AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Del Skrevet 14. desember 2015 Vet ikke hvor denne passer, men prøver her.For to uker siden flyttet det en nabo under oss. Naboen har to barn og vi har et. Fra første dag klaget de på at det var for mye støy hos oss. Dette var helt nytt for oss fordi vi har bodd i samme boligen i 5 år og det har allerede bodd to single og en barnefamilie .vi har alltid hatt god tone med samtlige og alle naboene rundt oss. Idag kom det en skriftlig klage og en varsel. I den står det blant annet at vi må flytte en lekekasse noen cm lenger inn i vår side. Det står også at vi må kjøpe tøfler og helst ikke gå så ofte. Jeg er i sjokk. Vi bor i blokk. Har de rett til å gjøre dette ? Før disse klagene har naboen stått utenfor og stirret rett på Oss. Altså, mora til naboen som leier under oss. Vi eier,de leier, og iløpet av to uker så har de (mora til en av de som bor der) Klart å samle mye mot oss. Som blant annet at vi løper etter barnet inne og at det er konstant små barneføtter som går. Hun Veier bare 13 kilo så jeg forstår ikke greia. Jeg har helt angst for å gå inne og føler meg stengt inne i eget hjem. Når vi spør de som egentlig leier der så sier de at de ikke er helt enig med mora, men likevel får hun fortsette. Hun bor ikke der. En Anna nabo kom bort til meg idag hvisket stille at den dama er gal. Hun er kjent for å gi falske anmeldelser og ringe barnevernet på folk. Hun har kjent henne i mange år og det er en dame som oppsøker konflikter . Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til personen . Hu bor jo egentlig ikke der, men er der til en hver tid. Mannen i huset virker veldig hyggelig, men han får aldri komme til ordet. Håper noen har lest ferdig og kan gi meg tips. Det er ikke mye hyggelig å bo her 😢 Ro Anonymkode: f9267...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. desember 2015 #2 Del Skrevet 14. desember 2015 Nei, de kan verken kreve at dere skal kjøpe tøfler eller gå minst mulig i deres eget hjem. Derimot kan du true med å ringe politiet dersom de ikke slutter å spionere på dere. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Del Skrevet 14. desember 2015 Nei, de kan verken kreve at dere skal kjøpe tøfler eller gå minst mulig i deres eget hjem. Derimot kan du true med å ringe politiet dersom de ikke slutter å spionere på dere.Det skal jeg gjøre neste gang. Dette er bare en person. Mora til hun som leier der med sin samboer Anonymkode: f9267...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 123Sol Skrevet 14. desember 2015 #4 Del Skrevet 14. desember 2015 Varsel fra hvem? De naboene? Det kan jo ikke være noe i det.. De kan da ikke bare finne ut at de skal gi dere et varsel sånn uten videre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg syns dere bare skal leve livet som normalt og være som før de flyttet inn, og prøve så godt dere kan og bare ignorere dem. Hvis de bare leier så kan dere kanskje kontakte utleier og si hvordan de oppfører seg? Etter min erfaring pleier utleiere å sette pris på å få tilbakemelding fra naboene om hvordan leietaker er, ettersom utleier risikerer å bli upopulær der selv. Jeg vet ikke, men det er hvertfall det første jeg ville prøvd. Anonymkode: 275dd...ec7 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Del Skrevet 14. desember 2015 Varsel fra hvem? De naboene? Det kan jo ikke være noe i det.. De kan da ikke bare finne ut at de skal gi dere et varsel sånn uten videre? Varsel fra dem. Varsel om at de har snakket med styret og at de går inn for skriftlig varsel neste. Vet virkelig ikke hvordan dette fungerer Anonymkode: f9267...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #7 Del Skrevet 14. desember 2015 Jeg syns dere bare skal leve livet som normalt og være som før de flyttet inn, og prøve så godt dere kan og bare ignorere dem. Hvis de bare leier så kan dere kanskje kontakte utleier og si hvordan de oppfører seg? Etter min erfaring pleier utleiere å sette pris på å få tilbakemelding fra naboene om hvordan leietaker er, ettersom utleier risikerer å bli upopulær der selv. Jeg vet ikke, men det er hvertfall det første jeg ville prøvd. Anonymkode: 275dd...ec7Tror utleier syns at dette er kleint. Han har alltid vært hyggelig og hhensynsfull med oss. Nå svarer han ikke lenger. Det er visst tanta hans som er mot til hun som leier Anonymkode: f9267...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 14. desember 2015 #8 Del Skrevet 14. desember 2015 Legg frem saken for huseierforbundet eller noe. Sånn kan dere ikke ha det i eget hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 14. desember 2015 #9 Del Skrevet 14. desember 2015 Må bare spørre. Er det mora til den ene parten som bor i den leiligheten som gjør dette her? Bor hun der selv, fikk det ikke helt med meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #10 Del Skrevet 14. desember 2015 Må bare spørre. Er det mora til den ene parten som bor i den leiligheten som gjør dette her? Bor hun der selv, fikk det ikke helt med meg.Hun bor ikke der. Det er det to barn og et ektepar som gjør. Hun derimot passer barna deres ofte og er der til en hver tid Anonymkode: f9267...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #11 Del Skrevet 15. desember 2015 Snakk med styret, Vær føre var og fortell hva som står på og at dere føler dere mildt truet av situasjonen. Og at det er mora som lager trøbbel. Dere skal i så fall forholde dere til de som har kontrakt på leie og ikke mora. Det der er virkelig et mareritt. Dere skal kunne leve som før. Tror dere får full støtte. Gå minst mulig i sitt eget hjem.... Da får dem flytte eller bo i topp etasjen! Møkka folk. Anonymkode: 927fb...f98 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 15. desember 2015 #12 Del Skrevet 15. desember 2015 Er det mulig, hu er vel en sånn type person som finner noe feil med alle. Hvis så stemmer så er det ikke alle andre det er noe i veien med, det er DEG selv.Jeg hadde vel bare gått til styret og lagt frem saken slik den var. At en person som overhodet ikke bor der som ikke har noe der og gjøre lager ett helvete uten grunn. Vil tro at dere som faktisk bor der og som har kjøpt leiligheten stiller sterkere en den andre personen.Omtrent samtidig så ville jeg også sendt ett rekomandert brev hvor du forklarer din side av saken. Kan virkelig ikke tenke meg at utleier er villig til og skaffe seg ett rykte.Når det kommer til personer som bare vil krangle så er det bare og være streng tilbake. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #13 Del Skrevet 15. desember 2015 Tror utleier syns at dette er kleint. Han har alltid vært hyggelig og hhensynsfull med oss. Nå svarer han ikke lenger. Det er visst tanta hans som er mot til hun som leier Anonymkode: f9267...f94Tror dere kan slappe av. De har ingenting å komme med. Kanskje dere kan snakke litt stilt og rolig med styret om oppførselen til disse naboene? Anonymkode: e01bc...bb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #14 Del Skrevet 15. desember 2015 Vet ikke hvor denne passer, men prøver her.For to uker siden flyttet det en nabo under oss. Naboen har to barn og vi har et. Fra første dag klaget de på at det var for mye støy hos oss. Dette var helt nytt for oss fordi vi har bodd i samme boligen i 5 år og det har allerede bodd to single og en barnefamilie .vi har alltid hatt god tone med samtlige og alle naboene rundt oss. Idag kom det en skriftlig klage og en varsel. I den står det blant annet at vi må flytte en lekekasse noen cm lenger inn i vår side. Det står også at vi må kjøpe tøfler og helst ikke gå så ofte. Jeg er i sjokk. Vi bor i blokk. Har de rett til å gjøre dette ? Før disse klagene har naboen stått utenfor og stirret rett på Oss. Altså, mora til naboen som leier under oss. Vi eier,de leier, og iløpet av to uker så har de (mora til en av de som bor der) Klart å samle mye mot oss. Som blant annet at vi løper etter barnet inne og at det er konstant små barneføtter som går. Hun Veier bare 13 kilo så jeg forstår ikke greia. Jeg har helt angst for å gå inne og føler meg stengt inne i eget hjem. Når vi spør de som egentlig leier der så sier de at de ikke er helt enig med mora, men likevel får hun fortsette. Hun bor ikke der. En Anna nabo kom bort til meg idag hvisket stille at den dama er gal. Hun er kjent for å gi falske anmeldelser og ringe barnevernet på folk. Hun har kjent henne i mange år og det er en dame som oppsøker konflikter . Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til personen . Hu bor jo egentlig ikke der, men er der til en hver tid. Mannen i huset virker veldig hyggelig, men han får aldri komme til ordet. Håper noen har lest ferdig og kan gi meg tips. Det er ikke mye hyggelig å bo her 😢 RoAnonymkode: f9267...f94For det første så kan de ikke sende varsel selv, det må gå via styret. Jeg jobber i styret for et borettslag og naboen din har ingenting og klage på utifra det du skriver. De kan heller ikke forlange at dere ikke skal gå så mye over gulvet eller bruke tøfler. De leier du eier. Dere har lov og ha et liv i egen leilighet. Folk må forstå at det kan være lytt i en blokk sånn er det bare. Vanlige lyder må de tåle i løpet av dagen. De kan heller ikke forlange at lekekassen skal flyttes det må evnt styret ta stilling til om den står feil. Jeg anbefaler deg på det sterkeste og ta kontakt med styret snarest og forklar situasjonen. Dessuten bør du høre om de har lov og leie og om styret har godkjent dette ang framleie. Her vi ved et par anledninger avvist framleie av diverse årsaker. Tydelig er dette en person som går inn for og gjøre livet surt for dere. Siden de leier så står de fritt for og flytte!! Anonymkode: 70a5b...c96 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 15. desember 2015 #15 Del Skrevet 15. desember 2015 Drit i de. Lev livet som vanlig, dere bor jo i deres eget hjem, og skal fortsette deres liv som vanlig. Etter klokka elleve til klokka sju(?) skal det være stille, men man må jo få lov til å gå over gulvet. Sånn er det å bo i blokk, man hører de som bor over en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cherry blossomed. gone. Skrevet 16. desember 2015 #16 Del Skrevet 16. desember 2015 Det er utrolig mange sånne mennesker rundtomforbi. Blander seg oppi andres hjem og privatliv. HEr jeg bor er dette så vanlig at man ikke engang løfter øyebrynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #17 Del Skrevet 17. desember 2015 Hvem er Anna? Anonymkode: e01bc...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2016 #18 Del Skrevet 28. august 2016 Anonymkode: 76c63...17e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #19 Del Skrevet 20. september 2016 Jeg ville ikke endret på noe eller foretatt meg noe som helst for da blir det opp til klsger å komme med bevisførsel og bringe saken videre og dermed også ta utgiftene. Slik jeg ser det har dere ingenting å frykte. Anonymkode: 87b03...350 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 20. september 2016 #20 Del Skrevet 20. september 2016 Jeg hadde ikke brydd meg mindre, slike personligheter har jeg aldri latt meg påvirke av, når noe føles helt urimelig så sier jeg først klart ifra, dernest blir min mot-provokasjon bevisst verre bare for å demonstrere mitt poeng. Det kunne ende med at jeg hadde trampet hardere til sist, hadde seriøst kjøpt meg tre-klogger heller enn tøfler om noen forlanget det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå