Gå til innhold

Ble fornærmet av kollega, kommer ikke over det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes du ikke det er greit å si f eks "Jeg synes du ser litt blek ut jeg, føler du deg ikke helt i form?" i en omsorgsfull tone? 

Nei! Og de som sier sånt har gjerne hodet litt på skakke og en egen mening om hva som er best for meg. Jeg liker det ikke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest incognita

Nei! Og de som sier sånt har gjerne hodet litt på skakke og en egen mening om hva som er best for meg. Jeg liker det ikke

Jeg kunne funnet på å gjøre det hvis jeg var bekymret for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er få som liker å være den som noen er bekymret for. Og de fleste ønsker å se friske, sunne og sterke ut.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Men det er få som liker å være den som noen er bekymret for. Og de fleste ønsker å se friske, sunne og sterke ut.

Når jeg tenker på det så treffer kanskje jeg flere syke mennesker enn folk flest. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke disse menneskene bare spørre "Hei, har du det bra?" - istedet for å gni det inn med "du ser så blek ut i dag.." eller "du ser så sliten ut...". Det er ikke akkurat komplimenter, vet dere.

Anonymkode: 1e916...472

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et frekt menneske. Men bedre at hun sa at du er blek enn at du er stygg. :) Blek er vel de fleste nordmenn på denne tiden av året, jeg forstår ikke hva hun skvatt sånn for. Dumme kvinnemenneske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor er det ok å si at noen er blek? Jeg blir også litt sur når noen kommenterer om jeg ser blek ut. Sammen med sliten og syk. Det er jo ikke hyggelig å høre at man ser blek, sliten eller syk ut. Hvorfor er det greit å si?

Jeg får høre ofte at jeg ser sliten, blek, tynn, pjuskete ut. Tar det ikke som noe slemt, har såpass selvinnsikt at jeg vet at det stemmer de gangene det blir sagt. Må være greit å kalle en spade for en spade.

Anonymkode: 90edf...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Denne tråden minner meg forresten om da jeg gikk på vgs, og mattelæreren min kom bort og satt seg på huk foran pulten min og hvisket med myk, omsorgsfull stemme "hvis du ikke føler deg helt i form incognita, så er det greit å ta seg en sykedag.." mens han la hodet omtenksomt på skakke..   

Jeg følte meg fin-fin, hadde bare droppet sminken og så mest sannsynlig litt mer pjusk ut enn vanligvis. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sårede sjeler som tar seg selv veldig høytidelig. At noen viser omsorg er det plutselig negativt? Ikke rart man tråkker feil blant visse mennesker. 

Men å si at man skvetter når man ser noen er kanskje ikke så fint gjort.

Anonymkode: 2731f...dd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg, tror ikke hun sa det for å såre deg heller. Du får trøste deg med at du er nok ikke blekere enn meg! Ifølge mine nærmeste burde jeg være med i en reklame for "blenda hvit" 😂 Får høre slikt av folk innimellom. Særlig etter to uker på solferie -  "har DU vært på solferie? Det hadde jeg ikke trodd!" 🙊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, saa sensitive er det ikke lov aa vaare! Om hun hadde sagt at du ogsaa saa sliten ut saa taaler et voksent menneske det.   Jeg hoorer ofte at jeg er saa blek og hvit, ja det er jeg og lever helt fint med det. Du maa bygge opp selvtilliten og ikke identifisere deg, som en 16 aaring, til de grader med utseende . Hva gjoor du om 10, 20 aar og du faktisk ser veldig  dratt og sliten ut? ( mener ikke at alle kvinner  paa 40/50 gjoor det altsaa). Nei vet du, folk door som fluer og lever paa randen rundt omkring I verden: skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa jeg var blek... Jeg var jo forkjølet da, men trodde ikke jeg var mer blek enn andre dager. Jeg er jo ikke akkurat supertan nå, men det er jo vinter, og trodde det var "lov" å ikke være solbrun da. Jeg må vel ta meg noen minutter med kreftfremkallende solarium da så jeg ikke skremmer vettet av folk :(ts

Anonymkode: 6c446...c8a

Man kan bli blekere av å være syk. 

Men hvorfor er det ok å si at noen er blek? Jeg blir også litt sur når noen kommenterer om jeg ser blek ut. Sammen med sliten og syk. Det er jo ikke hyggelig å høre at man ser blek, sliten eller syk ut. Hvorfor er det greit å si?

