Kaktus Skrevet 25. november 2004 #381 Skrevet 25. november 2004 Hei lillen! Endelig tilbake her inne etter å ha vært uten PC i over en måned :o. Jeg hater virus... :evil: Men fikk jo med meg at du venter tvillinger før jeg ble kastet ut i det store mørket, men rakk aldri å legge inn noen hilsen for å si hvor glad jeg er på deres vegne!! Som du sikkert har fått høre fra alle andre her inne også så er det utrolig fortjent etter lang prøvetid. Også to da!! Du har mange gleder og utfordringer foran deg - gleder meg til å følge deg i den spennende tiden! Tenk at det allerede er et år siden jeg var i den samme situasjonen... Har ikke helt fått med meg termindatoen din, men hvis jeg gjør et forsøk finner jeg den helt sikkert...
magnhild Skrevet 25. november 2004 #382 Skrevet 25. november 2004 Ikke saus til ribbe?? Det er jo uhørt!! :o Det er jo den som er GOD!!! *drømme om helgen på julebord*
monja Skrevet 25. november 2004 #383 Skrevet 25. november 2004 Saus på ribba??? Aldri hørt om det en gang jeg. Høres ikke godt ut heller....... :oops: Huff, så vanskelig det skal være med alle etater man må forholde seg til for tiden, men håper det ordner seg for dere på ett eller annet vis. Dessverre skal det ikke være enkelt :trøste: Tror nok ikke du skal bekymre deg for Hokus og Pokus i magen allefall. De overlever nok litt humørsvingninger de som mange barn før dem Grattis med 12 uker
Kipa Skrevet 25. november 2004 #384 Skrevet 25. november 2004 Synes jeg husker noe "sauseproblemer" fra et år tilbake også..noe med julaften hos svigers og ingen saus til ribba.. eller husker jeg feil... Klem fra Kipa som bruker hverken eller til ribba Grattis med 12 uker!!
lillen Skrevet 25. november 2004 Forfatter #385 Skrevet 25. november 2004 (endret) Veldig oppløftende å høre om nabparet ditt, Murmel Jeg og Mannen har ikke fått snakket så mye om permisjonsmuligheter ennå, men litt... Takk i like måte, Havsulen Mammas hus er en fantastisk mulighet...men ikke for Mannen, som ikke vil flytte til et sted langt fra venner og familie... Det går visst an, Hanni...veldig firkantet!! Takk for lykkeønskinger Trodde du hadde tatt deg en liten kg-pause, Kaktus! Takk for gode ord Terminen min er foreløpig 12. juni. Jepp, det er den som er god, Magnhild! Du har liksom skjønt det! Sausen er hovedsaklig til potetene da, Monja :blunke: Mer detaljert; jeg har massemasse saus på potetene, og så "renser" jeg ribba for fett, deler opp kjøttet i småbiter og har på litt saus. Svoren skraper jeg for fett, og den spares til slutt... Og så rødkål ved siden av selvsagt. Takk for gode ord Jeg hadde fortrengt den juleaftenen i fjor, Kipa, og er imponert over at du husker... Nå husker jeg det også; det var "brentsaus" (som jeg ikke liker!), det var melne poteter (ikke mandelpoteter!!), og svoren var seig...uten at noen nevnte den i det hele tatt! De bryr seg visst ikke med svor...min svigerfamilie. Men du...spiser du "tørre" poteter til ribba, eller spiser du kanskje ikke ribbe i det hele tatt? Takk for gratulasjon Jeg burde egentlig revurdere hvem jeg og Mannen har invitert på julemiddag hit den 18. desember... Jeg ser nå at jeg burde invitere Hanni, Monja og Kipa i stedet! Og Magnhild...som gastronomisk støtte! Når det gjelder det Murmel tar opp, om Mannen kan ta permisjon, så er nok dette mulig ja... :-D Men det er visst egne regler for pappaer som er sammen