Gå til innhold

Venninne som ikke unner meg noe bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mulig det er det og.Vi er ikke på samme alder.Jeg ligger fortsatt i aldersspennet der det er vanlig og mulig å få barn,mens hun er i en alder der få blir gravide.Har ikke lyst å såre henne med den type kommentarer angående barn.Jeg skjønner ikke at venninner skal konkurrere med hverandre.Har egentlig aldri opplevd konkurranse i vennskap.

Anonymkode: 5ed2c...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det er det og.Vi er ikke på samme alder.Jeg ligger fortsatt i aldersspennet der det er vanlig og mulig å få barn,mens hun er i en alder der få blir gravide.Har ikke lyst å såre henne med den type kommentarer angående barn.Jeg skjønner ikke at venninner skal konkurrere med hverandre.Har egentlig aldri opplevd konkurranse i vennskap.

Anonymkode: 5ed2c...bcc

Du blir bare nødt til det for å få slutt på skiten fra henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir bare nødt til det for å få slutt på skiten fra henne. 

Jeg må kanskje begynne å svare henne litt tilbake ja...Har ikke gjort det hittil.

 

Anonymkode: 5ed2c...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faktisk ingenting skrevet i innlegget som tyder på at venninnen til ts er misunnelig på henne. For alt vi vet kan det hende hun er bekymret for om ts spiser nok mat. Veier hun mer enn deg TS? Hvor gamle er dere siden du ikke vil diskutere barn med henne, 40-45?

 

 

Anonymkode: 46715...068

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faktisk ingenting skrevet i innlegget som tyder på at venninnen til ts er misunnelig på henne. For alt vi vet kan det hende hun er bekymret for om ts spiser nok mat. Veier hun mer enn deg TS? Hvor gamle er dere siden du ikke vil diskutere barn med henne, 40-45?

 

 

Anonymkode: 46715...068

å tro at andre er misunnelige på en ofte kan bety at man har trekk på narsissisme. Altså er ganske usikker som person. 

Anonymkode: 46715...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du andre, mer positive venninner å være sammen med, TS?😊 Dersom ikke, kan hun faktisk klare å dra deg ned, virker det som.

Du kan jo fortsatt ha henne som venninne, men jeg ville også brukt mye tid sammen med andre som løftet meg opp. Og bruk tid på deg selv; fullt fokus på å skaffe deg ny jobb. Bruk ressurspersoner i livet ditt, nettverket ditt, NAV om du må...

Har du lyst på kjæreste er det viktig at du er åpen for å treffe nye folk. Gjennom hobbyer, jobb/kurs, felles venner, nettdating...kast deg ut i det 😉 

Jo mer du jobber for å ha det bra selv, jo mindre energi har du å bruke på negative kommentarer/stikk fra henne (og andre generelt), og trolig vil du samtidig klare å være en venn for henne når hun trenger deg 😊 

Lykke til ❤️

Anonymkode: c1eb0...4a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må kanskje begynne å svare henne litt tilbake ja...Har ikke gjort det hittil.

 

Anonymkode: 5ed2c...bcc

Men hvorfor klager du her inne når du ikke en gang har prøvd å sette henne på plass selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye tyder på at hun har komplekser og at hun har det vondt. Hun reagerer derfor dessverre med mye misunnelse. Det er trist.

Vet rett og slett ikke om jeg hadde orket å være så veldig mye sammen med henne. Man blir så lett tapet av energi selv når man hele tiden skal få så negativ energi rundt en. Men tror nok jeg hadde vært der for henne når hun selv tok kontakt. Hun trenger helt sikkert positive folk rundt seg.

Anbefaler deg til å snakke med henne om akkurat det å unne glede og det beste for sine medmennesker. At man selv har det så mye bedre ved å fokusere på positive ting enn å kommentere og se de negative tingene. Jeg synes jo for det meste at de negative tingen kan man ha for seg selv. 

Spør henne hva hun tenker om det? 

Du kan jo generelt snakke om at dagen din blir så mye lysere når du hører positive ting, oppmuntrende ting. Hvor fint det er å omgåes glade mennesker som synes godt og sier godt/fine ting om andre mennesker.

Kanskje hun får noe å tenke på, og kanskje forandrer hun seg med det å ikke peke på andres negative sider.

Vi har dessverre litt lett for å gjøre et noen ganger. Håper du ikke gjør det. Kanskje du kan si at du har bestemt deg for at du ikke vil trakke ned på eller si noe negativt om andre, du vil bare være hyggelig. Så forhåpentligvis vil hun lære noe av deg.

Veldig enig i dette. Ta dette til deg TS.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor klager du her inne når du ikke en gang har prøvd å sette henne på plass selv?

Opprettet tråden fordi jeg var usikker på om jeg kanskje bare er for nærtagende.Ikke for å klage,men for å høre hva andre tenker om situasjonen.

Anonymkode: 5ed2c...bcc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du andre, mer positive venninner å være sammen med, TS?😊 Dersom ikke, kan hun faktisk klare å dra deg ned, virker det som.

Du kan jo fortsatt ha henne som venninne, men jeg ville også brukt mye tid sammen med andre som løftet meg opp. Og bruk tid på deg selv; fullt fokus på å skaffe deg ny jobb. Bruk ressurspersoner i livet ditt, nettverket ditt, NAV om du må...

Har du lyst på kjæreste er det viktig at du er åpen for å treffe nye folk. Gjennom hobbyer, jobb/kurs, felles venner, nettdating...kast deg ut i det 😉 

Jo mer du jobber for å ha det bra selv, jo mindre energi har du å bruke på negative kommentarer/stikk fra henne (og andre generelt), og trolig vil du samtidig klare å være en venn for henne når hun trenger deg 😊 

Lykke til ❤️

Anonymkode: c1eb0...4a2

Takk for tips :) Ja,jeg har andre og mer positive venninner heldigvis.Og jeg skal ærlig innrømme at det er mer lystbetont å være sammen med dem.De snakker ikke nedsettende om andre,og mer fornøyde med seg selv og sitt liv virker det som.

 

Anonymkode: 5ed2c...bcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprettet tråden fordi jeg var usikker på om jeg kanskje bare er for nærtagende.Ikke for å klage,men for å høre hva andre tenker om situasjonen.

Anonymkode: 5ed2c...bcc

Hun er giftig og det må stoppes. Ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...