Gå til innhold

Lillens lille magedans

Fremhevede innlegg

Skrevet

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

at klokka var over ett i natt da jeg ringte hadde visst ingen betydning der og da for meg...men så sent skal man ikke ringe til folk og i hvertfall ikke gravide som trenger å sove!! :fy:

Takk for at du gadd å høre på meg røre... :wink:

:kose:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk ingen tilbud om digitale bilder vi...men det er kanskje bare å bestille..ellers så får du komme å se det en gang du er i nærheten da vettu! :wink:

Skrevet

Hopp og sprett og tjo og hei! :hoppe:

(bare litt sukkersjokk etter litt sjokolade til frokost :wink: )

Har ikke fått gratulert deg med at du er over de "kritiske" 12 første ukene!

Hurra! :danse:

Tusen takk for gode oppmuntrende hilsninger i min dagbok! :klem:

Også ønsker jeg deg ei fin uke! :klem2:

Skrevet

Gratulerer med de 12 første ukene vel overstått!

Takk for koselig hilsen i min nyopprettede dagbok! :klem: Og mens vi snakker om sjarmtroll - tenk når du sitter der med to av verdens mest nydelige mirakler! Må nesten si at jeg er litt misunnelig når jeg tenker på graviditetstiden din nå, har jo allerede nesten helt glemt hvordan det var å ha stor mage jeg! Nyt tiden, for den går så altfor fort!!

Skrevet

Gratulerer med vel overståtte 12 uker! Og lykke til i morgen.

Kan jeg komme med følgende forslag som muligens kan "løse" problemet ditt med fødselspenger:

Søk om studielån neste semester. Jeg antar at du har hatt rett til studielån dette semesteret, slik at du kan anses for å ha vært student 6 av de siste 10 månedene før fødsel. Selv om du ikke har tatt opp studielån dette semesteret skulle ikke det være noe problem så lenge du faktisk kan dokumentere at du har vært student med rett til studielån (men det kan du ringe og spørre lånekassen om...) Da får du i det minste penger derfra, og har mulighet til å være hjemme. Det er vel verdt et forsøk?

:klem:

Skrevet (endret)

Takk for klem, medfølelse og gratulasjon, Capri :klem:

Takk for at du rettet for meg, Jinx :blunke:

Er nok imorgen 30. november, at jeg skal til UL og kontroll ja, Chica :wink: Takk for lykkeønskningene :klem: Jeg har ikke skrevet hva jeg studerer i dagboken min, og nå er det forresten bare ett lite fag også...

Skjønner hva du mener med å forlange det en har krav på, KalloRilla, og jeg takker for oppmuntringen :klem:

Jeg har nok tatt frem litt julepynt ja, Madden...eller som jeg liker å kalle det; adventspynt... Det regner her nå, men snøen er ikke vekk...enda! Takk for helgehilsen :klem:

Da sier jeg takk det samme, Limbo :kyss:

Ja, det er deilig å kunne tenke litt mer realistisk fremover, Sirka. Takk for helgehilsen :klem:

Takk for hilsen og gratulasjon, Zianta :klem:

Man må ha rett på støtte fra lånekassen i 6 mnd før fødsel, for å få fødselspenger fra dem. Og det har ikke jeg, Liv - fordi jeg får støtte fra andre i stedet :blunke:

Takk for gratulasjon, Silje :klem:

Takk for helgehilsen, Huldra :klem: Akkurat nå virker det ikke som at Trygdekontoret kan noe som helst, men jeg skal ikke si noe før møtet...får håpe på det beste.

Jeg sover lenge på dagtid jeg vettu, Kipa, og i helgene er jeg som regel litt lenger oppe, så det gjorde ingenting at du ringe... :klem:

Takk for hurra og oppmuntring, Murmel :klem:

Takk for gratulasjon og påminnelse, Kaktus :hjerter:

Tusen takk for gratulasjon, Moon :klem: Helt tilfeldig at jeg så innlegget ditt nå... :-) Jeg har tenkt på det med lånekasse altså, men akkurat nå har jeg ikke rett til støtte derfra, og dermed må jeg si "stopp utbetalingene, Aetat!" nå (før det er mindre enn 6 mnd til termin), og hvor skal jeg da få penger frem til januar...? Og uansett så er lånekasse uaktuelt for meg som bruker så lang tid på utdanning...det er derfor jeg får støtte fra staten! :Nikke: Skjønte du? Men takk for forslag!!

Jeg skal i et møte med Aetat og trygdekontor (sammen) snart, så nå skal jeg ikke skrive noe mer om hvilke ondsinnede regler som jobber imot meg til jeg vet mer...må jo håpe på det beste :briller2:

Jeg er i kjempehumør idag egentlig! Enten så er det bare en slik dag, eller så må det være fordi:

:-D magen vokser...litt og litt

:-D det er snart jul

:-D det er ryddig i leiligheten

Utrolig hva rydding kan gjøre med humøret...

Nå husker jeg ingenting av det jeg hadde tenkt å skrive!

Og nå skal jeg lage taco til kjæresten min kommer fra jobb...

*strål*

Lillen

12+4

Endret av lillen
Skrevet (endret)

Julia, mitt nye forbilde! :hjertesmil:

Endret av lillen
Skrevet

Gratulerer med passerte 12 uker og lykke til i morgen! :)

Håper det ordner seg med pengetrøbbelet.

Fint å lese at du er i godt humør!

:klem: , Cielo.

Skrevet
Sausen er hovedsaklig til potetene da' date= Monja :wink:Mer detaljert; jeg har massemasse saus på potetene, og så "renser" jeg ribba for fett, deler opp kjøttet i småbiter og har på litt saus. Svoren skraper jeg for fett, og den spares til slutt :Hehe: Og så rødkål ved siden av selvsagt. Takk for gode ord :klem:

:sjenert: :oops:

:sjarmor::sikle:

Trodde man ble sykmeldt i uke 28 uansett om man vil det eller ikke når man er tvillinggravid jeg? Dumme Aetat, dumme TK og dumme sjefene over sjefene til mannen din :evil:

:klem: :trøste: :dagensrose:

Skrevet
Julia' date= mitt nye forbilde! :hjertesmil:

Jaja.. :roll:

Man blir sykmeldt fra uke 20 Monja :wink:

Lykke til imorgen Lillen !!!!

Gleder meg til å høre fra deg !!!!

:kline:

Skrevet

Blir spennende med UL i dag ja!! Gleder meg til å høre om det! :)

Synes du må legge ut magebilde snart! jeg er så nysjerrig på å se hvordan magen vokser!!! :)

Ha en flott dag Lillen! :klem:

Skrevet

Massemasse lykke til på ul i dag, lillen!

Gleder meg til oppdatering.. :tommelsmil:

Skrevet

Hm, leste en plass at det var i uke 28, men uke 20 høres jo logisk ut. Ja ja....det er ikke lenge til uansett :klem:

Masse lykke til på UL idag!

:blomst_opp:

Skrevet

Hei pus!

Har ikke hatt tid til å lese så mye - lover å ta det igjen til jul når jeg har masse dødtid og forhåpentligvis nett hjemme.

Bare superglad for at tvillingene vokser og trives i magen din :hjerte:

Ha en koselig adventstid, vennen! Vi snakkes!

Skrevet

Takk for gratulasjon og lykkeønskinger, Cielo :klem:

Takk for medfølende kjefting, Monja :ler: Jeg blir sykemeldt fra uke 24, enten jeg vil eller ikke. Har lest at det var fra uke 20, men de har nok forandret på det... :wink:

Jaja.. :roll:
Er det noe galt med Julia Roberts' date= Jinx? :sjenert:

Håper du også har hatt en flott dag, Madden :klem: Kanskje jeg legger ut magebilder på torsdag, for da skal jeg ta nytt...

Takk for lykkeønskinger, Salamandra :klem:

Jolie!! :klappe::klem: Gleder meg til å lese nytt om deg! :Nikke:

Hokus og Pokus har det godt! :hjertesmil::hjertesmil:

Og de er så søte! :hjerter2: :hjerter2:

Jeg har to sprell levende personer inn meg!

De vokser akkurat som de skal, for ifølge UL-damen stemte deres 65 mm med 12+5! :Nikke: Hun kalte de øvre og nedre tvilling, etter hvordan de lå. Jeg skulle ha fortalt henne at de allerede har navn... :wink: N er foreløpig known as Hokus, for h*n var den første vi så idag, og dermed er Ø known as Pokus. Hokus sugde litt på tommelen :hjerte: Jeg hadde aldri trodd at de sprelte så mye der inne...for jeg kjenner jo ingenting :ler: Hokus tok et skikkelig fraspark, så jeg trodde et øyeblikk at han skulle svømme ut av sekken sin. Vi fikk fine bilder... :D

Både jeg og Mannen fikk litt panikk idet UL-damen plutselig spurte om vi hadde hørt om "kromosom-feil". Men hun skulle heldigvis bare forklare hva hun holdt på med, da hun målte om evt nakkehevelse...puh!

Også ellers var alt som det skulle :D

Etter UL var jeg inne hos jordmor en stund, og hun var veldig koselig. Hun fylte ut helsekortet, tok blodprøver og målte blodtrykk, og kunne fortelle at urinen var negativ.

Eneste dumme var at hun glemte å tappe blod i "ferritin-glasset" og måtte stikke meg om igjen. Det gjorde vondt... :-x

Jeg fikk henne til å teste blodet for tidligere toxoplasma også, og jeg håper på at jeg har hatt det :wink:

Inne hos legen gikk det veldig kjapt for seg, og det var ingenting nytt, annet enn dette med sykemelding. Jeg måtte jo spørre litt, selv om det virket som om hun tenkte mest på lunsj... :roll:

Jeg kommer til å bli sykemeldt fra uke 24, men det kan tøyes til uke 26. Og ingen etater kan krangle på den sykemeldingen, for det er sykehusets regler ved tvilling-svangerskap... Da hjelper det ikke mye at damen på Aetat sier at "svangerskap er ingen sykdom!". Legen hadde ingen erfaringer med yrkesrettet attføring fra før, så hun ba meg bare henvende meg til trygdekontor, og til nød selvsagt sosialkontor.

Aetat skulle ringe meg idag, for å avtale time, men det har de ikke gjort :-?

Jeg er selvfølgelig i godt humør idag (hvordan kunne jeg være i dårlig humør?! :-) ), men formen er litt dårlig. Jeg har vært snørrete om morgenen gjennom hele svangerskapet. Idag var jeg så trøtt at jeg måtte ta en lur på ettermiddagen, og da jeg våknet måtte jeg nyse og nyse...og nyse. Sikkert 30 ganger på 5-10 minutter :roll: Følte meg allergisk eller noe...

Og nå renner det og tetner om hverandre. Flaks at vi kjøpte kleenex idag :Nikke:

Nå lager Mannen deler til pepperkakehus :nisse:

Skal de være myke når de kommer ut av ovnen, lurer vi på... :klø: Men de stivner vel etterhvert...!?

Lillen

12+5

Skrevet

Ja, det skal de. Være myke altså. Pepperkaker er som menn *fnise* Fysjpåmeg :tunge1:

Bare pass på at de ligger flatt mens de kjølner, eller dere kan jo lage rundt pepperkakehus? :D

Vi får sms'e litt i jula om jeg ikke kommer meg på nett før den tid.

Tusen millioner klemmer og blomster og hjerter og alt som er godt! Julebruuus! :D

Skrevet

Så flott at Hokus og Pokus vokser og trives i magen din, lillen! :tommelsmil:

Er så spent når jeg scroller nedover for å lese om ul-rapporter, og særlig hos dere som har slitt litt før dere ble gravide.. og så får jeg litt tårer i øynene når jeg ser at alt står bra til.. :wink:

Så rart, har jo aldri sett deg før, og så engasjere seg såå fælt da.. :oops:

Angående pepperkakehus; husker ikke om den skulle være myk eller hard, men hvis du finner ut hvordan du smelter sukker/melis til limet uten å ødelegge en panne så gi beskjed.. :roll:

Ha en fortsatt fortreffelig tirsdag.. :klem:

Skrevet

Godt å høre at det vokser og trives to små babyer i magen din!! :hjerte::hjerte:

Nå kan julen bare komme, for Lillen har kul på magen! :nisse: det må jo bli den nydeligste julen for dere to, fire.. hittil vil jeg tro... :hjerter2: Lillen, Hokus og Pokus og Filijokus. Filijokus er vel foresten en kalv :tunge1: ( om du har hørt soltrall... :plystre: )

Selv har minne som høygravid og litt sliten og rød i ansiktet - julaften, du er jo lekker og smekker en liiiten stund til :wink:

Nuss på deg, snuppelure! Og bare vent en vakker vinterdag ringer jeg klin edru! :ler:

Skrevet

:hjerte: :hjerte: Så bra å lese at det står bra til med de små trylle-miraklene dine! Kjempekoselig lesning var UL-rapporten din. Og om ikke mange uker kjenner du sikkert de første spede småspark. :hjerter2:

Jeg burde jo selvfølgelig har skjønt at du har tenkt på lånekasseløsningen. :roll: Håper virkelig at det ordner seg for deg på ett eller annet vis! Selv om jeg ser at situasjonen kan være litt kinkig. Jeg regner med at du har satt deg godt inn i regelverket. (Og lurer du på noe, så må du bare spørre).

Skrevet

Så flott at alt er flott med Hokus og Pokus!!! :klappe: At de vokser som de skal og at de er aktive. Tenk bare på hvor mye de turner der inne i magen din.

"Svangerskap er ingen sykdom" :roll: . Huff, jeg blir så lei av dem som sier det. Ikke at svangerskapet i seg selv er en sykdom, men hva med all dritten det kan føre med seg? Kvalme, bekkenløsning.....you name it! Håper de som sier den setningen får det skikkelig pyton når de en gang blir gravide :evil:

Håper du koser deg med magen din vennen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...