Fordi de lurer på om det går bra med deg. Hvordan skal de beskrive det når du spør hvorfor de spør om du har det bra? "Huden din er vakker som et snøflak, men snøflak er kalde, derfor lurte jeg på om du er ok?" ? :laugh::fnise:

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli blekere av å være syk. 

Fordi de lurer på om det går bra med deg. Hvordan skal de beskrive det når du spør hvorfor de spør om du har det bra? "Huden din er vakker som et snøflak, men snøflak er kalde, derfor lurte jeg på om du er ok?" ? :laugh::fnise:

ja takk :) det er bedre, man blir jo sliten av å høre at man ser sliten ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærleg tala, det må vere lov å seie til nokon at dei er bleike, det er jo ikkje ei skulding heller, det er i praksis snakk om å vise omsorg for nokon! Litt må ein faktisk tole om ein skal bu i eit samfunn, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så? Jeg tror nok folk er klar over selv om de føler seg dårlig eller ikke, og jeg behøver ikke noens misforståtte og falske sympati. 

Anonymkode: 836e8...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sa jeg var blek... Jeg var jo forkjølet da, men trodde ikke jeg var mer blek enn andre dager. Jeg er jo ikke akkurat supertan nå, men det er jo vinter, og trodde det var "lov" å ikke være solbrun da. Jeg må vel ta meg noen minutter med kreftfremkallende solarium da så jeg ikke skremmer vettet av folk :(ts

Anonymkode: 6c446...c8a

Hva finner du støtende ved "du er blek"? :klo: 

Her er det bare ett svar: gro baller. Du var syk. Når en er syk er en blek. Kollegaen din kunne sagt en rekke andre ting som betyr akkurat det samme ("oi! i dag ser du ikke frisk ut" eller "jøss: har du det bra?") og den letteste utveien er å innse at du ikke hver dag ser like pen ut - og at det faktisk ikke er frekkere at andre sier det enn at de tenker det. I tillegg er det mange der ute som er vakrere, tynnere, rikere, smartere og generelt mer vellykket enn deg. Og vet du hva? Det er helt ok at de er det. Det er til og med helt ok at de påpeker at de er det.

Livet er ikke en konkurranse om å være best. Det er en tidsavgrenset avtale der du får nyte eller mislike å være deg selv i meget kort tid (maks type 100 år). Du får ingen sjanse nr 2 til å velge "nyte" dersom du nå velger å mislike deg selv.

Anonymkode: 41edd...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva finner du støtende ved "du er blek"? :klo: 

Her er det bare ett svar: gro baller. Du var syk. Når en er syk er en blek. Kollegaen din kunne sagt en rekke andre ting som betyr akkurat det samme ("oi! i dag ser du ikke frisk ut" eller "jøss: har du det bra?") og den letteste utveien er å innse at du ikke hver dag ser like pen ut - og at det faktisk ikke er frekkere at andre sier det enn at de tenker det. I tillegg er det mange der ute som er vakrere, tynnere, rikere, smartere og generelt mer vellykket enn deg. Og vet du hva? Det er helt ok at de er det. Det er til og med helt ok at de påpeker at de er det.

Livet er ikke en konkurranse om å være best. Det er en tidsavgrenset avtale der du får nyte eller mislike å være deg selv i meget kort tid (maks type 100 år). Du får ingen sjanse nr 2 til å velge "nyte" dersom du nå velger å mislike deg selv.

Anonymkode: 41edd...c6e

Så det er ok å påpeke at man selv eller andre er mer vellykket, penere osv. enn andre? 

Nei, det er ikke ok å påpeke. Gjør du det blir du ansett som en som tydeligvis har en del å bevise selv og som en sosialt inkompetent idiot. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blek! 

Kjære vene, ikke ta deg nær av det. Hun mente det IKKE stygt! Det er jeg så sikker på, som jeg kan få blitt.

Hadde jeg giddet, skulle jeg lagt ut et bilde av meg selv. Blek, sier du? Se min hud. Jada, under øynene er jeg blålilla, men overse nå det, da. Resten er blekt. Du skal se rumpa mi, den er nærmest hvit/gjennomsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Og så? Jeg tror nok folk er klar over selv om de føler seg dårlig eller ikke, og jeg behøver ikke noens misforståtte og falske sympati. 

.....falske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...