Gå til innhold

Lillens lille magedans


lillen

Anbefalte innlegg

Hei Lillen! Det er så koselig å lese her inne hos deg! :-) Godt å høre at alt er bra med lille Hokus og Pokus! Og angående slapphet og tiltaksløshet, så husker jeg veldig godt hvordan det var den første tida. Jeg orka ikke gjøre noenting jeg... utenom det som var nødvendig. Følte meg veldig lite "nyttig", liksom. Jeg hadde også mye hodepine, til slutt fikk jeg hjelp hos kiropraktor. Det hjalp også å drikke MYE vann, og å ta magnesiumtilskudd.

Du må ta godt vare på deg selv og de små miraklene i magen!

Klem fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia lillen-vennen!

Tusen takk for hyggelig hilsen i boka mi.

Det sies at magen kan komme tidligere med barn nr.2, men at den skulle komme raskt, ante jeg ikke. :o Men er jo veldig artig da!! Føler meg gravid jo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du, Hokus, Pokus og mannen har en fin helg! :)

Jeg skjønner godt at det er vanskelig å fokusere på skole for tiden, dette er jo en stor omveltning, sannsynligvis den største som har skjedd deg.

Det viktigste er at Hokus og Pokus (og du da) har det bra!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillen! Håper du har hatt en suuper helg!! :)

Hvordan står det til med Hokus :babysmokk: og Pokus :babysmokk: ? Er alt bra?

Følger spent med på hver eneste oppdatering du kommer med... tvillinger er så facinerende!!!

Håper du får en fin fin uke!! :enig_animasjon:

stoooooor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Lillen!

Nå må du ikke glemme å oppdatere oss :wink:

Vi vil jo så gjerne høre hvordan det går med deg og magen :klem:

Ønsker deg ei fin uke videre! :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for koselige ord, Shy, Maya, Pondusa og Monja! Og takk for helgehilsen, Hanne, Sirka, Madden og Silje! :klem:

Forstår godt at du ikke var så aktiv på msn i forrige uke, Jolie! Men nå savner jeg deg... :cry:

Du var ikke frekk, Kipa! :kyss:

Takk for en kjempekoselig fredag, Jinx! :klem:

Jeg vil også gjerne at du skal ha noen babyer i magen snart, Moon :blunke:

Synes du nettopp ble gravid, du også, Murmel...! Jeg har ikke hatt annet enn en "røykfyllt-lokale-hodepine" siden sist jeg skrev, og jeg håper du også er kvitt din... :klem:

Har mitt eget magegalleri på maskina jeg, Bizzy! :blunke: Foreløpig er magen ingen ting å offentlig-gjøre, og det kan du se på msn!

Føler meg lite nyttig jeg også, La Traviata...men snart blir det vel bedre, tenker jeg! Tusen takk for råd ang hodepinen; jeg håper jeg slipper! :klem:

Jeg håper du kan få IVF-tvillinger, Tyttis! Det hadde vel vært noe... :hjerter:

Tusen takk for oppmuntringen, Cielo :kyss: Det er viktig å fokusere på det som virkelig betyr noe...

Har ikke glemt dere, KalloRilla... :rodme:

Først litt oppsummering, siden det er så forferdelig lenge mellom hver gang jeg skriver...:

Fredag kveld var jeg, Hokus og Pokus på besøk hos Jinx, og vi klarte å holde henne våken til kl 2 :tunge1: Da hadde jeg ikke hjerte til å pine henne gjennom flere gjesp... Vi hadde det kjempekoselig, og tiden gikk så altfor fort...

Lørdag kveld var jeg, Mannen, Hokus og Pokus på stort privat julebord. Hadde gledet meg til maten, og den var ganske god, men vi fikk ikke brun saus til ribba!!! Uhørt... :-? Bar bare "fett", og det bruker jeg vanligvis bare til pinnekjøtt... Sausen til ribba er jo halve opplevelsen!! Men i ettertid har jeg hørt at det faktisk finnes en del mennesker som bruker bare ribbefett til ribbe...

Det var røykfullt der, og jeg rakk å få lett hodepine før maten :forvirret: Men det var koselig likevel. Nå vil jeg helst ikke utsette meg for mere passiv røyking! Nok er nok...

Denne uken har foreløpig vært hormonell og litt slitsom...

Det er mange ting som har gjort tiden litt slitsom:

:plystre: Den minste tingen først: Mannen startet en negativ diskusjon fordi vi alltid ser ut til å bruke opp de pengene vi har, og ikke klare å spare. Vi fortsetter å prøve...

:plystre: En annen ting er at mamma har tilbudt oss å bo i nabohuset deres (som de eier), på hjemstedet mitt, for kun 2000 kroner i måneden, fra sommer -05 til vår -06 (min såkalte permisjonstid), for å spare penger til leilighet. Mamma og stefar tilbyr dette for å kunne ha oss og den nye familien nærmere for en liten stund, og fordi de de ikke kan tilby oss masse utstyr eller penger til ny leilighet (stakkars de...det er jo ikke dere feil at de ikke er rike som svigerfamilien min! :cry: ). Jeg synes det hadde vært veldig fint å bo like ved min 20%-jobbende mamma i tvillingenes første år. Men Mannen vil ikke flytte dit... Og det er ikke bare å velge heller; det er mange andre ting som styrer, som jobb, skole osv, og det er så mye for og imot at det blir uinteressant å ramse opp alt... Men tviler veldig på at det blir noe av.

Nå skulle jeg egentlig ønske at de aldri hadde tilbudt oss dette, for da hadde jeg sluppet å ha et reellt ønske om å bo i nærheten av mamma, en siste gang!

:plystre: Gårsdagen var den verste dagen min på lenge... Jeg snakket med Aetat (som finansierer min yrkesrettede attføring), og de kunne fortelle meg at jeg hadde rett på hele 6 ukers permisjon (3 før og 3 etter fødsel...)! Jeg tuller ikke...! Og jeg blir fly forbannet...

Jeg får engangsstønad x2, og hvis jeg ikke vil være i "tiltak" (eks: universitetet er tiltaket mitt nå) etter 6-ukers-permisjonen min, må jeg klare meg selv :overrasket:

Jeg må altså gå skole eller noe annet slags tiltak fra barna er bare spedbarn :cry: Skole må være den beste muligheten, siden det heldigvis er sommerferie like etter fødsel...

Etter å ha snakket med aetat, mamma, trygdekontor, mamma, lege og mamma (mamma-telefonene var nødvendig for å gråte fra seg...), har jeg fått tenkt en del. Og jeg har vel en og annen plan, som jeg skal snakke med aetat om. Jeg kan jo spørre dem om det er greit at jeg tar fag på universitetet, fjernunervisning eller privatist-eksamen i noe, slik at jeg faktisk kan være hjemme likevel...selv om jeg må lese litt. Men ærlig talt; alt for å slippe å være vekk fra Hokus og Pokus! Jeg går aldri med på å sende mine spedbarn i barnehage; de skal være sammen med mamman og pappan sin, og bli kjent med dem før andre...

Nå blir handlingsplanen min uansett endret, og det kan hende jeg utsetter sykepleie-utdanningen litt... Jeg er jo ung, og det er kanskje lettere for meg å ta den om noen år, hvis jeg er frisk da. Men jeg vet at det er innen helse og medisin jeg vil jobbe, og kan sikkert finne på noe relatert i mellomtiden. Aetat skal sette meg opp til time hos en dyktig yrkesveileder snart...

Jeg kom plutselig på at jeg har grunnkurs i helse- og sosialfag + vk1 i barne- og ungdomsarbeid. På akkurat det feltet mangler jeg bare lærlingetid, og i andre vk1-retninger, mangler jeg bare studieretningsfag... Jeg sier ikke at jeg har bestemt meg for noen av disse, men det er ting jeg tenker på mens jeg planlegger fremtiden...

Hvorfor må jeg alltid falle utenfor systemet!!? :frustrert:

Tusen takk til de som gidder å lese seg igjennom dette innlegget...

Jeg håper så inderlig at Hokus og Pokus ikke har tatt seg på altfor nær av hva jeg har følt i det siste...for det er vel slik at de har det ikke særlig bra, når jeg ikke har det bra. Men det trøster litt å tenke på at andre gravide har vært frustrerte før meg.

Skole; oppi alt dette har jeg bestemt meg for at jeg ikke klarer å gjøre oppgaven med frist 1. desember. Nå får jeg fokusere på det siste faget, som er det eneste jeg egentlig brenner for...

Lillen

11+6

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna! :tommelsmil:

Håper ting ordner seg til det aller aller beste for deg, Hokus, Pokus og Filijokus.. :Nikke: mannen din får finne seg i å hete det en stund etter at jeg var Kjipa.. :tunge1:

- og på søndag er det 1. advent og det er alltid positivt :wink:

Glad i deg :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår godt at du har mye å gruble på for tiden! :klem:

Det får meg til å innse hvor heldig jeg er som har jobb og kan ta perm i 1 år (utenom mannens 4 uker da :wink: ).

Hvis du får til å "gå skole" i permisjonstiden, så har vel mannen din rett til å ta den reelle permisjonen. Kan han være interessert i det? Ett nabopar av oss er i samme situasjon. Hun går skole, han har hatt permisjonen. De har også tvillinger. Det har visst fungert veldig bra for dem. Da kan mannen din avlaste deg litt så du både får lest, men samtidig være med tvillingene. Hvis han tar perm til full lønn i 80% av tiden, så taper dere heller ikke penger (men alt dette har dere sikkert vurdert)

Håper dere finner ut av det!

Og du skal ikke bekymre deg for Hokus og Pokus :wink:

Tipper de fleste gravide bekymrer seg for ett eller annet i savngerskapet :-?

Stor klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for superkoselig MSN-prat. Så dumt med alt Aetat-styret, så masse du har å tenke på! Det huset mammaen din tilbyr må jeg si hørtes ut som en fantastisk mulighet, men går det ikke så går det ikke.

Tror Hokus og Pokus har det fint i Lillenmagen, gravide har grått og vært frustrerte før deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra! Tolv uker allerede, Lillen!

Jeg skjønner at du har mye å tenke på - men det meste går bedre enn man tror. Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye. Det er dumt at aetat er så firkanta - det går jo ikke an at du skal tilbake i tiltak tre uker etter en fødsel - og atpåtil har du ikke ett spedbarn, men to. Helt utrolig at det går an å ha slike regler! Men jeg håper at du har fått rydda unna de verste bekymringene nå. Masse lykke til i ukene framover.

og saus på ribba? Har aldri hørt om det? :tunge1: Jeg spiser bare ribbefett til opplysning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...