Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Pynter med en salig blanding av kuler, noen arvede og resten har vi kjøpt de siste årene. Da vi begynte med juletre hadde vi kun de arvede og måtte kjøpe inn resten før jul. Kuler er dyrt om du vil ha mange på og ikke de som ser helt billigst ut, så da pyntet vi ikke den ene delen av treet som sto inne i et hjørne.

Med årene har vi prøvd å kjøpe inn nye kuler, mye har blitt knust på veien. Så i år får arvakulene og billigkulene følge en god del kuler i grønt, lilla og gull som vi har kjøpt inn i år. Vi har glitter til, og ledlys. Ingen stjerne i toppen, men der har vi slike små fulger du fester med klype.

Om du mangler mye pynt, kjøp billig nå før jul, og så slår dere til når det kommer tilbud på finere etterhvert. 

Anonymkode: 8841d...265

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjører på med kuler, figurer og ting jeg lagde når jeg var liten. Og selvfølgelig glitter :D I toppen har vi spyd hos fordi det var min bestemor vant til fra hun var liten, men hos far har vi stjerne. Kunne ikke falle meg inn å pynte etter farge/tema eller noe sånt, tradisjon og gode minner er mye finere :)

Skrevet

Flyttet hjemmefra for 2 år siden og da kjøpte jeg julekuler i sølv, sølvglitter, hvitt, og glass. Jeg liker å holde det enkelt, men elegant. Så jeg har farger som passer sammen. I toppen har jeg dn sølvstjerne. Jeg ville valgt en eller to fargekombinasjoner å holdt meg til det. Spørs hva som passer hjemme hos deg. Eks, gull og rødt. Eller rødt og sølv, gull og hvitt, eller hvitt og sølv. Jeg er ikke veldig begeistret for juletrær med fargeløs og regnbuensfaeger i julekuler.

Anonymkode: 89603...404

Skrevet

Setter på lys. Henger på glitter 2 stk. Henger på kuler, korger og annet pynt. Pynten er i y s farger og størrelser, og er alt fra 30 år til 1 år gammelt. Noe av det er delvis knust/ødelagt, men det er noe av sjarmen med det. 

Anonymkode: 1fc8f...92c

Skrevet

Stjerne i toppen, julekuler, glitter og led-lys i flere farger. Litt amerikansk og glorete, men elsker det :)

Skrevet

Det høres ut som det er mange ulike og spennende måter å pynte på. Dere som har spir i toppen, det kunne jeg også ha tenkt meg. Hvor får man kjøpt slikt? Kan ikke huske å ha sett det i butikkene. 

Skrevet

Flagg på treet er helt uaktuelt. det tilhører en tid der man i større grad dyrket nasjonalismen. Etter unionsoppløsningen, etter krigen der man skulle verdsette det norske etc. I dag synes jeg det virkelig litt smårasistisk med flagg. Tykt glitter blir for 80-talls.

Hos oss er det små ledlys over hele treet (tror det er 375 lys på lenken), kuler i alle farger, engler og kjeruber, gamle anheng formet som dyr, fugler, ulike julematvarer, kaker etc. Snøkrystaller, jeg baker pepperkakefigurer som jeg pynter og henger på treet med tynne hvite silkebånd, vi har også litt pynt fra SW, Dr. Who og Marvel/DC Comics, kongler, sløyfer- ja, det er nok noe jeg har glemt men det er MYE. 

Skrevet

Jeg pynter ikke treet, det er det barna som gjør. Julepynten er en miks av nytt og gammelt, hjemmelaget, bortelaget, dyrt og billig. Treet er fargerikt nederst og grønt øverst der barna ikke har rukket opp. Det er mye mer pynt på den ene siden enn den andre fordi den siden var nærmest esken med julepynt 😂🎄

Skrevet

Julestjerne(med lys i) i toppen av treet, vanlige lys og fargede lys, kuler i julefarger (rødt, hvit, sølv, gull og blått) og glitter. Finner jeg fine figurer å henge på treet så kjøper jeg det, men til nå har jeg ikke kjøpt annet en kuler.

Det norske flagg vil jeg ikke ha på treet, føler det blir for nasjonalistisk. Hjemmelaget juletrepynt ble det slutt på når all julepynten forsvant etter en flytting da jeg var ung. Vi var da blitt for stor til å gidde å lage nytt :P 

Elsker når det er fargede lys, og varme farger fra julekulene og glitteret. For meg er det kjempe viktig :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...