Gå til innhold

Ble fornærmet av kollega, kommer ikke over det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun sa jeg var blek... Jeg var jo forkjølet da, men trodde ikke jeg var mer blek enn andre dager. Jeg er jo ikke akkurat supertan nå, men det er jo vinter, og trodde det var "lov" å ikke være solbrun da. Jeg må vel ta meg noen minutter med kreftfremkallende solarium da så jeg ikke skremmer vettet av folk :(ts

Anonymkode: 6c446...c8a

Hun sa du var blek??   Det betyr ikke at hun syntes du er stygg, syns du tar litt for mye på vei for lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk også høre at jeg var "blek" en gang. Sitat: "Mangler du jern??" Noen folk er bare frekke. Drit i det. 

Anonymkode: 8e775...be7

Enig.... noen er frekke.

Trådstarter: Kollegaen din har ikke svaret på om du ser bra ut eller ikke. Jeg ville ikke brydd meg om hva kollegaen min sa. En kvinnelig kollega kan jo bare være sjalu...og missunnelig...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Enig.... noen er frekke.

Trådstarter: Kollegaen din har ikke svaret på om du ser bra ut eller ikke. Jeg ville ikke brydd meg om hva kollegaen min sa. En kvinnelig kollega kan jo bare være sjalu...og missunnelig...

Ja, ikke sant. Kvinner som bryr seg om og spør om andre kvinners velbefinnende er garantert bare misunnelig og sjalu. 

:ironi: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ok å påpeke at man selv eller andre er mer vellykket, penere osv. enn andre? 

Nei, det er ikke ok å påpeke. Gjør du det blir du ansett som en som tydeligvis har en del å bevise selv og som en sosialt inkompetent idiot. 

Anonymkode: 836e8...1b8

Eg trur ikkje du heilt skjøna det innlegget du kommenterte, altså. Berre for the record: vi snakkar om ein kollega som viste omsorg, basert på at eit medmenneske såg bleikt ut på jobb. Inga grunn til å definere nokon som ein sosialt inkompetent idiot basert korkje på dette, eller på den som skreiv innlegget du siterte. 

Generelt sett byggjer det vel heller ikkje så mykje etos å kalle nokon ein sosialt inkompetent idiot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det ok å si at noen er blek? Jeg blir også litt sur når noen kommenterer om jeg ser blek ut. Sammen med sliten og syk. Det er jo ikke hyggelig å høre at man ser blek, sliten eller syk ut. Hvorfor er det greit å si?

...

Endret av Amafalathiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu, noen kalte deg blek, stikk på solarium og problemet løst. Sammenlign denne lidelsen med menn som mister håret til offentlig spott og spe, hvor det er sosialt akseptert å kommentere og latterliggjøre, og løsningene er mer patetiske enn problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt jeg ser sliten ut når jeg selv føler meg opplagt og fresh. Gidder ikke bry meg, og tenker at det er en slags måte å uttrykke omsorg på. Finnes mye værre ting å bli fornærmet over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det ok å si at noen er blek? Jeg blir også litt sur når noen kommenterer om jeg ser blek ut. Sammen med sliten og syk. Det er jo ikke hyggelig å høre at man ser blek, sliten eller syk ut. Hvorfor er det greit å si?

Å si man er blek et jo ingen positiv ting å si til andre akkurat. Skjønner ikke hvorfor noen må kommentere det? Ja, jeg blir litt furt når noen sier "så bleik du er da" men går ikke helt ned i kjelleren av den grunn og blir helt fra meg. Men synes det er litt irriterende å høre jeg er bleik. Liker ikke å være bleik :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sårede sjeler som tar seg selv veldig høytidelig. At noen viser omsorg er det plutselig negativt? Ikke rart man tråkker feil blant visse mennesker. 

Men å si at man skvetter når man ser noen er kanskje ikke så fint gjort.

Anonymkode: 2731f...dd5

Det er jo ikke galt i å vise omsorg,  men det måten noen sier det på som kan bli galt og komme feil ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Kvinner som bryr seg om og spør om andre kvinners velbefinnende er garantert bare misunnelig og sjalu. 

:ironi: 

Sånn tenker jeg når noen kvinner sier noe sårende til meg ;) . Ja, det er sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...