med mammaer som ikke har rett til permisjon. Snakket med Matahari igår, og hun sa at Mannen kunne få 29 uker med 100% lønn, eller 39 uker med 80% lønn, og det var jo ikke så verst... Jeg synes det hadde vært kjempefint om han kunne tatt 29 uker, eller ihvertfall noen måneder permisjon, hvis jeg går hjemme og leser. Og siden jeg sikkert ikke kommer til å lese hele tiden, er det sikkert kjempefint å være hjemme begge to også, særlig når vi har to små mirakler som vil bli kjent med mamman og pappan sin. Vi har såvidt snakket om det, og Mannen virker mest bekymret for hva "sjefen over sjefene" i jobben hans vil synes... Og det forstår jeg godt! Mannen er veldig dyktig i det han gjør, og det er flere steder som har slåss om han, men sjefen over alle de stedene, har av en aller annen grunn motarbeidet han. Og Mannen vet at denne sjefen ikke liker permisjoner... (han mister tilliten til de som tar permisjon, fordi han tydeligvis synes det er prioriterings-feil) Og derfor frykter Mannen at det etter en evt permisjon, vil være vanskelig for han å stige i gradene (noe som jo er målet...) Jeg håper at Mannen til slutt vil heve seg over dette, eller evt finne en annen fast jobb før den tid, og dermed ikke få "problemer" med ledelsen... Tilbake i tiltak etter 3 uker...ja, hva tenker de på egentlig? For å være veldig firkantet selv, spør jeg; skal barnehagen komme til tiltaket mitt hver 3. time for å kunne gi barna mat?? Eller skal jeg pumpe som en gal ellers i døgnet, slik at jeg kan sende med barna "nistepakke" i barnehage?? Aetat kan jo ikke frata barna retten til ordentlig morsmelk!? Dette var firkantet altså...men jeg tar bare igjen! Man har jo alltid rett til ammepause, enten man er i jobb eller skole...og da er vel det beste at man har dagmamma eller hjemmeværende pappa, som kan komme med barna hver gang de skal ha mat. Men det er jo ikke alltid dette er mulig heller... *provosert* Enda en teit teit ting: Aetat gir meg penger under maks 4 ukers sykemelding. Hva i alle dager skal jeg gjøre etter jul? Det skulle jeg gjerne ha hatt svar på... For de fleste tvilling-gravide blir jo sykemeldt fra fullgåtte 20 uker...og det blir en gang i januar for min del. Derfor hadde jeg tenkt at jeg ikke skulle begi meg inn i et nytt semester etter jul. Men Aetat kan jo ikke gi meg penger hvis jeg ikke er i tiltaket! Jeg skal virkelig spørre dem: Skal jeg "prøve så godt jeg kan" å ikke bli i dårlig form og sykemeldt før like før termin, slik at jeg slipper å gå på sosialen? Skal jeg måtte slite meg igjennom et helt dobbelt-risiko-svangerskap, uten sykemeldig, "bare" fordi jeg er avhengig av å få penger? Det kan jo ikke være mulig...noen må jo gi meg penger hvis jeg f eks blir sengeliggende! Men damen på Aetat sa faktisk at de måtte kutte ut støtten min hvis jeg skulle være sykemeldt fra januar til juni...jeg kan da ikke ha hørt så feil!? Jeg skal i møte med Aetat en gang etter min første svangerskapskontroll på tirsdag. Vet ikke når enda... Forresten; hvis jeg ikke har skrevet det før, så er altså min første svangerskapskontroll tirsdag 30. november, og før kontrollen skal vi til UL Lillen 12 uker Endret 22. februar 2006 av lillen
Kipa Skrevet 25. november 2004 #386 Skrevet 25. november 2004 Ribbe, surkål, poteter, rødbeter og sylteagurk Jeg er en god husker ja! Du skal liksom lære oss å spise ribbe da da, med saus..hmm...
lillen Skrevet 25. november 2004 Forfatter #387 Skrevet 25. november 2004 (endret) Huff, jeg er da ikke så hoven at jeg tror jeg kan omvende supergirls, Kipa! Men jeg tror kanskje noen trenger å smake god saus for å vite hva de går glipp av... Endret 22. februar 2006 av lillen
~Capricorn~ Skrevet 25. november 2004 #388 Skrevet 25. november 2004 Innom med en stooooor klem Dumme Aetat... Kanskje du bare skal gå på kontoret der så de kan passe ungene mens du er på skolen da....eller noe sånn... Det er litt firkanta system da... Håper alt ordner seg til slutt. Pleier som regel det da Synes det er gøy å lese her inne. Søstrene mine på 16 er tvillinger. Syntes alltid det var gøy å passe dem. Så ble jeg liksom en reservemor da nesten. Blir gøy å følge utviklingen :D Ha en fin helg!! Stor klem fra Capri :klem2:
Jinx Skrevet 25. november 2004 #390 Skrevet 25. november 2004 Håper ting ordner seg til det aller aller beste for deg, Hokus, Pokus og Filijokus.. mannen din får finne seg i å hete det en stund etter at jeg var Kjipa.. Latterkrampe..... Innom med et sent godnatt
Gjest Chica Skrevet 26. november 2004 #391 Skrevet 26. november 2004 Hmm, litt tidlig ennå, så kanskje jeg som leser litt skjevt, men du skriver svangerskapskontroll tirsdag 30. desember. Mener du november? Uansett - kos deg på ultralyd og kontroll! (og du, hvis jeg kan spørre: hva er det du studerer nå?)
KalloRilla Skrevet 26. november 2004 #393 Skrevet 26. november 2004 Gratiss med 12 uker Aetat er ganske så "greie" mht personlig anliggende ja. Klart en velger jo selv å bli sykemeldt og det kun fordi en skal sitte på baken å få inn penger blir bare oppgitt jeg, men siden en da ikke har krav på mer en 3 uker etter fødsel og eventuelt 4 uker sykemelding - får en da lov til å ta ammepauser da? Blir vel tatt som "ferie" det da og regnet sammen minuttene du ammer og da summen av det delt på antall dager.... :-? Bruk i hvertfall alle de muligheter du har og gjør det du kan for å finne hull i systemet. De er der alltid bare en leter. Jeg mener såvist ikke at en skal utnytte systemet til fulle og "juge seg til goder", men en MÅ forlange alt det en kan ha krav på. Stå på !! Ha en fin helg PS: Er det ikke brun saus på ribba så er det ikke ribbemiddag nei
Gjest Madden Skrevet 26. november 2004 #394 Skrevet 26. november 2004 Så utrolig dumme Aetat kan være iblant :evil: ..håper dere kommer frem til en god ordning! Begynt pyntinga eller?! dere har vel mer julestemning ute også enn vi har tenker jeg...her er det ikke minusgrader engang...jeg vil ha snø!!!!! Ha en riktig flott helg lillen!!
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #395 Skrevet 26. november 2004 Lykke til på tirsdag skal også på kontroll den dagen
sirka Skrevet 26. november 2004 #396 Skrevet 26. november 2004 Er det 12 uker alt? :o Det er deilig når man passerer den grensen, ikke sant? :-D Håper du får en flott helg!
Zianta Skrevet 26. november 2004 #397 Skrevet 26. november 2004 Løper innom for å ønske deg en god helg! Gratulerer med passeringen av de magiske 12 ukene. :D Klem fra Zianta
liv Skrevet 26. november 2004 #398 Skrevet 26. november 2004 Ettersom du går på skole har du vel rett til fødselsstipend fra lånekassen i permisjonstiden?
Nanella Skrevet 26. november 2004 #399 Skrevet 26. november 2004 Gratiss med overståtte 12 uker God helg!
Gjest Hulderjenta Skrevet 27. november 2004 #400 Skrevet 27. november 2004 Hei Lillen! Ville bare innom for å hilse på og ønske deg en riktig god helg!! Håper du er i fin form! :-D Stor fra Huldra Og helt til slutt: Kan ikke Trygdekontoret betale ut sykepenger hvis du blir sykmeldt da...?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå