draug 75 Skrevet 23. desember 2015 #21 Skrevet 23. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns norske jenter bør skaffe seg en muslimsk mann. Da får dere være så underdanige som dere måtte ønske.☺ Vil ikke ha ei underdanig dame uten ryggrad. Syns det høres stakkarslig ut med folk som er underdanige. Vi lever ikke på 1800-tallet lengre. Anonymkode: b7d07...466 2 timer siden, KatyP skrev: Den første setningen orker jeg ikke kommentere engang.. men. Det å være underdanig handler ikke om å mangle ryggrad eller høre til på 1800-tallet. Det handler om et tenningsmønster. Noen, som meg er underdanig i senga da dette er det jeg tenner på. Mitt ønske om å brukes i senda strekker seg ikke til hverdagen. For andre er dom/sub/underdanig en del av deres pardynamikk. Den underdanige mangler ikke ryggrad av den grunn Det er ikke helt forstått med D/s spill i seksuell sammenheng, hvis man hevder at det kommer til uttrykk i dagliglivet... Det kan, hvis du da kommer inn på det som definert som et 24/7- forhold, hvor den ene er den andres slave og får mening av det både i livet og seksuelt (Ikke alt er like lett å forstå) - men i et 24/7- forhold har slaven fremdeles mulighet til å stopp det hele om det går for vidt. Det b7d07...466 har i tankene, setter den "underdanige" i en posisjon der hun/ han ikke kan stoppe det. Da snakker vi mer om overgrep enn om BDSM. Noe av det som følger av å være voksen, er å forstå at kjøreregler på soverommet (eller på lekerommet og i dungeon) ikke er det samme som på gata. Jeg forerekker imidlertid ei sterk, ressurssterk kvinne å dominere og disiplinere, fordi henne veit jeg hvor jeg har. 1
KatyP Skrevet 23. desember 2015 #22 Skrevet 23. desember 2015 51 minutter siden, draug 75 skrev: Det er ikke helt forstått med D/s spill i seksuell sammenheng, hvis man hevder at det kommer til uttrykk i dagliglivet... Det kan, hvis du da kommer inn på det som definert som et 24/7- forhold, hvor den ene er den andres slave og får mening av det både i livet og seksuelt (Ikke alt er like lett å forstå) - men i et 24/7- forhold har slaven fremdeles mulighet til å stopp det hele om det går for vidt. Det b7d07...466 har i tankene, setter den "underdanige" i en posisjon der hun/ han ikke kan stoppe det. Da snakker vi mer om overgrep enn om BDSM. Noe av det som følger av å være voksen, er å forstå at kjøreregler på soverommet (eller på lekerommet og i dungeon) ikke er det samme som på gata. Jeg forerekker imidlertid ei sterk, ressurssterk kvinne å dominere og disiplinere, fordi henne veit jeg hvor jeg har. Jeg tror kanskje jeg svarer litt feil nå, men det jeg prøvde dog klønete å forklare var vel at det å være underdanig er en rolle, et valg om man vil og et tenningsmønster. For meg strekker ikke dette seg utenfor soverommet, og vil nok aldri bli min rolle 24/7. men å si at kvinner/menn som er underdanige ikke eier ryggrad osv, det provoserte meg litt.
Redmann27 Skrevet 23. desember 2015 #23 Skrevet 23. desember 2015 Den 12.12.2015 at 16.09, Lothlorien- skrev: Ja, er underdanig og trives med det. I livet ellers har jeg en bra jobb, høy utdannelse og kan være bestemt og ansvarsfull, men i forhold til kjæreste er jeg underdanig og liker ikke å bestemme. Dette er ikke bare begrenset til soverommet, men gjelder generelt i forholdet. nicz
draug 75 Skrevet 28. desember 2015 #24 Skrevet 28. desember 2015 Den 23.12.2015 at 15.27, KatyP skrev: Jeg tror kanskje jeg svarer litt feil nå, men det jeg prøvde dog klønete å forklare var vel at det å være underdanig er en rolle, et valg om man vil og et tenningsmønster. For meg strekker ikke dette seg utenfor soverommet, og vil nok aldri bli min rolle 24/7. men å si at kvinner/menn som er underdanige ikke eier ryggrad osv, det provoserte meg litt. Jeg tror vi var enige mot det b7d07...466 påstod om ingen ryggrad. (Så jeg tok med innlegget ditt for å bygge under mitt eget) Derfor er det litt farlig å stå fram også, for ganske mange har en tendens til å se verden i svart og hvitt, er man dominerende eller underdanig i senga, så får man det på seg at man er voldelig eller dørmatte i forholdet ellers også. Det er forskjell på erotisk spanking og et voldelig forhold, og det er forskjell på seksuell dominans og privilegiehevding av typen at kvinna skal ta og tåle mens hun steller hus. Altså sånn at et sunt BDSM- forhold er preget av at man tar vare på hverandre. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #25 Skrevet 28. desember 2015 1 time siden, draug 75 skrev: mange har en tendens til å se verden i svart og hvitt, er man dominerende eller underdanig i senga, så får man det på seg at man er voldelig eller dørmatte i forholdet ellers også. Det er forskjell på erotisk spanking og et voldelig forhold, og det er forskjell på seksuell dominans og privilegiehevding av typen at kvinna skal ta og tåle mens hun steller hus. Altså sånn at et sunt BDSM- forhold er preget av at man tar vare på hverandre. Dette trodde jeg var opplagt Representanten fra Valeyja fortalte veldig tydelig om dette i hans debatt med Ottar, og jeg som storfeminist og Ottar tilhenger, ble faktisk tilhenger av BDSM klubben hans etter det fordi han la det frem på så god måte Jeg tror mennesker som dømmer på den måten du beskriver gjør det fordi de er uvitende rett og slett. Såklart er det stor forskjell på seksuelle preferanser og hverdagslig samspill, og man respekterer hverandre jo uansett som menneske, uansett hvor forskjellig rollene inne på soverommet er. Anonymkode: ec56d...d90 1
KatyP Skrevet 28. desember 2015 #26 Skrevet 28. desember 2015 5 timer siden, draug 75 skrev: Jeg tror vi var enige mot det b7d07...466 påstod om ingen ryggrad. (Så jeg tok med innlegget ditt for å bygge under mitt eget) Derfor er det litt farlig å stå fram også, for ganske mange har en tendens til å se verden i svart og hvitt, er man dominerende eller underdanig i senga, så får man det på seg at man er voldelig eller dørmatte i forholdet ellers også. Det er forskjell på erotisk spanking og et voldelig forhold, og det er forskjell på seksuell dominans og privilegiehevding av typen at kvinna skal ta og tåle mens hun steller hus. Altså sånn at et sunt BDSM- forhold er preget av at man tar vare på hverandre. Vi er enige
Gjest 2Bhonest Skrevet 28. desember 2015 #27 Skrevet 28. desember 2015 Den 23/12/2015 at 7.24, AnonymBruker skrev: Syns norske jenter bør skaffe seg en muslimsk mann. Da får dere være så underdanige som dere måtte ønske.☺ Vil ikke ha ei underdanig dame uten ryggrad. Syns det høres stakkarslig ut med folk som er underdanige. Vi lever ikke på 1800-tallet lengre. Anonymkode: b7d07...466 Hvorfor kommer du da med påstander fra 1800 tallet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå