Gå til innhold

Sjefen sendte meg hjem fra julebordet fordi jeg ikke aksepterte å bli tafset på

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig bra at du tok det opp med han !!! Dette er IKKE ok !!!! Og ved å la sånne ting gå hen forbi så er det et subtilt tegn på at sånne holdninger er greit, derfor er det ekstremt viktig å si fra ! BRA ts!
Om det gjentar seg bør du snakke med arbeidstilsynet eller politiet eller kvinnefronten eller hvem det er som tar sånne saker. Seksuell trakassering generelt er uakseptabelt, og på en arbeidsplass er det også ulovlig !

Klem & girlpower & håper alle som leser og utsettes for lignende også setter ned foten !!

Anonymkode: 56265...76c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Aule skrev:

Julebordet var på tirsdag kveld og sjefen kom på jobb fredag morgen?

Med mindre han var bortreist ifbm møter er det veldig uprofesjonelt å bli såpass dritings på julebord, og i tillegg bli borte fra jobb dagen etter pluss moms. Jeg har aldri hatt en direktør/sjef med en slik oppførsel. Greit nok at han legger seg flat, men er man i en høy stilling i et firma burde man vise ansvar som leder og holde seg noenlunde edruelig. Veldig fort gjort at ansatte mister respekt for deg som sjef...

Kan tenkes at sjefen har oppdrag og møter utenfor kontoret da vettu. Folk er så firkanta....

Anonymkode: f9fbc...58b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For du fremstår jo som en skikkelig smartie pants når du kommenterer/kverulerer på noe jeg har kommentert i sitatet ditt.

Og sjefer flest er sjelden bortreist på møter/samreiser/whatever dagen etter julebord. Vi snakker her om et firma med 10 ansatte.

Endret av Aule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aule skrev:

Julebordet var på tirsdag kveld og sjefen kom på jobb fredag morgen? Med mindre han var bortreist ifbm møter er det veldig uprofesjonelt å bli såpass dritings på julebord, og i tillegg bli borte fra jobb dagen etter pluss moms. Jeg har aldri hatt en direktør/sjef med en slik oppførsel.

Konklusjonen ligger snublende nær, ikke sant?

Anonymkode: e4656...4af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.12.2015 at 23.23, Onar skrev:

Viser seg du har en oppegåe de sjef som kan innrømme sine feil. Ingen hensikt å ta saken videre uansett da vel?

Et oppegående menneske ville i utgangspunktet aldri sagt det sjefen gjorde. Full eller ei.

Jeg håper han har innsett at han ønsker å være en mann som hverken tenker eller sier slikt, ikke bare en som innser at det lureste er å si unnskyld for å forhåpentligvis være ferdig med saken.

En ting er at ts ikke tar det videre, men siden flere overhørte/observerte det - så kan slikt bli viderefortalt i andre sammenhenger. Det kan påvirke hvordan han blir oppfattet som menneske. Både privat og profesjonelt.

Anonymkode: 275bc...84f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at han i det minste la seg langflat, men det er jo veldig lett å si unnskyld etterpå. Grensene er på en måte flyttet til å oppføre seg slik og deretter bare si unnskyld etterpå og håpe det er glemt. Det burde bli tatt videre av prinsipp, og sette standarden generelt for alle ansatte. Det synes jeg er mer riktig. Da innrømmer han feilen offentlig samtidig som at både ansatte og andre vet å vise ansvar. 

Anonymkode: 4e70c...473

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men "fylla har skylda"?! Ja, men hvem har skylda for fylla?

Jeg føler du fikk et "sorry, men var ikke innenfor min kontroll-evne" - svar av sjefen din! Det er vel og bra at han beklaget seg, men ut i fra det jeg leste i ditt svar (TS), så bagatelliserer han det.

Fy søren, jeg hadde klikka i vinkler!

Anonymkode: 8cfbd...879

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært TS så hadde jeg unngått denne typen situasjoner senere. (Altså planlagt for å aldri bli med på hele festen på julebord o.l. )

Sjefen har beklaget seg, ja. Men samtidig så har han uttrykt at "fylla her skylda" og dermed indirekte innrømmet at noe tilsvarende kan skje på ett senere tidspunkt.

Så når TS ikke har noe sted å ta dette videre, så er eneste løsning for TS å unngå de situasjonene der det kan skje.

Anonymkode: da91f...0f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.12.2015 at 2.49, Aule skrev:

Julebordet var på tirsdag kveld og sjefen kom på jobb fredag morgen?

Med mindre han var bortreist ifbm møter er det veldig uprofesjonelt å bli såpass dritings på julebord, og i tillegg bli borte fra jobb dagen etter pluss moms. Jeg har aldri hatt en direktør/sjef med en slik oppførsel. Greit nok at han legger seg flat, men er man i en høy stilling i et firma burde man vise ansvar som leder og holde seg noenlunde edruelig. Veldig fort gjort at ansatte mister respekt for deg som sjef...

Jeg er helt enig dette, og ved å skylde på fylla så HAR jo TS sin sjef vist seg å være uprofesjonell. Bortforklaringer er det samme som ansvarsavskeivelse ("sorry ass jeg legger meg flat men jeg var så full så jeg kan ikke klandres for egne handlinger"). 

Og hva slags leder drikker seg så full på en firmafest at han er for syk til å komme på jobb? SPESIELT med tanke på den personalsaken som ventet han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært TS så hadde jeg unngått denne typen situasjoner senere. (Altså planlagt for å aldri bli med på hele festen på julebord o.l. )

Sjefen har beklaget seg, ja. Men samtidig så har han uttrykt at "fylla her skylda" og dermed indirekte innrømmet at noe tilsvarende kan skje på ett senere tidspunkt.

Så når TS ikke har noe sted å ta dette videre, så er eneste løsning for TS å unngå de situasjonene der det kan skje.

Anonymkode: da91f...0f4

Seriøst? Er vel sjefen og tafseLars som bør holde seg unna....  De andre kollegaene burde boikotte julebord med sjefen og tafseLars i solidaritet med ts!

Anonymkode: 4e70c...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...