AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #21 Skrevet 13. desember 2015 Da tar du med egen flytevest. Anonymkode: 9efc5...380
Ananas. Skrevet 13. desember 2015 #22 Skrevet 13. desember 2015 Jeg er barnløs og synes det er helt greit å prioritere foreldre i slike situasjoner (men mener veldig bestemt at det ikke skal være nødvendig å plassere seg i dem i det hele tatt..). Å spare et barn fra å miste en forelder er riktig for meg, om man absolutt skal presse seg inn i et slikt etisk dilemma. Når det gjelder svømmedyktighet så er det vel mest logisk at den mest svømmedyktige har en vest, fordi den vil være bedre i stand til å redde noen uten vest, dermed kan to "vinne" på den fordelingen.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #23 Skrevet 13. desember 2015 Jeg er barnløs og synes det er helt greit å prioritere foreldre i slike situasjoner (men mener veldig bestemt at det ikke skal være nødvendig å plassere seg i dem i det hele tatt..). Å spare et barn fra å miste en forelder er riktig for meg, om man absolutt skal presse seg inn i et slikt etisk dilemma. Når det gjelder svømmedyktighet så er det vel mest logisk at den mest svømmedyktige har en vest, fordi den vil være bedre i stand til å redde noen uten vest, dermed kan to "vinne" på den fordelingen.Jeg tenker omvendt, det er lettere å dra med seg noen som flyter enn at jeg skulle holdt den oppe også. Anonymkode: 4d461...0fc
Ananas. Skrevet 13. desember 2015 #24 Skrevet 13. desember 2015 Jeg tenker omvendt, det er lettere å dra med seg noen som flyter enn at jeg skulle holdt den oppe også.Anonymkode: 4d461...0fcOm man faktisk har satt seg i en situasjon det er noen vester for lite så er det vel faktisk en diskusjon verdt å ta. Altså om de(n) som er best til å svømme vil ha den selv eller at noen andre skal ha den.En merkelig situasjon blir det uansett..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2015 #25 Skrevet 13. desember 2015 Om man faktisk har satt seg i en situasjon det er noen vester for lite så er det vel faktisk en diskusjon verdt å ta. Altså om de(n) som er best til å svømme vil ha den selv eller at noen andre skal ha den.En merkelig situasjon blir det uansett.. Ja, og jeg hadde nok meldt meg frivillig til å ikke ha vest, da jeg ser på meg som en god svømmer. Anonymkode: 4d461...0fc
Luckiness Skrevet 13. desember 2015 #26 Skrevet 13. desember 2015 Kompisen din burde ikke sagt det på den måten. Fedre og ikke-fedre er like mye verdt. Så bare tullball å bruke fedre som argument. Til neste gang så spør du båteier om h*n har vest til låns, om ikke så låner du av andre eller kjøper selv. Jeg pleier aldri å forvente at båteier har nok vester. Man må ta ansvar for egen sikkerhet og i forhold til flytevest er påbudt (med noen få unntak).
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2015 #27 Skrevet 14. desember 2015 Kompisen din burde ikke sagt det på den måten. Fedre og ikke-fedre er like mye verdt. Så bare tullball å bruke fedre som argument. Til neste gang så spør du båteier om h*n har vest til låns, om ikke så låner du av andre eller kjøper selv. Jeg pleier aldri å forvente at båteier har nok vester. Man må ta ansvar for egen sikkerhet og i forhold til flytevest er påbudt (med noen få unntak). Fedre og ikke-fedre er like mye verdt ja. Kvinner og barn derimot, de er enda mer verdt.(pun intended) Anonymkode: 451d4...8d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå