Sheherasade Skrevet 1. januar 2016 #41 Skrevet 1. januar 2016 Den 26 décembre 2015 at 14.27, Cuntzilla skrev: Ingen av delene, det er fravær av tro. Jeg praktiserer ateisme med å ha sex før ekteskapet, ikke styrte fly inn i høyblokker og diskutere hvorfor Gud ikke finnes på nachspiel. De to første punktene du nevner er da på ingen måte definerende for ateister. 1
pautina Skrevet 11. januar 2016 #42 Skrevet 11. januar 2016 Den 16.12.2015 at 14.17, AnonymBruker skrev: Jeg legger merke til at en del tenker at når man ikke tror på en gud så går man rundt og "tror at gud ikke finnes". Jeg gjør ikke det, og det tror jeg heller ikke at noen andre ateister gjør heller. Jeg tror ikke noe som helst om guder, og forholder meg kun til religioner som noe man må ha kunnskaper om mhp historie og kultur. Jeg forholder meg til sannheter, vitenskap, kunnskap. Det som er reelt og sant. Å gå rundt å "ikke tro" (eller "fornekte" som en annne her over prøvde seg på) på enhver ting en eller annen måtte finne på å tro på kan jeg ikke gjøre. Den listen ville jo blitt uendelig lang. Jeg tror ikke på "flyvende spagettimonstre", marsmenn, Jahve, Allha, Thor, Odin, Zeus, ......... listen er uendelig. Anonymkode: 23439...970 Signerer denne, og joda kom igjen, bare å hetse oss, en av fordelene med å ikke være religiøs er å ikke bli fornermet når noen sutrer over at vi ikke ville tro på eventyrene deres lengre da vi begynte å reflektere 2
Tanuki Skrevet 14. januar 2016 #43 Skrevet 14. januar 2016 Jeg er ateist, det betyr bare at jeg ikke tror på at det finnes en gud, enten man kaller den allah, jehova , eller vishnu. Jeg ser ikke på det som et livssyn, kun logikk og virkelighet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå