Mamma var sikker på at jeg kom bak henne opp trappen. Så da jeg hoppet ut og skrek da hun åpnet døren, så fikk jeg ett klaps over begge ørene.Både mamma og jeg ble like sjokkerte, og begge to gråt og så unnskyld til hverandre sikkert 100 ganger.Jeg selv kan bli veldig sint når jeg blir skremt eller redd.
melatonin Skrevet 19. desember 2015 #32 Skrevet 19. desember 2015 Det er så vondt å bli skikkelig skremt! Når jeg skvetter skriker jeg og nærmest danser riverdance bortover gulvet, har jeg en gjenstand eller noe i handa kan jeg fort kaste den mot den som skremmer meg. Får kjerteklapp og prikkinger i kroppen etterpå. Mannen min var fæl til å skremme meg hele tiden før og det resulterte i at jeg falt i dusjen en gang og slo meg helt fordervet. Synes ikke det er greit at stebarn skal få lov å skremme TS slik etter å ha blitt fortalt at de ikke skal gjøre det, ja det er barnas hjem, men det er og Ts sitt hjem. Det er hun som blir "terrorisert" og er i tillegg husredd, da er ikke det å ta fra dem nøkler eller henge sikkerhetslenke på døra noe drastisk tiltak til de faktisk klarer å skjønne at de må slutte med det tullet. 9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #33 Skrevet 19. desember 2015 Det er så vondt å bli skikkelig skremt! Når jeg skvetter skriker jeg og nærmest danser riverdance bortover gulvet, har jeg en gjenstand eller noe i handa kan jeg fort kaste den mot den som skremmer meg. Får kjerteklapp og prikkinger i kroppen etterpå. Mannen min var fæl til å skremme meg hele tiden før og det resulterte i at jeg falt i dusjen en gang og slo meg helt fordervet. Synes ikke det er greit at stebarn skal få lov å skremme TS slik etter å ha blitt fortalt at de ikke skal gjøre det, ja det er barnas hjem, men det er og Ts sitt hjem. Det er hun som blir "terrorisert" og er i tillegg husredd, da er ikke det å ta fra dem nøkler eller henge sikkerhetslenke på døra noe drastisk tiltak til de faktisk klarer å skjønne at de må slutte med det tullet.Har aldri skjønt hva som er så morsomt med å skremme folk til panikk. For noen år siden så var det noen som skremte meg med ei maske. Jeg var ung, men det føltes som om hjertet stoppet og jeg stivnet helt. Hendene stivnet så mye at det jeg hadde i hånda bare datt ned. Anonymkode: 4b497...672 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #34 Skrevet 19. desember 2015 Det handler ikke om at man inndrar nøkler for å være slem, men for at de skal skjønne at oppførselen får konsekvenser. Synes det er ganske stygt av ungene å holde på sånn. De er gamle nok til å forstå, men allikevel så fortsetter de. Hvis sånn oppførsel pågår over lang tid så er det nesten terrorisering (selv om de ikke mener det sånn).Anonymkode: 4b497...672Jeg forstår det. Men konsekvensen av dette vil til syvende og sist gå ut over far. Det kan jo ende med at ungene ikke gidder å komme til han da, og heller holder seg hos moren sin. Anonymkode: 708ea...826
Gjest Vena Cava Skrevet 19. desember 2015 #35 Skrevet 19. desember 2015 Jeg forstår det. Men konsekvensen av dette vil til syvende og sist gå ut over far. Det kan jo ende med at ungene ikke gidder å komme til han da, og heller holder seg hos moren sin.Anonymkode: 708ea...826Så hva er forslaget ditt da? Skal den stakkars stemora bare godta og godta? Nei vet du hva. De er såpass store nå at de burde tåle å bli tilsnakket og satt krav til, hele verden handler faktisk ikke om dem. Om de ikke tåler det, så er det virkelig deres eget problem. På tide å vokne opp til virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #36 Skrevet 19. desember 2015 Så hva er forslaget ditt da? Skal den stakkars stemora bare godta og godta? Nei vet du hva. De er såpass store nå at de burde tåle å bli tilsnakket og satt krav til, hele verden handler faktisk ikke om dem. Om de ikke tåler det, så er det virkelig deres eget problem. På tide å vokne opp til virkeligheten.Ja, der jo det jeg mener da. Men da må også stemor/far ta konsekvensen som kan være at de ikke gidder å komme innom utenom de tilmålte "må være der" dagene. Men dette med sikkerhetslenke var et bra forslag. Anonymkode: 708ea...826
Gjest Vena Cava Skrevet 20. desember 2015 #37 Skrevet 20. desember 2015 Ja, der jo det jeg mener da. Men da må også stemor/far ta konsekvensen som kan være at de ikke gidder å komme innom utenom de tilmålte "må være der" dagene. Men dette med sikkerhetslenke var et bra forslag.Anonymkode: 708ea...826Ja men det går over. De kan ikke være så hårsåre at de dropper faren sin fordi han setter grenser i sitt eget hjem. Hans hjem, hans regler :)
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #38 Skrevet 20. desember 2015 Den 17.12.2015 at 9.55, AnonymBruker skrev: Men du har altså ikke omsorgen for egne barn, og kan dermed ikke uttale deg som mor. Eller visste du kanskje ikke hva det betydde? En biomor er det samme som en donor, enten har du vært surrogat, adoptert bort barnet eller donert egg. Så hvis du har omsorgen for barna dine og har deltatt i dems liv er du ikke en biomor, da er du en mor. Anonymkode: b305a...06c Å herregud skjerp deg! Jævla kranglefant! Ta deg en bolle, bitre sure menneske. Anonymkode: 46d7a...438 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå